preload
Οκτ 16 26

Σήμερα, μετά από 2 χρόνια ξαναδιδάσκω ιστολόγια. Με νέες μαθήτριες και μαθητές, όχι σε σεμινάριο αλλά σε κανονική τάξη. Τα πηγαίνουν ήδη πολύ καλά. Αυτή την στιγμή τους έχω βάλει να γράψουν το δεύτερό τους άρθρο.

Σας αφήνω… πάω να δω τι έγραψαν.

Καλές ιστοπλοηγήσεις!

Μάι 15 22
Γρίφος για Οχτάχρονα στο Bao Loc

Το Bao Loc είναι μια μικρή πόλη του Βιετνάμ μεταξύ της Ho Chi Minch – πρώην Shaigon – και της Da Lat. Στη wikipedia διαβάζουμε ότι έχει πληθυσμό περίπου 150 χιλιάδες κατοίκους ενώ στο αντίστοιχο λήμμα του wikitravel.org για το Bao Loc θα μάθουμε ότι δεν έχει και πολύ ενδιαφέρον να πάμε ως ταξιδιώτες καθότι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να φάμε, να κοιμηθούμε και να χαρούμε το πάρκο και την λίμνη της πόλης στην οποία οι ντόπιοι συνηθίζουν να ψαρεύουν. Το ενδιαφέρον με το Bao Loc είναι ότι εκεί σύμφωνα με διάφορα δημοσιεύματα (όπως του the guardian) οι οχτάχρονοι μαθητές του (της τρίτης Δημοτικού) κλήθηκαν να λύσουν έναν γρίφο που δυσκολεύει ακόμα και ενήλικες καλούς στα μαθηματικά.

Ακολουθεί ο γρίφος αλλά και η περιγραφή του αλγορίθμου (και κατ’ επέκταση του προγράμματος) που πρέπει να γράψετε για να λύσει ο υπολογιστής τον γρίφο για εσάς.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 18
Υπολογίζοντας Μόρια

Ξεκίνησαν σήμερα οι Πανελλήνιες Εξετάσεις με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας γενικής παιδείας ως είθισται τα τελευταία χρόνια. Το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές μιλούσε για τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης (τα αρχαία θέατρα όπως το καταλαβαίνω εγώ) και τους ζητήθηκε να αναπτύξουν τις θέσεις τους σχετικά με την προστασία και την αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Σήμερα μεγάλο μέρος του λόγου και της δράσης έχει αφήσει τα θέατρα και έχει περάσει στον παγκόσμιο ιστό με τα ιστολόγια να πρωτοστατούν.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 14

Ο τίτλος του άρθρου προέρχεται από το 9ο επεισόδιο (και ενδιάμεση πρεμιέρα) της 5ης σεζόν της δημοφιλούς σειράς «The Walking Dead». Το επεισόδιο έχει δεχτεί θετικές κριτικές για την σκηνοθεσία, το σενάριό του και για την ερμηνεία του πρωταγωνιστή αυτού του επεισοδίου Ταϊρίζ (Tyresse), γνωστού κατά κόσμον ως Τσαντ Κόλμαν (Chad Coleman).

Ο πρωταγωνιστής του επεισοδίου (Προσοχή! Θα ακολουθήσουν spoilers) στην μεγαλύτερη διάρκεια του επεισοδίου παλεύει να αποφύγει ή να αποδεχθεί το τέλος του. Καθώς ψυχορραγεί κάνει μια ανασκόπηση της ζωής του και μια αυτοκριτική των λαθών του. Κατά τον απολογισμό του οραματίζεται διάφορα πρόσωπα από τον παρελθόν του που του ασκούν κριτική. Τελικά, αφού υπερασπιστεί τις επιλογές του, αποδέχεται όλα όσα έγιναν μέσω της αντιμετώπισης των οραμάτων-επικριτών του και χάνεται στις παραισθήσεις του. Το επεισόδιο τελειώνει με την εντυπωσιακή αποκάλυψη ότι στην αρχή είδαμε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που νομίζαμε.

Το τέλος του σεμιναρίου σημαίνει και μια ευκαιρία για αναστοχασμό σχετικά με το τι έγινε και τι συμβαίνει.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Μάι 15 11

Wiki στα Χαβανέζικα σημαίνει γρήγορα. Wiki wiki  σημαίνει πολύ γρήγορα. Κάτι σαν το δικό μας «τάκα τάκα». Τα γουίκι στον χώρο του παγκόσμιου ιστού είναι ιστοσελίδες που επιτρέπουν την συνεργασία και τον συντονισμό μιας ομάδας ανθρώπων και την δημιουργία συλλογικών έργων. Και όλα αυτά γίνονται τάκα τάκα. Αν θέλετε να μάθετε στα γρήγορα τι είναι τα γουίκι δείτε ένα σύντομο βίντεο που τα εξηγεί με απλά λόγια και με ένα απλό παράδειγμα. «Τα Γουίκι σε Απλά Ελληνικά» λοιπόν από την CommonCraft. Στον προηγούμενο σύνδεσμο το βίντεο εμφανίζεται με ελληνικούς υπότιτλους. Το βίντεο προέρχεται από το youtube όπου τιτλοφορείται “Wikis in Plain English“.

Mε ετικέτα:
Μάι 15 10
Ο Παγκόσμιος Ιστός - Μια Ιστορία

Η ομορφότερη ιστορία του κόσμου της Πληροφορικής είναι αυτή του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web). Πρόκειται για μια ιστορία έμπνευσης, μνήμης και διακοπής της δημιουργικής λειτουργίας τους. Οι συνδέσεις που υπάρχουν στην Wikipedia μεταξύ των πρωταγωνιστών, των τεχνολογιών και των ιδεών φαίνονται στην εικόνα παρακάτω.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 09
Love HTML

Ήρθε ο καιρός να εφαρμόσετε τις γνώσεις HTML που αποκτήσατε σε περιστατικά που μπορεί να προκύψουν κατά την πραγματική ενασχόλησή σας με τον παγκόσμιο ιστό. Τρία υποθετικά αλλά όσο γίνεται πιο κοντά στην πραγματικότητα σενάρια. Διαλέξτε ένα (όσοι θέλουν μπορούν να κάνουν και τα τρία – δεν θα τους αποτρέψουμε).

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 08
Λογότυπο Notepad++

Ξέρω ότι έχετε αγαπήσει ήδη την HTML. Σε αυτή την άσκηση θα φτιάξετε μια ιστοσελίδα HTML γράφοντας τον κώδικα (τις ετικέτες δηλαδή) σε κάποιο κειμενογράφο και θα την ανεβάστε στον χώρο φιλοξενίας ιστοσελίδων που διαθέτετε στο users.sch.gr. Πάμε λοιπόν;

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 07
Ctrl+U

Όλες οι ιστοσελίδες του παγκόσμιου ιστού (εντάξει μπορεί να υπάρξουν και εξαιρέσεις) είναι γραμμένες στην γλώσσα HTML (HyperText Markup Languge) – Γλώσσα Επισήμανσης Υπερκειμένου αν θέλετε οπωσδήποτε μια μετάφραση. Η δουλειά των περιηγητών (ή φυλλομετρητών ή browser – Chrome, Mozilla, Opera, Safari) είναι να μετατρέπουν την HTML σε ιστοσελίδες που βλέπετε στην οθόνη σας. Τα ιστολόγια μας φυσικά δεν εξαιρούνται.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 05

Πρoστατευμένο: Ερωτηματολόγιο Σεμιναρίου

Συγγραφέας: κάτω Σεμινάριο Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.
Ερωτηματικό

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Μάι 15 05
Θολωμένα Χρώματα

Τελευταία άσκηση! Ναι, τελειώνουμε! Κάτι πολύ απλό: Θα θολώσετε τα πρόσωπα σε μια φωτογραφία και θα την ανεβάσετε στο ιστολόγιό σας.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 05
Πειρατής Πιγκουίνος

Έχετε κάνει πολύ δουλειά έως τώρα στο ιστολόγιό σας αλλά και στο γουίκι σας. Σας αξίζει αναγνώριση για τη δουλειά σας αλλά θέλετε αυτή η δουλειά ταυτόχρονα να πιάσει τόπο και να την αξιοποιήσουν και άλλοι. Καθορίστε τις άδειες για την δουλειά σας ώστε να την κάνετε εύκολα αξιποποιήσιμη από τους άλλους. Και για να δυσκολέψετε την ζωή των πειρατών που πλέον δεν θα μπορούν να σας κλέψουν… αφού θα έχετε παραχωρήσει διακιώματα χρήσης.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 05

Την τελευταία ημέρα του σεμιναρίου ασχοληθήκαμε, πέραν των άλλων, και με θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και προστασίας γενικότερα στο Διαδίκτυο. Η διαδικτυακή μας φήμη (ή διαδικτυακή ταυτότητα) και ο έλεγχός της αποτελούν απαραίτητα εφόδια για την πλοήγησή μας στις οδούς του παγκόσμιου ιστού.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04

«Αχ, κύριε, δεν μπόρεσα να κάνω την εργασία… Να ξέρετε, χθες είχε γενέθλια ο μικρός μου αδερφός και…» και ξέρεις ότι μάλλον ακολουθούν και άλλα ψέματα. Αλλά ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος οπότε συγχωρείς τον μικρό Γιωργάκη γιατί καλύτερα να ξεγλιστρήσουν 100 τεμπέληδες μαθητές παρά να τα ακούσει 1 που πραγματικά είχε τον μικρό του αδερφό να γιορτάζει.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04

Οι περισσότεροι που γνωρίζετε τον Τζέιμς Μέι (James May) λογικά τον ξέρετε από το Top Gear. Ο Μέι όμως εκτός από την γνωστή εκπομπή για τα αυτοκίνητα έχει παρουσιάσει και πολλές άλλες εκπομπές ανάμεσα σε αυτές και κάποιες για την επιστήμη και την τεχνολογία.
Στο 19ο επεισόδιο των σπαζοκεφαλιών (“Head Squeeze”), ο Τζέιμς Μέι μας απαντά στο «Πώς Δουλεύει το Διαδίκτυο» με υπότιτλους στα ελληνικά από εμένα. Βρείτε το και στο youtube με τίτλο “How does the internet work?“.

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04
Σύμβολο @

Αφήσαμε το βασικότερο για το τέλος. Τα ιστολόγια, πέραν των άλλων, είναι και ένα μέσο συνεργασίας. Πιθανότατα ως τώρα να έχετε συνεργαστεί με κάποιον συνεπιμορφούμενό σας αφενός γιατί επιδιώχθηκε και αφετέρου λόγω έλλειψης χώρου. Η συνεργασία μπορεί να συμβαίνει και ασύγχρονα και απομακρυσμένα. Πάμε να δούμε πώς.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04
Εικονίδια Εφαρμογών

«Πολύ ωραία ιδέα αυτή με τα ιστολόγια. Δεν είναι κρίμα όμως που έχω φτιάξει τόσο υλικό στον υπολογιστή μου και πρέπει τώρα να το ξαναφτιάξω;»

Αν κάνετε τέτοιες σκέψεις πρέπει να το… ξανασκεφτείτε. Φυσικά και μπορείτε να μεταφέρετε όποια έγγραφα έχετε στο νέο σας ιστολόγιο.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04

Στα ιστολόγια του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) μπορείτε να ανεβάσετε τα δικά σας αρχεία βίντεο και να τα εισάγετε σε άρθρα ή σελίδες όπως και με τις εικόνες (δείτε την 9η άσκηση). Ωστόσο, είναι πολύ συνηθισμένο να αξιοποιούμε υλικό που έχουν φτιάξει άλλοι πριν από εμάς ενσωματώνοντάς το στο ιστολόγιο μας. Σε αυτή την άσκση θα ενσωματώσετε ένα βίντεο από κάποιον δικτυακό τόπο.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04

Παραδείγματα φόρτωσης αρχείων του Word και ενσωμάτωσης παρουσίασης από το slideshare.net.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04

Βίντεο με χημικό… πάρτι!

Mε ετικέτα:
Μάι 15 04
Φίλτρο Καφέ

Πρωί-πρωί ένας καφές βοηθάει. Σε ξυπνάει, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Σε αναζωογονεί. Αλλά και το απογευματάκι μια χαρά είναι. Είτε αμέσως μετά το φαγητό, είτε μετά τον σύντομο απογευματινό ύπνο.
Για να απολαύσεις όμως πραγματικά τον καφέ σου πρέπει να είναι φτιαγμένος με τον σωστό τρόπο. Εγώ, ως λάτρης του καφέ, ακολουθώ μερικά βασικά βήματα για να πάρω την μέγιστη απόλαυση.
Διάβασε τα «μυστικά» μου για να απολαύσεις και εσύ τον καφέ σου στο μέγιστο.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 29
Jennifer Lopez's Green Dress

Το 2000 οι μηχανές αναζήτησης του παγκόσμιου ιστού επικεντρώνονταν στα κείμενα. Άλλωστε και ο παγκόσμιος ιστός γενικά αποτελούνταν κυρίως από κείμενα. Οι χρήστες του Google έψαχναν με βάση λέξεις κλειδιά και τους εμφανίζονταν μια λίστα με αποτελέσματα σε μορφή κειμένου με ενδιάμεσους μπλε συνδέσμους για να κάνουν κλικ. Δούλευε σωστά και ήταν όλοι ενθουσιασμένοι. Μέχρι την εμφάνιση της Jennifer Lopez στα Grammy Awards τον Φεβρουάριο του 2000.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 28

Τα πειράματα είναι απαραίτητα για να κατανοήσουν βαθύτερα οι μαθητές τις διάφορες φυσικές έννοιες.
Όταν δεν υπάρχουν όμως οι κατάλληλες υποδομές ή επαρκής χρόνος μπορούμε να καταφύγουμε σε προσομοιώσεις πειραμάτων μέσω προγραμμάτων.
Κάποιος καλός συνάδελφος, φυσικός, πρόσφατα μου είπε ότι το δοκίμασε και ότι πήγε πολύ καλά.
Το πανεπιστήμιο του Κολοράντο έχει μια πολύ καλή συλλογή προσομοιώσεων φυσικής αλλά και άλλων μαθημάτων. Δείτε για παράδειγμα μια προσομοίωση για τον ηλεκτρομαγνητισμό όπου οι μαθητές σας μπορούν να πειραματιστούν με την παραγωγή ρεύματος εξ επαγωγής.

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Διαβάστε τα νέα!

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Ένα ιστολόγιο εκτός από άρθρα μπορεί να αποτελείται και από σταθερές σελίδες. Τα άρθρα είναι αναρτήσεις που έχουν έντονα τον χρονικό χαρακτήρα. Καθώς παλιώνουν παύουν να είναι επίκαιρα και επιπλέον χάνονται όλο και πιο βαθιά στο κάτω μέρος του ιστολογίου σας. Αντίθετα, στις σελίδες βάζουμε περιεχόμενο που παραμένει σταθερό. Δεν εξαρτάται από τον χρόνο (δεν παλιώνει) και συνήθως θέλουμε να υπάρχει προς αυτές ένας σύνδεσμος από την αρχική σελίδα του ιστολογίου μας.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Το ιστολόγιο σας πλέον έχει μορφή. Ίσως του λείπει όμως λίγη οργάνωση. Το να χωρίσετε τις αναρτήσεις σας σε κατηγορίες είναι κάτι που θα βοηθήσει και εσάς να οργανωθείτε αλλά και τους αναγνώστες σας να βρίσκουν αυτό που θέλουν. Ακόμα καλύτερα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ετικέτες για να επισημαίνετε κάθε άρθρο με όσες από αυτές θέλετε. Φυσικά, τα πλεονεκτήματα θα φανούν μόνο όταν πλέον θα έχετε πολλά άρθρα σε διάφορες κατηγορίες και με διάφορες ετικέτες.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27
Πιτσιλιές

Όχι, μην πάρετε πινέλο. Σε αυτή την άσκηση μπορεί να ασχοληθείτε με χρώματα αλλά δεν είναι και απαραίτητο. Αυτό που θα κάνετε είναι να προσαρμόσετε την εμφάνιση του ιστολογίου σας.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Στην προηγούμενη άσκηση φτιάξατε μερικούς συνδέσμους μέσα σε άρθρα. Σύντομα το ιστολόγιό σας θα γεμίσει άρθρα και αυτά θα «θαφτούν» στο βάθος του ιστολογίου. Σε αυτή την άσκηση θα φτιάξετε συνδέσμους με σκοπό να μείνουν μόνιμα σε κάποια πλαϊνή στήλη του ιστολογίου σας.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Περίπου από τις αρχές του 20ου αιώνα (1929 – Frigyes Karinthy – Everything is Different) υπάρχει η θεωρία των 6 βαθμών διαχωρισμού μεταξύ δύο οποιονδήποτε ανθρώπων του πλανήτη. Ότι δηλαδή, δύο οποιοιδήποτε άνθρωποι μπορούν να «συνδεθούν» μεταξύ τους μέσω 5 ενδιάμεσων γνωστών. Στις ιστοσελίδες του παγκόσμιου ιστού η απόσταση αυτή (μεταξύ δύο οποιονδήποτε αντικειμένων του παγκόσμιου ιστού – ιστοσελίδα, εικόνα, βίντεο κ.τ.λ.) έχει εκτιμηθεί στους 19 βαθμούς (Network Science – Albert-László Barabási). Πάρα πολύ! Σε αυτή την άσκηση θα φτιάξετε άρθρα με συνδέσμους στην προσπάθεια να μειώσουμε λίγο αυτό τον αριθμό.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
Απρ 15 27

Συγχαρητήρια! Αν έχετε κάνε τις ασκήσεις 1 και 2 έχετε ήδη κάνει πολύ δρόμο. Δεν θα σας πω όμως ψέματα. Υπάρχει ακόμη περισσότερος δρόμος μπροστά σας. Και οι μεγάλες πεζοπορίες είναι πιο ευχάριστες όταν υπάρχει παρέα. Σε αυτή την άσκηση πρέπει να βρείτε φίλους.

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Mε ετικέτα:
 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση