Έφηβοι και διάβασμα: Πώς θα γίνει αποδοτικότερο;

20 Απριλίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Γράφει για το efiveia.gr η Ψυχολόγος Ράνια Τοπτσόγλου

Η μετάβαση από το δημοτικό σχολείο στο γυμνάσιο δυσκολεύει πολλές φορές τους εφήβους, όχι μόνο γιατί βρίσκονται ξαφνικά σε νέο περιβάλλον με νέους ανθρώπους, αλλά και γιατί πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της ύλης της καινούριας αυτής βαθμίδας εκπαίδευσης. Έχουν συνηθίσει σε διαφορετικούς ρυθμούς διαβάσματος και τώρα ξαφνικά πρέπει να πιεστούν προκειμένου να τα προλάβουν όλα. Αυτά που έχουν να μάθουν τους φαίνονται πάρα πολλά και δυσκολεύονται να οργανώσουν σωστά το χρόνο τους, με αποτέλεσμα να καθυστερούν, να αγχώνονται και να απογοητεύονται. Τότε είναι η στιγμή που χρειάζονται τη συμβουλή μας προκειμένου να μπορέσουν να πατήσουν γερά στα πόδια τους, και να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους.

Πώς μπορεί να βοηθηθεί ένας έφηβος από τους γονείς του;

Η κυρία Τοπτσόγλου συμβουλεύει στο efiveia.gr.

  • Αρχικά συμβουλέψτε τον να φτιάξει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με στήλες, μία για κάθε μέρα, στο οποίο θα αναφέρονται όλες οι υποχρεώσεις του μόλις γυρνάει από το σχολείο, δηλαδή τόσο το διάβασμα για την επόμενη μέρα, όσο και άλλες δραστηριότητες που πιθανόν έχει. Θα πρέπει μάλιστα να σημειώσει συγκεκριμένες ώρες που θα διαβάζειει το κάθε μάθημα και θα ασχολείται με την κάθε δραστηριότητα. Είναι σημαντικό, αυτό το πρόγραμμα να είναι ρεαλιστικό, να ανταποκρίνεται στις δυνάμεις του, να περιλαμβάνει μικρά διαλείμματα, αλλά και μία μέρα, όπως την Κυριακή, τελείως ελεύθερη για να κάνει πράγματα που τον ευχαριστούν.
  • Προκειμένου να βεβαιώνεται ότι είναι μέσα στο χρόνο που έχει ορίσει κάθε φορά, να έχει ένα ρολόι κοντά του το οποίο θα συμβουλεύεται.
  • Επίσης, θα πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο χώρο μελέτης, για παράδειγμα το γραφείο του, ο οποίος θα είναι άδειος από περιττά πράγματα, όπως παιχνίδια ή κινητό, για να μην του αποσπάται η προσοχή.
  • Στη συνέχεια καλό είναι να ξεχωρίσει, ίσως στην αρχή και με τη δική σας βοήθεια, τα μαθήματα που έχει να διαβάσει, καθώς και να βρει τι έχει να κάνει σε αυτά.
  • Κάποιοι έφηβοι προτιμούν να ξεκινούν με τα μαθήματα που τους δυσκολεύουν περισσότερο για να τους μένουν μετά μόνο τα εύκολα, ενώ κάποιοι άλλοι προτιμούν να τελειώνουν πρώτα με όλα τα εύκολα, ώστε να επικεντρωθούν μετά σε αυτό που τους δυσκολεύει. Συζητήστε μαζί του τι τον βολεύει και παροτρύνετέ τον να ακολουθεί πάντα αυτό το σύστημα.
  • Στα θεωρητικά μαθήματα, μια καλή τεχνική είναι να χωρίζει την ύλη σε κομμάτια και στη συνέχεια να διαβάζει το κάθε κομμάτι δύο φορές, υπογραμμίζοντας τη δεύτερη φορά τα πιο σημαντικά. Ύστερα, να κάνει ερωτήσεις στον εαυτό του για να δει αν μπορεί να τις απαντήσει. Έτσι σταδιακά αναγνωρίζει τι ξέρει καλά και τι χρειάζεται ξαναδιάβασμα.
  • Μια άλλη στρατηγική είναι να συνδέει τις γνώσεις που αποκτά καθώς διαβάζει, με κάτι που ήδη ξέρει από την καθημερινότητά του. Για παράδειγμα, στο μάθημα της Φυσικής προκειμένου να κατανοήσει και να θυμάται τον τύπο της ταχύτητας μπορεί να κάνει ένα παράδειγμα στο μυαλό του με την απόσταση μέχρι να πάει στο χωριό του, την ώρα που θα χρειαστεί να φτάσει και το πόσο γρήγορα θα ταξιδέψει.
  • Μία τεχνική που χρησιμοποιούν πολλοί έφηβοι και ισχυρίζονται ότι τους βοηθάει, είναι το να κάνουν διαγράμματα με τις βασικές πληροφορίες του κειμένου που πρέπει να μάθουν και ύστερα να διαβάζουν από αυτά.
  • Μπορεί επίσης να φτιάξει κάρτες που από μπροστά να έχουν τις ερωτήσεις και από πίσω τις απαντήσεις και να βάλει έτσι ένα μικρό κουίζ στον εαυτό του, ελέγχοντας τι ξέρει και τι όχι. Οι κάρτες είναι βολικές γιατί κάθε γνώση είναι απομονωμένη και μπορεί να γίνει ευκολότερα επανάληψη σε ό,τι δε θυμάται καλά.
  • Μία μέθοδος προκειμένου να θυμάται μεγάλο όγκο ύλης, είναι να μην προσπαθεί να την μάθει τελευταία στιγμή σε ένα απόγευμα, αλλά να την απλώνει σε πολλές μέρες. Αν για παράδειγμα ξέρει μία εβδομάδα νωρίτερα ότι πρόκειται να γράψει ένα διαγώνισμα, προτείνετέ του να διαβάζει λίγο κάθε μέρα και να αφήσει για την τελευταία μέρα μία ή δύο επαναλήψεις, ανάλογα με τον χρόνο του.
  • Εξηγήστε του ότι προκειμένου να εμπεδώσει κάτι, δεν αρκεί να ξαναδιαβάζει το ίδιο κείμενο, χωρίς κάποια από τις παραπάνω τεχνικές, καθώς όταν ο εγκέφαλος βλέπει τις ίδιες πληροφορίες θεωρεί ότι τις ξέρει πολύ καλά και προσπερνάει πολλές από αυτές χωρίς να δίνει σημασία.
  • Τέλος, επισημάνετέ του ότι μπορεί να είναι σε κάποιον τομέα καλός, όπως για παράδειγμα στα μαθηματικά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει καλός και στους υπόλοιπους τομείς. Ας θυμηθεί πώς κατάφερε να γίνει καλός στον συγκεκριμένο τομέα. Τα κατάφερε με εξάσκηση και διάβασμα, άρα αν προσπαθήσει, μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και κάπου αλλού.

Γενικά, να θυμάστε ότι κανείς δε χρειάζεται να είναι τέλειος στο σχολείο, όμως αν ένας έφηβος κάνει σωστό προγραμματισμό, έχει προσήλωση στους στόχους του και καταβάλει μικρή προσπάθεια για να τους πετύχει, μπορεί να έχει μια ικανοποιητική για τον ίδιο απόδοση και να του μένει και χρόνος για ξεκούραση.

Η θετική ψυχολογία πυξίδα, σύμφωνα με τον καθηγητή Ψυχολογίας κ.Σταλίκα

12 Απριλίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Ευελιξία είναι η λέξη που θα πρέπει να έχουμε όλοι στο μυαλό μας, όσο σκεφτόμαστε και σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα της καραντίνας. «Όλοι θα καταφέρουμε να διαχειριστούμε αυτή την αλλαγή και όλοι θα μπορέσουμε να μεταβούμε σε αυτή τη νέα “μετακανονικότητα” την εποχή μετά την κανονικότητα. Κάποιοι θα φτάσουμε εκεί λιγότερο λαβωμένοι και κάποιοι θα πληρώσουμε μεγαλύτερο κόστος μέχρι να την κατακτήσουμε», περιγράφει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Αναστάσιος Σταλίκας, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, τη μετάβαση μας στην μετά καραντίνα εποχή.

Ο ίδιος τονίζει: «Σε αυτή τη νέα εποχή θα δούμε να μπαίνουν νέοι κανόνες στη ζωή μας. Θα έχουμε άλλη σχέση με την επαφή και το άγγιγμα. Μιλούσα με ένα θεραπευόμενο και μου είπε προβληματισμένος: “Δεν με έχει αγγίξει κάποιος εδώ και 6 εβδομάδες”. Είναι σημαντικό να μην μπορείς να αγγίξεις κάποιον άνθρωπο, να τον αγκαλιάσεις. Θα ζήσουμε μια περίοδο που το άγγιγμα θα είναι ενοχοποιημένο, μια εποχή που θα φοβόμαστε να έρθουμε κοντά με τους ανθρώπους».

Η απόσταση των δύο μέτρων δεν δημιουργεί μόνο μια σωματική απόσταση, αλλά και μια ψυχική απόσταση, επισημαίνει ο κ. Σταλίκας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Μιχάλη Κεφαλογιάννη και Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ενημέρωση για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου: KYA και εγκύκλιος

11 Απριλίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Σας κοινοποιούμε την εγκύκλιο και δύο (2) Κ.Υ.Α. για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος) από τον κορωνοϊό COVID – 19.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΚΥΑ 10 04 2021 self test

το βιντεάκι με τις οδηγίες για να μπορούν να χρησιμοποιούν τα τεστ:

 

https://www.youtube.com/watch?v=uqy9EtE1uuE&authuser=0

Σας ενημερώνουμε ότι  για την ευκολότερη και αμεσότερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των γονέων/κηδεμόνων αλλά και μαθητών/ τριών,

στο site της ΔΔΕ έχει αναρτηθεί σχετικό άρθρο για την ενημέρωση για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID 19.

http://dide.kyk.sch.gr/enimerosi-gia-tin-efarmogi-toy-ypochreotikoy-metroy-toy-diagnostikoy-elegchoy-nosisis-dorean-aytodiagnostikos-elegchos-apo-ton-koronoio-covid-19/

 

