header image

Το πρωί της Πέμπτης  7/3/2019 επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο  και μαζί με τα παιδιά και τους γονείς της Περιστεράς, ξεκινήσαμε για Αθήνα. Αφού  κάναμε δύο στάσεις για καφέ και πρόχειρο φαγητό  στα Τέμπη και Λαμία, φτάσαμε γύρω στις 15:00 στο Αττικό Πάρκο .Εκεί παρακολουθήσαμε την φανταστική παράσταση των  δελφινιών ,τα  διάφορα  καταπληκτικά και εξωτικά ζώα του πάρκου και καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας. Τακτοποιηθήκαμε  στα δωμάτιά μας  και αφού βγήκαμε για μία  γρήγορη βόλτα, πέσαμε νωρίς και  κουρασμένοι για ύπνο.

Παρασκευή  8/3/ ξυπνήσαμε   πρωί-πρωί  και αφού κάναμε μια γρήγορη βόλτα σε σημαντικά  ιστορικά   μνημεία    της   Αθήνας,   πήγαμε   στο   κτίριο   της  Βουλής   για  να   κάνουμε   το εκπαιδευτικό   μας πρόγραμμα  .Ήμαστε   δε   τόσο τυχεροί , αφού  εκείνη την ώρα   που παρακολουθούσαμε από το θεωρείο, βουλευτής  Θεσ/νίκης, έκανε  επερώτηση στον αρμόδιο  υπουργό για την  δυσοσμία  στην  Δυτ.Θεσ/νίκη  και  για  το  τι  μέτρα  πρόκειται  να  ληφθούν. Στο τέλος της συνεδρίασης, η πρόεδρος ανακοίνωσε την παρουσία μας και οι βουλευτές μας καλωσόρισαν με ένα χειροκρότημα.  Μετά  μεταβήκαμε στο Μουσείο σχολικής ζωής στην Πλάκα και εκπονήσαμε δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα ιστορικά  σοκάκια   της  φημισμένης    αυτής    γειτονιάς.    Μετά ,  από   ένα   δίωρο   ελεύθερης ώρας , επισκεφθήκαμε   το  ίδρυμα  << Σταύρος Νιάρχος>>  θαυμάσαμε την  αρχιτεκτονική του κτιρίου, τους διαφόρους  κήπους  και  το  εσωτερικό   του ,  με  τις  διάφορες  εκθέσεις.  Τέλος  το  βράδυ διασκεδάσαμε   όλοι  μαζί  σε γνωστή  ταβέρνα στου  Ψυρρή  .

Το Σάββατο 9/3/ ξυπνήσαμε, ετοιμάσαμε τα πράγματά μας ,τα βάλαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε  για το Μουσείο  και για το βράχο της Ακρόπολης. Εκεί μας περίμενε η ξεναγός μας , η οποία  μας   συνόδευσε   και   στα δύο σημεία ,δίνοντας     μας  πολλές και ενδιαφέρουσες  πληροφορίες,  εμπλουτίζοντας  ακόμη  περισσότερο  τις γνώσεις  μας .Κατά τις 13:00 πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Κάνοντας πάλι δύο στάσεις, στα ίδια σημεία, φτάσαμε γύρω στις  21:00 στην Αγία Τριάδα, απόλυτα  ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι από την τριήμερη εκδρομή του σχολείου μας. 

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο μάθημα των γερμανικών. (Μαθαίνω τα χρώματα).

Την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στην ώρα των Γερμανικών ,τα  παιδιά της  Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης   μαζί με    την   καθηγήτρια   των    γερμανικών   κ.   Μάχη   Παπαβασιλείου   και   την  παιδαγωγό κ.Βασιλική  του  ιδρύματος  GOETHE,  εκπόνησαν  ειδικό  εκπαιδευτικό  πρόγραμμα με την ονομασία  Glossomobil (γερμανικά σε κίνηση)   για  τα χρώματα   στη  γερμανική   γλώσσα.  Αφού  έκαναν  όλη  τη  σχετική  προεργασία  στη τάξη,  με σχετικά  φυλλάδια, κατέβηκαν  στην αυλή και με  παιχνιώδη  μορφή  εφήρμοσαν  αυτά που  έμαθαν.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Την    Τετάρτη     20    Φεβρουαρίου     στο    1ο    Δημοτικό     Σχολείο    Ν  . Μηχανιώνας  πραγματοποιήθηκε      επιμορφωτική       συνάντηση       γονέων     &     κηδεμόνων   με   θέμα :’’   Μεγαλώνοντας   το   παιδί  μου με όρια.  Προετοιμασία  για  την   ένταξη  στη Σχολική  Ζωή’’.  ’’Διαχείριση   σχέσεων    Οικογένειας- Σχολείου’’.

Οι εισηγήτριες  κ.  Ευδοξία  Κοτρώνη  ,ψυχολόγος  Α.Π.Θ.  Μsc Σχολικής  &Ευέλικτης Ψυχολογίας, και  Ευμορφία   Σύρπη    Κοινωνική    λειτουργός,    Μsc   Ειδικής (Ενιαίας)Εκπαίδευσης  , παρουσίασαν  τις   ερευνές  τους  και  τις  μελέτες τους με ιδιαίτερο ενδιαφέρον  και προσοχή,  και  κατόπιν  άκουσαν  και  έλυσαν  τις  απορίες   γονιών  και εκπαιδευτικών.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Στα   πλαίσια   κοινωνικής   ευαισθητοποίησης   των   παιδιών  , οι  δάσκαλοι   και  οι  μαθητές  της   Ε΄ &  ΣΤ΄  επισκέφθηκαν   το   παιδικό   χωριό  S.O.S . στο  Πλαγιάρι   και προσέφεραν     βιβλία  , επιτραπέζια    παιχνίδια,    ρούχα     και   διάφορα    χρήσιμα  μικροαντικείμενα,  τα   οποία είχαν φέρει από το σπίτι τους,  για το χριστουγεν .παζάρι . Εκεί  έμαθαν   τα  πάντα   για   την   λειτουργία   και  τον  τρόπο  οργάνωσης  του χωριού ,εξέφρασαν   τις   απορίες  τους  οι   οποίες   απαντήθηκαν   από   τους   υπεύθυνους  του  χώρου   και  περιηγήθηκαν  σε  όλο  τον οικισμό. Έπειτα   μεταβήκαμε  σε   κοντινό  οινοποιείο  (κτήμα  Γεροβασιλείου) ,  όπου έγινε μια   καταπληκτική   και  λεπτομερέστατη   ξενάγηση ,  με  πάρα  πολύ   ενδιαφέρουσες    ερωτήσεις  εκ   μέρους  των  παιδιών.  Μεγάλη  δε  έκπληξη    προκάλεσε  στην  ξεναγό  μας,  πόσα  πολλά   ήξεραν  τα παιδιά  μας  για  τον τρύγο,  τα   σταφύλια    και  γενικά   για   την  παρασκευή  του οίνου. Γεμάτοι  και  ικανοποιημένοι  από   τις πληροφορίες   και  τις   γνώσεις    που   συλλέξαμε  και  από   τους    δύο    προορισμούς    επιστρέψαμε   κανονικά   στο  σχολείο μας.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Σύμφωνα  με   τον  ορισμό   του   Δ.    Λουκάτου    (Λουκάτος    Δημήτρης,    Νεοελληνικοί   παροιμιόμυθοι,   Εστία, Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη, Αθήνα, 1998),παροιμία  είναι   ο   μικρός   έμμετρος   ή πεζός   λόγος,  που   διατυπώνει παραστατικά και συχνότατα αλληγορικά μια σοφή γνώμη, μια διαπίστωση ή μια συμβουλή και επαναλαμβάνεται στον καθημερινό λόγο σαν επιχείρημα ή παράδειγμα. Οι παροιμίες, πέρα από το γεγονός ότι αποτελούν οδηγούς ζωής, επειδή είναι πολύ αγαπητές στους μαθητές και τις μαθήτριες μπορούν να αξιοποιηθούν για την καλλιέργεια του προφορικού και του γραπτού τους λόγου αλλά και την ανάπτυξη της συμβολικής σκέψης. Τέλος, μέσα από την λιτή έκφραση της λαϊκής σοφίας συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της πολιτιστικής συνείδησης των παιδιών.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου), η οποία καθιερώθηκε εις μνήμην του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού,  τα  παιδιά  της  Στ΄ τάξης   μαζί  με  τον  κύριό  τους, κ. Αποστολίδη Δημήτριο,  δούλεψαν     πάνω  στην παροιμία   «Η γλώσσα  κόκκαλα  δεν  έχει και   κόκκαλα  τσακίζει».

Μια φορά και έναν καιρό

σ’ έναν τόπο μακρινό

ήταν ένα μικρό παιδάκι

που καθόταν στο παγκάκι.

 

Και έκλαιγε το καημένο

στον κήπο τον ανθισμένο.

«Μα γιατί κλαις, παιδάκι;»,

τον ρώτησε ένα κοριτσάκι.

