«

»

Μαΐ 21

Διαχείριση της αγωνίας και του «άγχους των εξετάσεων»

Τεχνικές μείωσης του άγχους των εξετάσεων από τους ίδιους τους εφήβους

  • Προετοιμάσου όσο καλύτερα μπορείς. Κάνε το καθήκον σου.
  • Αφιέρωσε χρόνο για επαναλήψεις και μην το αφήνεις για την τελευταία στιγμή.
  • Εξασκήσου στις συνθήκες της αξιολόγησης και των εξετάσεων με «δοκιμαστικά test» στο σπίτι.
  • Γυμνάσου ελαφρά καθημερινά.
  • Μάθε να χαλαρώνεις, επικεντρώνοντας τη σκέψη σου στη διαφραγματική (κοιλιακή) σου αναπνοή και στο σώμα σου.
  • Ξεκουράσου αρκετά και κοιμήσου καλά την προηγούμενη νύχτα των εξετάσεων. Το ξενύχτι δεν βοηθάει.
  • Ανάπτυξε θετική στάση με το να θυμάσαι όλα αυτά που ξέρεις και μην επικεντρώνεις την προσοχή τους σε αυτά που δεν ξέρεις καλά.
  • Μη διαβάζεις λίγο πριν τις εξετάσεις. Κάνε κάτι ευχάριστο.
  • Μην κάνεις συγκρίσεις του εαυτού σου με τους άλλους.
  • Απόφευγε τις παρέες με αγχώδεις συμμαθητές σου.
  • Θεώρησε ότι το άγχος σου είναι φυσιολογικό και δημιουργικό και ότι το ίδιο άγχος έχουν όλοι οι συμμαθητές σου.
  • Όταν σου δίνουν τα θέματα, χαλάρωσε με μερικές ελαφρές αναπνοές.
  • Αν νιώθεις υπερβολική αγωνία. Ξύσε το μολύβι σου, βάλε μια καραμέλα στο στόμα σου, πιες νερό.
  • Άλλαξε τη στάση σου στο κάθισμα.
  • Δώσε βάση στο γραπτό σου και όχι τι κάνουν οι άλλοι συμμαθητές σου.
  • Άρχισε με τα θέματα που γνωρίζεις καλά. Θα θυμηθείς και τα άλλα.
  • Ανακεφαλαίωσε τις απαντήσεις σου! Πρόσεξε!!! Μην προβαίνεις σε αλλαγές του γραπτού σου, αν δεν ξέρεις ότι είναι σίγουρα λάθος.
  • Μην εγκαταλείπεις την προσπάθεια αν δεν τελειώσει όλος ο χρόνος.
  • Μετά τις εξετάσεις κάνε μια βόλτα με φίλους σου. Οραματίσου την επιτυχία και προετοίμασε τον εαυτό σου για τις εξετάσεις της άλλης μέρας.

Διαχείριση της αγωνίας και του άγχους των εξετάσεων

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων