Μπορεί ένα αυτοκίνητο να φωνάξει «βοήθεια»; Με το e-call μπορεί…

Ικανά να καλέσουν μόνα τους για βοήθεια σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος θα πρέπει να είναι από το 2015 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, σύμφωνα με μη νομοθετικού χαρακτήρα ψήφισμα του ΕΚ που υιοθετήθηκε από τις αρμόδιες επιτροπές στις 19 Ιουνίου.

Μόλις οι αισθητήρες του, οι ίδιοι που ενεργοποιούν τους αερόσακους, του «πουν» ότι έγινε σοβαρό ατύχημα το αυτοκίνητο καλεί αυτομάτως τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στέλνοντας στοιχεία για την ακριβή τόπο και χρόνο της σύγκρουσης, τα δε στοιχεία αυτά μεταβιβάζονται αμέσως στις αρμόδιες υπηρεσίες που ενεργοποιούνται στέλνοντας επιτόπου ασθενοφόρα, πυροσβεστική κλπ.

Το σύστημα, σημειώνεται, μπορεί να ενεργοποιηθεί και από τον οδηγό με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού. Τέτοια συστήματα είναι ήδη διαθέσιμα από ορισμένους κατασκευαστές όμως είναι αξεσουάρ και μόλις το 0,7% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν το διαθέτουν. Για να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, θα πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών ενημέρωσης των αρμοδίων υπηρεσιών και φυσικά υποχρεωτικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων και αυτό τουλάχιστον εκτιμάται ότι δεν έχει κόστος μεγαλύτερο από 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Σε πλήρη εφαρμογή, υπολογίζεται ότι ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να σώσει πανευρωπαϊκά μέχρι και 2.500 ζωές το χρόνο μόνο χάρις στη μείωση του χρόνου παρέμβασης των σωστικών συνεργείων.

Το ψήφισμα θα ψηφισθεί από το ΕΚ στις 3 Ιουλίου όμως αν και δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, αντίστοιχη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να παρουσιασθεί στο τέλος του έτους.

Προστασία δεδομένων

Κάθε πρόσθετη εφαρμογή στο όχημα που βασίζεται στην τηλεματική πλατφόρμα eCall θα πρέπει να συμμορφώνεται πλήρως προς τους σχετικούς κανονισμούς για την προστασία των δεδομένων και την ιδιωτική ζωή. Ειδικότερα:

1. Θα πρέπει να ορίζονται ρητώς στις μεμονωμένες συμβάσεις οι σκοποί για τους οποίους ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα. Οι συμβάσεις θα πρέπει, επίσης, να ορίζουν ρητώς ότι ο πάροχος υπηρεσίας που αποτελεί τρίτο μέρος είναι ο αρμόδιος ελέγχου των δεδομένων και δεσμεύεται από όλες τις υποχρεώσεις για την προστασία των δεδομένων και την ιδιωτική ζωή οι οποίες βαρύνουν τους αρμόδιους ελέγχους δεδομένων σύμφωνα με την οδηγία για την προστασία των δεδομένων και τις εθνικές νομοθεσίες.

2. Μόνο δεδομένα τα οποία είναι «απαραίτητα» και «σχετικά» για τους συγκεκριμένους σκοπούς μπορούν να μεταβιβάζονται, δηλαδή πρέπει να διασφαλίζεται ότι κάθε πάροχος που αποτελεί τρίτο μέρος λαμβάνει μόνο εκείνα τα δεδομένα που απαιτούνται για τους σκοπούς της σχετικής σύμβασης.

Σχετικά με eSafety

Για κάθε γονιό έρχεται κάποτε η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι η σχέση του παιδιού του με το Διαδίκτυο ξεπερνάει κατά πολύ όσα ο ίδιος έχει -ή δεν έχει- συζητήσει μαζί του. Λίγο αργότερα, όσο μεγαλώνει, φτάνει και η στιγμή που ίσως να στερείται απαντήσεων στις απορίες του. Για τους εκπαιδευτικούς τα πράγματα είναι ακόμη πιο σύνθετα, καθώς όσοι/ες έχουν σχέση με την τεχνολογία χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, καλούνται όλο και πιο συχνά να γεφυρώσουν το χάσμα της ενημέρωσης που αφήνει η πιθανή άγνοια της οικογένειας και του μεγαλύτερου μέρους της σχολικής κοινότητας. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μέσω του επίσημου κόμβου internet-safety.sch.gr, στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Μέσα από το site παρέχει εργαλεία και υλικό τα οποία βοηθούν στην καλλιέργεια μιας πιο ώριμης κουλτούρας αντιμετώπισης πιθανών κινδύνων στο Διαδίκτυο.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Γενικά και χαρακτηρίσθηκε , , , , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση