Ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού eTwinning έργου “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness” σχολικού έτους 2023-2024

29 Ιουλίου, 2024 Κατερίνα Γλέζου

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό έργο “The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness” (ακρωνύμιο έργου: T.A.BL.ET.) το οποίο υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2023-2024.

Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές της Ζώνης Ρομποτικής της Β΄ τάξης του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρ Κατερίνα Γλέζου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
Το έργο eTwinning “T.A.BL.ET.” είχε ως σκοπό να εμπλέξει μαθητές και εκπαιδευτικούς σε δραστηριότητες STEM  [(Science, Technology, Engineering, Mathematics (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά)], διαστημικής εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Ο πρωταρχικός στόχος τού έργου eTwinning ήταν να ενδυναμώσει τους μαθητές με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τον τρόπο σκέψης που χρειάζονται για να υπερβούν την παραδοσιακή και ακαδημαϊκή γνώση και να χρησιμοποιήσουν δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία και ο ψηφιακός αλφαβητισμός για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων στο επίπεδο τής εξερεύνησης τού διαστήματος, τής προστασίας τού περιβάλλοντος και τής τεχνολογικής καινοτομίας.
Μέσω τής διεθνούς συνεργασίας, τής τεχνολογίας αιχμής και τής πρακτικής επίλυσης προβλημάτων, οι μαθητές εμβάθυναν σε ζητήματα τού πραγματικού κόσμου και χρησιμοποίησαν εργαλεία κωδικοποίησης, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης για να προτείνουν λύσεις. Η επίσημη γλώσσα του έργου ήταν η Αγγλική.
Στο πλαίσιο τού έργου, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διεθνείς και παγκόσμιες πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και εκδηλώσεις (όπως CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week, Internet Safety Day, STEM Discovery Campaign) για την αντιμετώπιση παγκόσμιων προκλήσεων, την ευαισθητοποίηση σχετικά με το περιβάλλον, τη χρήση κωδικοποίησης και τεχνολογίας, την αξιοποίηση τής δύναμης των παρατηρήσεων τής Γης και την ενίσχυση τής κατανόησης τής κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της.
Με τη διασυνοριακή συνεργασία, οι συνεργαζόμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να:
  • Χρησιμοποιήσουν εργαλεία κωδικοποίησης, ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης για να διερευνήσουν σύνθετα προβλήματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, τη βιοποικιλότητα και άλλα, και να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις που ευθυγραμμίζονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).
  • Ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία συνεργαζόμενοι με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες, μοιράζοντας ιδέες, προοπτικές και τεχνογνωσία για να εμπλουτίσουν τις λύσεις τους και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
  • Εφαρμόσουν πρακτικές δεξιότητες STEM σε ζητήματα του πραγματικού κόσμου, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής μάθησης και της πρακτικής εφαρμογής.
  • Ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, των παρατηρήσεων της Γης και της υπεύθυνης χρήσης τεχνολογίας μεταξύ των μαθητών και των κοινοτήτων τους.
  • Μοιραστούν τα ευρήματά τους και τις λύσεις τους μέσω διαδραστικής αφήγησης, παρουσιάσεων και συμμετοχής σε διεθνείς εκδηλώσεις, ενισχύοντας τον αντίκτυπο της δουλειάς τους.
Στο πλαίσιο αυτού του έργου, οι μαθητές ανέπτυξαν σταδιακά δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και ψηφιακής παιδείας, καλλιέργησαν δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας, ενίσχυσαν τις συνεργατικές τους δεξιότητες, και εφάρμοσαν την ψηφιακή ιδιότητα του πολίτη. Συμμετέχοντας στο έργο, οι μαθητές ανέπτυξαν τεχνικές, ψηφιακές και προγραμματιστικές δεξιότητες, και παράλληλα καλλιέργησαν δεξιότητες και ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να ευδοκιμήσουν στον δυναμικό και διασυνδεδεμένο κόσμο του 21ου αιώνα.
Θερμά συγχαρητήρια στους συνεργαζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή και τη δημιουργική εμπλοκή τους σε ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιώντας ευρεία ποικιλία ψηφιακών εργαλείων. Θερμά συγχαρητήρια ιδιαιτέρως στις ιδρύτριες του έργου Lascaris Georgette  @glascaris και Naranda Iva @NarandaIva για την εξαιρετική οργάνωση και διαχείριση ενός καινοτόμου και ιδιαιτέρως απαιτητικού έργου.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ:
https://school-education.ec.europa.eu/en/networking/projects/155892
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/amplified-blue-planet-journey-stem-earth-observation-artificial-intelligence-0
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο με ενδεικτικές δραστηριότητες των μαθητών του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επιλέγοντας τον σύνδεσμο https://youtu.be/jlEQG5sKBIM .

Song: Serenade of Oceans
https://suno.com/song/5e2a474a-03d6-4705-a1c8-886cc1bc81f7

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  eTwinning Ετικέτες: , .

Αφήστε μια απάντηση


Ημερολόγιο

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση