5η συνεδρία -“The Tipping Point” «Οι κάτοικοι της Πόλης του Αύριο στις Σχολικές Τάξεις του Σήμερα»

20250221 091315 20250221 091115
Την Παρασκευή 21/2/2025 το τμήμα Β4 του σχολείου μας συμμετείχε στη δράση: «Οι κάτοικοι της Πόλης του Αύριο στις Σχολικές Τάξεις του Σήμερα» η οποία υλοποιείται από την ΑΜΚΕ  “The Tipping Point” (TTP) και απευθύνεται σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου ανά την Ελλάδα.

Η  υλοποίηση της δράσης έγινε μέσω live ομαδικής συνεδρίας όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες  συζήτησαν με  καθηγήτρια υδρολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, μέλος του συνδέσμου Υποτρόφων του ιδρύματος Ωνάση.
20250221 094634 20250221 09475920250221 0948492
Η μέντορας η οποία έχει πολλά χρόνια εμπειρίας ως ερευνήτρια σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα στους τομείς της διαχείρισης υδατικών πόρων, της υδρολογίας, της υδρομετεωρολογίας, της κλιματικής αλλαγής, των πλημμυρών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αναφέρθηκε στις σπουδές που έχει κάνει ως γεωλόγος με εξειδίκευση στην υδρολογία (η διδακτορική της διατριβή είναι στις αστικές πλημμύρες) και απάντησε με σαφήνεια σε ερωτήματα μαθητών όπως: “με ποιους τρόπους εκτός από την αφαλάτωση θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της λειψυδρίας στα νησιά”, “ποια είναι η σωστή διαχείριση των υδατικών πόρων ώστε να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα τους”, “γιατί τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται τόσο ακραία καιρικά φαινόμενα”
Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης:
Δούρου Αικατερίνη
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη Δέσποινα
Σύρμου Ελένη

“Θρησκευτικά Μονοπάτια Ρόδου”

IMG 20250220 093358 IMG 20250220 093507

Η εικονική επιχείρηση του Γυμνασίου Κρεμαστής “Θρησκευτικά Μονοπάτια Ρόδου” πραγματοποίησε τη δεύτερη της επίσκεψη στον Ιερό Ναό Γεννήσεως Της Θεοτόκου στη Ψίνθο στο πλαίσιο της προβολής και παρουσίασης προσκυνημάτων της Ρόδου.
⛪ Ο ναός της Γεννήσεως της Θεοτόκου είναι ένας από τους τρεις ναούς της Ρόδου που έχουν μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική με παρόμοιο ξυλόγλυπτο τέμπλο.
IMG 20250220 095107 IMG 20250220 095039
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον π. Βαγιανό, εφημέριο του ναού, για τη θερμή υποδοχή και την ξενάγηση στον ιερό ναό, ενώ σύντομα θα προβληθεί ένα σύντομο αφιέρωμα που ετοιμάζεται για τον ναό, την εικόνα της Θεοτόκου και τη σύνδεση της με πολλά θαύματα.
IMG 20250220 095232 IMG 20250220 095242

Νέο πρόγραμμα των τμημάτων απο τη Δευτέρα  24-02-25

Αγαπητοί Γονείς/κηδεμόνες ,
παρακαλούμε να πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το νέο πρόγραμμα των τμημάτων απο τη Δευτέρα  24-02-25

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ 24-02-2025-

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών

20250217 12004420250217 133945
Σήμερα, Δευτέρα 17/2/25 υλοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Κρεμαστής, με τίτλο: «Η δημιουργία έμφυλων στερεοτύπων και η αναπαραγωγή τους στο σχολείο».
Η επιμόρφωση  πραγματοποιήθηκε από τον κ. Διονύση Γουβιά καθηγητή Εκπαιδευτικής Πολιτικής & Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΤΕΠΑΕΣ), του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Σκοπός της συγκεκριμένης παρέμβασης ήταν η ενημέρωση & ανάπτυξη ευαισθητοποίησης για τα στερεότυπα, τόσο στην κοινωνία, όσο και στη σχολική τάξη. Αναμένεται να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν την ιστορική εξέλιξη των έμφυλων ανισοτήτων & διακρίσεων στην Εκπαίδευση και να προβληματιστούν για τα γενεσιουργά αίτια αυτών, σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και να γνωρίσουν το θεσμικό πλαίσιο για την Ισότητα των Φύλων, και να μάθουν να αναζητούν, γρήγορα και αποτελεσματικά, πληροφορίες για τα σχετικά θέματα. 
20250217 12113120250217 130349
Πιο συγκεκριμένα, ο/η κάθε εκπαιδευτικός, αφού κατανοήσει τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις των έμφυλων διαφορών, και αναλύσει την ιστορική εξέλιξη αυτών, αναμένεται να μπορέσει να:
•λάβει γνώση της ιστορικής «πορείας» των γυναικών στα κοινωνικο-οικονομικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, σε παγκόσμιο επίπεδο.
•αναλύει το ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος και στις τρεις βαθμίδες, ως φορέα κοινωνικοποίησης στο ρόλο του φύλου.
•αποτιμήσει τη θέση της γυναίκας στα σύγχρονα οικονομικά, πολιτικά, εκπαιδευτικά και επιστημονικά περιβάλλοντα.
•επεξεργαστεί λύσεις ξεπεράσματος στερεοτυπικών αντιλήψεων και πρακτικών, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής) και επιστημονικής έρευνας.
20250217 120106 Screenshot 20250217 182424 Viber

Eκπαιδευτική και επιμορφωτική δράση από το Γυμνάσιο Κρεμαστής Ρόδου με θέμα “Βασικές Αρχές Πρώτων Βοηθειών”. 

1 6
Σήμερα, 12 Φεβρουαρίου 2025, στο Πνευματικό Κέντρο Κρεμαστής πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική και επιμορφωτική δράση από το Γυμνάσιο Κρεμαστής Ρόδου με θέμα “Βασικές Αρχές Πρώτων Βοηθειών”.
Η εκπαίδευση υλοποιήθηκε από μέλη της Εκπαιδευτικής ομαδας του Σώματος Εθελοντων, Διασωστων και Ναυαγοσωστων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Παραρτηματος Ροδου.
2 5
Στην επιμορφωτική δράση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε βασικές δεξιότητες παροχής πρώτων βοηθειών. Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν:
• Τη θέση ανάνηψης
• Τη διαδικασία Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ)
• Τη χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή ( ΑΕΑ)
• Την αντιμετώπιση πνιγμονής (απόφραξη αεραγωγού απο ξενο σωμα).
13 14
Η δράση αυτή προσέφερε πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στους μαθητές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ανταποκριθούν με ψυχραιμία και σωστές ενέργειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Η εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες είναι ζωτικής σημασίας και τέτοιες πρωτοβουλίες συμβάλλουν ουσιαστικά στην ευαισθητοποίηση και την ενίσχυση της ετοιμότητας των νέων.
 16 17

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Η Διευθύντρια  και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Κρεμαστής ευχαριστούν  θερμά τον Αντιδήμαρχο πρασίνου κ.Μητσού Ιωάννη, τον Αντιδήμαρχο κ.Τσούλο Νικόλαο  και τον Πρόεδρο της κοινότητας Κρεμαστής κ. Λαό Ευάγγελο για το ότι μερίμνησαν για το κλάδεμα των δέντρων στον αύλειο  χώρο του σχολείου μας.

Διαμεσολάβηση χωρίς Σύνορα: Τι Μπορούμε να Μάθουμε από Τεχνικές Διαμεσολάβησης Άλλων Πολιτισμών

https://sxoliki-diamesolavisi.gr/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%b2%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%82-%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%bf%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%b9-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d/

Δυο ακόμα συνεδρίες με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ‘The Tipping Point’ στο σχολείο μας!

20250213 11462620250213 114559
Την Πέμπτη 13/2/2025 και την Παρασκευή 14/2/2025 πραγματοποιήθηκαν δυο ακόμα συνεδρίες με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ‘The Tipping Point’ με την υποστήριξη και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.

Συγκεκριμένα την Πέμπτη από τον κλάδο Ηγεσία και Έμπνευση με τους/τις μαθήτριες του τμήματος Γ3 του σχολείου μας, ομιλητής της συνεδρίας ήταν πρώην αξιωματικός του ελληνικού στρατού και νυν Senior Manager στην Amazon ο οποίος  ενημέρωσε τα παιδιά για το αντικείμενο που ασχολείται δηλαδή για την Εφοδιαστική Αλυσίδα. Τους ανέλυσε τη διαδικασία και τον σχεδιασμό που χρειάζεται κάθε προϊόν ώστε να καταλήξει στην κατανάλωση. Από τις πρώτες ύλες, την παραγωγή,τη συσκευασία,την προώθηση και τοποθέτησή του στην αγορά, μια διαδικασία που σχεδόν όλοι οι καταναλωτές αγνοούμε. Τους μίλησε για τις σπουδές τους, τη διάκρισή του ως Παγκοσμίως καλύτερος Project Manager  στην κατηγορία των Νέων του 2020,το εφαλτήριο της καριέρας του που ήταν ο Ελληνικός Στρατός,  τα καινοτόμα project που ανέλαβε ως Αξιωματικός του Ε.Σ. τις συνεργασίες του με το ΝΑΤΟ για τον εφοδιασμό του Ε.Σ. Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στην τωρινή θέση του σε μια εταιρία κολοσσό και χαρακτηριστικά ανέφερε ότι κατά την εβδομάδα  της Black Friday διαχειρίστηκε περίπου 100.000 φορτηγά που μετέφεραν προϊόντα σε όλη την Ευρώπη. Στη συνέχεια συνομίλησε με μαθητές σε πολύ ευχάριστο κλίμα και απάντησε με σαφήνεια στις ερωτήσεις τους. Τέλος, προέτρεψε τους μαθητές να κυνηγούν τα όνειρά τους, να εργάζονται σκληρά και ευσυνείδητα, να είναι ανεκτοί με την αποτυχία και να ξαναπροσπαθούν.
20250214 09122120250213 11581320250213 121631
Την Παρασκευή 14/2 από τον κλάδο δημιουργικότητα και έμπνευση οι  μαθητές/τριες του τμήματος Β4 είχαν τη χαρά να συνομιλήσουν με μέντορα που είναι  πιανίστας συναυλιών, έμπειρος δάσκαλος πιάνου, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, ραδιοφωνικός παρουσιαστής/παραγωγός στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Δημόσιας Ραδιοφωνίας.
  Από μικρή ηλικία σπούδασε πιάνο και αργότερα συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στην Ουγγαρία, μια εποχή που στην Ελλάδα δεν υπήρχαν ακόμα πανεπιστήμια αφιερωμένα στη μουσική. Παράλληλα, απέκτησε πτυχίο Χημικού Μηχανικού από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, γεγονός που αποδεικνύει τη σύνδεση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες και τη μουσική. Ο ίδιος υπογραμμίζει πως οι σπουδές που ακολουθεί κάποιος δεν καθορίζουν απόλυτα την πορεία του, αλλά όλα όσα μαθαίνει στη ζωή του έχουν τον δικό τους ρόλο.
Η επαγγελματική του πορεία τον οδήγησε να αναλάβει διευθυντικές θέσεις σε διάφορα ωδεία, ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και στη συγγραφή κειμένων για διάφορα φεστιβάλ μουσικής, μεταξύ αυτών και το Φεστιβάλ Αθηνών. Μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του ήταν το κονσέρτο πιάνου που έδωσε στο Ηρώδειο μπροστά σε τέσσερις χιλιάδες θεατές, καθώς και η ανάληψη της διεύθυνσης του Τρίτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, θέση που είχε παλαιότερα ο Μάνος Χατζιδάκις.
20250214 09240220250214 092855
Θεωρεί ότι η Μουσική και τα Μαθηματικά έχουν βαθιά σχέση, καθώς η δομή μιας σύνθεσης ακολουθεί αρχές γεωμετρίας, τη χρυσή τομή και την ακολουθία Fibonacci. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι πολλοί καλοί μουσικοί προέρχονται από τον χώρο των θετικών επιστημών. Πιστεύει ότι η «καλή μουσική» είναι κάτι σχετικό και πως κάθε είδος μπορεί να κρύβει αριστουργήματα, με το κλασικό ρεπερτόριο να έχει το πλεονέκτημα της διαχρονικότητας. Όσον αφορά την τραπ μουσική, επισημαίνει ότι κάποιοι στίχοι της εκφράζουν την κοινωνική ανησυχία των νέων, αν και μερικές φορές προβάλλουν επικίνδυνα  ακραίες ιδέες.
Επίσης, ανέφερε  τα οφέλη της μουσικοθεραπείας, αναφέροντας πως βοηθάει στη χειρουργική, στην  ανάνηψη ασθενών, στην αποκατάσταση χρόνιων παθήσεων, ακόμα και στην ανάπτυξη των φυτών μέσα σε φυτώρια. Παίζει καθοριστικό ρόλο στην κοινωνικοποίηση των ΑμεΑ, προσφέροντας δημιουργικότητα και χαρά, ενώ αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τους δασκάλους ειδικής αγωγής.
Τονίσε ιδιαίτερα τη σημασία της χορωδίας, χαρακτηρίζοντάς τη ως την κορυφαία μουσική δραστηριότητα, αφού συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση και προσφέρει συναισθηματική ευεξία.
20250214 092945220250214 093425
Τέλος, ένα από τα πιο σημαντικά μηνύματα που μας άφησε η συζήτηση μαζί του είναι ότι η μουσική γκρεμίζει σύνορα. Όταν υπάρχει διάθεση για συνεργασία, μπορεί να ενώσει ανθρώπους από διαφορετικούς μουσικούς κόσμους, όπως απέδειξε και η συνεργασία του με τον σπουδαίο Δημήτρη Μητροπάνο.
20250214 09342520250214 093840
Καθηγήτριες που υλοποιούν τη δράση:
Δούρου Αικατερίνη
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη Δέσποινα
Σύρμου Ελένη

Πρόγραμμα etwinning με τους μαθητές με τίτλο «Meine Welt“

«Οι κάτοικοι της Πόλης του Αύριο στις σχολικές τάξεις του Σήμερα»

20250206 101214Screenshot 20250207 165027 Messenger2
Το σχολείο μας, το Γυμνάσιο Κρεμαστής Ρόδου συμμετέχει  στη δράση: «Οι κάτοικοι της Πόλης του Αύριο στις σχολικές τάξεις του Σήμερα» η οποία υλοποιείται από την ΑΜΚΕ  “The Tipping Point” (TTP) The Tipping Point in Education και απευθύνεται σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου ανά την Ελλάδα.

Η  υλοποίηση της δράσης γίνεται μέσω live ομαδικών συνεδριών, ομάδες μαθητών/τριών συζητούν με ανθρώπους-πρότυπα (μέντορες), οι οποίοι/ες είναι επαγγελματίες και ερευνητές/τριες του δικτύου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.
20250207 09112720250207 092916
Την Πέμπτη 6/2/2025 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρία της φετινής χρονιάς με τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος Γ3 και μέντορα
μια μηχανολόγο μηχανικό που τους/ις παρότρυνε να έχουν στόχους και όνειρα και να μην φοβούνται να τολμούν για την κατάκτηση τους. Επισήμανε ότι η μεθοδική και συνεχής δουλειά είναι ο δρόμος προς την επιτυχία. Η ίδια αναφέρθηκε στις σπουδές που έχει κάνει ως μηχανολόγος μηχανικός και τα πολύ ενδιαφέροντα project που έχει αναλάβει σε μεγάλες εταιρίες κυρίως στο εξωτερικό. Στη συνέχεια παρουσίασε εφαρμογές του κλάδου της όπως στην ιατρική με προσομοιώσεις λειτουργίας διαφόρων οργάνων και κατασκευή προσθετικών μελών, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με τα φωτοβολταϊκά  και τις  ανεμογεννήτριες, στις προσομοιώσεις υλικών και τα crash test, στην κατασκευή κινητήρων τόσο στην αεροναυπηγική όσο και την ναυτιλία. Τέλος, τόνισε ότι ένας μηχανολόγος μηχανικός μπορεί να ασχοληθεί και με διοικητικά και οργανωτικά θέματα σε μια εταιρία. Μετά το τέλος της παρουσίασης συνομίλησε με τα παιδιά σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα, απάντησε σε ερωτήσεις τους και τα παρότρυνε για μια ακόμα φορά να ακολουθήσουν τα όνειρά τους με σεβασμό πάντα στον συνάνθρωπό τους.
20250206 102936Screenshot 20250206 165102 Messenger
Την Παρασκευή 7/2/2025 πραγματοποιήθηκε η 2η συνεδρία με τους/ις μαθητές/τριες του τμήματος Β4 και μέντορα διπλωματούχο μηχανικό και διδάκτορα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ. ο οποίος εργάζεται στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας Ελληνικά Καλώδια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται στην περιοχή της προσομοίωσης πολλαπλών φυσικών σε εναέριες γραμμές, υπόγεια καλώδια και εξαρτήματα αυτών.
Ο μέντορας απάντησε σε ερωτήματα των μαθητών όπως  “πώς επισκευάζεται ένα υποβρύχιο καλώδιο”, “από τι υλικό είναι ώστε να έχει υδατοστεγανότητα και να αντέχει στην πίεση και στα χτυπήματα από άγκυρες πλοίων”, “πώς προχωράει η έρευνα στη σχεδίαση πρωτότυπων καλωδίων που θα μεταφέρουν ενέργεια σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς να έχουν απώλειες”.
Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης
Δούρου Κατερίνα
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη Δέσποινα
Σύρμου Ελένη
Screenshot 20250206 165056 Messenger20250207 092434 1
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση