6th Grade, My favourite book & comic hero!

This eBook was created as part of the task “My Favourite Book and Comic Hero”, where students were invited to present characters they love from books and comics. Using Book Creator, they combined writing, images, and personal voice to introduce heroes who inspire, entertain, or stay with them long after the story ends.

The activity aimed not only to practise writing and descriptive skills in English, but also to nurture a genuine love for reading by giving students the freedom to choose stories that matter to them. Through this task, reading became personal, meaningful, and connected to each student’s interests and imagination.

6th Grade, Poems and Mythical Creatures Project

This video brings together the poems my students created as part of Unit 3 of the 6th Grade English Coursebook, which focuses on mythical creatures. As a creative writing task, students were invited to imagine, describe, and give voice to their own creatures through poetry, combining language learning with imagination and personal expression.

The activity aimed to strengthen descriptive skills, enrich vocabulary, and encourage confidence in written English, while also allowing space for originality and playfulness. This video is a small celebration of their ideas, their effort, and the unique worlds they created through words.

An MIEE for the 6th consecutive year!

🎉 Honoured to be an #MIEExpert for the 6th consecutive year!

I’m truly proud to be recognised once again as a Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE) — for the sixth year in a row.

Being part of this inspiring global community of educators continues to motivate me to explore creativity, collaboration, and meaningful technology integration in the classroom. Each year brings new ideas, new learning, and renewed passion for helping students thrive in a digital world.

Here’s to another year of innovation, sharing, and growth! 💫
#MicrosoftEDU #MIEExpert #LifelongLearning #EducationInnovation

SDG 17 μέσα από comic ή αλλιώς Ενεργός Πολίτης…

Με αφορμή τον Στόχο 17 της Βιώσιμης Ανάπτυξης, οι μαθητές της ΣΤ’2 συμμετείχαν σε μια δράση δημιουργίας κόμικ, σε συνεργασία με το Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Μέσα από συνεργασία, δημιουργικότητα και συλλογική σκέψη, τα παιδιά ανέδειξαν τη σημασία της ομαδικής προσπάθειας και της καλλιτεχνικής έκφρασης. Η δράση παρουσιάστηκε στον υπεύθυνο καθηγητή του ΠΑΠΕΛ ο οποίος τη χαρακτήρισε υποδειγματική.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δάγκουλα Κλαίρη ΠΕ06

Μικροί Συντάκτες εν δράσει!

Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε το ηλεκτρονικό περιοδικό της ΣΤ’2!
Μέσα από τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας έγιναν μικροί δημοσιογράφοι και συντάκτες. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύχρωμο ψηφιακό περιοδικό, γεμάτο άρθρα, κόμικ, απόψεις και ιδέες που αντανακλούν τη φωνή και την προσωπικότητά τους.

Σας προσκαλούμε να το διαβάσετε και να ανακαλύψετε τον κόσμο τους, μέσα από τις δικές τους λέξεις.
Ακολουθεί το link  για να το “ξεφυλλίσετε”: (πατήστε επάνω στην εικόνα)

4ever11

Υπέυθυνη Εκπαιδευτικός: Δάγκουλα Κλαίρη ΠΕ06

SELFIEforTEACHERS 2025

selfie

 

Evidence
The person mentioned herein has completed SELFIEforTEACHERS within a group with a custom area, a self-reflection exercise designed for the following purposes:
• to reflect on digital competence through SELFIEforTEACHERS statements, based on the six areas of the European Framework for Digital Competence of Educators (DigCompEdu)
• to develop a personalised professional learning path to level up digital competence, based on the results and suggestions provided by the feedback report of SELFIEforTEACHERS

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων