Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου μας συμμετέχουν στον διαγωνισμό δημιουργικής έκφρασης «Ο Ψηλορείτης εμπνέει!», που διοργανώνεται από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τις κατηγορίες δημιουργικής γραφής, ποίησης, φωτογραφίας και βίντεο και έχει ως θέμα τη ζωή στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Ψηλορείτη. Οι μαθητές μας, εμπνευσμένοι από το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον του Ψηλορείτη, εργάστηκαν με μεράκι και φαντασία για να αποτυπώσουν τις ιδέες τους μέσα από καλλιτεχνικές και λογοτεχνικές δημιουργίες. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για την προσπάθειά τους και τους συγχαίρουμε για τη συμμετοχή τους!
Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στον διαγωνισμό και ανυπομονούμε να δούμε τις δημιουργίες τους να ξεχωρίζουν!
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες
Ενόψει της λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής των μαθητών/τριών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη των Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.1, ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2025-2026, σας αποστέλλουμε τα δύο (2) υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων, που επισυνάπτονται σε μορφή αρχείου pdf, ώστε να μπορέσετε να αντιγράψετε το περιεχόμενο. Οι συγκεκριμένες Υ.Δ. θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, εφόσον υπάρχουν, και εν συνεχεία και οι δύο Υ.Δ. να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τις 09-04-2025, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr.
Α. Στην υπεύθυνη δήλωση του κύριου κηδεμόνα θα πρέπει να αναγραφεί το παρακάτω κείμενο:
- Επιθυμώ να λαμβάνω οποιαδήποτε ενημέρωση αφορά το τέκνο/ κηδεμονευόμενο/η μου
…………………………………………. (ονοματεπώνυμο μαθητή/τριας) στον αριθμό τηλεφώνου και στη δ/νση ηλεκτρ. ταχυδρομείου (Εmail) που αναγράφονται ανωτέρω.
- Η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας (τέκνου/ κηδεμονευόμενου/ης μου) είναι:
ΟΔΟΣ:………………………………………………………..
ΑΡΙΘΜΟΣ:…………………………………..
Τ.Κ.: ……………………………………………
ΔΗΜΟΣ/ΠΟΛΗ: ……………………………………………………….
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (ΝΟΜΟΣ): ……………………………………………………………….
- Θα υποβάλω, ως κηδεμόνας E-eggrafes, εγώ ο/η ………………………………….( Όνομα κηδεμόνα – όπως αναγράφεται στο TaxisNet),…………………………………..(Επώνυμο κηδεμόνα – όπως αναγράφεται στο TaxisNet) του……………………… (Πατρώνυμο κηδεμόνα) την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής/ανανέωσης εγγραφής/ μετεγγραφής του/της μαθητή/τριας (τέκνου/ κηδεμονευόμενου/ης μου) για ΓΕ.Λ./ ΕΠΑ.Λ. / Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-2025, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.
Β. Στην υπεύθυνη δήλωση του έτερου κηδεμόνα θα πρέπει να αναγραφεί το παρακάτω κείμενο:
- Επιθυμώ να λαμβάνω οποιαδήποτε ενημέρωση αφορά το τέκνο/ κηδεμονευόμενο/η μου
……………………..(ονοματεπώνυμο μαθητή/τριας) στον αριθμό τηλεφώνου και στη δ/νση ηλεκτρ. ταχυδρομείου (Εmail) που αναγράφονται ανωτέρω.
- Η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας (τέκνου/ κηδεμονευόμενου/ης μου) είναι:
ΟΔΟΣ:………………………………………..
ΑΡΙΘΜΟΣ:…………………………………..
Τ.Κ.: ……………………………………………
ΔΗΜΟΣ/ΠΟΛΗ: ……………………………………………………….
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (ΝΟΜΟΣ): ……………………………………………
- Συναινώ να υποβάλει ο έτερος κηδεμόνας την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής/ανανέωσης εγγραφής/μετεγγραφής του/της μαθητή/τριας (τέκνου/ κηδεμονευόμενου/ης μου) για ΓΕ.Λ./ ΕΠΑ.Λ. / Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-2025, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές, προκειμένου να εγγραφεί και να φοιτήσει το τέκνο/ ο/η κηδεμονευόμενος/η μου στη σχολική μονάδα που θα κατανεμηθεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των εγγραφών, ανανεώσεων εγγραφών ή μετεγγραφών, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Η μαθητική παρέλαση της 25ης Μαρτίου στον Φουρφουρά πραγματοποιήθηκε μέσα σε ατμόσφαιρα συγκίνησης και εθνικής ανάτασης, με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου να δίνουν για ακόμη μια χρονιά το «παρών» με σοβαρότητα, υπερηφάνεια και σεβασμό στη σημασία της ημέρας.
Την εκδήλωση πλαισίωσαν με ξεχωριστό χρώμα τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Φουρφουρά, ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές, συμβάλλοντας στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας ταυτότητας.
Σημαιοφόρος του Γυμνασίου ήταν η Διαμαντάκη Ευαγγελία, η οποία μαζί με τους παραστάτες και όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, τίμησαν την επέτειο με ευπρέπεια και καμάρι, συγκινώντας τους παρευρισκόμενους.
Η μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου, Στρατηδάκη Νικολέτα, εκπροσώπησε επάξια το σχολείο εκφωνώντας με ιδιαίτερη ευαισθησία τον πανηγυρικό λόγο κατά τη δοξολογία στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που με την παρουσία τους τίμησαν την ημέρα και έδωσαν έναν ξεχωριστό τόνο στην εθνική μας γιορτή.
Και του χρόνου με υγεία!
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, το Γυμνάσιο Φουρφουρά γιόρτασε την επέτειο της 25ης Μαρτίου με έναν ευφάνταστο και διαδραστικό τρόπο: ένα Κυνήγι Θησαυρού εμπνευσμένο από το βιβλίο «Το Εικοσιένα… αλλιώς» του Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου.
Οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες ανά τάξη, ακολούθησαν μια σειρά από γρίφους που απαιτούσαν ιστορική γνώση, παρατηρητικότητα και ομαδική συνεργασία. Με ζωντάνια, ενθουσιασμό και αυξημένο ενδιαφέρον για τα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης, περιηγήθηκαν στον χώρο του σχολείου και αναζήτησαν τον «θησαυρό» μέσα από στοιχεία που ενεργοποίησαν τη φαντασία τους και ενίσχυσαν τη βιωματική τους μάθηση.
Τον σχεδιασμό του παιχνιδιού ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί κα. Βασιλειάδου Έλενα (ΠΕ80), κα. Ντάνου Κωνσταντούλα (ΠΕ02 ΕΑΕ) και η κα. Κουμπέτσου Νάγια, Διευθύντρια του Λυκείου Φουρφουρά. Η δράση υλοποιήθηκε παράλληλα και με το συστεγαζόμενο Λύκειο, ενισχύοντας την αίσθηση κοινότητας και δημιουργικής συνεργασίας ανάμεσα στα δύο σχολεία.
Νικήτρια ομάδα στο Γυμνάσιο αναδείχθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, οι οποίοι έδειξαν εξαιρετικό ομαδικό πνεύμα και επιμονή στην επίλυση των γρίφων.
Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους καθηγητές που συνέβαλαν με την παρουσία και τη βοήθειά τους στην ομαλή διεξαγωγή της δράσης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και την ενέργειά τους!
Και του χρόνου με υγεία και ακόμη περισσότερες ευφάνταστες δράσεις!
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στις 20 Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα Γαλλοφωνίας. Η γαλλική γλώσσα μιλιέται από πάνω από 321 εκατομμύρια ανθρώπους, είναι η 5η γλώσσα σε σειρά κατάταξης παγκοσμίως και η 2η πιο διδασκόμενη γλώσσα. Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου έκαναν τις δικές τους δημιουργίες για να γιορτάσουν αυτή τη μέρα!
Θερμές ευχαριστίες στην εκπαιδευτικό Γαλλικής Φιλολογίας κ. Αγγελική Χρηστάκη για την πρωτοβουλία και την υλοποίηση της δράσης, που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να αναδείξουν τη δημιουργικότητά τους με αφορμή έναν παγκόσμιο πολιτισμικό θεσμό.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στις 18 Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της A’ Γυμνασίου του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας “Science in the City” στο Ρέθυμνο. Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Διδακτικής Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, που στοχεύει στη βιωματική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από διαδραστικά πειράματα και δραστηριότητες, σχεδιασμένες ώστε να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας. Με την καθοδήγηση των υπεύθυνων του προγράμματος, πειραματίστηκαν, έκαναν υποθέσεις, παρατήρησαν και ανέλυσαν τα αποτελέσματα, εφαρμόζοντας στην πράξη την επιστημονική μέθοδο. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την περιέργεια και το ενδιαφέρον τους για τις φυσικές επιστήμες, ενώ παράλληλα τους έδωσε τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες μέσα από την ερευνητική διαδικασία.
Θερμές ευχαριστίες στο “Science in the City” και στους επιστήμονες και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης που με τις γνώσεις και την καθοδήγησή τους προσέφεραν στους μαθητές μας μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Μια ξεχωριστή διδακτική εμπειρία, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι μαθητές του Γυμνασίου Φουρφουρά, καθώς το σχολείο μας δανείστηκε τη Μουσειοσυσκευή του Νίκου Καζαντζάκη. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, τα παιδιά αξιοποίησαν το υλικό της Μουσειοσυσκευής, που είναι ταξινομημένο σε πέντε βασικές ενότητες. Σε αυτές παρουσιάζεται ο Καζαντζάκης ως συγγραφέας, Κρητικός, άνθρωπος, ταξιδευτής και διανοούμενος.
Ο κόσμος του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη μεταφέρθηκε στην τάξη μέσα από φωτογραφίες, παιχνίδια με κάρτες, χρονολόγια, παζλ – χάρτες, αντίγραφα χειρογράφων και προσωπικών αντικειμένων του Καζαντζάκη από τις συλλογές του Μουσείου. Το εξαιρετικό αυτό εκπαιδευτικό εργαλείο, που συνδυάζει την ψυχαγωγία με τη μάθηση, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να προσεγγίσουν δημιουργικά τις ιδέες, την προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Κρητικού συγγραφέα.Μάλιστα, στο τέλος δεν παρέλειψαν να σχεδιάσουν και μια καρτ ποστάλ – έκπληξη! Σε αυτήν κλήθηκαν να περιγράψουν τον τόπο διαμονής τους δίχως να αποκαλύψουν την ονομασία του, ώστε να τον μαντέψουν οι μαθητές του επόμενου σχολείου που θα υποδεχτεί τη Μουσειοσυσκευή.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητά τους!
Θερμές ευχαριστίες, επίσης, στις φιλολόγους Κότσαγα Καλλιόπη και Ντάνου Κωνσταντούλα, που υλοποίησαν τη δράση στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, καθώς και στις φιλολόγους Κουδουμνάκη Κωνσταντίνα και Αναστασάκη Παρασκευή, που πραγματοποίησαν τη δράση στη Γ’ Γυμνασίου.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: “Ξεκινάω τη ζωή μου, συνεχίζω τις σπουδές μου: γνωριμία με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και με φορείς εργασίας”, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια διαδικτυακή συνάντηση με τον κ. Δημήτρη Μαϊδώνη, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας από τη Δομή Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Ο κ. Μαϊδώνης πραγματοποίησε μια διαδραστική παρουσίαση με θέμα “Σχεδιάζω το Μέλλον μου”, δίνοντας στους μαθητές, μεταξύ άλλων, πολύτιμες πληροφορίες για:
- Τους διαφορετικούς τύπους Λυκείων και τις επιλογές μετά το Γυμνάσιο.
- Τις διεξόδους που έχουν μετά την ολοκλήρωση του Λυκείου.
- Τις επιλογές σπουδών και επαγγελματικών κατευθύνσεων.
- Τρόπους για να ακολουθήσουν επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν.
Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να διατυπώσουν τις απορίες τους και να λάβουν χρήσιμες απαντήσεις που θα τους βοηθήσουν στον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό τους.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Δημήτρη Μαϊδώνη για την ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μας και για την εμπεριστατωμένη παρουσίασή του. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Κότσαγα Καλλιόπη, φιλόλογο του σχολείου μας, για τη διοργάνωση αυτής της σημαντικής δράσης.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στις 14 Μαρτίου 2025, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Φουρφουρά τίμησαν την Ημέρα του π (π ≈ 3,14) μέσα από δημιουργικές και εκπαιδευτικές δράσεις.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τη μαθηματική σταθερά π, τον σημαντικό ρόλο της στα Μαθηματικά και τις εφαρμογές της στην καθημερινή ζωή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι μνημονικοί κανόνες που έχουν επινοηθεί για την απομνημόνευση των δεκαδικών ψηφίων του π.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φράση που αποδίδεται στον Πλάτωνα:
“Αεί ο Θεός ο μέγας γεωμετρεί”,
όπου ο αριθμός των γραμμάτων κάθε λέξης αντιστοιχεί στα πρώτα δεκαδικά ψηφία του π (3,14159).
Αργότερα, ο καθηγητής Μαθηματικών Ν. Χατζιδάκης συμπλήρωσε αυτή τη φράση για ακόμη περισσότερα ψηφία:
“Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι”,
δίνοντας μια προσέγγιση 23 δεκαδικών ψηφίων του π!
Σύμφωνα με το καθιερωμένο έθιμο, οι μαθητές δημιούργησαν και διακόσμησαν στρογγυλές πίτες, εμπνευσμένες από τον αριθμό π. Με φαντασία, δημιουργικότητα και μεράκι, οι μαθητές όλων των τάξεων παρουσίασαν τις μοναδικές δημιουργίες τους.
Στη συνέχεια, ακολούθησε διαγωνισμός για την καλύτερη διακόσμηση πίτας!
Φετινοί νικητές στο Γυμνάσιο ήταν οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, οι οποίοι ξεχώρισαν με την πρωτότυπη και εντυπωσιακή διακόσμησή τους.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σε αυτή την ξεχωριστή γιορτή!
Ευχαριστούμε θερμά το ζαχαροπλαστείο “Γλυκές Γεύσεις” και τον κ. Γιάννη Διαμαντάκη για τη συνεχή υποστήριξή τους στη δράση μας, καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν στην οργάνωση και υλοποίηση αυτής της υπέροχης εκδήλωσης.