Άραγε, είμαστε αυθόρμητα κοινωνικοί; Αν και ως άνθρωποι όντως κατέχουμε αυθόρμητα ορισμένες ατομικές ιδιότητες, η κοινωνικότητα τού είδους μας μάλλον έχει προκύψει αρχικώς ως μια επίκτητη ανάγκη επιβίωσης, η οποία στη συνέχεια μετουσιώθηκε σε πολιτική αναγκαιότητα συμβίωσης εντός των τειχών των οικισμών και των πόλεων που το είδος μας δημιούργησε. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης κι ενώ …
Οκτ 21 2020
Μουσικές Επιλογές Εφήβων (No 4)
Οι επιλογές των εφήβων μπορεί πολλές φορές να μας κάνουν να αναρωτηθούμε γιατί η πλειοψηφία τους αρέσκεται να ακούει τα είδη αυτά της μουσικής; Τι τους προσφέρει; Μόνο διασκέδαση ή είναι ένας τρόπος απλά έκφρασης, αφού αυτό προσφέρει η εποχή; Σίγουρα όμως για να τους καταλάβουμε καλύτερα, αξίζει τον κόπο να ακούσουμε με προσοχή τι …
Οκτ 11 2020
Η έννοια της Θετικότητας και πώς μπορούμε να την ενισχύσουμε
Με τον όρο Θετικότητα περιγράφουμε τη σωματική, γνωστική και συναισθηματική κατάσταση του ατόμου όταν αυτό βιώνει θετικά συναισθήματα ή βρίσκεται σε θετική διάθεση. Η μελέτη των Θετικών Συναισθημάτων είχε κεντρική θέση στον κλάδο της Θετικής Ψυχολογίας Ο όρος “θετικότητα” έχει άμεση σχέση με τα οφέλη των θετικών συναισθημάτων, όπως είναι η αγάπη, η χαρά, η …
Οκτ 11 2020
Σύνδρομο της φωλιάς: Ποια σημάδια μαρτυρούν ότι έχουμε μείνει στάσιμοι στην εργασία μας
Είστε θύμα του «συνδρόμου της φωλιάς»; Αυτός ο όρος περιγράφει την συνειδητή ή ασυνείδητη άρνηση να αφήσουμε τις ασφαλείς συνθήκες που έχουμε δημιουργήσει για τον εαυτό μας. Όταν αρνούμαστε να αφήσουμε τη «φωλιά», σταματάμε να αποζητάμε τη βελτίωση και αντιστεκόμαστε στις προκλήσεις και τις αντιδράσεις. Νιώθουμε ότι «τα καταφέραμε» και ότι έχουμε κερδίσει τη θέση …
Οκτ 11 2020
Οδηγίες εγγραφής μαθητή /τριας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Η εγγραφή των μαθητών/μαθητριών Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων γίνεται μέσω Διαδικτύου από τον κηδεμόνα τους. Για την εγγραφή απαιτείται η χρήση ηλεκτρονικής .συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο καθώς και ο κηδεμόνας να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email). Η εγγραφή των μαθητών/μαθητριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο γίνεται μέσω του ιστοτόπου https://register.sch.gr/students/. Αρχικά εμφανίζεται η εισαγωγική σελίδα …
Σεπ 30 2020
Ύλη και οδηγίες μαθημάτων Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ (2020-21)
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μετά από τις σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξεις 17/16-05-2019, 25/21-05-2020 και 45/17-09-2020 Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.), απέστειλε την εγκύκλιο με αριθ. πρωτ.: Φ3/125811/Δ4 /21-9-20. Η εγκύκλιος αναφέρει την Διδακτέα Ύλη και Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α΄, Β΄ και Γ΄τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2020-2021. Διαβάστε, εκτυπώστε ή …
Σεπ 30 2020
Διδακτέα – εξεταστέα Ύλη των Πανελλαδικών μαθημάτων στα ΕΠΑ.Λ (2020-21)
Στο ΦΕΚ 4094/τ.Β΄/23.09.2020), δημοσιεύθηκε η απόφαση με αριθ. πρωτ. Φ6/124758/Δ4 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα “Καθορισμός διδακτέας-εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2020-2021”. Διαβάστε, εκτυπώστε ή αποθηκεύστε το ΦΕΚ από ΕΔΩ
Σεπ 18 2020
Η διεθνοποίηση της ανοησίας απειλεί τη δημοκρατία
«Η COVID είναι ψέμα». «Όχι στις μάσκες που πνίγουν τα παιδιά μας». «Bill Gates και 5G πίσω από τη συνωμοσία του κορωνοϊού». Περίσσεψαν οι εκδηλώσεις ανευθυνότητας και ανοησίας και στην κρίση αυτή. Η ανοησία και η αφέλεια δεν είναι βέβαια φαινόμενα του 21ου αιώνα. Όμως τα σύγχρονα μέσα έχουν πολλαπλασιάσει τις δυνατότητες (διασυνοριακής) διασποράς. Ηταν …
Σεπ 13 2020
Οδηγίες και ύλη του μαθήματος επιλογής «Αρχές Οικονομίας» και των μαθημάτων του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας (2020-21)
Μετά από τις σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξεις 15/22.04.2019, 6/04.02.2020 και 13/11.03.2020 Δ.Σ. Ι.Ε.Π.), το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλε την εγκύκλιο (Αριθ. Πρωτ.: Φ3/113383/Δ4/1-9-2020) με την ύλη και τις αντίστοιχες οδηγίες για τη διδασκαλία: του μαθήματος Επιλογής «Αρχές Οικονομίας» της Α΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. των Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Β΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. των μαθημάτων …
Σεπ 13 2020
Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως (e-learning)
Χρήσιμος Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως (e-learning) από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ο οδηγός εκδόθηκε-αναρτήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020. “Η εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση είναι μια πρωτόγνωρη, για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς, εμπειρία, η οποία προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά και αποτελεσματικά προϋποθέτει εφαρμογή -με τις απαραίτητες προσαρμογές- της σχετικής μεθοδολογίας. Στη σχετική βιβλιογραφία διατίθεται …
























