ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ


          

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2021, 13:29  Με ετικέτα
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Ένα έκτακτο μαθητικό συμβούλιο πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη με αφορμή τη διαμόρφωση και εξέλιξη του κανονισμού του σχολείου μας. Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς του κορωνοϊού, συγκεντρωθήκαμε όλες οι τάξεις στις κερκίδες του σχολείου μας και εκθέσαμε τις απόψεις μας και τους προβληματισμούς μας.

Μας άρεσε πολύ η διαδικασία και ανυπομονούμε για την επόμενη φορά!

Τα μαθητικά συμβούλια έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της. Δεν αποβλέπουν απλά στην επιβολή της τάξης για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά υπηρετώντας τις αρχές του διαλόγου, της αλληλοκατανόησης, του αλληλοσεβασμού και της δικαιοσύνης, στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη.

(Πηγές: Ιστοσελίδα Σκασιαρχείου./Η συνέλευση των παιδιών. Ασπασία Καλησώρα, Γιώργος Μόσχος.)



ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2021, 13:28  Με ετικέτα
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Την Παρασκευή 12 Μαρτίου έχουμε τεστ!!! Όχι, όχι δεν γράφουμε τεστ, κάνουμε τεστ!!!

Δωρεάν rapid tests για τον κορονοϊό από κλιμάκια του ΕΟΔΥ θα πραγματοποιήσει ο Δήμος μας, στην αίθουσα του  Πολιτιστικού Συλλόγου Αποστόλων στην Πλατεία του χωριού, για όλους όσους επιθυμούν.



ΜΙΚΡΑ ΒΙΒΛΙΑ

Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2021, 13:10  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Σήμερα φτιάξαμε μικρά βιβλία, ένα βιβλιαράκι τόσο μικρό, που χωράει στην τσέπη μας, που μπορεί να χωρέσει όλα όσα μας αρέσουν, που μπορούμε να το χαρίσουμε στους φίλους μας και που μας κάνει συγγραφείς για μία ώρα.

Πως φτιάχνεται;

Είναι πολύ εύκολο, αναδιπλώσαμε κατάλληλα ένα φύλλο χαρτί και να το έτοιμο.

Γράψαμε σκέψεις, συναισθήματα, αφιερώσεις , φτιάξαμε μικρά τυπολόγια για τα μαθηματικά, πήραμε χρώματα και τα ζωγραφίσαμε. Στο τέλος τα χαρίσαμε ο ένας στον άλλο και ενθουσιαστήκαμε με τις δημιουργίες των φίλων μας.



TIPPING POINT

Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2021, 19:42  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Για 2η χρονιά φέτος, το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα tipping point. https://www.thetippingpoint.org.gr/

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επικοινωνήσουν με μέντορες-επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων- να τους θέσουν ερωτήματα, τους προβληματισμούς τους, να πάρουν πληροφορίες για επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν.

Δυστυχώς το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα δε δίνει στους μαθητές πολλές δυνατότητες επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής. Με αποτέλεσμα να τελειώνουν τα παιδιά το σχολείο και να μην έχουν στόχους, να μη γνωρίζουν ποιο δρόμο να ακολουθήσουν. Το πρόγραμμα αυτό καλύπτει ακριβώς αυτή την έλλειψη.

Ανάλογα πάντα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών έχουμε προγραμματίσει συνεδρίες που αφορούν επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να πάρουν τα παιδιά καθοδήγηση και χρήσιμες συμβουλές για τα επόμενα βήματά τους όσον αφορά τις σπουδές, τα απαιτούμενα προσόντα, ιδιαιτερότητες και δυσκολίες του κάθε επαγγέλματος.

 

Ειδικά τη φετινή χρονιά όπου ο περιορισμός και η απομόνωση λόγω των μέτρων προστασίας covid έχει αλλάξει τόσο έντονα την καθημερινότητα των μαθητών, το tipping point μας έχει βοηθήσει φέρνοντάς μας σε επαφή και με συμβούλους ψυχικής υγείας ,καθώς νιώσαμε την ανάγκη των μαθητών μας να μιλήσουν για όλα αυτά που τους αγχώνουν και τους προβληματίζουν.

Με αφορμή το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων μας, το tipping point μας δίνει ευκαιρίες για περαιτέρω διερεύνηση των θεμάτων που μελετάμε όπως για παράδειγμα σε σύνδεση με το κεφάλαιο Διατροφή στην Οικιακή Οικονομία πραγματοποιήσαμε  συνάντηση με μια διατροφολόγο και συζητήσαμε για τη σημασία της διατροφής στην εφηβεία, την κοινωνική επίδραση στην επιλογή του κολατσιού στο σχολείο και ιδέες για υγιεινά snack. Το tipping point μας έχει ανοίξει δρόμους και δυνατότητες που δε φανταζόμασταν ότι θα μας δίνονταν. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε και φέτος με την υποστήριξη του THI – the Hellenic Initiative (www.thehellenicinitiative.org)  να συνεχίσουμε το ταξίδι μας αυτό.

Ευχαριστούμε θερμά τους εμπνευστές, οργανωτές και συντονιστές του προγράμματος tipping point  και τον οργανισμό THI– the Hellenic Initiative που στηρίζει τόσο σημαντικές πρωτοβουλίες.

Επιμέλεια: κ. Βασιλειάδου Έλενα



ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΟΥ

Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021, 21:35  Με ετικέτα
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Το σχολείο μας θα παραμείνει κλειστό την Τρίτη16/02, την Τετάρτη 17/02 και την Πέμπτη 18/02 λόγω έντονων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στην περιοχή μας. Μείνετε σπίτι και ασφαλείς.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν μέσω τηλεκπαίδευσης, WEBEX.




Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021 οι μαθητές/τριες της Α’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μέσω Webex την εκδήλωση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου στα πλαίσια εορτασμού, για 18η συνεχή χρονιά, της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου.
Η ημέρα αυτή αποτελεί εφαλτήριο ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων σε θέματα που αφορούν την ασφαλή και σωστή χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και όλων των νέων τεχνολογιών που είναι πια κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Επιμέλεια: κ. Μπουντουρά Εύη



ΤΑ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ

Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020, 12:57  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι τελείως διαφορετικά από όλα όσα έχουμε ζήσει μέχρι σήμερα. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει διαμορφώσει μια νέα πραγματικότητα και μικροί μεγάλοι προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Τα μαθήματα γίνονται πλέον εξ αποστάσεως και για αυτό δεν καταφέραμε να στολίσουμε παραδοσιακά τα Χριστουγεννιάτικα δεντράκια μας, τα οποία παρέμειναν κλειδωμένα μαζί με τα στολίδια τους στο αποθηκάκι του σχολείου μας. Αποφασίσαμε λοιπόν να μην εγκαταλείψουμε το έθιμό μας και να στολίσουμε τα δεντράκια μας, διαδικτυακά. Κάθε τάξη διάλεξε τα στολίδια της, τις γιρλάντες της και στόλισε το δεντράκι της. Σας τα παρουσιάζουμε  και ευχόμαστε τα επόμενα Χριστούγεννα να τα γιορτάσουμε όλοι μαζί από κοντά.

Και του χρόνου…




Στην 5η Πανελλήνια μαθητική προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμετείχαν ενεργά τρία γυμνασιόπαιδά μας.

Ακόμα και αν ακούγεται απλό δεν ήταν και τόσο. Οι μαθητές χρειάστηκε στο πλαίσιο του τριήμερου συνεδρίου να τηρήσουν πολλούς «κώδικες», να διαβάσουν αρκετές πληροφορίες και να αναλάβουν την εκπροσώπηση των χωρών τους σε θέματα που αφορούν στα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Κατάλαβαν πρώτα ποια είναι η πολιτική θέση κάθε κράτους-μέλους σε επιμέρους ζητήματα και έγραψαν έπειτα ένα Κείμενο Θέσης. Η Χαρίκλεια ως εμπειρογνώμων της Ρουμανίας , η Σπυριδούλα ως εμπειρογνώμων της Νορβηγίας και ο Μύρων ως εμπειρογνώμων της Ινδίας.

Ασχολήθηκαν ομαδικά , φέρθηκαν στις δυσκολίες διαλλακτικά και συζήτησαν στις Επιτροπές τους με μαθητές από όλη την Ελλάδα. Διαπραγματεύτηκαν το δικαίωμα συμμετοχής στην πολιτιστική ζωή τόσο εν μέσω περιόδου υγειονομικής κρίσης όσο και στην περίπτωση μειονοτήτων όπως οι Ρομά. Επίσης , ανταλλαγή ιδεών αναπτύχθηκε σχετικά με την «αφύπνιση» της κοινωνίας όσον αφορά τα δικαιώματα των Α.Μ.Ε.Α. .

Τα παιδιά μας αξιολογήθηκαν από την Επιτροπή τους για τον ιδιαίτερο ρόλο που ανέλαβαν μέσα στην ομάδα τους και κυρίως αξιολόγησαν τα ίδια την προσπάθειά τους, που ήταν συνεχής!

Χαρήκαμε με τη χαρά τους και τους ευχόμαστε να εμπλουτίζουν τη γνώση τους μέσα από εμπειρίες που τους ανοίγουν και άλλους δρόμους στη μαθητική τους διαδρομή !

Επιμέλεια: κ. Αναστασία Αποστολάκη



ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ TABLET

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020, 16:11  Με ετικέτα
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Φουρφουρά, ευχαριστεί θερμά το Δήμο Αμαρίου και ιδιαίτερα τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Ψαρουδάκη Ε. για την άψογη συνεργασία καθώς και για την προμήθεια στους μαθητές του Γυμνάσιου, ηλεκτρονικών συσκευών για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Σκοπός είναι σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο που όλοι βιώνουμε εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, τα παιδιά να μην στερηθούν το θεμελιώδες δικαίωμα της Γνώσης, και να παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μένοντας σπίτι.



ΚΥΝΗΓΙ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2020, 22:54  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Οι μαθητές του Γυμνασίου Φουρφουρά συμμετείχαν φέτος στο Διαδικτυακό Κυνήγι Θησαυρού που διοργάνωσαν οι  Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ρεθύμνου σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Ρεθύμνου, τη Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, την Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου και τον Δήμο Ρεθύμνου, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου για την Αρκαδική Εθελοθυσία την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020. Το κυνήγι πραγματοποιήθηκε με αφορμή την επέτειο του ολοκαυτώματος της Ιεράς Μονής Αρκαδίου.

Οι μαθητές κλήθηκαν να «ανακαλύψουν» το Θησαυρό, ακολουθώντας προσεκτικά τις οδηγίες που τους δίνονταν. Οι ομάδες μας ήταν: «Σηφόγλανα» Α’ Γυμνασίου «Μπαξέδες» Β’ Γυμνασίου και «Αφρόκρεμες» Γ’ Γυμνασίου και μπορεί  να μην «ανακαλύψαμε» το Θησαυρό, αλλά ευχαριστηθήκαμε το κυνήγι καθώς η συμμετοχή είναι που δίνει τη μεγαλύτερη αξία.

Και του χρόνου…



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση