Οκ, και μένουμε στο σπίτι…και διαβάζουμε!!!

Προτάσεις για το διάβασμα στο σπίτι

Αγαπητοί γονείς – μαθητές και μαθήτριες

Τώρα μένουμε σπίτι. Οι μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση πρωτόγνωρη. Μια κατάσταση που δεν την φαντάστηκαν ποτέ. Η νοσηρή πραγματικότητα όμως τους φέρνει αντιμέτωπους με το διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης.  Καλούνται να γίνουν μαθητές εξ αποστάσεως. Οι δυσκολίες πολλές. Αλλά τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Οι άοκνες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των μαθητών θα αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς οφείλουν να επιδείξουν υπομονή και ψυχραιμία.

Όσο περνάνε οι μέρες πληθαίνουν τα άρθρα, ειδήσεις, συμβουλές για τις εξετάσεις, κυρίως για τις πανελλήνιες. Να θυμάστε κάτι πολύ σημαντικό: Μπορείτε να διαβάζετε όλα τα προηγούμενα αλλά να ακολουθείτε το δικό σας πρότυπο, αυτό που τόσους μήνες δουλεύατε και είχατε συνηθίσει ή κρατήστε όσα είναι κοντά στη δική σας ιδιοσυγκρασία. Το δικό μου λιθαράκι σ’ αυτή την προσπάθεια περιλαμβάνει γενικές συμβουλές για τους μαθητές και τους γονείς αλλά και συμβουλές για το μάθημα των μαθηματικών.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

  • Προγραμματίστε το διάβασμά σας. Ορίστε, μια συγκεκριμένη ώρα έναρξης και ολοκλήρωσης της μελέτης. Προτιμήστε τις παραγωγικές ώρες που το μυαλό σας είναι σε εγρήγορση.
  • Φτιάξτε ένα πλάνο της μελέτης σας. Οργανώστε την καθημερινή ύλη του κάθε μαθήματος. Διαβάζετε καθημερινά όλα τα αντικείμενα ισόχρονα και ποτέ το ένα εις βάρος του άλλου.
  • Φροντίστε επιμελώς τον χώρο σας. Οργανώστε το γραφείο σας με τα βιβλία, σημειώσεις, στυλό, μολύβι, γόμα, ξύστρα γεωμετρικά όργανα. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε διορθωτικό, υπολογιστικές μηχανές.
  • Κατά τη διάρκεια της μελέτης φροντίστε να μην αποσπάται η προσοχή σας. Κλείστε κινητά, ipad, τηλεοράσεις και οποιαδήποτε άλλη συσκευή.
  • Καλό θα ήταν να κάνετε μικρά διαλείμματα, πριν ξεκινήσετε το επόμενο αντικείμενο.
  • Να διαβάζετε προσηλωμένοι και να μην κάνετε «πασαλείμματα».
  • Να αποφεύγετε να παρακολουθείτε συνεχώς στην τηλεόραση και στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ειδήσεις, κριτικές, απόψεις, προβλέψεις σχετικές με τις προαγωγικές, απολυτήριες και πανελλήνιες εξετάσεις. Να επιλέγετε αναρτήσεις και εκπομπές στις οποίες υπάρχουν συμβουλές και χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
  • Όταν τελειώσετε την μελέτη σας, αφιερώστε αρκετό χρόνο στην οικογένειά σας, παίξτε με το κατοικίδιο ζώο ή ασχοληθείτε με ό, τι σας ευχαριστεί και σας ξεκουράζει.
  • Προσέχετε την υγεία σας και τη διατροφή σας. Αν δεν νιώθετε καλά, μην πιέζετε τον εαυτό σας να μελετήσει, όσο και αν πρέπει, γιατί η μελέτη δεν θα είναι αποδοτική και ποιοτική.( Αφιερώστε περισσότερο χρόνο την επόμενη ημέρα).
  • Να κοιμάστε καλά το βράδυ. Καλύτερα θα διαβάσετε την επόμενη μέρα με καθαρό μυαλό, παρά αν έχετε ξενυχτήσει.
  • Αποφύγετε συζητήσεις με τους συμμαθητές σας για πιθανά θέματα που θα σας προκαλέσουν άγχος και νευρικότητα.
  • Να σκέφτεστε θετικά και αισιόδοξα.

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Διαβάζετε πολύ καλά το σχολικό βιβλίο. Βεβαιωθείτε ότι έχετε εμπεδώσει την θεωρία και μπορείτε να γράψετε απ’ έξω ορισμούς, θεωρήματα, λήμματα, πορίσματα, αποδείξεις, τύπους.
  • Να δίνετε μεγάλη προσοχή στις υποσημειώσεις που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο.
  • Μελετήστε τις λυμένες εφαρμογές.
  • Να υπογραμμίζετε στην θεωρία σας και στις εκφωνήσεις των ασκήσεων λέξεις και φράσεις κλειδιά.
  • Τις εκφωνήσεις των ασκήσεων να τις διαβάζετε προσεκτικά, 2 ή 3 φορές μέχρι να βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει τις πληροφορίες που σας δίνονται.
  • Να λύνετε τις ασκήσεις από όλες τις ομάδες (Α, Β, Γ) και τις γενικές ασκήσεις.
  • Να συμμετέχετε στην εκπαίδευση εξ αποστάσεως σύγχρονη-ασύγχρονη. Να επικοινωνείτε με τους εκπαιδευτικούς και να εκφράζετε οποιαδήποτε απορία έχετε. Καλύψτε τυχόν «κενά» προηγούμενων τάξεων ή και της φετινής ύλης. Είναι δύσκολο να ανακαλέσεις στη μνήμη κάτι που δεν κατάλαβες σωστά ή κάτι που δεν το δούλεψες αρκετά.
  • Ταξινομήστε το ασκησιολόγιο με την βοήθεια των εκπαιδευτικών σας.
  • Καλό είναι όταν διαπραγματεύεστε μια άσκηση να θέτετε ερωτήματα: Τι μελετώ; 2. Ποιες έννοιες, ποια θεωρήματα γνωρίζω γι’ αυτό που μου ζητάει η άσκηση; Πως συνδέονται μεταξύ τους; 3. Έχω ξαναλύσει παρόμοια άσκηση; Πως την έλυσα; Τι έμαθα να προσέχω στις εκφωνήσεις; Κατασκευάστε μόνοι σας ενδιάμεσα στάδια που υποβοηθούν την πορεία προς τη λύση.

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

  • Είναι καλό να υπάρχει ηρεμία στο σπίτι τις ώρες που διαβάζουν τα παιδιά.
  • Αποφύγετε λεκτικούς χαρακτηρισμούς προς το παιδί σας.
  • Στηρίξτε ψυχολογικά το παιδί σας. Τα παιδιά σας έχουν ανάγκη από κατανόηση, υποστήριξη και ενθάρρυνση να συνεχίσουν την προσπάθειά τους.

 

 

Η μεγαλύτερη επιτυχία για έναν εκπαιδευτικό είναι το φωτεινό βλέμμα και το πλατύ χαμόγελο των μαθητών του. Να είσαστε αισιόδοξοι και να συνεχίσετε την προσπάθειά σας με όλες τις δυνάμεις σας.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς  «Μαζί Περπατάμε».

 

ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS:

                 Η εκπαιδευτικός  ΠΕ 03.50 του ΚΕΣΥ Ρόδου

Τριανταφύλλου Αικατερίνη