Εφηβεία και κορονοϊός…

5 Απριλίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

της Αναστασίας Κούρτη,
Ειδικής Παιδαγωγού MSc-εκπ. Παιγνιοθεραπεύτριας Παιδανάπτυξη Κοιν.Σ.Επ.
Όσο περνούν οι μέρες που μένουμε σπίτι, τόσο αυξάνει και η ανησυχία και το άγχος των περισσότερων από εμάς για το τι μέλλει γενέσθαι καθώς και η λαχτάρα μας να επιστρέψουμε στους παλιούς μας ρυθμούς. Φυσικά είναι αδιαπραγμάτευτο το ότι θα συνεχίσουμε να μένουμε σπίτι, προστατεύοντας εμάς και τους γύρω μας. Πόσο εύκολο είναι αυτό όμως για τους εφήβους, όταν κι εμείς ως ενήλικες δυσκολευόμαστε τόσο;
Όταν μιλάμε για εφήβους, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εφηβεία είναι μια περίοδος της ζωής μας με συγκλονιστικές αλλαγές· ορμονικές, σωματικές, ψυχολογικές, κοινωνικές. Οι έφηβοι συνηθίζουν να αντιτίθενται στις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς και συχνά η διαχείρισή τους από τους γονείς είναι πολύ δύσκολη. Από την άλλη, δυστυχώς έχουμε βρεθεί σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση που η τήρηση ισορροπιών είναι πιο δύσκολη αλλά και πιο επιτακτική από.
Τι κάνουν, λοιπόν, οι γονείς για να στηρίξουν ψυχολογικά και συναισθηματικά τα έφηβα παιδιά τους αυτήν την περίοδο;
Ενημερώστε τους κατάλληλα: Ναι, οι περισσότεροι έφηβοι παίζουν το Internetστα δάχτυλα και πιθανότατα να έχουν ήδη ενημερωθεί από διάφορες πηγές για το τι είναι ο κορονοϊός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν ολοκληρωμένες κριτικές ικανότητες ώστε να μπορούν να κρίνουν την πληροφορία που διαβάζουν. Το πιθανότερο είναι ότι έχουν λανθασμένες πληροφορίες για την κατάσταση (δεν φαντάζεστε πόσες θεωρίες συνωμοσίας έχω ακούσει από παιδιά και εφήβους από την αρχή του ξεσπάσματος του κορονοϊού). Πληροφορηθείτε, λοιπόν, εσείς οι ίδιοι, ενημερώστε τους και λύστε τις απορίες τους. Στο Internetθα βρείτε αρκετά videoσχετικά με τον κορονοϊό που απευθύνονται σε εφήβους, αν θέλετε να τους δείξετε κάποιο.

Δημιουργήστε μια καθημερινή ρουτίνα: Ειδικά αυτήν την περίοδο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια σταθερότητα στη ζωή των εφήβων-όπως και όλων μας. Δημιουργώντας μια καθημερινή ρουτίνα (θα βοηθήσει και το γεγονός ότι ξεκινά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η εκπαιδευτική τηλεόραση), οι έφηβοι θα μπορέσουν να διαχειριστούν πιο εύκολα την τεράστια αλλαγή που βιώνουν.

Δώστε τους χώρο:Για κανέναν (σχεδόν) δεν είναι ευχάριστο να βρίσκεται όλη μέρα κλεισμένος σε ένα σπίτι, όσο μεγάλο και φιλόξενο κι αν είναι αυτό. Οι έφηβοι δεν αποτελούν εξαίρεση. Το αντίθετο μάλιστα. Σε αυτήν την ηλικία έχουν ανάγκη τον προσωπικό τους χώρο (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Φροντίστε -όσο είναι αυτό δυνατόν- να έχουν έστω για λίγη ώρα κάθε μέρα ένα δωμάτιο του σπιτιού δικό τους, όπου θα μπορούν να χαλαρώσουν ανενόχλητοι. Επιπλέον, πολλές φορές, από δικό μας άγχος ή αμηχανία, πιέζουμε τα παιδιά μας να συζητήσουν μαζί μας. Σεβαστείτε το αν δεν θέλουν. Απλά, δώστε τους να καταλάβουν ότι είστε εκεί όποτε αποφασίσουν να σας μιλήσουν.

Δώστε τους δημιουργικές εναλλακτικές: Πολλοί έφηβοι στις μέρες μας είναι υπερδραστήριοι με πολλά και διαφορετικά hobbies. Η απότομη αλλαγή στην καθημερινότητά τους, άφησε πολλούς εφήβους μουδιασμένους, χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν για να περάσουν την ώρα τους. Προτείνετέ τους, λοιπόν, δημιουργικές δραστηριότητες! Μαγειρέψτε παρέα. Προμηθευτείτε υλικά χειροτεχνίας και φτιάξτε μαζί κατασκευές, κοσμήματα, ζωγραφιές. Εξερευνήστε τα εργαλεία που προσφέρει το Διαδίκτυο και θα βρείτε πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις (π.χ. αναζητώντας crosswordmakerμπορείτε να βρείτε σελίδες στις οποίες τα παιδιά σας θα δημιουργήσουν μόνα τους τα δικά τους σταυρόλεξα, ή αναζητώντας comicmaker θα βρείτε σελίδες δημιουργίας κόμιξ).

Μιλήστε για τα συναισθήματά σας (κι αφήστε τους να εκφράσουν τα δικά τους):Κάποιοι από εμάς είναι πολύ χαλαροί με τον κορονοϊό. Κάποιοι φοβούνται. Κάποιοι θυμώνουν(;) Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα παιδιά μας. Όμως συχνά είναι πιο δύσκολο για έναν έφηβο όχι μόνο να εκφράσει τα συναισθήματά του αλλά και να τα αναγνωρίσει. Κάντε μια ειλικρινή συζήτηση μαζί του. Μην φοβηθείτε να παραδεχτείτε ότι φοβάστε ή θυμώνετε με αυτήν την κατάσταση. Ή ακόμη και ότι νιώθετε ήρεμοι γιατί προσπαθείτε να τηρείτε όλα τα μέτρα προφύλαξης. Δώστε την ευκαιρία στο έφηβο παιδί σας να εκφράσει τα συναισθήματά του και αγκαλιάστε τα. Μην τα ακυρώνετε, όσο χαζά ή παράλογα μπορεί να σας φαίνονται. Εναλλακτικά, δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας να εκφραστεί μέσα από τις τέχνες, το παιχνίδι ρόλων ή το ενσωματικό παιχνίδι. Π.χ. προτρέψτε το να φτιάξει τον θυμό του ως ένα τέρας, χρησιμοποιώντας ό,τι υλικά θέλει και μετά ζητήστε του να αποφασίσει τι θα κάνει με αυτό (να συνομιλήσει μαζί του, να το καταστρέψει, να το φυλάξει κάπου, να το μετατρέψει σε κάτι άλλο).

Απευθυνθείτε σε ειδικούς:Αν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάσταση, μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες ψυχικής υγείας που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέσω Skype-ειδικά αυτήν την περίοδο. Επιπλέον μπορείτε είτε εσείς είτε το έφηβο παιδί σας να απευθυνθείτε σε μια δωρεάν γραμμή συμβουλευτικής και στήριξης για εφήβους:
Γραμμή «ΜΕ Υποστηρίζω» 800 11 800 15
Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων της Α΄ Ψυχιατρικής 210- 7600100 και 210 – 7669584.

Και το κυριότερο! Μην αυτομαστιγώνεστε αν νιώθετε ότι δεν τα καταφέρνετε! Κανείς δεν γεννήθηκε έτοιμος γονέας! Μαθαίνουμε μέρα με τη μέρα και προσπαθούμε για το καλύτερο!

Πηγή: https://lefkadapress.gr/kirioteres/efiveia-kai-koronoios

Πώς να εντοπίζουμε και να διαχειριζόμαστε την κινδυνολογία στις ειδήσεις για τον COVID-19

29 Μαρτίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Η ενημέρωση από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, αφού εξαιτίας της πανδημίας θέλουμε να γνωρίζουμε τι συμβαίνει με τις θεραπείες, τα κρούσματα, τα μέτρα και τους εμβολιασμούς. Όμως, καθώς διαβάζουμε και ακούμε καθημερινά νέα δεδομένα, πέφτουμε άθελά μας σε αρκετές κινδυνολογικές ειδήσεις. Ίσως συναντήσατε ένα άρθρο για μια σπάνια παρενέργεια ενός εκ των εμβολίων ή πώς μια νέα μετάλλαξη μπορεί να είναι πιο θανατηφόρα.

Λίγες μόνο δραματικές λέξεις στον τίτλο ενός άρθρου φτάνουν για να σπείρουν τον πανικό – ακόμη κι αν οι πληροφορίες μέσα στο κείμενο είναι τελικά σημαντικές. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα βήματα που μπορείτε να κάνετε για να μην πανικοβληθείτε από τις τρομακτικές ειδήσεις, αφού επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική υγεία.

Γιατί υπάρχουν τόσες πολλές κινδυνολογικές ειδήσεις εκεί έξω;

Σχετίζονται με το κυνήγι των likes, την τηλεθέασης και του κέρδους για τα μέσα. Ένας τίτλος δίνει την πρώτη εντύπωση για το κείμενο που εκπροσωπεί. Είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για το αν θα επιλέξουμε να ακούσουμε ή να διαβάσουμε περισσότερα. Οι ιστοσελίδες λαμβάνουν περισσότερα χρήματα και διαφημίσεις ανάλογα με το πόσα κλικ λαμβάνει μια ιστορία και έτσι χρησιμοποιούν συχνά δραματική ή υπερβολική γλώσσα στον τίτλο για να δελεάσουν τους αναγνώστες.

Το εσωτερικό του άρθρου είναι πιθανό να περιλαμβάνει αρκετές χρήσιμες και πραγματικές πληροφορίες, αλλά ο τίτλος πιθανότατα να εστιάζει σε μια μικρή, αλλά σοκαριστική λεπτομέρεια για να μας ενθαρρύνει να πατήσουμε πάνω του. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι είναι ένα χαρακτηριστικό των ψηφιακών ειδήσεων, αλλά δεν αποτελεί νέο «κόλπο».

Το βλέπουμε και στην τηλεόραση, κυρίως με τον τρόπο που ένας δημοσιογράφος παρουσιάζει ένα θέμα, αλλά και με τους τίτλους που συνοδεύουν ένα ρεπορτάζ. Γιατί όμως βλέπουμε συνεχώς όλο και περισσότερες τέτοιες ειδήσεις μέσα στην πανδημία;

Ένας από τους λόγους είναι ότι η πανδημία αποτελεί ένα από τα λίγα θέματα που επηρεάζουν όλο τον κόσμο. Επειδή ακριβώς το κοινό τέτοιων ειδήσεων είναι τόσο ευρύ, πολλές ιστοσελίδες δημιουργούν επίτηδες τέτοιο περιεχόμενο για τον κορονοϊό.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η περιπλοκότητα του ζητήματος της πανδημίας. Τα εμβόλια, ο ιός, τα συμπτώματα και άλλα παρόμοια θέματα είναι εξαιρετικά σύνθετα και συνεχώς προστίθενται νέα στοιχεία. Οι σύντομοι και έντονοι τίτλοι δεν μπορούν εξ ορισμού να αποδώσουν το περιεχόμενο των άρθρων σε σύνθετα ζητήματα.

Έτσι, το κοινό που στρέφεται ειδικά σε πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συχνά αναπαράγει, κοινοποιώντας, τέτοιους τρομακτικούς και παραπλανητικούς συχνά τίτλους, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο.

Πώς να διαχειριστούμε τις κινδυνολογικούς τίτλους και να βρούμε αξιόπιστα μέσα

Οι κινδυνολογικοί τίτλοι θέτουν τους πολίτες σε μια συγκρουσιακή θέση. Από τη μία πλευρά, θέλουμε να ενημερωνόμαστε για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία. Αλλά ο φόβος, ο θυμός και η θλίψη αφού πέσουμε πάνω σε τέτοια άρθρα μπορεί να είναι τόσο έντονα που τελικά να αποφεύγουμε εντελώς να παρακολουθούμε τα νέα δεδομένα. Αυτοί οι καταστροφολογικοί και υπερβολικοί τίτλοι δεν πρόκειται να εκλείψουν σύντομα, οπότε είναι σημαντικό να βρούμε τρόπους διαχείρισής τους. Κάτι που μπορεί να βοηθήσει είναι να έχουμε στο νου μας ότι ένας τίτλος δεν μπορεί να μας πει όλη την είδηση – αποτελεί συχνά απλώς ένα μικρό κομμάτι ενός πιο περίπλοκου θέματος.

Οι τίτλοι έχουν σκοπό να προσελκύσουν την προσοχή μας και να προκαλέσουν συναίσθημα. Γι’ αυτό είναι καλό να είμαστε λίγο καχύποπτοι στην αρχή. Αν ένας τίτλος ή μια ιστορία ενεργοποιήσει έντονο συναίσθημα, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι πρέπει να τα αποφεύγετε, αλλά αντιθέτως προσπαθήστε να τα τοποθετήσετε σε ένα πλαίσιο πριν αντιδράσετε. Αναζητήστε να δείτε αν Διαβάστε όλο το άρθρο »

«Από την έγκαιρη ανίχνευση των εκπαιδευτικών – ψυχοκοινωνικών δυσκολιών – αναγκών …στην αξιολόγησή τους από το ΚΕΣΥ»

24 Μαρτίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Ενημερώνουμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου, προκειμένου να συμμετάσχουν απόψε στον Α΄ κύκλο διαδικτυακών συναντήσεων του ΚΕΣΥ Νάξου.

Το θέμα των δύο διαδικτυακών συναντήσεων του Α΄ κύκλου είναι: «Από την έγκαιρη ανίχνευση των εκπαιδευτικών – ψυχοκοινωνικών δυσκολιών – αναγκών …στην αξιολόγησή τους από το ΚΕΣΥ» (Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021, ώρα έναρξης: 18.30΄). Θα ακολουθήσει και Β΄ κύκλος με θέμα την υποστήριξη των μαθητών και ζητήματα που ενδεχομένως τεθούν από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και γονείς.

Η δράση απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς και όλους τους γονείς, όχι μόνο στους γονείς μαθητών με γνωμάτευση.

Η σύνδεση με την αίθουσα τηλεδιάσκεψης θα γίνει από τη διεύθυνση:

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ( BULLYING)

8 Μαρτίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ



Λήψη αρχείου

 

 

Η πανδημία που έφερε φόβο, στρες, κρίσεις πανικού και ενδοοικογενειακή βία

27 Φεβρουαρίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Ότι ζούμε δεν έχει προηγούμενο. Η πρωτοφανής κατάσταση που έφερε ο παγκόσμιος εφιάλτης που λέγεται κορωνοϊός έφερε στην επιφάνεια λόγω της ραγδαίας αλλαγής στην καθημερινότητα φοβίες, ανεξέλεγκτο άγχος και στρες. Συναισθήματα που για κάποιους εντάθηκαν ενώ κάποιοι άλλοι τα βιώνουν για πρώτη φορά.

Η κλινική ψυχολόγος Άντριαν Μενελάου αναφέρει, μιλώντας στον REPORTER, τρόπους αντιμετώπισης της πρωτόγνωρης κατάστασης.

Πώς μπορεί κάποιος να διαχειριστεί το άγχος και το φόβο που του προκάλεσε η πανδημία;
Είναι γεγονός, πως πρόκειται για ένα καινοφανές φαινόμενο στην παγκόσμια υγεία το οποίο έχει προσβάλλει τα περισσότερα έθνη και περιοχές της γης. Η δημόσια ζωή όπως την γνωρίζαμε έχει διαταραχτεί και η καθημερινότητα μας έχει ανατραπεί σημαντικά. Το συναίσθημα του φόβου, σε τέτοιες περιόδους κρίσης αποτελεί ένα απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο συναίσθημα. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας, η απότομη αλλαγή στη ρουτίνα μας και η αβεβαιότητα που επικρατεί μπορεί να προκαλέσει άγχος, θυμό και φόβο.

Σε τέτοιες καταστάσεις, είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε αλλά και να αποδεχτούμε τα οποιαδήποτε Διαβάστε όλο το άρθρο »

Εγινε η πρώτη πρακτική εξάσκηση στο «Παίζουμε μαζί – μαθαίνουμε μαζί»

21 Φεβρουαρίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Το πρόγραμμα «Play Unified.Learn Unified – Παίζουμε Μαζί, Μαθαίνουμε Μαζί» συνεχίστηκε την  Παρασκευή 19/2 με το πρακτικό μέρος και την δραστηριότητα:  ΜΠΟΤΣΕ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ με μεικτές ομάδες μαθητών 1ου Γυμνασίου  και ΕΕΕΕΚ Νάξου.

Η χαρα της συμμετοχής ήταν έκδηλη σε όλους και οι διοργανωτές είδαν στα πρόσωπα των παιδιών να επιτυγχάνονται οι στόχοι του προγράμματος. Ολοι ξέρουμε τον «νικητή» αυτών των αγώνων όπου κυριάρχησαν η ευγενής άμιλλα, η ικανοποίηση απο τη συμμετοχή στο παιχνίδι και η ομαδική συνεργασία μαθητών απο διαφορετικά σχολεία που όμως είναι ίσα .. όπως ίσοι είναι και ήταν καθόλη την διάρκεια των δραστηριοτήτων όλοι οι μαθητές που πήραν μέρος.

 

 

 

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί την Παρασκευή 5/3 με ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΜΕΙΚΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Διαβάστε όλο το άρθρο »

«Play Unified.Learn Unified – Παίζουμε Μαζί, Μαθαίνουμε Μαζί»

16 Φεβρουαρίου 2021 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΞΟΥ

Το 1ο Γυμνάσιο Νάξου σε συνεργασία με το ΕΕΕΕΚ Νάξου υλοποιούν απο κοινού το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Special Olympics Hellas με τίτλο: «Play Unified.Learn Unified – Παίζουμε Μαζί, Μαθαίνουμε Μαζί», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Τα Special Olympics Hellas, συνεργαζόμενα με τα Special Olympics International και έχοντας την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, σχεδίασαν ένα πρόγραμμα με τίτλο Play Unified – Learn Unified για το σχολικό έτος 2020-2021 και θα υλοποιηθεί σε όλη τη χώρα εντελώς δωρεάν.

Η διάρκειά του θα είναι τρεις διδακτικές ώρες. Το ανωτέρω εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα βιωματικό πρόγραμμα ενταξιακού αθλητισμού, που υλοποιείται ταυτόχρονα σε 14 κράτη με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών καθώς καιτων εκπαιδευτικών και γονέων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας για τη νοητική αναπηρία. Στόχος του προγράμματος είναι να ενημερώσει όλους τους εμπλεκόμενους σχετικά με τη νοητική αναπηρία, να ευαισθητοποιήσει, να σπάσει στερεότυπα, να δημιουργήσει το αίσθημα της αποδοχής και της συνεισφοράς, να προωθήσει τη συνεργασία ατόμων με και χωρίς νοητική αναπηρία, εντός και εκτός γηπέδων και τελικά να προάγει την ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία, σε έναν κόσμο χωρίς προκαταλήψεις απαλλαγμένο από φαινόμενα εκφοβισμού και αποκλεισμού.

Επισημαίνεται ότι το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί, εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID-19

 

Υπεύθυνοι του προγράμματος για τα δύο συνεργαζόμενα σχολεία είναι η  καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα Γιαλλή Ευαγγελία απο το 1ο Γυμνάσιο και ο κ. Στέλιος Τσαπάτος γυμναστης Ειδικής Αγωγής απο το ΕΕΕΕΚ Νάξου

Την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το θεωρητικό μέρος και θα ακολουθήσουν την Παρασκευή 19/2 και την Παρασκευή 5/3 το πρακτικό μέρος με τις εξής δραστηριότητες: 1. ΜΠΟΤΣΕ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΜΕΙΚΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΑΞΟΥ ΚΑΙ ΕΕΕΕΚ ΝΑΞΟΥ
2. ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΕ ΜΕΙΚΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΕΕΕΚ ΝΑΞΟΥ

Διαβάστε όλο το άρθρο »