Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος στην Αθήνα

Anonymo schedio 1

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Όταν η φύση ξεσπά» η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα (13-15 Μαρτίου 2025). Η εκδρομή υπήρξε μια εξαιρετική εμπειρία για μαθητές και συνοδούς, συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική μάθηση. Το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα πλούσιο και οργανωμένο, επιτρέποντας στους μαθητές να εμβαθύνουν σε επιστημονικά, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Την πρώτη ημέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, όπου παρακολούθησαν δύο εκθέσεις: «Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών» και «Dali – Cybernetics». Μέσα από αυτές, ήρθαν σε επαφή με τη μαθηματική σκέψη των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και με τη σύγχρονη διαδραστική τέχνη. 
Η δεύτερη ημέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο ΕΚΠΑ (τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος), όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα θεματικό πρόγραμμα σχετικό με τις φυσικές καταστροφές. Μέσα από παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες, κατανόησαν τη σεισμολογική έρευνα, τα αίτια που προκαλούν  τις δασικές πυρκαγιές και τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης , διαχείρισης καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες). Το βράδυ, στο Αστεροσκοπείο Πεντέλης, είχαν την ευκαιρία
να παρατηρήσουν τον ουρανό και να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της αστρονομίας.
Την τελευταία ημέρα, η εκδρομή ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή και στη διαδραστική έκθεση για την κλιματική αλλαγή στο κέντρο ΓΑΙΑ, όπου οι μαθητές εμβάθυναν σε θέματα βιοποικιλότητας και στις επιπτώσεις της  κλιματικής αλλαγής αναπτύσσοντας οικολογική συνείδηση.
Τα εκπαιδευτικά οφέλη της εκδρομής ήταν πολλαπλά. Οι μαθητές απέκτησαν πρακτικές γνώσεις σε θέματα  φυσικών καταστροφών  και περιβαλλοντικά ζητήματα, ενώ εξοικειώθηκαν με την πανεπιστημιακή έρευνα και τον τρόπο λειτουργίας
εργαστηρίων. Η βιωματική μάθηση και η διαδραστική προσέγγιση ενίσχυσαν την κατανόηση των εννοιών και τόνωσαν το ενδιαφέρον τους.