Νοέ 12
08

Με τα μάτια των μαθητών

Κάτω από (Ημερολόγιο, Σχ. έτος 2012-2013) από στις 08-11-2012

Ημερολόγιο Λέσχης

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Σήμερα ήταν η πρώτη μου μέρα στην Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας! Ήμασταν αρκετά παιδιά, αλλά μερικοί λείπανε, να φανταστείς  συνολικά ήμαστε 24 παιδιά. Γνωριστήκαμε με τα παιδιά και με τους δύο καθηγητές που θα περάσουμε την χρονιά, φτιάχνοντας «ταμπελίτσες» με τα ονόματά μας. Μας έδωσαν τα βιβλία που θα διαβάσουμε αυτόν τον χρόνο. Κάποια βιβλία οι καθηγητές τα παρήγγειλαν από το internet. Το βιβλίο έχει τίτλο «Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ». Μας εξήγησαν τι θα κάνουμε σε αυτήν την Λέσχη, αλλά αυτά θα στα γράφω κάθε φορά που τελειώνει η συνάντηση μας που θα είναι κάθε Κυριακή από τις 11:00 μέχρι της 12:30. Ένα έχω να σου πω, δεν έχει καμία σχέση με μαθήματα και σχολείο!! Οι δύο καθηγητές, μας έβαλαν να δούμε μια ταινία που είχε σχέση με τα βιβλία. Μέσα από αυτήν την ταινία καταλάβαμε πως τα βιβλία θα μπορούσαν να γίνουν, η καλύτερη σου συντροφιά και μπορούν να σε κάνουν να δεις τον κόσμο και από την άλλη πλευρά της ζωής! Ήταν τέλεια και ανυπομονώ για την επόμενη συνάντηση!!!

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Σήμερα που ήταν η 2η μέρα στην Λέσχη, ο καθηγητής των μαθηματικών μας έδειξε τι σημαίνει ο όρος «Εικασία» και συγκεκριμένα ποια ήταν η εικασία του Γκόλντμπαχ  που είναι και το θέμα του βιβλίου μας. Μετά ο καθηγητής της φιλολογίας, μας βοήθησε να αναλύσουμε το θέμα που διαβάσαμε (το κομμάτι) στο βιβλίο. Έπειτα διαβάσαμε δύο κείμενα που είχε γράψει ο Καθηγητής, για να καταλάβουμε την διαφορά ανάμεσα στον αφηγητή και τον συγγραφέα. Εγώ ανέλαβα να βρω πληροφορίες για την βιογραφία του Leonard Euler.

Μια κοπέλα είχε αναλάβει να μας πει σε μια περίληψη, τι διαβάσαμε στο πρώτο κομμάτι του βιβλίου μας. Πολύ ενδιαφέρον!

Συντάκτρια: Φάμα Φιλιππίνα

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Σε αυτό το ψυχαγωγικό μάθημα καταφέραμε να διδαχθούμε πολλά πράγματα σχετικά με τις εικασίες. Πιο συγκεκριμένα, αναλύσαμε την έννοια της εικασίας της απόδειξης και του θεωρήματος, και αναφερθήκαμε στους διάφορους μαθηματικούς που με ζήλο αφοσίωσαν τη ζωή τους στις εικασίες. Ακόμη μελετήσαμε τις μεταμορφώσεις του θείου Πέτρου (ήρωα του βιβλίου μας)

Δείτε το στο slideshare.net

που αναφέρονταν επίσης στις εικασίες αλλά και στον ίδιο το θειο Πέτρο που ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος εξαιτίας της καλοσύνης του! Καταφέραμε με διάφορους τρόπους όπως η μελέτη διαφόρων κειμένων να κατανοήσουμε τις διαφορές ανάμεσα στο συγγραφέα και στον αφηγητή . Επιπλέον με τη βοήθεια της παρουσίασης της περίληψης, καταλάβαμε καλύτερα το περιεχόμενο των σελίδων που διαβάσαμε. Μας δόθηκαν τέλος κάποιες «ασκήσεις» για το σπίτι σχετικές με το υπόλοιπο κείμενο ωστόσο η μία απ΄αυτές (αυτή με τις γέφυρες) με πείσμωσε πολύ ώστε να κάτσω μπροστά  από το χαρτί πάνω από 3 ώρες και τελικά να μην βρω λύση!!!  Κατά την γνώμη μου, όλοι οι παραπάνω στόχοι επιτεύχθηκαν!

Συντάκτης: Καποκάκης Γιάννης



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *