preload
Απρ 15 27

Όταν ξεκίνησαν τα ιστολόγια η προσοχή των περισσοτέρων στράφηκε σε αυτά λόγω του ότι αποτελούσαν ένα νέο είδος ενημέρωσης. Φαινόταν ότι ξαφνικά έπαιρναν τη δύναμη από τους εκδότες και τα μεγάλα δημοσιογραφικά συγκροτήματα καθώς και την αποκλειστικότητα που αυτοί είχαν στην διαμόρφωση των ειδήσεων και της ενημερωτικής ατζέντας.

Αργότερα η προσοχή στράφηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα παλιά myspace, hi5 και στα τωρινά γνωστά μας facebook, twitter κ.τ.λ. Παράλληλα τα ιστολόγια ανακαλύφθηκαν από την αρχή αφού η πραγματική τους δύναμη δεν είναι τόσο η δημιουργία ενημερωτικών ιστοχώρων αλλά η δυνατότητα που προσφέρουν για κοινωνική δικτύωση και δημιουργία κοινοτήτων.

Μέσω των ιστολογίων άνθρωποι με παρόμοια ενδιαφέροντα ή κοινούς προβληματισμούς μπορούν να επικοινωνούν, να εκφράζονται και να ανταλλάσσουν απόψεις. Τα ιστολόγια δεν προσφέρουν μονόδρομη επικοινωνία όπως σε ένα βιβλίο όπου ο συγγραφέας εκφράζεται και οι αναγνώστες του «ακούνε» τις ιδέες του αλλά αμφίδρομη. Ο μπλόγκερ γράφει ένα κείμενο και δέχεται άμεση ανατροφοδότηση από τους αναγνώστες του που εκφράζονται επίσης μέσω του ιστολογίου του αλλά και μέσω των δικών τους ιστολογίων.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της επικοινωνίας συμβαίνει μέσω των σχολίων (comments).

Ωστόσο, εκφράζονται αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτό του είδους η επικοινωνία ευνοεί τον πραγματικό διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων ή απλώς είναι μια πολυλογία-φασαρία στον ηλεκτρονικό χώρο.

  • Πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει εποικοδομητικός διάλογος μέσω των σχολίων;
  • Μπορούν τα σχόλια και ο διάλογος μέσω αυτών να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση;
  • Ο ηλεκτρονικός διάλογος είναι πιο δημοκρατικός ή αποκλείονται απόψεις;
  • Ευνοούνται οι ακραίες απόψεις στους διαλόγους μέσω σχολίων;
  • Ξέρετε τι γίνεται με τα σχόλια που είναι υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά κ.ο.κ.;
  • Μπορεί να ενισχυθεί ο γραμματισμός των μαθητών σας συζητώντας μέσω σχολίων;

Σχολιάστε σε αυτό το άρθρο σχετικά με κάποια από τις παραπάνω ερωτήσεις ή γενικά για το σχόλια ή για τα σχόλια των προηγούμενων.

Ας κάνουμε μια συζήτηση. Αυτή είναι η 1η σας άσκηση!!!

12 Σχόλια to “Άσκηση 1η: Σχολιάστε Σχετικά με τα Σχόλια”

  1. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΤΕΒΑΟΓΛΟΥ Έγραψε:

    Μπράβο σας μαθητάρες μου! Ωραία τα σχόλια σας. Εγώ να προσθέσω πόσο δύσκολο γίνεται να παρακολουθείς μια τέτοια συζήτηση όταν συμμετέχουν πολλά άτομα. Ευτυχώς, το περιβάλλον στο blogs.sch.gr είναι κλειστό και συμμετέχουν μόνο μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

  2. ΠΑΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Έγραψε:

    Ενδιαφέρον το άρθρο και στοχευμένα ερωτήματα!!

  3. MERO Έγραψε:

    Για μένα είναι πρώτη φορά που παίρνω μέρος σε τέτοια επικοινωνία. Και το θέμα μου φαίνεται ενδιαφέρον έχει προκλήσεις

  4. ΞΕΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ Έγραψε:

    Πιστεύω ότι μπορεί να γίνει εποικοδομητικός διάλογος μέσω των σχολίων.
    Επίσης, θεωρώ ότι τα σχόλια και ο διάλογος μέσω αυτών μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση. Ακόμα, πιστεύω ότι ο ηλεκτρονικός διάλογος είναι πιο δημοκρατικό και ενισχύει τον γραμματισμό των μαθητών μέσω σχολίων.

  5. ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ Έγραψε:

    πολυ ενδιαφέρον άρθρο!

  6. ΓΙΑΝΝΟΥΔΗ ΕΛΕΝΗ Έγραψε:

    Νομίζω ότι ο σχολιασμός μεταξύ μαθητών έχει μεγάλο ενδιαφέρον,παρ’όλα αυτά είναι λίγο ριψοκίνδυνος γιατί δύσκολα θα αποφεύγαμε ακραίες απόψεις ή βρισιές.

  7. ΖΑΡΚΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Έγραψε:

    Σπέρααααααα…….

  8. MERO Έγραψε:

    Μου άρεσε η έναρξη που έκανες Στέλιο. Ήταν πολύ βιωματική
    Εύγε!!!!!!

  9. ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ Έγραψε:

    Οσον αφορά το πρώτο ερώτημα μπορεί να γίνει επικοδομητικός διάλογος μόνο οταν το forum είναι «κλειστό»

  10. ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Έγραψε:

    Πιστεύω ότι δεν μπορεί να γίνει εποικοδομητικός διάλογος και ο ηλεκτρονικός διάλογος δεν είναι δημοκρατικός.

  11. ΜΑΡΙΛΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΥ Έγραψε:

    bravo!!!!

  12. ΞΕΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ Έγραψε:

    ΜΠΡΑΒΟ ΔΑΣΚΑΛΕ!!!

Αφήστε μια απάντηση

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top