Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στο Γυμνάσιο Φουρφουρά, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ανεμόπτερα, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού των καλλιτεχνικών, Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου.
Συγχαρητήρια στα παιδιά για τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό τους, καθώς και στον κ. Χατζηνικολάου για την υποστήριξη και την καθοδήγησή του. Ανυπομονούμε να δούμε τα ανεμόπτερα ολοκληρωμένα να πετάνε και να σας τα παρουσιάσουμε!
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning «My life in 10 pictures», οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση: την ανταλλαγή χειροποίητων χριστουγεννιάτικων καρτών με τους μαθητές του Collège de l’Europe στη Γαλλία.
Οι μαθητές μας δημιούργησαν πρωτότυπες κάρτες, γράφοντας ευχές στα αγγλικά, γαλλικά και ελληνικά.
Οι κάρτες βγήκαν υπέροχες! Συγχαρητήρια στα παιδιά για τη φαντασία και τη συμμετοχή τους, καθώς και στην κ. Βασιλειάδου Έλενα για την καθοδήγηση και την υποστήριξή της.
Ανυπομονούμε να λάβουμε τις κάρτες από τους μαθητές της Γαλλίας και να συνεχιστεί η ευρωπαϊκή μας συνεργασία και γιορτινή επικοινωνία!
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Το Γυμνάσιο Φουρφουρά συμμετέχει τη φετινή σχολική χρονιά με τη Γ΄ Γυμνασίου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «My life in 10 pictures», ένα έργο που φέρνει κοντά μαθητές από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς.
Μέσα από δημιουργικές ψηφιακές δραστηριότητες, οι μαθητές παρουσιάζουν πτυχές της καθημερινής τους ζωής, επικοινωνούν στα αγγλικά και συνεργάζονται με συνομηλίκους τους από όλη την Ευρώπη, αναπτύσσοντας γλωσσικές, ψηφιακές και κοινωνικές δεξιότητες.
Στο πλαίσιο του έργου, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν ήδη παρουσιάσει τον εαυτό τους μέσω Padlet και δημιούργησαν βίντεο παρουσίασης των σχολείων τους. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την ενεργή συμμετοχή, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την εξαιρετική προσπάθεια που κατέβαλαν, καθώς και για το όμορφο αποτέλεσμα του βίντεο που εκπροσώπησε το σχολείο μας με τον καλύτερο τρόπο. Το project συνεχίζεται με νέες δράσεις και συνεργατικές εργασίες.
Σχολεία και χώρες που συμμετέχουν:
- CEIP San José de Calasanz (Nº7), Yecla – Ισπανία
- Escola Santa Fe, Medinyà – Ισπανία
- Școala Gimnazială nr. 40 “Aurel Vlaicu”, Constanța – Ρουμανία
- ICS Sestri Est, Γένοβα – Ιταλία
- Waldschule Eschweiler, Eschweiler – Γερμανία
- Hasan Polatkan Ortaokulu, Άγκυρα – Τουρκία
- Collège de l’Europe, Ardres – Γαλλία
- Γυμνάσιο Φουρφουρά, Φουρφουράς – Ελλάδα
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Βασιλειάδου Έλενα, οικονομολόγο του σχολείου μας, για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και τη στήριξή της στην υλοποίηση του προγράμματος.
Το eTwinning αποτελεί για τους μαθητές μας μια μοναδική εμπειρία επικοινωνίας, δημιουργικότητας και ευρωπαϊκής συνεργασίας.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Η σχολική μας κοινότητα εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και ιδιαίτερα προς τη Διευθύντρια κα Μαρία Ψαράκη, για την πολύτιμη προσφορά καρεκλών, για τη σχολική μας βιβλιοθήκης. Η προσφορά συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία ενός φιλόξενου και λειτουργικού χώρου για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας, ενισχύοντας την αγάπη για το βιβλίο και τη μάθηση. Τέτοιες πράξεις αλληλεγγύης και συνεργασίας ανάμεσα στα σχολεία αποτελούν φωτεινό παράδειγμα παιδείας και κοινωνικής προσφοράς. Ευχαριστούμε θερμά.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στο Γυμνάσιο Φουρφουρά υλοποιήθηκε μια ιδιαίτερα ουσιαστική και βιωματική δράση με τίτλο «Σπάσε τα Εμπόδια», με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας, ισότητας και προσβασιμότητας.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές κλήθηκαν να εντοπίσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία μέσα στο σχολικό περιβάλλον και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους ένα σχολείο μπορεί να γίνει πραγματικά προσβάσιμο και φιλικό για όλους. Για τον σκοπό αυτό μελέτησαν τρία διαφορετικά σενάρια αναπηρίας:
- ακουστική,
- κινητική και
- οπτική.
Οι μαθητές, μέσα από βίντεο, αναζήτηση στο διαδίκτυο, συζήτηση και παρατήρηση του σχολικού χώρου, εντόπισαν τις δυσκολίες που συναντούν τα παιδιά με τις παραπάνω μορφές αναπηρίας και ανέπτυξαν προτάσεις για το πώς μπορούν να «σπάσουν» τα εμπόδια αυτά, τόσο σε υλικοτεχνικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Τη σύλληψη, τον σχεδιασμό και την οργάνωση του παιχνιδιού ανέλαβαν η ψυχολόγος του σχολείου μας κ. Κρουσταλλάκη Διονυσία και η κοινωνική λειτουργός κ. Παπαδάκη Ελένη, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά για την άρτια οργάνωση και τη δημιουργικότητά τους.
Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε επίσης και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που συνέβαλαν στην υλοποίηση της δράσης και στήριξαν ενεργά τη συμμετοχή των μαθητών.
Η δράση αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία ενσυναίσθησης, συνεργασίας και προβληματισμού, υπενθυμίζοντας σε όλους μας ότι ένα σχολείο, και κατ’ επέκταση μια κοινωνία, γίνεται πραγματικά ανθρώπινη όταν τους χωρά όλους.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Την Τρίτη 25 Νοεμβρίου, ο εκπαιδευτικός Φυσικής κ. Καλογεράκης Μιχαήλ μαζί με τους μαθητές του συστεγαζόμενου Λυκείου Φουρφουρά Αντωνάκη Ζ., Ζαμπτετάκη Π., Μουρτζανό Ν. και Χριστουδουλάκη Β., προχώρησαν στον καθαρισμό του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, προστάτευσαν τους σωλήνες και φρόντισαν να οργανώσουν σωστά το χώρο. Με υπευθυνότητα και φροντίδα, έκαναν τον χώρο μας πιο καθαρό και ασφαλή.
Αφορμή για όλες αυτές τις όμορφες ενέργειες στάθηκε η λάθος φωλίτσα που είχαν φτιάξει τα περιστεράκια. Οι μαθητές μας είχαν βρει ένα μικρό περιστεράκι και το φρόντισαν με αγάπη. Όμως ήρθε η ώρα να μεταφέρουν τη φωλίτσα σε κατάλληλο σημείο.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Καλογεράκη όχι μόνο για την καθοδήγηση και τη στήριξή του, αλλά και για την προμήθεια των απαραίτητων υλικών, την προσωπική του εργασία και τον χρόνο που αφιέρωσε με αφοσίωση. Παράλληλα, εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τους μαθητές για την άψογη συνεργασία τους, τη φροντίδα και το ειλικρινές ενδιαφέρον τους τόσο για το περιβάλλον όσο και για την καθαριότητα του σχολικού μας χώρου.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Η σχολική μας κοινότητα εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τον Δήμο Αμαρίου για την τοποθέτηση κουρτινών στις αίθουσες διδασκαλίας του σχολικού μας συγκροτήματος, καθώς και την κ. Παραδεισάνου Ελευθερία για την άρτια εργασία της στην κατασκευή και ραφή των κουρτινών. Η προσεγμένη δουλειά της συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση της αισθητικής και της λειτουργικότητας των χώρων μας.
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο για την προμήθεια σε φουλάρια και γραβάτες, καθώς και την κ. Μουρτζάνου Ελένη για την εξαιρετική κατασκευή και ραφή τους. Η συμβολή της στην υλοποίηση των φουλαριών και γραβατών που θα χρησιμοποιηθούν στις εθνικές μας εορτές υπήρξε πολύτιμη και άψογη. Η υποστήριξη όλων σας ενισχύει σημαντικά το έργο του σχολείου μας και αναβαθμίζει την καθημερινότητα των μαθητών μας. Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συνεχή προσφορά και τη στήριξή σας.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Φουρφουρά πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Ινστιτούτο Φυσικής Πλάσματος και Λέιζερ (IPPL) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, που βρίσκεται στα Τρία Μοναστήρια Ρεθύμνου.
Το Ινστιτούτο αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα ερευνητικά κέντρα της Ευρώπης στον τομέα της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών, των Λέιζερ και της Πλάσματος. Εκεί εργάζονται ερευνητές, καθηγητές και φοιτητές που μελετούν τις ιδιότητες της ύλης όταν εκτίθεται σε πολύ ισχυρές δέσμες φωτός. Με τη βοήθεια υπερσύγχρονων λέιζερ, μπορούν να δημιουργούν πλάσμα – την τέταρτη κατάσταση της ύλης – και να μελετούν φαινόμενα που μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα το Σύμπαν αλλά και να αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες, όπως πηγές καθαρής ενέργειας, καινοτόμα υλικά, αλλά και πολλές εφαρμογές στην ιατρική απεικόνιση.
Το IPPL συνεργάζεται με κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της Ευρώπης και συμμετέχει σε διεθνή προγράμματα για την προώθηση της επιστήμης και της εκπαίδευσης.
Η εμπειρία αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο της έρευνας και να ανακαλύψουν τη μαγεία της Φυσικής πέρα από τα σχολικά βιβλία. Το IPPL αποδεικνύει ότι η επιστήμη δεν είναι κάτι μακρινό, αλλά μια ανθρώπινη προσπάθεια για γνώση, συνεργασία και δημιουργία.
Τους μαθητές υποδέχθηκε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου, Καθηγητής Δρ. Μιχάλης Ταταράκης, ο οποίος ανέφερε ότι ως παιδί εκπαιδευτικών οι οποίοι είχαν διοριστεί στο Φουρφουρά ο ίδιος, είχε παρακολουθήσει το Δημοτικό στο Φουρφουρά τη δεκαετία του 1970.
Οι μαθητές μας παρακολούθησαν μια ομιλία διάρκειας περίπου μισής ώρας από τον Αναπληρωτή Καθηγητή του ΕΛΜΕΠΑ Δρ. Ιωάννη Φυτίλη ο οποίος περιέγραψε στους μαθητές ακριβώς το πώς εξελίχθηκαν τα lasers από το 1960 που ανακαλύφθηκαν και έπειτα, καθώς και τα σημαντικότερα από τα ερευνητικά επιτεύγματα των ερευνητικών ομάδων που απαρτίζουν το IPPL.
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και είχαν την τύχη να δουν από κοντά τα εργαστήρια: 3 πειράματα που «τρέχουν» οι ερευνητές αυτή την περίοδο, καθώς και το μεγαλύτερο σε ισχύ laser στα Βαλκάνια, το laser ΖΕΥΣ, ισχύος 45 ΤW και να ενημερωθούν για το πώς το Ρέθυμνο είναι στην αιχμή της τεχνολογικής έρευνας όσον αφορά τις καθαρές μορφές ενέργειας και τη Φυσική Πλάσματος.
Ευχαριστούμε θερμά τον Καθηγητή Δρ. Μιχάλη Ταταράκη, Διευθυντή του Ινστιτούτου, και τον Αναπληρωτή Καθηγητή Δρ. Ιωάννη Φυτίλη για τη θερμή υποδοχή, την εμπεριστατωμένη παρουσίαση και την ευκαιρία που προσέφεραν στους μαθητές μας να γνωρίσουν από κοντά τη σύγχρονη έρευνα.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζουμε προς τον εκπαιδευτικό του σχολείου μας Φυσικό κ. Καλογεράκη Μιχάλη, ο οποίος οργάνωσε με επιμέλεια την επίσκεψη και πραγματοποίησε όλες τις απαραίτητες συνεννοήσεις με το Ινστιτούτο.
Ευχαριστούμε, επίσης, τους συνοδούς εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Φουρφουρά, κα Κουδουμνάκη Νάντια, κ. Φαρσάρη Γεώργιο, κ. Βούλγαρη Ματθαίο και κα Μουρκογιάννη Άννα, για την πολύτιμη βοήθειά τους και τη συνοδεία των μαθητών.
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Αφήστε ένα σχόλιο
Με σεβασμό και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε σήμερα, 7 Νοεμβρίου 2025, στο Γυμνάσιο Φουρφουρά η σχολική εκδήλωση αφιερωμένη στο Ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου, ένα από τα πιο συγκλονιστικά γεγονότα της κρητικής και ελληνικής ιστορίας.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή βίντεο που παρουσίαζε τα ιστορικά γεγονότα και τον ηρωικό αγώνα των Κρητών για την ελευθερία. Στη συνέχεια, οι μαθητές και μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τη μέρα αυτή.
Αρχικά, μέσα από ένα παιχνίδι με κάρτες, οι μαθητές κλήθηκαν να αντιστοιχίσουν γεγονότα, πρόσωπα και τοποθεσίες που συνδέονται με το Ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου. Έπειτα, χρησιμοποιώντας τον χάρτη του Ρεθύμνου, αναζήτησαν οδούς που φέρουν ονόματα σχετιζόμενα με ήρωες, τοποθεσίες και γεγονότα της εποχής, συνδέοντας έτσι το παρελθόν με τη σύγχρονη τοπική πραγματικότητα.
Οι μαθητές συμμετείχαν με ενδιαφέρον και συνεργάστηκαν δημιουργικά, προσεγγίζοντας την ιστορία με έναν παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε στην κ. Κότσαγα Καλλιόπη, φιλόλογο του συστεγαζόμενου Λυκείου Φουρφουρά, για την επιμέλεια, την ιδέα και την υλοποίηση της εκδήλωσης. Ευχαριστούμε επίσης τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κ. Κουδουμνάκη Νάντια και κ. Βούλγαρη Ματθαίο, που συνέβαλαν ουσιαστικά στην πραγματοποίηση της δράσης. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την ευαισθησία που επέδειξαν, τιμώντας με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο τη μνήμη των ηρώων της Μονής Αρκαδίου.
Η μνήμη του Ολοκαυτώματος της Μονής Αρκαδίου παραμένει σύμβολο θυσίας, ελευθερίας και αυτοθυσίας. Aς τη διατηρούμε ζωντανή, διδάσκοντας στα παιδιά μας την αξία της ελευθερίας και της ειρήνης.

