Κυκλοφορεί το βιβλίο για την Ανεστραμμένη τάξη στην Ελλάδα!

Έπειτα από διετή συγγραφή με παραπομπές και αναφορές σε ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, το βιβλίο μας για την Ανεστραμμένη τάξη κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και είναι διαθέσιμο για ηλεκτρονική αγορά στο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Γκότση.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυκλοφορεί το βιβλίο για την Ανεστραμμένη τάξη στην Ελλάδα!

Το πρώτο βιβλίο, στα ελληνικά, για την Ανεστραμμένη τάξη

Κυκλοφορεί σε λίγες μέρες, από τις εκδόσεις Γκότση, το πρώτο βιβλίο, στα ελληνικά, για την Ανεστραμμένη τάξη.

Δείτε το εξώφυλλο και διαβάστε τα περιεχόμενα:



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το πρώτο βιβλίο, στα ελληνικά, για την Ανεστραμμένη τάξη

Υπουργός Παιδείας και Ανεστραμμένη τάξη

kerameos-kalesma-sto-dialogo

Σε ανάρτησή της στο Facebook η υπουργός Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στην Ανεστραμμένη τάξη και ξαφνικά το αγαπημένο μας εκπαιδευτικό μοντέλο έγινε και δημοφιλές. Η ανάρτηση δημοσιεύτηκε και σχολιάστηκε από το εκπαιδευτικό ιστολόγιο Alfavita. Ας ελπίσουμε να δοκιμαστεί και να εφαρμοστεί με επιτυχία από πολλούς και πολλές συναδέλφους. Σύντομα θα κυκλοφορήσει και το βιβλίο μας για την Ανεστραμμένη τάξη.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Τι επιλογές έχουν οι μαθητές μας;

Είναι γενικά αποδεκτό ότι ζούμε σε μια εποχή και σε μία κοινωνία όπου επικρατεί πλουραλισμός στις πηγές πληροφόρησης και είναι κατοχυρωμένη η ελευθερία της έκφρασης. Ισχύουν τα αντίστοιχα και στη δημόσια εκπαίδευση; Έχετε αναρωτηθεί τι επιλογές δίνουμε στους μαθητές μας; Ας μεταφερθούμε σε ένα συνηθισμένο σχολείο με έναν συνηθισμένο εκπαιδευτικό.

Τι επιλογές στις πηγές της πληροφορίας έχουν οι μαθητές της τάξης αυτής; Μιλάω για πληροφορία γιατί ως γνώση θεωρώ τη σύνδεση της πληροφορίας με την προσωπική εμπειρία. Ποιες είναι οι συνηθισμένες πηγές πληροφορίας στο σχολείο; Το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο και ο μοναδικός εκπαιδευτικός για κάθε μάθημα. Οι μαθητές τι κάνουν; Δέχονται παθητικά τις πληροφορίες. Τι θα μπορούσαν να κάνουν; Να τους δίνεται η επιλογή, εκτός από το σχολικό εγχειρίδιο, να αναζητήσουν την πληροφορία σε άλλα βιβλία, στο Διαδίκτυο, στον Τύπο, σε ειδικούς επιστήμονες ακόμη και στο στενό κοινωνικό τους περιβάλλον. Έπειτα να συγκρίνουν τις πληροφορίες, να συνθέσουν, να οργανώσουν και να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνας αλληλεπιδρώντας με τους συμμαθητές τους. Έτσι οι μαθητές γίνονται ενεργοί και καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη. Στο τέλος της πορείας αυτής η πληροφορία θα έχει μετατραπεί σε γνώση όπως το νέκταρ γίνεται μέλι.

Θέλετε να το προχωρήσουμε; Τι επιλογές δίνουμε στους μαθητές μας να αποδείξουν ότι κατέκτησαν τη νέα γνώση; Κυριαρχεί η προφορική εξέταση και τα γραπτά διαγωνίσματα που γεμίζουν τους μαθητές με άγχος και συνήθως καλλιεργούν την αποστήθιση. Γιατί να μην είχαν την επιλογή οι μαθητές να διαλέξουν τον τρόπο για να μας δείξουν ότι απέκτησαν τη γνώση; Τρόποι υπάρχουν. Μπορούν να συνεργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν παρουσιάσεις συμβατικές ή ψηφιακές, να εμπλακούν σε σχέδια εργασίας (project) και στο τέλος να μας παρουσιάσουν τα παραγόμενα, να ερευνήσουν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα, να συνθέσουν, να κάνουν πείραμα, να δημιουργήσουν κείμενα, εικόνες, βίντεο, να δραματοποιήσουν, να οργανώσουν, να σχεδιάσουν, να παίξουν και να συζητήσουν. Όλα αυτά καλλιεργούν τη συνεργατικότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και μπορούν να απογειώσουν το ενδιαφέρον των μαθητών μας μετατρέποντας μια βαρετή ώρα σε εργαστήριο μάθησης. Έτσι οι μαθητές μπορούν να γίνουν υπεύθυνοι και να αναλάβουν την ευθύνη της μάθησης. Δρόμος που τους οδηγεί σε σκεπτόμενους και ενεργούς πολίτες. Δύσκολο;

