preload
Απρ 15 19
Φωτογραφική Μηχανή

Η ανάρτηση φωτογραφιών των μαθητών ενέχει σοβαρούς κινδύνους για αυτούς όσον αφορά την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και την ασφάλειά τους.

Από την άλλη υπάρχει η πίεση να ενημερώσουμε την ιστοσελίδα του σχολείου, να προβάλουμε τις δραστηριότητες και τα προγράμματα που υλοποιούμε στο σχολείο, να κάνουμε στροφή του σχολείου προς την κοινωνία, να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια του σχολείου και πολλές φορές και η υποχρέωση για ανάρτηση εργασιών και πληροφοριών όπως για παράδειγμα στις Ερευνητικές Εργασίες, σε κάποιους διαγωνισμούς ή σε κάποια προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πώς μπορούμε λοιπόν να τα συνδυάσουμε και τα δύο; Και να αναρτούμε πληροφορίες και φωτογραφίες ή βίντεο για το σχολείο και τις δράσεις του αλλά και να μην εκθέτουμε τους μαθητές μας σε κινδύνους; Η χρυσή τομή δεν είναι και τόσο δύσκολο να βρεθεί.

Το νομικό πλαίσιο για την Προστασία των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στα οποία εντάσσονται και οι φωτογραφίες, ρυθμίζεται κυρίως από τους νόμους 2472/1997 και 3471/2006. Αυτό σημαίνει ότι για να αναρτήσετε φωτογραφίες ή βίντεο με μαθητές πρέπει απαραιτήτως να έχετε εξασφαλίσει τη συγκατάθεση των ιδίων αλλά και τη συναίνεση των γονέων ή των κηδεμόνων τους για τη δημοσίευση αυτών των στοιχείων. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχετε υπογεγραμμένο από τον γονέα ή τον κηδεμόνα κάθε παιδιού ένα έντυπο συναίνεσης. Για να σας διευκολύνουμε μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε αυτό το Έντυπο Γονικής Συναίνεσης για Ανάρτηση Φωτογραφίας ή Βίντεο.

Αφού έχουμε εξασφαλιστεί νομικά πρέπει να ακολουθούμε τις εξής απλές συμβουλές:

  1. Να αποφεύγετε την ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων και γενικά στο Διαδίκτυο.
  2. Εάν είναι απαραίτητο να δημοσιεύσετε φωτογραφίες μαθητών ή βίντεο φροντίστε ώστε οι φωτογραφίες να είναι μακρινές και ομαδικές όπως και τα πλάνα των βίντεο. Μην αναρτάτε ξεχωριστές φωτογραφίες του κάθε μαθητή.
  3. Για να μην φαίνονται καθαρά τα πρόσωπα των παιδιών χρησιμοποιήστε λογισμικό επεξεργασίας εικόνων ή βίντεο για να θολώσετε (blur) τα πρόσωπα των μαθητών.
  4. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις πληροφορίες που συνοδεύουν τις φωτογραφίες ή τα βίντεο. Φροντίστε να μην μπορούν να συνδυαστούν οι φωτογραφίες και τα βίντεο με άλλα προσωπικά στοιχεία των μαθητών (όνομα, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνα, σχολικές επιδόσεις κ.ο.κ.). Εάν ένας μαθητής ονομάζεται, τότε να αποφύγετε τη χρήση φωτογραφίας του. Αν η φωτογραφία επιλεχθεί να χρησιμοποιηθεί, να αποφευχθεί η ονομασία του μαθητή ή η χρήση άλλων προσωπικών στοιχείων του. Ο συνδυασμός δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα εκθέτει τους μαθητές σε σημαντικούς κινδύνους.
  5. Κάντε χρήση φωτογραφιών μαθητών με κατάλληλη ένδυση, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ανάρμοστης προσοχής και η χρήση των φωτογραφιών σε σεξουαλικού περιεχομένου δικτυακούς τόπους.
  6. Βεβαιωθείτε ότι η εικόνα είναι με κατάλληλο όνομα ώστε να μην αποκαλύπτονται περαιτέρω πληροφορίες για τους μαθητές. Για παράδειγμα μην χρησιμοποιείτε τα ονόματα των μαθητών ή τάξεων στα ονόματα αρχείων ή στο εναλλακτικό κείμενο των εικόνων (ιδιότητα alt).
  7. Εξετάστε τα βίντεο και βεβαιωθείτε ότι δεν αποκαλύπτονται προσωπικά στοιχεία των μαθητών. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις αναφορές και τις ευχαριστίες (credits) στο τέλος των βίντεο.
  8. Επιθεωρείτε τακτικά το αναρτημένο περιεχόμενο και εξετάστε το ενδεχόμενο διαγραφής εικόνων και βίντεο ιδιαίτερα όταν οι μαθητές έχουν αποφοιτήσει από το σχολείο.

Το ίδιο άρθρο αλλά λίγο πιο εκτεταμένο μπορείτε να το βρείτε υπό τον τίτλο «Ανάρτηση Φωτογραφιών ή Βίντεο Μαθητών στο Διαδίκτυο» από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου.

Αφήστε μια απάντηση

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση