Αρχική » Το σχολείο μας » Κανονισμός Λειτουργίας

Κανονισμός Λειτουργίας

 

«ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με τον όρο “ Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου ” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

Κάθε μορφή κοινωνικής οργάνωσης, όπως είναι εν προκειμένω το σχολείο, οφείλει να σέβεται και να εφαρμόζει ένα σύνολο αρχών, να υπερασπίζεται αξίες και να προβάλλει πρότυπα συμπεριφοράς, πάνω στα οποία θα οικοδομηθεί η ουσιαστική συνύπαρξη και θα αρτιωθεί η προσωπικότητα των μαθητών του. Το σύνολο των κανόνων, αρχών, αξιών και προτύπων που καθορίζουν και διευθετούν ουσιαστικά την καθημερινή σχολική ζωή αποτελεί τον «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου» σύμφωνα και με το  ΦΕΚ Β΄ 491/09-02-2021 στο οποίο δημοσιεύτηκε η με αρ. πρωτ. 13423/ΓΔ4/04-02- 2021 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020). Επιπρόσθετα, είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών αρχών, τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και τις προτάσεις των μαθητών.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται: ● Η πρόοδος των μαθητών/τριών αλλά και η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως της συνεργασίας και αλληλεγγύης, του αμοιβαίου σεβασμού, της αποδοχής της ιδιαιτερότητας του «άλλου», της ενσυναίσθησης και της συναίνεσης όλων, καθηγητών, γονέων και μαθητών.

  • Η ενημέρωση των μαθητών/τριών όσον αφορά στους σημαντικούς κανόνες και αρχές λειτουργίας του σχολείου.
  • Η οριοθέτηση των  κανόνων συμπεριφοράς, που  αποτελούν τις προϋποθέσεις διαμόρφωσης του κατάλληλου παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος για την επίτευξη των στόχων του σχολείου.
  • Η απρόσκοπτη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

       Προσέλευση

Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 8:20 π.μ. Η προσέλευση στο σχολείο πρέπει να είναι έγκαιρη, δηλαδή τουλάχιστον 5’ πριν χτυπήσει το κουδούνι

Η πρωινή παράταξη, η προσευχή, οι ανακοινώσεις κ.λ.π. αποτελούν μέρος του σχολικού προγράμματος. Αμέσως μετά οι μαθητές/τριες πηγαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι απουσιολόγοι σημειώνουν στο τετράδιο απόντων και στο  απουσιολόγιό τους απόντες και το παραδίδουν στους/στις εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση αργοπορημένης προσέλευσης μαθητή/τριας στην αίθουσα την 1η ώρα μετά την είσοδο του καθηγητή, καταχωρίζεται απουσία. Για προσέλευση μετά την 1η ώρα ο μαθητής/τρια μπαίνει στην αίθουσα με χαρτί εισόδου που έχει προηγουμένως πάρει από τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Ενημερώνονται οι γονείς και κηδεμόνες μαθητών που αργούν στην πρωινή προσέλευση.

Παραμονή στο σχολείο

Η ασφάλεια των μαθητών/τριων μας κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου αποτελεί πρωταρχικό μέλημα της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και για το λόγο αυτό οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ).

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο. Εξαιτίας της σοβαρότητας αυτής της ενέργειας για την προσωπική τους ασφάλεια και της ευθύνης που φέρει το σχολείο για την σωματική τους ακεραιότητα, μαθητές που κάνουν κάτι τέτοιο θα τιμωρούνται με αποβολή μίας ημέρας. Στα διαλείμματα των μαθημάτων οι μαθητές/τριες οφείλουν να παραβρίσκονται εντός του κτιριακού συγκροτήματος και του αύλειου χώρου του σχολείου. Δεν επιτρέπεται η χωρίς λόγο παρουσία τους σε πάρκα, πεζόδρομο, αθλητικές εγκαταστάσεις ή καταστήματα που βρίσκονται εκτός του σχολικού χώρου. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους σύμφωνα με το πρόγραμμα εφημεριών του σχολείου, εποπτεύουν το χώρο ευθύνης τους και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητών/τριών από το σχολείο χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση και την είσοδο και παραμονή στο χώρο του σχολείου σε οποιονδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα. Αν κάποιος επιθυμεί να επικοινωνήσει με μαθητή/τρια του σχολείου, οφείλει να απευθυνθεί στη Διεύθυνση και ο μαθητής/τρια θα ειδοποιηθεί μετά από εντολή της Δ/ντριας ή των Υποδιευθυντών του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών οι μαθητές/τριες πρέπει να βρίσκονται στην αίθουσα και όχι να επιλέγουν να μένουν έξω και να περιφέρονται στο χώρο του σχολείου χωρίς άδεια από εκπαιδευτικό ή από τη Διεύθυνση. Σε επαναλαμβανόμενες τέτοιες περιπτώσεις και εφόσον δεν υπάρχει αλλαγή στάσης από τους μαθητές/τριες, θα επιβάλλονται πειθαρχικά μέτρα

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.. Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι αίθουσες κλειδώνονται από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό και δεν παραμένει κανένας μαθητής/τρια μέσα σε αυτές

Για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του Γυμναστηρίου ειδικά στα διαλείμματα.

Κινητά τηλέφωνα

Οι μαθητές/τριες απαγορεύεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου (Αριθ. Γ2/132328/07-12-2006, Γ2/100553/04-09-2012 και Φ.25/103373/Δ1 / 22-6-2018 αποφάσεις του ΥΠ.Ε.Π.Θ.) καθώς επίσης και οποιοδήποτε σύστημα εγγραφής ήχου ή εικόνων. Η χρήση κινητού μέσα στο χώρο του σχολείου και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια διδακτικής ώρας επιφέρει το μέτρο της ωριαίας απομάκρυνσης του μαθητή και την καταγραφή του περιστατικού στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Το κινητό κρατείται στη Διεύθυνση και παραλαμβάνεται μόνο από τον γονέα κηδεμόνα. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο.

   Κυλικείο

Το κυλικείο χρησιμοποιείται από τους μαθητές μόνο κατά τα διαλείμματα. Σε ουδεμία περίπτωση επιτρέπεται στους    μαθητές να βρίσκονται στο κυλικείο σε ώρα μαθήματος.

Οι μαθητές μπορούν να φέρουν εδώδιμα από το σπίτι τους, σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτρέπεται να εξέρχονται από το σχολείο για την αγορά τροφίμων από καταστήματα εστίασης.

  Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

Αποχώρηση

Η μεσημβρινή  αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο γίνεται αμέσως μετά το χτύπημα του κουδουνιού για τη λήξη της έβδομης διδακτικής ώρας ή ανάλογα με το πρόγραμμα της κάθε τάξης.

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του ή να δώσει την άδειά του κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του Σχολείου προκειμένου να του δοθεί άδεια εξόδου.  Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα

ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

     Η προαγωγή των μαθητών των Γυμνασίων εξαρτάται από την φοίτηση και την επίδοσή τους στα μαθήματα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

  • Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση και επομένως ο μαθητής παίρνει μέρος στις
  • εξετάσεις του Ιουνίου, όταν το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114)
  • Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση των μαθητών που σημείωσαν πάνω από εκατό δεκατέσσερις (114) απουσίες και επομένως απορρίπτονται, δηλαδή υποχρεώνονται να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
  • Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
  • Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
  • Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του.
  • Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές/μετακινήσεις με χρήση μεταφορικού μέσου στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες, πρέπει να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή να συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην 33120/ΓΔ4/28-02-2017 υπουργική απόφαση (Β’ 681).
  • Περιπτώσεις όπου απουσίες καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρούνται αφορούν στις απουσίες μέχρι είκοσι (20) ημερών για όλο το διδακτικό έτος ειδικών περιπτώσεων (έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση, νοσηλεία σε Νοσοκομείο, θεραπείες αρχικές ή συνεχιζόμενες για επιδημίες, πανελλήνιες ή διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις κ.α.) κατόπιν κατάθεσης σχετικών δικαιολογητικών από τους γονείς.
  • Οι γονείς /κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο για τους λόγους απουσίας μαθητή/τριας τηλεφωνικά ή με email όπου στο θέμα αναγράφουν Ονοματεπώνυμο μαθητή/τριας και Τμήμα και στο κείμενο του μηνύματος την αιτία απουσίας.
  • Ο υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία των μαθητών και να πληροφορείται τους λόγους της απουσίας τους.

ΕΠΙΔΟΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

  • Για τον έλεγχο της επιμέλειας και της επίδοσης των μαθητών σε κάθε μάθημα κατά τη διάρκεια κάθε τετραμήνου, εκτός από την καθημερινή εξέταση στο μάθημα της ημέρας, που μπορεί να είναι προφορική ή ολιγόλεπτη γραπτή εξέταση (διάρκειας το πολύ δέκα λεπτών), διενεργούνται και ωριαία γραπτά διαγωνίσματα.
  • Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διενεργούνται χωρίς προειδοποίηση σε θέματα που αναφέρονται στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μάθημα για κάθε τετράμηνο.
  • Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι είτε προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα για την οποία έχουν διατεθεί μέχρι τέσσερις διδακτικές ώρες, είτε μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.
  • Τα μαθήματα της ομάδας Α’ (Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία ,Βιολογία, Αγγλικά) εξετάζονται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις κάθε τάξης στο τέλος της χρονιάς.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΕΣ

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Οι σχολικές εκδρομές είναι η οργανωμένη από το σχολείο ομαδική μετάβαση σε τόπους που βρίσκονται σε μικρή ή μεγάλη απόσταση από τη σχολική μονάδα με χαρακτήρα κοινωνικοποιητικό, ψυχαγωγικό, παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό. Συνδυάζουν τη μάθηση και ενημέρωση με τη διασκέδαση, την «απόδραση» από τη ρουτίνα του σχολείου και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών και μαθητών/τριών – καθηγητών/τριών, που θεωρούνται σημαντικά για την πιο ομαλή και δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Παράλληλα, πολλαπλές πηγές πληροφόρησης και εκπαίδευσης, εκτός των φυσικών συνόρων του σχολείου, ενσωματώνονται στην καθημερινή λειτουργία του. Οι σχολικές εκδρομές εγκρίνονται από τους Συλλόγους των Διδασκόντων Καθηγητών/τριών ή/και από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση και κατά τα προβλεπόμενα από την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Διακρίνονται σε:

  • Σχολικούς περιπάτους: Πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, δεν υπερβαίνουν τους πέντε (5) συνολικά κατά έτος και δε γίνονται περισσότεροι από έναν (1) μέσα στον ίδιο μήνα.
  • Διδακτικές επισκέψεις: Διδακτικές επισκέψεις των μαθητών, διάρκειας μίας ή περισσότερων σχολικών ωρών, είναι δυνατό να γίνονται προγραμματισμένα σε χώρους επιστημονικής, ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής αναφοράς, σε μονάδες παραγωγής, αξιοθέατα κ.τ.λ.
  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: Πραγματοποιείται μία (1) ημερήσια εκδρομή, χωρίς διανυκτέρευση, οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος και πολυήμερες εκδρομές όπως προβλέπεται.

Για όλες τις εκδρομές και επισκέψεις απαιτείται έγγραφη συναίνεση του κηδεμόνα. Για τις διδακτικές επισκέψεις και τους περιπάτους χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου σε περίπτωση μη συμμετοχής των μαθητών καταχωρούνται τόσες απουσίες όσες οι ώρες του ωρολογίου προγράμματος της ημέρας ανεξάρτητα αν υπάρχει θετική ή αρνητική δήλωση του γονέα/κηδεμόνα

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό, τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, η Διευθύντρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας  οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ –  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Άμεσος και αντικειμενικός σκοπός των κανόνων είναι η εξασφάλιση της τάξης στη σχολική κοινότητα. Απώτερος στόχος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν υπευθυνότητα, αυτοπειθαρχία και σεβασμό προς τους κανόνες του σχολείου.

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από σεβασμό στην προσωπικότητα των συμμαθητών/τριών τους, των εκπαιδευτικών, του διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού του σχολείου. Δεν αρμόζει σε κανένα μέλος της σχολικής κοινότητας η άσκηση κάθε είδους βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής, σύμφωνα με την πολιτική αντί-βίας που εφαρμόζεται στο σχολείο.

  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  1. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  2. Απευθύνονται στον/στην Διευθυντή/Διευθύντρια.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια καιευπρέπεια.
  • Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια,  θεωρούνται μη αποδεκτές συμπεριφορές.

Οι μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, το Συμβούλιο του Τμήματος,  τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 ΠΟΙΝΕΣ

  • Οι ποινές που επιβάλλονται σε ένα μαθητή σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (Υ.Α. 79942/ΓΔ4 ΦΕΚ 2005/31-5-2019) είναι: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) αποβολή 1-2 ημερών από τα μαθήματα και δ) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
  • Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
  • Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

Μη αποδεκτές συμπεριφορές

Το σχολείο θεωρεί τις παρακάτω συμπεριφορές των μαθητών ως σοβαρές παραβάσεις του εσωτερικού κανονισμού και τις αντιμετωπίζει αναλόγως: α. Κατοχή στο σχολείο οποιουδήποτε επικίνδυνου οργάνου ή απαγορευμένης ουσίας. β. Καταστροφή ή παραμόρφωση περιουσιακού στοιχείου του Σχολείου, με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο. γ. Καταστροφή ή κλοπή ατομικής περιουσίας μαθητή. δ. Κάθε εσκεμμένη πράξη που έχει ως σκοπό ή συνέπεια τη διατάραξη της τάξης ή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο χώρο του Σχολείου.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ& ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ -ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν. Οι γονείς ενημερώνονται από τους καθηγητές/τριες τακτικά στη διάρκεια του σχολικού έτους. Κάθε μέλος του διδακτικού προσωπικού ορίζει μία πρωινή ώρα ημέρας, που αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, κατά την οποία δέχεται όσους γονείς επιθυμούν να το συναντήσουν. Είναι αυτονόητο ότι, όταν υπάρχει ανάγκη, το σχολείο επικοινωνεί τηλεφωνικά με τους γονείς αλλά και οι γονείς μπορούν να ζητήσουν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τη Διεύθυνση ή συγκεκριμένους καθηγητές. Οι γονείς υποχρεούνται να ενημερώσουν το σχολείο για τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( e-mail) στην οποία επιθυμούν να ενημερώνονται.

Η ενημέρωση των γονέων γίνεται κυρίως με αποστολή e-mail και από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Αποδοχή Κανονισμού

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του  Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών προς ενημέρωσή τους.

 

Νίκαια, 20 Σεπτεμβρίου  2022

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση