Την τρομοκράτηση των παιδιών μέσω Διαδικτύου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οι γονείς

Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο του cyber bullying, της τρομοκράτησης ή γελοιοποίησης των παιδιών μέσω ‘Ιντερνετ, οι γονείς στρέφονται στα σχολεία, για να εισπράξουν όμως αρνητικές απαντήσεις, καθώς τα εκπαιδευτικά ιδρύματα εκτιμούν ότι δεν έχουν αρμοδιότητα να παρέμβουν σε ό,τι συμβαίνει στο Διαδίκτυο. Η αστυνομία, από τη μεριά της, θέτει πολύ ψηλά τον πήχη για να επέμβει, ενώ η επικοινωνία με διαχειριστές σέρβερς ή εταιρίες παροχής μπορεί να αποδειχθεί επίπονη και μακρά διαδικασία. Όταν οι γονείς γνωρίζουν τον επιτιθέμενο, μπορεί να επιλέξουν να έλθουν σε επαφή με τους γονείς του, διακινδυνεύοντας τον κοινωνικό εξευτελισμό του τέκνου τους.

Η δικαιοσύνη ορίζει το cyber bullying ως επαναλαμβανόμενη ενόχληση μέσω Διαδικτύου. Το cyber bullying θεωρείται από ειδικούς πιο νοσηρό και επώδυνο από ότι η τρομοκράτηση στο σχολικό προαύλιο, καθώς το Ιντερνετ αίρει τις αναστολές, με τους εφήβους να αποδεικνύονται συχνά ιδιαίτερα μοχθηροί. Σε περσινή μελέτη του Πανεπιστημίου Μπριτζουότερ Στέιτ, 75% των πρωτοετών ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια μίας τυπικής σχολικής ημέρας στο λύκειο, τα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνταν για αποστολή γραπτών μηνυμάτων, φωτογραφιών ή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά όχι για φωνητικές κλήσεις.

Την ίδια στιγμή, φαινόμενα cyber bullying καθίστανται ολοένα και πιο συχνά στο Facebook, παρότι η εταιρία έχει κάνει πιο εύκολη την καταγγελία τέτοιων περιστατικών, που μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό των επιθετικών χρηστών.

Τον Οκτώβριο του 2003, ο 13χρονος Ράιαν Χάλιγκαν από το Παουκίπσι της Νέας Υόρκης αυτοκτόνησε, μην αντέχοντας την κοροϊδία των συμμαθητών του στο γυμνάσιο, που τον κατηγορούσαν για ομοφυλοφιλία σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τον Οκτώβριο του 2006, η 13χρονη μαθήτρια Μέγκαν Μάιερ κρεμάστηκε στο σπίτι της, αφού είχε υποστεί πραγματική εκστρατεία συκοφάντησης από συμμαθήτριές της μέσω της ιστοσελίδας MySpace.

Πηγή: www.kathimerini.gr με στοιχεία από New York Times

Σχετικά με eSafety

Για κάθε γονιό έρχεται κάποτε η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι η σχέση του παιδιού του με το Διαδίκτυο ξεπερνάει κατά πολύ όσα ο ίδιος έχει -ή δεν έχει- συζητήσει μαζί του. Λίγο αργότερα, όσο μεγαλώνει, φτάνει και η στιγμή που ίσως να στερείται απαντήσεων στις απορίες του. Για τους εκπαιδευτικούς τα πράγματα είναι ακόμη πιο σύνθετα, καθώς όσοι/ες έχουν σχέση με την τεχνολογία χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, καλούνται όλο και πιο συχνά να γεφυρώσουν το χάσμα της ενημέρωσης που αφήνει η πιθανή άγνοια της οικογένειας και του μεγαλύτερου μέρους της σχολικής κοινότητας. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μέσω του επίσημου κόμβου internet-safety.sch.gr, στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Μέσα από το site παρέχει εργαλεία και υλικό τα οποία βοηθούν στην καλλιέργεια μιας πιο ώριμης κουλτούρας αντιμετώπισης πιθανών κινδύνων στο Διαδίκτυο.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Γενικά. Ετικέτες: , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.