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τι επιλογές έχουν οι μαθητές μας;

Κινδυνεύει ο εκπαιδευτικός από την Ανεστραμμένη τάξη;

Τις τελευταίες εβδομάδες, με αφορμή το εξακτινωμένο σεμινάριο του ΠΕΚ Πάτρας, το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης έγινε γνωστό σε πολλούς εκπαιδευτικούς και λόγω της πειραματικής εφαρμογής του μοντέλου στην τάξη, έγινε αρκετή συζήτηση για αυτό στα σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Είναι λογικό ως νέο εκπαιδευτικό μοντέλο να προκαλεί απορίες και προβληματισμούς. Είναι δυσάρεστο όμως να προκαλεί φοβίες και ανασφάλειες. Άκουσα ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί, αβασάνιστα και χωρίς να εξετάσουν τις λεπτομέρειες, συνέδεσαν τη χρήση της τεχνολογίας από το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης με τη μελλοντική υποκατάσταση του εκπαιδευτικού από το βίντεο. Μόνο ως αστείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο παραπάνω ισχυρισμός αλλά δυστυχώς αποτελεί μέρος της τεχνοφοβικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Η αλήθεια βρίσκεται στην άλλη άκρη όπως μπορεί να ανακαλύψει ο εκπαιδευτικός που ερευνά και ψάχνει αντί να δαιμονοποιεί και να κατηγορεί κάθε νέο και διαφορετικό. Ο εκπαιδευτικός της Ανεστραμμένης τάξης θα έχει ανεβασμένο κύρος γιατί θα είναι πλέον δημιουργός εκπαιδευτικού υλικού και διευκολυντής της μάθησης ή οργανωτής μαθησιακών δραστηριοτήτων, αν προτιμάτε. Ακόμη και η επιλογή ενός έτοιμου βίντεο και η προσαρμογή του στην τάξη μας, η εποπτεία και η ανατροφοδότηση πριν την τάξη και η οργάνωση βιωματικών και ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη, μόνο αυτόματα δεν γίνεται και απαιτεί σύγχρονο και ενημερωμένο εκπαιδευτικό. Η μόνη κατηγορία που μπορώ να δεχτώ είναι ότι ο εκπαιδευτικός της Ανεστραμμένης τάξης, αν δουλεύει μόνος του και δεν συνεργάζεται με άλλους εκπαιδευτικούς, θα έχει περισσότερη δουλειά στο σπίτι για να οργανώσει το υλικό του και να εποπτεύσει τους μαθητές του, τουλάχιστον τον πρώτο καιρό. Όμως το κέρδος του στο μαθησιακό αποτέλεσμα θα είναι πολλαπλάσιο από αυτό της παραδοσιακής διάλεξης με το παθητικό ακροατήριο.

Μην ανησυχείτε λοιπόν αγαπητοί συνάδελφοι, το μέλλον του κλάδου δεν κινδυνεύει από την Ανεστραμμένη τάξη, από την άρνηση, τη διαστρέβλωση και τη μιζέρια κινδυνεύει!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Τι δεν είναι η Ανεστραμμένη τάξη.

Πρόσφατα ο κος Παπαδάκης ανέβασε στον χώρο της κοινότητας μας, μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση του κου Τζορτζάκη για την Ανεστραμμένη τάξη https://www.slideshare.net/JohnTzortzakis/flipped-classroom-ai

Θα σταθώ ιδιαίτερα σε μία συγκεκριμένη διαφάνεια της παρουσίασης για να τονίσω τι ΔΕΝ είναι η Ανεστραμμένη τάξη. Όπως ήδη ξέρουν τα μέλη αυτής της κοινότητας η Ανεστραμμένη τάξη είναι ένα εκπαιδευτικό μοντέλο με στάδιο Πριν την τάξη (βίντεο με θεωρία στο σπίτι του μαθητή) και στάδιο Μέσα στην τάξη (ομαδοσυνεργατικές βιωματικές δραστηριότητες).

Η χρήση ψηφιακών μέσων μέσα στην τάξη, από μόνη της, δεν αποτελεί εφαρμογή του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση από μόνη της, δεν είναι Ανεστραμμένη τάξη.

Η Ανεστραμμένη τάξη σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά ή μειώνει το ρόλο του δασκάλου. Αντιθέτως, απαιτεί σύγχρονο, δημιουργικό και δραστήριο εκπαιδευτικό, ο οποίος θα δημιουργήσει ή θα επιλέξει το κατάλληλο βίντεο με τη θεωρία και τις κατάλληλες βιωματικές δραστηριότητες για μέσα στην τάξη, ενώ θα πρέπει να λαμβάνει ανατροφοδότηση πριν το μάθημα και να διαφοροποιεί τη διδασκαλία του.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι ενώ η Ανεστραμμένη τάξη απαλλάσσει τον εκπαιδευτικό από βαρετές και παθητικές διαλέξεις μέσα στην τάξη, τον μετατρέπει από εισηγητή σε διοργανωτή και διευκολυντή της μάθησης.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τι δεν είναι η Ανεστραμμένη τάξη.

Εξακτινωμένο σεμινάριο για την Ανεστραμμένη τάξη

Αυτή την εβδομάδα 5 – 11 Φεβρουαρίου 2018 ξεκίνησε το πρώτο στην Ελλάδα εξακτινωμένο σεμινάριο για την Ανεστραμμένη τάξη και την τεχνολογία που την υποστηρίζει. Το σεμινάριο οργανώθηκε από το Π.Ε.Κ. Πάτρας και σχεδιάστηκε από τον Διευθυντή του Π.Ε.Κ. Πάτρας, Παπαδάκη Σπύρο, τη Διευθύντρια του 15ου Γυμνασίου Πάτρας, Γαριού Αγγελική και τον εκπαιδευτικό του 50ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, Μακροδήμο Νίκο. Το σεμινάριο είναι εθελοντικό τόσο για τους επιμορφωτές όσο και για τους επιμορφούμενους και ολοκληρώνεται σε 36 ώρες. Περιλαμβάνει 4 δια ζώσης συναντήσεις και εξ αποστάσεως μελέτη αξιοποιώντας την πλατφόρμα LAMS. Την επιμόρφωση έχουν αναλάβει 37 επιμορφωτές σε 198 διορισμένους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατανεμημένους σε 17 τμήματα τα οποία καλύπτουν όλη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς. Υπάρχουν τμήματα στην Πάτρα, στο Αίγιο, στο Μεσολόγγι, στο Αγρίνιο, στην Κλειτορία, στον Πύργο, στην Αμαλιάδα, στη Βόνιτσα και στη Ναύπακτο. Καλή συνέχεια ευχόμαστε!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξακτινωμένο σεμινάριο για την Ανεστραμμένη τάξη

Εισαγωγικό βίντεο για την Ανεστραμμένη τάξη

Ένα πολύ σύντομο βίντεο για όλους αυτούς που ψάχνουν να βρουν τι είναι αυτή η Ανεστραμμένη τάξη αλλά δεν έχουν πολύ χρόνο.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εισαγωγικό βίντεο για την Ανεστραμμένη τάξη

Βίντεο με παραδείγματα εφαρμογής της Ανεστραμμένης τάξης

Το παρακάτω βίντεο δημιουργήθηκε με αφορμή το επιμορφωτικό σεμινάριο του ΠΕΚ Πατρών «Τεχνολογικά υποστηριζόμενη Ανεστραμμένη τάξη» και παρουσιάζει παραδείγματα εφαρμογής του εκπαιδευτικού μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο με παραδείγματα εφαρμογής της Ανεστραμμένης τάξης

Βίντεο για την Ανεστραμμένη τάξη

Το παρακάτω βίντεο δημιουργήθηκε με αφορμή το επιμορφωτικό σεμινάριο του ΠΕΚ Πατρών “Τεχνολογικά υποστηριζόμενη Ανεστραμμένη τάξη” και παρουσιάζει τα κυριότερα σημεία του εκπαιδευτικού μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο για την Ανεστραμμένη τάξη