Νέα ανάρτηση:
Προστέθηκε ηχητικό αρχείο στη σελίδα “Υλικό για γεωπονικά και περιβαλλοντικά θέματα”
(Εκπομπή για τις παρενέργειες των φυτοφαρμάκων και τις εναλλακτικές λύσεις)
Νέα ανάρτηση:
Προστέθηκε ηχητικό αρχείο στη σελίδα “Υλικό για γεωπονικά και περιβαλλοντικά θέματα”
(Εκπομπή για τις παρενέργειες των φυτοφαρμάκων και τις εναλλακτικές λύσεις)
‘Ανοιξε στις 14-10-19 η πλατφόρμα του “ΝΟΗΣΙΣ” για την υποβολή Σχεδίων Δράσης της περιόδου 2019-20 από τα ΕΠΑΛ. Καταληκτική ημερομηνία για την ηλεκτρονική υποβολή είναι η 22α-11-19. Τα έργα τελειώνουν στις 29-5-19. Η φετεινή χρηματοδότηση μπορεί να φτάσει ως τα 2430 €. Δικαιολογείται και αμοιβή λογιστή. Έχουν γίνει μερικές μικροαλλαγές στις φόρμες και έχουν συμπτυχθεί κάποια αρχεία. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι περσινοί κωδικοί για όλα τα σχολεία που έκαναν πέρσι σχέδια δράσης.
Για αναλυτικές οδηγίες δείτε: https://mnae.noesis.edu.gr/
Το παρακάτω κείμενο είναι περίληψη ομιλίας από ημερίδα που οργάνωσαν πρόσφατα το ΠΕΚΕΣ Κρήτης και το ΚΠΕ Βάμου
Απλές προτάσεις για πιο οικολογικά σχολεία
Ημερίδα: «Ας αφήσουμε τη φύση να εισχωρήσει στα σχολεία μας»
Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, Χανιά 28-5-2019
Γιώργος Βλοντάκης
Γεωπόνος-περιβ/λόγος, Σ.Ε.Ε. ΠΕ88 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης
Περίληψη ομιλίας
Είναι γνωστό πως τα περισσότερα σχολικά κτίρια και χώροι στην Ελλάδα απέχουν πολύ από το να πληρούν οικολογικές προδιαγραφές. Επί πλέον, πολύ συχνά η συνολική εικόνα τους δεν είναι ελκυστική. Ωστόσο, ξεκινώντας από τη δεδομένη κατάστασή τους, υπάρχουν κάποιες βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν-τόσο στην εμφάνιση όσο και στη λειτουργία τους-, χωρίς μεγάλα έξοδα.
Επισημαίνουμε εδώ πως ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των βελτιώσεων αυτών μπορούν να κινητοποιήσουν τη σχολική κοινότητα και να λειτουργήσουν πολύ θετικά και στη βελτίωση του σχολικού κλίματος και στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων από τους μαθητές-τριες. Επίσης οι σχετικές δράσεις μπορεί να συνδυαστούν και με συνεργασίες σχολείων.
Ενδεικτικά οι δράσεις που μπορούν να γίνουν:
Κατά περίπτωση, το πράσινο μπορεί να περιλαμβάνει εκτός από καλλωπιστικά φυτά και λαχανικά ή οπωροφόρα δέντρα.
Ακόμα καλύτερα αν μπορεί να γίνει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων ή μικρής ανεμογεννήτριας στο σχολείο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα αυτοκαταναλώνεται.
Πέρα από το καθαρό υλικό αποτέλεσμα (π.χ. κιλά πλαστικού ή αλουμινίου που προωθούνται για ανακύκλωση), μεγάλη σημασία έχει η εμπλοκή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στη δράση και η διαμόρφωση σωστής στάσης απέναντι στο πρόβλημα των απορριμμάτων (και, κατ επέκταση, του καταναλωτισμού). Επί πλέον, κατασκευαστικές εργασίες που συνδέονται με την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση μπορούν να ενταχθούν στη μαθησιακή διαδικασία.
Γ. Βλοντάκης
E-mail: gvlontakis@sch.gr
Σύνδεσμοι για σχολικούς κήπους:
http://kpevamoukipos.blogspot.com/
https://portal.opendiscoveryspace.eu/lv/community/my-school-garden-o-sholikos-moy-kipos-70514
http://efepereth.wikidot.com/garden-intro
Τηλεοπτική εκπομπή για τους σχολικούς κήπους:
Προσθήκη 27-1-2020: Εξαιρετική πηγή για πληροφορίες και πρακτικές που ταιριάζουν με τα παραπάνω είναι ο “Οδηγός για το αειφόρο σχολείο” που έχει εκδόσει η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού. Μπορείτε να τον διαβάσετε ή να τον κατεβάσετε από εδώ:
Το παρόν ιστολόγιο το δημιούργησα όταν ξεκίνησα τη θητεία μου ως Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου το 2018 και απευθυνόταν κυρίως στους καθηγητές ειδικότητας ΠΕ 88 με στόχο τη βοήθεια στο σχολικό/διδακτικό τους έργο. Από την 1η/9/2022 είμαι συνταξιούχος, οπότε σταμάτησα να αναρτώ ο,τιδήποτε υπηρεσιακό. Ωστόσο, από τη στιγμή που το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο διατηρεί αυτό το blog, θα συνεχίσω να αναρτώ κατά διαστήματα υλικό με γενικότερο εκπαιδευτικό, οικολογικό και γεωπονικό περιεχόμενο, όπως ήδη σποραδικά έκανα, όπως μπορείτε να δείτε. Εύχομαι και ελπίζω οι αναρτήσεις μου να φανούν χρήσιμες σε όσους-ες ενδιαφέρονται για τα θέματα αυτά.
Γιώργος Βλοντάκης
Γεωπόνος-Περιβαλλοντολόγος-Οικοκαλλιεργητής
Πρόσφατα σχόλια