Όμιλος Συναισθηματικής Ανάπτυξης/ Ψυχολογίας

Προχωρώντας στο Μέλλον με Ενσυναίσθηση

Στο σχολείο μας τη φετινή χρονιά λειτουργεί ο Εκπαιδευτικός Όμιλος

«Προχωρώντας στο μέλλον με Ενσυναίσθηση ως προς τον Ξεριζωμό και τον Εκπατρισμό»

3

Ο Όμιλος εντάσσεται στη Θεματική: Συναισθηματική Ανάπτυξη/ Ψυχολογία, πραγματοποιείται σε ωράριο πέραν του ωρολογίου προγράμματος, απαρτίζεται από μαθητές/-ιες της Β΄ και Γ΄ τάξης και συντονίζεται από την καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας κ. Αϊβαλή Βίβιαν.

Στις μέρες μας, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης φαντάζει πιο επιτακτική από ποτέ. Oι νέοι, οι αυριανοί πολίτες μαθαίνουν να βλέπουν τον κόσμο μέσα από τη σκοπιά των άλλων, να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων και τις εμπειρίες τους.

Ο Όμιλος φιλοδοξεί, μέσα από σχεδιασμένες ανά ενότητα δράσεις, (μελέτη περιπτώσεων, προσωπικές μαρτυρίες-αφηγήσεις, αναγνώσεις, δημιουργικές εργασίες και μικρής εμβέλειας projects φωτογραφίας και βίντεο) να καλύψει τους ακόλουθους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους :

Κατανόηση της Έννοιας του Ξεριζωμού και του εκπατρισμού. Οι μαθητές/-ιες επιδιώκεται να κατανοήσουν τι σημαίνει ξεριζωμός, τις αιτίες και τις συνέπειές του (μέσα από παραδείγματα, ιστορικές αναφορές, συνεντεύξεις κ.α.)

1. Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Ενθάρρυνση των μαθητών να αναλύουν και να αξιολογούν πληροφορίες σχετικά με τον ξεριζωμό και τις εμπειρίες των προσφύγων

2. Ενίσχυση της Ενσυναίσθησης: Καλλιέργεια της ικανότητας των μαθητών να μπαίνουν στη θέση των άλλων και να κατανοούν τα συναισθήματά τους

3. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας: Βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών, ώστε να μπορούν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με σαφήνεια και σεβασμό

4. Προώθηση της Πολιτισμικής Κατανόησης: Εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με διαφορετικούς πολιτισμούς και παραδόσεις, προωθώντας την αποδοχή και τον σεβασμό.

5. Ενίσχυση της Κοινωνικής Ευθύνης: Ενθάρρυνση των μαθητών να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην υποστήριξη των προσφύγων και των μεταναστών, μέσω εθελοντισμού και άλλων δράσεων.

6. Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών για τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι « ξεριζωμένοι», οι πρόσφυγες και οι μετανάστες

7. Δημιουργία Υποστηρικτού Περιβάλλοντος, ενός περιβάλλοντος που υποστηρίζει και ενθαρρύνει την αποδοχή και την ένταξη όλων των μαθητών, ανεξαρτήτως της προέλευσής τους

8. Προώθηση της ιδέας της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισότητας, βοηθώντας τους μαθητές να αναγνωρίσουν και να αντιδράσουν σε αδικίες

9. Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων – οι μαθητές μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά με άτομα από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα

2

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών του Ομίλου, προβλέπεται η παρουσίαση των δράσεων/δραστηριοτήτων σε αντίστοιχη εκδήλωση.