Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό έργο “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness” (ακρωνύμιο έργου: T.A.BL.ET.) το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2023-2024.
Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές της Ζώνης Ρομποτικής της Β΄ τάξης του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρ Κατερίνα Γλέζου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
Το έργο eTwinning “T.A.BL.ET.” είχε ως σκοπό να εμπλέξει μαθητές και εκπαιδευτικούς σε δραστηριότητες STEM [(Science, Technology, Engineering, Mathematics (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά)], διαστημικής εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Ο πρωταρχικός στόχος τού έργου eTwinning ήταν να ενδυναμώσει τους μαθητές με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τον τρόπο σκέψης που χρειάζονται για να υπερβούν την παραδοσιακή και ακαδημαϊκή γνώση και να χρησιμοποιήσουν δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία και ο ψηφιακός αλφαβητισμός για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων στο επίπεδο τής εξερεύνησης τού διαστήματος, τής προστασίας τού περιβάλλοντος και τής τεχνολογικής καινοτομίας.
Μέσω τής διεθνούς συνεργασίας, τής τεχνολογίας αιχμής και τής πρακτικής επίλυσης προβλημάτων, οι μαθητές εμβάθυναν σε ζητήματα τού πραγματικού κόσμου και χρησιμοποίησαν εργαλεία κωδικοποίησης, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης για να προτείνουν λύσεις. Η επίσημη γλώσσα του έργου ήταν η Αγγλική.
Στο πλαίσιο τού έργου, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διεθνείς και παγκόσμιες πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και εκδηλώσεις (όπως CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week, Internet Safety Day, STEM Discovery Campaign) για την αντιμετώπιση παγκόσμιων προκλήσεων, την ευαισθητοποίηση σχετικά με το περιβάλλον, τη χρήση κωδικοποίησης και τεχνολογίας, την αξιοποίηση τής δύναμης των παρατηρήσεων τής Γης και την ενίσχυση τής κατανόησης τής κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της.
Με τη διασυνοριακή συνεργασία, οι συνεργαζόμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να:
Χρησιμοποιήσουν εργαλεία κωδικοποίησης, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης για να διερευνήσουν σύνθετα προβλήματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, τη βιοποικιλότητα και άλλα, και να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις που ευθυγραμμίζονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).
Ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες, μοιράζοντας ιδέες, προοπτικές και τεχνογνωσία για να εμπλουτίσουν τις λύσεις τους και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Εφαρμόσουν πρακτικές δεξιότητες STEM σε ζητήματα του πραγματικού κόσμου, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής μάθησης και της πρακτικής εφαρμογής.
Ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, των παρατηρήσεων της Γης και της υπεύθυνης χρήσης τεχνολογίας μεταξύ των μαθητών και των κοινοτήτων τους.
Μοιραστούν τα ευρήματά τους και τις λύσεις τους μέσω διαδραστικής αφήγησης, παρουσιάσεων και συμμετοχής σε διεθνείς εκδηλώσεις, ενισχύοντας τον αντίκτυπο της δουλειάς τους.
Στο πλαίσιο αυτού του έργου, οι μαθητές ανέπτυξαν σταδιακά δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και ψηφιακής παιδείας, καλλιέργησαν δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας, ενίσχυσαν τις συνεργατικές τους δεξιότητες, και εφάρμοσαν την ψηφιακή ιδιότητα του πολίτη. Συμμετέχοντας στο έργο, οι μαθητές ανέπτυξαν τεχνικές, ψηφιακές και προγραμματιστικές δεξιότητες, και παράλληλα καλλιέργησαν δεξιότητες και ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να ευδοκιμήσουν στον δυναμικό και διασυνδεδεμένο κόσμο του 21ου αιώνα.
Θερμά συγχαρητήρια στους συνεργαζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή και τη δημιουργική εμπλοκή τους σε ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιώντας ευρεία ποικιλία ψηφιακών εργαλείων. Θερμά συγχαρητήρια ιδιαιτέρως στις ιδρύτριες του έργου Lascaris Georgette@glascaris και Naranda Iva @NarandaIva για την εξαιρετική οργάνωση και διαχείριση ενός καινοτόμου και ιδιαιτέρως απαιτητικού έργου.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ:
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο με ενδεικτικές δραστηριότητες των μαθητών του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επιλέγοντας τον σύνδεσμο https://youtu.be/jlEQG5sKBIM .
Many thanks to Georgiou Zois Schools (https://www.zois-school.gr/) for the invitation to participate as a speaker in the”Approaches for a Multidimensional School” two-day educational event on June 19, 2024. In two classes of trainees I presented the topic: “Artificial Intelligence in the modern school reality: challenges, dilemmas and perspectives” and the workshop on: “Utilization of Artificial Intelligence applications in educational practice”. You can get a taste of the workshop: https://bit.ly/4b43idg.
A big thank you to the French editions Trait d’union (https://traitdunion.gr/) for the invitation to participate as a speaker in their educational event on Saturday 15/6/2024 at the Hotel Titania and to have a lecture on “Artificial Intelligence and Innovative Approaches to Education: Challenges and Dilemmas”.
Also, I referred to our project in ELEMASYN EDU-Pulse Conference (https://elemasyn.gr/edupulse-athens/) at Saint George Lycabettus Hōtel, on Saturday May 18, 2024, while presenting “Promoting innovation in the classroom through the coupling of the European actions eTwinning, CodeWeek and Scientix”.
It is always my great honor and pleasure to participate in educational events, communicate with colleagues and share ideas and educational materials on cutting edge topics! Especially when trainees show keen interest and commitment, freely express questions and concerns, actively participate and interact!
Καλή επιτυχία και καλή δύναμη στους σκληρά δοκιμαζόμενους εξεταζόμενους, στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, που πάλεψαν όλη τη χρονιά για να πετύχουν τον στόχο της εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Θερμές ευχές να περάσουν οι δύσκολες μέρες των εξετάσεων με δύναμη και ψυχραιμία, όσο το δυνατό λιγότερο άγχος, ευόδωση των προσπαθειών και πολλές επιτυχίες.
Ευχές και στους εκπαιδευτικούς για ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων χωρίς απρόοπτα.
You’re invited to join us at Scratch Conference 2024: Create Your Own Adventure on July 24! This annual, virtual event brings together thousands of educators from around the world to learn more about using Scratch in classrooms and clubs, from implementation tips and tricks to pedagogy deep dives and beyond, and it’s completely free! Look forward to digging into topics like Scratch and AI, creative coding in early childhood, coding education in rural India, and more with 100+ global creative learning experts!
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Ημερίδας για την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση το Σάββατο 13 Απριλίου 2024, στην Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ Ζωγράφου.
Την ημερίδα διοργάνωσαν ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, η Ελληνογερμανική Αγωγή, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης eTwinning και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
Στο πλαίσιο της ημερίδας είχα τη χαρά και την τιμή να πραγματοποιήσω το Εργαστήριο “Exploring AI in the classroom: Αξιοποιώντας εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία” μετά από πρόσκληση του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning.
Το εργαστήριο «Exploring AI in the classroom – Αξιοποιώντας εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία» αφορούσε στη γνωριμία και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με σύγχρονες εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να συμβάλλει στην οικοδόμηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την ορθή ένταξη και παιδαγωγική αξιοποίηση των εργαλείων ΤΝ στη διδακτική πρακτική.
Στο εργαστήριο παρουσιάστηκαν αυθεντικά παραδείγματα διδακτικών παρεμβάσεων με αξιοποίηση εφαρμογών ΤΝ σε συνθήκες σχολικής τάξης, εστιάζοντας στα κύρια χαρακτηριστικά, ερεθίσματα, κατευθύνσεις και ενδεικτικά εργαλεία ΤΝ. Τα παραδείγματα αναφέρονται σε δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου “Exploring AI in the classroom” (μετάφραση στα ελληνικά: “Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη”) καθώς και του μαθήματος “Εφαρμογές Πληροφορικής” της Α΄ Λυκείου στο Α΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τόσο της διαμορφωτικής όσο και της τελικής αξιολόγησης του εργαστηρίου και τα ιδιαίτερα εποικοδομητικά σχόλια των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ο σκοπός επιτεύχθηκε ξεπερνώντας μάλιστα τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Ευχαριστώ θερμά και συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για την ενεργή συμμετοχή, τον γόνιμο διάλογο και το ουσιαστικό ενδιαφέρον τους. Χάρηκα ιδιαιτέρως που συνάντησα παλιούς φίλους, συναδέλφους και συνεργάτες και γνώρισα νέους.
(In English)
The work of the Conference on the Utilization of Artificial Intelligence in Primary and Secondary Education was successfully completed on Saturday, April 13, 2024, at the National Technical University of Athens, Zografou. https://edu.ellak.gr/2024/03/29/ai-in-education/
The day was organized by the Open Technologies Organization – EELLAK, Hellenic German Education, in collaboration with the Institute of Educational Policy, the School of Electrical and Computer Engineering of NTUA, the eTwinning National Support Organization and the Computer Technology Institute and Press “Diophantus”.
As part of the conference, I had the pleasure and honor to hold the Workshop “Exploring AI in the classroom: Using Artificial Intelligence applications in the teaching process”, invited by the eTwinning National Support Organization.
The workshop “Exploring AI in the classroom – Utilizing Artificial Intelligence applications in the teaching process” was about getting to know and familiarizing teachers with modern Artificial Intelligence (AI) applications to support teaching and learning.
The purpose of the workshop was to contribute to the building of knowledge, skills and attitudes of teachers regarding the correct integration and pedagogical use of IT tools in teaching practice.
In the workshop, authentic examples of teaching interventions using IT applications were presented in classroom conditions, focusing on the main characteristics, stimuli, directions and indicative tools of IT. The examples refer to activities carried out in the framework of the European #eTwinning project “Exploring AI in the classroom” as well as the course “Informatics Applications” of the 1st grade in 1st Arsakeio Senior High School of Psychico during the 2023-2024 school year.
According to the results of both the formative and the final evaluation of the workshop and the particularly constructive comments of the participating teachers, the goal was achieved even surpassing the expected results.
You can see the body of the presentation here https://bit.ly/4cRMBDR as well as the lino for the workshop here https://bit.ly/4aQ6Fo9 .
My warm thanks and congratulations to the participating teachers for their active participation, fruitful dialogue and substantial interest. I was especially happy to meet old friends, colleagues and partners and meet new ones.
Ημερίδα για την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση – Σάββατο 13 Απριλίου 2024 – Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ Ζωγράφου
O Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, η Ελληνογερμανική Αγωγή, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής , την Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ , τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης eTwinning και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» διοργανώνουν το Σάββατο 13 Απριλίου 2024 στις Αίθουσες Πολυμέσων στην Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ Ζωγράφου μια Ημερίδα για την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της ημερίδας θα πραγματοποιήσω το Εργαστήριο “Exploring AI in the classroom: Αξιοποιώντας εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία”.
Η εκστρατεία Scientix 2024 STEM Discovery Campaign (SDC) είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία, που συνδιοργανώνεται φέτος με το έργο Life Terra, που προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, λέσχες νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και παγκοσμίως να γιορτάσουμε τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM). Η καμπάνια διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024 και όλοι καλούνται να μοιραστούν τις δραστηριότητές τους STEM μέσω του χάρτη SDC. Στη φετινή εκστρατεία, παρουσιάζουμε για πρώτη φορά τα Βραβεία Scientix, που είναι αφιερωμένα στον εορτασμό των εξαιρετικών επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών σε διάφορα εκπαιδευτικά θέματα και τομείς, την προώθηση της καινοτομίας και την προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή