Μαθητικό Συμβούλιο

Το Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου μας ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία τις εργασίες τους για το σχολικό έτος 2023 – 24.  Αποτελεί μέσο της εκπλήρωσης του οράματός μας για το σχολείο μας, όπως αυτό περιγράφεται και στον Εσωτερικό Κανονισμό μας, για ένα ανθρωπινο και δημοκρατικό σχολείο. Για να έχει ένα σχολείο αυτή την ιδιότητα, είναι σημαντικό να έχουν “φωνή” τα παιδιά του σχολείου, να τους δίνεται ο λόγος και να έχουν συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων. Ο τρόπος με τον οποίο αγκάλιασαν όλα τα παιδιά το Συμβούλιο, η σοβαρότητα με την οποία συμμετείχαν στις εργασίες και τις συνεδριάσεις του αλλά και την υλοποίηση των αποφάσεών του, μας έχει δώσει μεγάλη χαρά και έχει αναπτερώσει το ηθικό μας και ενδυναμώσει την πεποίθησή μας ότι ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο είναι απολύτως εφικτό. Η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του μάς κάνει να το θεωρούμε πλέον οργανικό τμήμα της πολιτικής του σχολείου και δεσμευόμαστε για τη συνέχισή του και την επόμενη σχολική χρονιά. Στην ιστορία αλλά και το έργο της παιδαγωγικής επιστήμαης τα Μαθητικά Συμβούλια  είναι θεμέλια της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου, της συνευθύνης για τη σχολική ζωή, του αλληλοσεβασμού, της μη βίας και της ενεργού πολιτειότητας (βλ. και τεχνικές Φρενέ για ένα δημοκρατικό σχολείο).

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χρανιώτη Ναταλία για τον συντονισμό του και την ευθύνη των συνεδριάσεών του, όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που το αγκάλιασαν με θέρμη και διέθεσαν χρόνο στις τάξεις τους για τις συνεδριάσεις της ολομέλειας κάθε τάξης, την υποβολή των προτάσεων προς συζήτηση στο Μαθητικό Συμβούλιο,  την επιλογή των εκπροσώπων του, αλλά κυρίως για τον χρόνο και τον κόπο τους για την εφαρμογή των αποφάσεών του. Ευχαριστούμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς των Ε΄ και Στ΄ τάξεων,    για τη λειτουργία της Ακαδημίας Δεσίματος Κορδονιών που είχε αποφασιστεί από το Μαθητικό Συμβούλιο και ιδιαίτερα τον κ. Καστρινό Αντώνη για την φιλοτέχνηση της ταμπέλας της Ακαδημίας.  Ευχαριστούμε την εικαστικό του σχολείου μας. κ. Μιχαηλίδου Θεοδώρα και τον κ. Αποστολίδη Δημήτρη για τη δημιουργία και τοποθέτηση των πινακίδων στην αυλή του σχολείου. Ευχαριστούμε επίσης την κ. Μπεκερίδου Θαλεια για την συμβουλευτική της υποστήριξη και το μοίρασμα.

 

IMG 20240404 111411 1

1716713444102 1



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δράσεις Φιλαναγνωσίας – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η 2α Απριλίου έχει καθιερωθεί από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, ως η μέρα που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες.

Το μήνυμά της για το 2024 είναι

“Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας. Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας”.

Στο πλαίσιο αυτό γιορτάσαμε και εμείς στο σχολείο μας τη σημαντική αυτή μέρα.

Η Α΄ τάξη έκανε ένα αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του μεγαλύτερου παραμυθά του κόσμου. Έγινε προβολή σλάιτς, ενώ διαβάστηκαν και ακούστηκαν κάποια από τα παραμύθια του. Τέλος, διαβάστηκαν ή ακούστηκαν βιβλία με πολύ ξεχωριστά μηνύματα.  Με την «εχθρόπιτα» έγινε συζήτηση με θέμα τη φιλία, με «το αόρατο αγόρι» το κεντρικό θέμα της συζήτησης μετά την ανάγνωση ήταν η διαφορετικότητα, με «το κορίτσι που δεν έκανε ποτέ λάθη» νιώσαμε καλύτερα με το ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και ότι μαθαίνοντας από τα λάθη μας γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι και σοφότεροι. Τέλος, διαβάσαμε «ο βασιλιάς, το τυρί και τα ποντίκια» και είδαμε πως η λύση στα προβλήματα είναι καμιά φορά πιο απλή απ’ ότι νομίζουμε. Κλείσαμε το αφιέρωμά μας κατασκευάζοντας και ζωγραφίζοντας σελιδοδείκτες.

Στη Β΄ τάξη τα παιδιά έγραψαν όλα μαζί ένα ποίημα και το εικονογράφησαν το καθένα με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

IMG 20240402 091106

IMG 20240402 090721

IMG 20240402 090753

 

Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μέσα από το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πεδίο «Δημιουργώ και Καινοτομώ» και με αφορμή της παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία. Με αφόρμηση το βιβλίο της Ιωάννας Μπαμπέτα «Τα ευχαριστώ ενός ιππότη» τα παιδιά συνέχισαν την ιστορία του μικρού Αρθούρου, βάζοντας τη δική τους φαντασία, δημιουργώντας έτσι μία ιστορία με τίτλο: «Ένας καλόκαρδος ευγενικός ιππότης». Η ιστορία πραγματεύεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην παιδική χαρά ο μικρός Αρθούρος, ο οποίος λόγω της ευγένειάς του και της φαντασίας του γίνεται αντικείμενο κορο’ι’δίας από άλλα παιδιά.  Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης αποφάσισαν να βγάλουν τον Αρθούρο από αυτή τη θέση της περιθωριοποίησης και να τον κάνουν αγαπητό στα παιδιά αυτά, όταν κάποια στιγμή ο μικρός ιππότης, όπως θεωρούσε τον εαυτό του, χρειάστηκε να βοηθήσει τη μικρή αδερφή ενός από τα παιδιά που τον περιγελούσαν, και να τη σώσει από το φόβο της να κατεβεί από την τσουλήθρα. Η διαφορετικότητα του μικρού Αρθούρου, που είχε υπέρτατη φαντασία και έπλαθε ιστορίες με κάστρα και κροκόδειλους, αλλά και οι μοναδικοί του τρόποι, ευγένεια και ο αλτρουισμός που τον διακρίνει, τον έκαναν το πιο αγαπητό παιδί της παιδικής χαράς και παράδειγμα προς μίμηση για τους υπόλοιπους.

Η ιστορία αυτή των παιδιών της τάξης αναρτήθηκε σε ένα χαρτί του μέτρου και πλαισιώθηκε από μία μεγάλη ζωγραφιά των μαθητών και μαθητριών, αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας και αλληλοβοήθειας.

1

Ομαδική εργασία

3

Ατομική εργασία

2

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία τα παιδιά των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων που συμμετείχαν και τους/ τις εκπαιδευτικούς, Μπάντη Ναταλία, Τέτου Αικατερίνη και Χρανιώτη Ναταλία.

 

Ένα δώρο ζωής στο σχολείο μας

Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε ότι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου έχει προβεί στην αγορά ενός απινιδωτή, ο οποίος έχει τοποθετηθεί ήδη στο χώρο του σχολείου.

Το μεγάλο αυτό δώρο έρχεται να ολοκληρώσει τις επιμορφωτικές δράσεις που πραγματοποίησε πέρσι ο Σύλλογος Γονέων στο σχολείο μας σε συνεργασία με τον ΕΘ.Ο.Π.Α.Κ. του Δήμου Θερμαϊκού.

Ο απινιδωτής που βρίσκεται στον χώρο του Σχολείου, θα είναι προσβάσιμος για την κάλυψη όλων των έκτακτων αναγκών που μπορεί να παρουσιαστούν όχι μόνο στο σχολείο αλλά και σε όλη την κοινότητα. Εκφράζουμε τη βαθιά μας ευγνωμοσύνη στον Σύλλογο Γονέων και σε όλους όσους συνέβαλαν σε αυτή τη δωρεά αγάπης και ζωής.

Με αυτή την αφορμή οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν σεμινάριο πρώτων βοηθειών και επίδειξης του απινιδωτή από τον Σχολικό Νοσηλευτή μας, κ. Καραηλίδη Φώτιο. Ο κ. Καραηλίδης πραγματοποίησε επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια πρώτων βοηθειών και σε όλες τις τάξεις του σχολείου.

Σε συνέχεια αυτών των δράσεων και μετά από αίτημά μας που έγινε δεκτό, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο για όλους τους γονείς του σχολείου μας από το KIDS SAVE LIVES, τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024.

Και έπεται συνέχεια!!!

IMG 20240411 1255092

IMG 7d677c8516610783d56944a333ee655a V IMG 68d965a922573efd3739adaa168d3712 V IMG 9007a48d39bb167d9cf09e808e6c465e V IMG 86c5be29e950358feecea58a41579e47 V

IMG 20240328 090536

Η ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Το σχολείο μας είναι ένα από τα παλαιότερα και ιστορικά προσφυγικά σχολεία της περιοχής αλλά και της πόλης της Θεσσαλονίκης. Με αυτή την ιδιότητα του σχολείου μας, για την οποία είμαστε πολύ υπερήφανοι,  συμμετείχαμε με φωτογραφίες και αρχειακό υλικό στην  έκθεση «Η Εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη μέσα από τα σχολικά αρχεία 19ος και 20ος αιώνας», που διοργάνωσε το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης  σε συνεργασία με σχολεία της πόλης, το Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας και το Εβραϊκό Μουσείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας της πόλης μας στον Πολιτιστικό χώρο στην Α’ Προβλήτα στο Λιμάνι.

Ήταν ουσιαστικά μια έκθεση για την εκπαιδευτική ιστορία της Θεσσαλονίκης με στόχο την ανάδειξη στο επιστημονικό και ευρύ κοινό της πόλης μας  της ιστορίας των σχολείων μας, της εκπαίδευσης και γενικότερα της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.  Τα εκθέματα ήταν  σχολικά έγγραφα, μαθητολόγια, ενδεικτικά απολυτήρια, μαθητικά βιβλία, τετράδια, φωτογραφίες, εκδόσεις και γενικότερα  σχολικό αρχειακό υλικό και τεκμήρια.`

Με μεγάλη συγκίνηση και ζωηρό ενδιαφέρον λόγω της συμμετοχής του σχολείου μας  επισκεφθήκαμε την έκθεση με τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του σχολείου. Οι μαθητές/τριές μας περιηγήθηκαν τους χώρους της έκθεσης με τα πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα από τα αρχεία των σχολείων της πόλης. Μέσα από σχολικά βιβλία, μαθητολόγια, πιστοποιητικά σπουδών, ενδεικτικά και απολυτήρια, φωτογραφίες  έγιναν κοινωνοί της  ιστορίας της εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη αλλά και του σχολείου μας και κατανόησαν την μεγάλη αξία των αρχείων που τηρούνται και φυλάσσονται στο σχολείο.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κ. Μαραντζίδη Νίκο, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον για το πολύτιμο αρχειακό υλικό του σχολείου μας  και το ανέδειξε με αυτόν τον τόσο  συγκινητικά όμορφο τρόπο!  Τον ευχαριστούμε επίσης για την παρουσία του εκεί κατά την επίσκεψή μας και τη ζωντάνια με την οποία μας  παρουσίασε τα εκθέματα.

Μετά το τέλος της ξενάγησης διανεμήθηκαν στα παιδιά χυμοί φρούτων και ενημερωτικά φυλλάδια με κείμενα και φωτογραφίες από το αρχειακό υλικό. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Κέντρο Ιστορίας για την φιλοξενία του, καθώς επίσης και τον Σύλλογο Προσφύγων Ανατολικής Θράκης και τον κ. Σιδηρόπουλο Άγγελο για τη συμβολή τους στη συμπλήρωση του αρχειακού υλικού του σχολείου μας με φωτογραφικό υλικό όπως επίσης και τον κ. Καραγιάννη Χρήστο για την ευγενική παραχώρηση φωτογραφικού υλικού.

Τι είναι όμως σχολικό αρχείο;

Το σχολικό αρχείο είναι ένα διοικητικό αρχείο το οποίο περιέχει κυρίως μητρώα μαθητών, ελέγχους με βαθμολογίες, βιβλία βιβλιοθηκών και υλικού, πρωτόκολλα αλληλογραφίας, πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων και των σχολικών επιτροπών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αγνοούν όχι μόνο την έννοια του αρχείου αλλά και την ίδια την ύπαρξή  του. Για το λόγο αυτό και προκειμένου να αξιοποιήσουμε διδακτικά τον βιωματικό χαρακτήρα της δράσης προχωρήσαμε αντίστροφα στη γνωριμία των παιδιών με το αρχειακό υλικό του σχολείου. Πρώτα επισκεφθήκαμε την έκθεση και στη συνέχεια το γραφείο της διευθύντριας όπου και ξεναγηθήκαμε στο αρχειακό υλικό του σχολείου. Μέσα από αυτή την εμπειρία τους, τα παιδιά  άρχισαν να αντιλαμβάνονται την αξία των αρχείων και για ποιο λόγο τηρούνται και φυλάσσονται με προσοχή. Με την επίσκεψή τους στην έκθεση και στη συνέχεια στο γραφείο της διευθύντριας κατανόησαν ότι πρόκειται για χώρο όπου αποθηκεύονται και φυλάσσονται όλα τα δεδομένα του σχολείου – η μνήμη του σχολείου – άγγιξαν το υλικό και ξεφύλλισαν τα βιβλία, ενώ όταν φτάσαμε στα μητρώα μιλήσαμε για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και γιατί είναι τοσο σημαντική η προστασία τους.

φωτο5

IMG 1b7dca9277bcae3f5aec733a4bc3c09b V IMG bd627731eec271d99b4158fa576aeef4 V

1706626671908 ΜΠΑΝΕΡ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ 63be7bc4 014f 475e bb11 642a39faf41a 416018281 677545987899079 6263846791828429803 n unnamed 91 IMG 0530a7846e6f44b06fac511a64d46b1f V IMG 0d21fcbbb1b07d5e26f661bbce048bb5 V 417068454 887113846221785 8560723085897660970 n IMG f6b967adf9ce53568c6891211a5cd2d2 V IMG 61751dab3a96774f09e35ea0f976c4f1 V IMG f68eca7b77f8a17b973319816d00d119 V

 

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ: ΓΟΝΕΪΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ – ΓΟΝΕΪΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, το σχολείο προγραμμάτισε και πραγματοποίησε βιωματικό εργαστήριο για τους γονείς του σχολείου μας. Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να συζητηθούν όλα τα ακανθώδη και δύσκολα θέματα που απασχολούν τους γονείς, τους προβληματίζουν έντονα και τους φτάνουν συχνά στα όρια της γονεϊκής εξουθένωσης. Ο κύριος σκοπός όμως ήταν μέσα από σύμβολα, διηγήσεις και προσωπικές εξομολογήσεις να οδηγηθούμε στην ενδυνάμωση και την αυτοπεποίθηση στην άσκηση του γονεϊκού ρόλου.

Το εργαστήριο ξεκινησε με μύθους για ενήλικες, γεμάτους σύμβολα, συμβολισμούς και ψυχικές αναπαραστάσεις, που αφηγήθηκε με τον δικό της ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο η χαρισματική αφηγήτρια Ανθή Θάνου με τη συνοδεία μουσικής και της υπέροχης φωνής της Κατερινας Δούκα. Η αφήγηση έγινε με τόση τέχνη και μαεστρία ώστε δημουργήθηκε μια ατμόσφαιρα μυστηριακή, ενεργοποιήθηκε μια δυναμική συλλογικής μνήμης, μια δυναμική της ομάδας που ήταν έτοιμη να μοιράσει και να μοιραστει. Μέσα σ’ αυτό το συγκινησιακό σκηνικό, ακολουθήσαμε στη συνέχεια  τη συστημική ψυχοθεραπεύτρια, Αλεξάνδρα Γέροντα, που με την ήρεμη και υποβλητική φωνή της, μας βοήθησε να περάσουμε μέσα από τους  δύσκολους δρόμους που άνοιξε ο μύθος.

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο μαγικό και μυσταγωγικό Σπίτι του Φύλακα της Αλυκής στην παραλία του Αγγελοχωρίου, που αποτέλεσε όχι απλά το ιδανικό σκηνικό αλλά οργανικό και δυναμικό κομμάτι της πολύτιμης διαδικασίας.

Συνδιοργάνωση: η Διευθύντρια, η ΕΔΥ, οι Εκπαιδευτικοί και ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Τριάδας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μίχο Ευάγγελο για την ευγενική παραχώρηση του χώρου, τις κυρίες Ανθή Θάνου και Κατερίνα Δούκα  για την ξεχωριστή συμβολή τους και  την κ. Γέροντα Αλεξάνδρα για την ευγενική, ευαίσθητη και ανιδιοτελή της συμμετοχή.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 13 133434

IMG 20240306 100433

IMG 20240306 100425 IMG 20240306 101858 1

FB IMG 1710413435823

 

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2024 – 25

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται, για το σχολικό έτος 2024-2025,  στο διάστημα από 1 Μαρτίου 2024 μέχρι και 20 Μαρτίου 2024.

Φέτος θα εγγραφούν τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παρακαλώ να προσέρχεσθε στο σχολείο για την εγγραφή των μαθητών/τριών στην Α΄τάξη  με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως περιγράφονται παρακάτω.

Ημέρες και ώρες εγγραφών: Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 09:00 – 12:30, Τετάρτη: 11:00 – 12:30.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ79/2017, άρθρο 7, παρ. 4, όπως τροποποιήθηκε ΠΔ79/2017, άρθρο 7, παρ. 4 και τις μετέπειτα τροποποιήσεις καθώς και την υπ’ αριθμόν Φ.6/21383/Δ1/28-02-2024 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ,  για την εγγραφή μαθητών/τριών,  στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου,  ισχύουν οι κάτωθι προϋποθέσεις:

  1. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από το σχολείο μέσω του πληροφοριακού συστήματος myschool (εάν κατά την αναζήτηση δε βρεθεί το πιστοποιητικό τότε μόνο θα σας ζητηθεί να το προσκομίσετε).
  2. Βιβλιάριο υγείας του μαθητή ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα  εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
  3. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση της Διευθύντριας του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του/της  μαθητή/τριας (π.χ. απόδειξη από ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΥΔΡΕΥΣΗ, ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ, ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ).
  4. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας – ΑΔΥΜ. Το έντυπο παραδίδεται από το σχολείο εγγραφής σε δύο φύλλα. Το πρώτο φύλλο εξέτασης αφού το συμπληρώσει και το σφραγίσει ο αρμόδιος ιατρός παραδίδεται στο σχολείο. Στο δεύτερο φύλλο ο γονέας ή κηδεμόνας συμπληρώνει, αν είναι δυνατό πριν την επίσκεψη στο ιατρείο, το ιστορικό του/της μαθητή/τριας. Το δεύτερο φύλλο το κρατά ο ιατρός στο αρχείο του και δεν επιστρέφεται στη σχολική μονάδα. Ένα αντίτυπο του θεωρημένου ΑΔΥΜ κρατά ο γονέας ή κηδεμόνας για κάθε νόμιμη χρήση. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας μπορεί να προσκομιστεί στο Δημοτικό Σχολείο, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου της χρονιάς φοίτησης.
  5. Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο.
  6. Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου (διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο εφόσον προσκομιστεί η βεβαίωση φοίτησης).

Αν δεν υπάρχει βεβαίωση παρακολούθησης του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να υπάρχει απόφαση της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, για να πραγματοποιηθεί η εγγραφή του νηπίου στην Α΄ Τάξη.

Το σχολείο λειτουργεί και ως Ολοήμερο μέχρι τις 16.00 καθημερινά. Εάν συμπληρωθεί ο απαιτούμενος από τον νόμο αριθμός παιδιών, υπάρχει το ενδεχόμενο της λειτουργίας και έως τις 17:30. Για να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια θα πρέπει να συμπληρωθεί η σχετική αίτηση.        

Τέλος, οι μαθητές/τριες που η κατοικία τους απέχει πάνω από 1200μ από το σχολείο δικαιούνται μεταφοράς με το λεωφορείο. Στην περίπτωση αυτή οι γονείς πρέπει να καταθέσουν στο σχολείο Βεβαίωση Χιλιομετρικής Απόστασης την οποία αιτούνται από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Θερμαϊκού.        

Η Διευθύντρια του Σχολείου

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Στα πλαίσια των δράσεων για τη Σχολή Γονέων που έχει σχεδιάσει η ΕΔΥ του σχολείου μας, οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, εκδήλωση – ομιλία για τους γονείς την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 18:00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου των Νέων Επιβατών.  Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ως εισηγητές – ομιλητές, ο κ. Ζάχος Δημήτριος, αναπληρωτής καθηγητής της παιδαγωγικής σχολής του ΑΠΘ και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Χαλκιάς Γεώργιος. Το θέμα της ομιλίας του κ. Ζαχου ήταν: “Χτίζοντας γόνιμες σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο”, ενώ το θέμα της εισήγησης του κ. Χαλκιά ήταν “Υποστήριξη του παιδιού στα σχολικά μαθήματα: προϋποθέσεις και πρακτικές”.  Η εκδήλωσή μας, παρα το γεγονός ότι δεν είχε μεγάλη συμμετοχή, έδωσε την ευκαιρία σε γονείς και εκπαιδευτικούς που την παρακολούθησαν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να γίνει μια γόνιμη συζήτηση. Ευχαριστούμε πολύ τους δύο ομιλητές για την πολύτιμη συμβολή τους, τη δημοτική αρχή που μας διέθεσε τον χώρο του Δημοτικό Συμβουλίου, τον κ. Κουρουτσαλάκη που ως εκπρόσωπος του Δήμου ανέλαβε την τεχνική υποστήριξη της εκδήλωσής μας, τον πάντα δραστήριο Σύλλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που συνέβαλε στην άρτια οργάνωσή της, τη δημοτική σύμβουλο του τοπικού συμβουλίου της Αγίας Τριάδας, κ. Ρομπέση Κωνσταντίνα και όλους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗreceived 703391158649151received 3586058705041449received 386929370727661received 3614137018826810received 949460746892144

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ: Βιωματικό εργαστήρι για γονείς και παιδιά

Γονείς και παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο αισθητηριακού παιχνιδιού την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024. Είχαν την ευκαιρία να παίξουν, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν   σε ένα περιβάλλον ελεύθερου και δημιουργικού παιχνιδιού με πολλά και διαφορετικά αισθητηριακά υλικά.

Αισθητηριακό παιχνίδι ονομάζεται οποιαδήποτε δραστηριότητα βασίζεται και ενεργοποιεί τις αισθήσεις για την εξερεύνηση των υλικών και κατ’ επέκταση του κόσμου και αποτελεί κατ’ ουσία μια ολοκληρωμένη διαδικασία μάθησης. Είναι το κατ’ εξοχήν παιχνίδι που απορρέει από τη φυσική και αυθόρμητη διάθεση των παιδιών για εξερεύνηση. Κατά τις παλιότερες εποχές αποτελούσε το μοναδικό ίσως είδος παιχνιδιού των παιδιών καθώς περιλαμβάνει παιχνίδι με το χώμα, το νερό, τη λάσπη, την άμμο, τα βότσαλα και τα κοχύλια, τις πέτρες και τα ξύλα και ό,τι  άλλο μπορεί να εξάψει την περιέργεια και τη δημιουργική διάθεση των παιδιών. Αναπτύσσει τη διάθεση για εξερεύνηση, παρατήρηση, συσχετισμό, πειραματισμό, με άλλα λόγια αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Η σύγχρονη νευροεπιστήμη έχει αποδείξει ότι συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία νέων νευρώνων και νευρικών συνδέσεων υψηλότερων επιπέδων στον εγκέφαλο, ακριβώς γιατί ενθαρρύνει και συμβάλλει σε διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων, επιστημονικής σκέψης,  αυτορρύθμισης και δημιουργικής έκφρασης. Μέσω του αισθητηριακού παιχνιδιού τα παιδιά εξερευνούν και ανακαλύπτουν τόσο  τη λειτουργία των αισθήσεών τους όσο και τα υλικά και τα διάφορα εργαλεία εξερεύνησης και διαχείρισης των υλικών. Το αισθητηριακό παιχνίδι έχει τα μέγιστα αποτελέσματα όταν γίνεται στα πλαίσια μια ομάδας παιδιών και ενηλίκων διαφόρων ηλικιών.

Πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά δράσεων που πλαισιώνουν και συναποτελούν μια ξεχωριστή σχολή γονέων, την οποία σχεδιάζει και θέτει σε εφαρμογή η ομάδα της ΕΔΥ του σχολείου μας για φέτος.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που αγκάλιασαν με θέρμη αυτή την πρωτοβουλία και διέθεσαν την Κυριακή τους για να παίξουν μαζί με τα παιδιά τους κα να δώσουν υπόσταση στην πρωτοβουλία αυτή  στέφοντάς την με μεγάλη επιτυχία, μεγαλύτερη και από αυτή των προσδοκιών μας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τους υπεύθυνους του Hehe, Messy Play, Art and Therapy που με μεγάλη ευαισθησία μας δέχτηκαν στο χώρο τους, κατανοώντας και ανταποκρινόμενοι και στην ανάγκη μας για μικρή οικονομική συμβολή, καθώς πρόκειται για δημόσιο σχολείο. Μας έδωσαν τη δυνατότητα να δούμε τη μαγεία της Τέχνης και του δημιουργικού παιχνιδιού να ξετυλίγεται  μπροστά στα μάτια μας, να πειραματίζονται και να παίζουν τα παιδιά με τα υλικά, να κοκκινίζουν τα μαγουλάκια τους με έξαψη και δημιουργικό οίστρο  και σιγά σιγά να ενώνονται όλοι μαζί, γονείς και παιδιά,  σε μια ομάδα με κοινό στόχο, αιφνιδιαστικά υψηλά επίπεδα συνεργασίας και εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Υπέροχα μοναδική εμπειρία!

IMG 20240128 111412 IMG 20240128 111428 IMG 20240128 112809 IMG 20240128 112818 IMG 20240128 112910 IMG 20240128 121228 IMG 20240128 121605

Messenger creation 7b34b4f0 3466 40e1 9461 f59e6a04f69e

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ: Βιβλία για γονείς

2773CDE9C4B15A63B6695D1AEA0E00A5 1

Πώς να μιλάτε στα παιδιά σας ώστε να σας ακούν και πώς να τα ακούτε ώστε να σας μιλούν – Faber Adele (εκδόσεις Πατάκης)

0140143095 1

Μαλικιώση, Μ., κ.α. (2000), «Συμβουλευτική Γονέων για ένα ευτυχισμένο αύριο των παιδιών μας», Ινστιντούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων

702F7659938A13D5889041DB90606DA0

Παπαδιώτη – Αθανασίου Β., (2006), «Οικογένεια και όρια : συστημική προσέγγιση», Ελληνικά Γράμματα

28D11A46F15B3D66DB8ED877AA4C22EB

Rogge Jan-Uwe, (2010), «Οι γονείς βάζουν όρια» Θυμάρι

010200012946

Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Σχολείο για Γονείς ( Βιβλίο Πρώτο) – Για παιδιά Νηπιακής και Πρωτοσχολικής Ηλικίας, Θυμάρι

20181121181358 goneis kai efivoi

Δρ Ντινκμέγιερ Ντον, Δρ Μακ-Κέι Γκάρυ (2009), «Γονείς και έφηβοι : από τις συγκρούσεις στη συνεργασίας( Σχολείο Για γονείς, Βιβλίο Δεύτερο), Θυμάρι

EC52723948BB8298FBCC3F8CD043D40A

Ντάνιελ Τζ. Σίγκελ, Τίνα Πέυν (2018), «Τι συμβαίνει στον εγκέφαλό του; «, (Εκδόσεις Πατάκης)

947

Ιζαμπέλ Φιλιόζα (2016), «Δεν έχουν χαθεί όλα», Εκδόσεις Ενάλιος

goneisapla

Kim John Payne (2013), «Γονείς απλά!», Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο

35bde6d1 74fe 4fd0 9f07 c21583c33731

Bradshaw, J. (1996). Οικογένεια. Συνειδητές επιλογές που θα μεταμορφώσουν τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας. Αθήνα: Εκδ. Διόπτρα.

satir plathontas anthr

Satir, V.A. (1989). Πλάθοντας Ανθρώπους. 2η Έκδοση. Λίλη Στυλιανούδη (Μτφρ.), Άγγελος Νίκας (Επιμέλεια). Αθήνα: Κέδρος.

Πρόγραμμα ΕΥ ΖΗΝ «Το σώμα μου» Γ΄και ΣΤ΄τάξη

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ και ΣΤ΄ τάξης γνώρισαν τα χαρακτηριστικά των δύο φύλων, τις διαφορές αυτών, ενώ μοιράστηκαν τις απόψεις τους για το δικό τους φύλο.

Μέσα από τη διαδικασία γνωριμίας με το σώμα τους, ήρθαν σε επαφή με τα συναισθήματά τους και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στο θέμα της βίας και της σεξουαλικής κακοποίησης που μπορεί να υποστεί ένα παιδί από κάποιον άλλον άνθρωπο και με τον τρόπο που θα πρέπει να διαχειριστούν μια αντίστοιχη περίπτωση.

Απώτερος στόχος ήταν η ενημέρωση και ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους και τη σωματική τους ακεραιότητα, ακολουθώντας τον «Κανόνα των Εσωρούχων». Σύμφωνα με αυτόν, κανένας δεν επιτρέπεται να αγγίζει τα σημεία του σώματος που καλύπτουν το εσώρουχό μας, ειδικά εάν προκαλούνται μέσα μας άβολα συναισθήματα, όπως αμηχανία, και ακόμη περισσότερο εάν ο άλλος μας ζητά να το κρατήσουμε μυστικό!

Προτείνονται τα εξής βίντεο προς παρακολούθηση και ενημέρωση:

«Το μυστικό της Νίκης»

https://youtu.be/gyzEcIgogFg?si=MHE1NwWrvWqIt04L

«Η περιπέτεια του Βίκτωρα»

https://youtu.be/d0DSvwsM12c?si=FMh9bwqO9rjZlA6K

« Η Δύναμη της Βερονίκης»

https://youtu.be/hIARfUknwao?si=AJl_iYVY5vGXyNf4

 

“Ο κανόνας των εσωρούχων”

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του “αγγίγματος” και σεξουαλικής κακοποίησης, πολύ συχνότερα από ότι τα παλαιότερα χρόνια. Όταν λέμε “Μην Αγγίζεις” ως σύνθημα, εννοούμε να μην αγγίζουμε ευαίσθητες περιοχές των άλλων, όπως τα γεννητικά του όργανα. Κάποιος δεν θέλει να τον αγγίζουμε και να τον βλέπουμε σε ιδιωτικές στιγμές. Το συγκεκριμένο αυτό άγγιγμα Απαγορεύεται Αυστηρά καθώς μπορεί να οδηγήσει το θύμα σε αμηχανία, στεναχώρια, ακόμα και κατάθλιψη. Τα θύματα του “αγγίγματος” δεν πρέπει να μένουν με το σταυρωμένα τα χέρια. Με το που κάποιος ζητήσει να αγγίξει και τους αγγίζει, πρέπει να πάνε όσο πιο γρήγορα μπορούν σε έναν ενήλικα που εμπιστεύονται, όπως σε ένα δάσκαλο, ένα γονέα ή κηδεμόνα. Το “άγγιγμα” είναι κάτι απαίσιο και σοβαρό που πρέπει να αντιμετωπίζεται όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Βέρα Χατζοπούλου, ΣΤ’ τάξη20231212 095050 img0491 20231212 094926 20231212 095041 20231212 0949351 20231212 0950151 20231212 095054 img048 Αντιγραφή 20231212 095119 20231212 095140 20231212 095202 20231212 095232 20231212 095251 20231212 095312 20231212 095338 20231212 095354 20231212 095411 20231212 095431 20231212 095453 Αντιγραφή 20231212 095517 Αντιγραφή 20231212 095524 20231212 095545