Παιχνίδια στο διάλειμμα

Παιχνίδια στην αυλή

Υλοποίηση πολιτιστικού προγράμματος με θέμα την απασχόληση των παιδιών στο διάλειμμα με τρόπο ψυχαγωγικό αλλά και δημιουργικό ώστε μέσα από το παιχνίδι να επιτευχθούν μαθησιακοί στόχοι σε πολλαπλά αντικείμενα.

Παιχνίδια στο διάλειμμα “Παίζω… γελώ… το διάλειμμα αγαπώ!”

Το πολιτιστικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-2014

Συμμετείχαν οι μαθητές των Α2, Β1, Γ1, Δ1, Ε1 & Ε2 τάξεων
Σύνολο μαθητών της ομάδας: Αγόρια: 95, Κορίτσια: 46

Υπεύθυνη πολιτιστικού προγράμματος: Ιωάννα Τρίγκα (εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής)

Συνοπτική περιγραφή του θέματος – επιμέρους θέματα (διαστάσεις του θέματος)

Η απασχόληση των παιδιών στο διάλειμμα με τρόπο ψυχαγωγικό αλλά και δημιουργικό ώστε μέσα από το παιχνίδι να επιτευχθούν μαθησιακοί στόχοι σε πολλαπλά αντικείμενα.

  • Η αξία του παιχνιδιού για το παιδί – συναισθηματικό κόστος και συνέπειες από την έλλειψη του
  • Παιχνίδια ομαδικά
  • Παιχνίδια του κόσμου
  • Παιχνίδια φαντασίας
  • Επινόηση κανόνων και δημιουργία παιχνιδιών

Σύνδεση με τα πεδία του προγράμματος σπουδών (με το αναλυτικό πρόγραμμα)

Το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής ορίζει ως υποχρεωτική τη διδασκαλία παιχνιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους τονίζοντας έτσι την αναγκαιότητα της ενασχόλησης των παιδιών με το αντικείμενο αυτό.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Η συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών μέσα από το παιχνίδι
  • Η καλλιέργεια αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης, κινητικών δεξιοτήτων
  • Η δημιουργία θεμελίων καλής συνεργασίας, ομαδικότητας, αποδοχής κανόνων
  • Η καλλιέργεια φαντασίας, δημιουργικότητας, πρωτοτυπίας

Στάδια υλοποίησης και δραστηριότητες

  • Ενημέρωση των παιδιών για το πρόγραμμα και καταγραφή ιδεών
  • Συζήτηση με τα παιδιά της αναγκαιότητας του παιχνιδιού ως μια δεδομένη φυσική ανάγκη δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματα τους από την έλλειψη χρησιμοποιώντας χρώματα ζωγραφικής ή με παραγωγή έμμετρου λόγου
  • Χωρισμός των παιδιών σε ομάδες για την επεξεργασία των πληροφοριών και την τελική επιλογή των θεμάτων
  • Δημιουργία (κατασκευή) βοηθητικών μέσων για την υλοποίηση των παιχνιδιών
  • Βιωματική συμμετοχή των παιδιών σε παιγνιώδεις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια εικονικού διαλείμματος
  • Υλοποίηση και εφαρμογή του προγράμματος κατά τη διάρκεια πραγματικού διαλείμματος

Παιχνίδια στην αυλή – Βίντεο

Παρουσίαση και video editing © 2014 Ιωάννα Τρίγκα