 

– Μ’  έβρισε εκείνο το αγόρι

με το μπλε το παντελόνι.

– Μη στενοχωριέσαι, καλό μου

έλα στο σπιτικό μου.

 

Πέρασαν πολύ ωραία μαζί

έπαιξαν, γέλασαν και χοροπήδησαν μαζί.

Έτσι έγιναν φίλοι κολλητοί

Και κανείς δεν μπόρεσε να σταματήσει τη φιλία αυτή.

Καστελιανού Μανωλία.

 

 

 

Αυτή η παροιμία έχει βγει για ένα και μόνο λόγο. Ποτέ μην κάνεις αυτό που δε θέλεις να σου κάνουν. Ποτέ μη λες λόγια που ξέρεις ότι τους άλλους θα τους πονέσουν παραπάνω από ένα χτύπημα ή οτιδήποτε άλλο. Η βία σε ανθρώπους, κυρίως παιδιά, είναι επικίνδυνη και μπορεί να οδηγήσει σε άσχημες καταστάσεις ακόμα και σε θάνατο.

Παναγηλίδου  Κατερίνα.

 

 

Η γλώσσα  κόκκαλα  δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει

και αυτούς τους καλούς φίλους κάποια στιγμή τους χωρίζει.

Λοιπόν όταν ήμουν μικρό παιδί ,είχα ένα φίλο

που εγώ του είχα σταθεί.

Τα παιδιά τον  χτύπαγαν,  τον  κοροϊδεύαν

και οι γονείς του  κι  αυτός   συνέχεια  κλαίγαν.

Τον ρωτούσαν: «Τι έπαθες, γιε μου, τι έπαθες πάλι, τι έπαθες;»

Ο μικρός όμως μόνο έκλαιγε και δε μιλούσε και ήταν σε κακό χάλι.

Και τα παιδιά πήραν θάρρος από τη σιωπή του

και τον κορόιδεψαν και τον χτύπησαν πάλι.

Όμως δυο παιδιά,-ο ένας ήμουν εγώ-που είδαν επιτέλους τι γίνεται

πήγαν και στάθηκαν δίπλα του, του μίλησαν γλυκά

και έγιναν φίλοι του.

Η μητέρα είδε το γιο της

να γυρίζει  για μια φορά χαρούμενος στο σπίτι

και έκλαψε από χαρά.

Κι ο μικρός της είπε:

«Μανούλα μου, μη στενοχωριέσαι άλλο

ηρέμησα και δεν πονάω πια

κι έχω φίλους καλούς για παιχνίδι και συντροφιά.»

Δημήτρης   Οσμάνογλου.

 

 

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΘΕΜΑ : Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη.
Με αφορμή ερωτήματα σχετικά με την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται στις
σχολικές μονάδες οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσής της:
1.Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε
επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα
πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
2.Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες
ατομικής υγιεινής, όπως:
 Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου
μόλυνσης.
 Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων
προσωπικών αντικειμένων.
 Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του
αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
 Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους
κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση
με το στόμα.
 Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό
ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με
αλκοόλη.Σχετική εικόναΣχετική εικόνα

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Μια   ιδιαίτερα    ξεχωριστή   και   πολύ   ωραία    γιορτή    απήλαυσαν   όλοι   όσοι παρευρέθηκαν(γονείς ,εκπαιδευτικοί και παιδιά)   χθες   Κυριακή  9/12/2018  στο   προαύλιο   του   δημοτικού   σχολείου   της Αγίας  Τριάδας.  Το δέντρο   των  ευχών, ο  μαμαδίστικος   μπουφές,  το facepainting ,  οι  μοναδικοί   Ritmo  Naturezza  και   ένα  ξωτικό   που  ονειρεύεται   να   γίνει   ζογκλέρ,  από   την  ομάδα  “Κirko   circus  for  all” , ήταν  ανάμεσα στις   εκπλήξεις   που περίμεναν  μικρούς  και  μεγάλους. Όλα   ήταν   πλουσιοπάροχα    και   άρτια    οργανωμένα   από   τον   σύλλογο   γονέων   και  κηδεμόνων.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους.!!!!!!!

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Από   σήμερα   Δευτέρα  3/12/ 2018 μέχρι   Παρασκευή 21/12/2018 θα  λειτουργεί   στο   σχολείο  μας  χριστουγεννιάτικο παζάρι   που  επιμελήθηκαν  τα  παιδιά  της  Ε ΄κ΄ ΣΤ΄ τάξης.   Χριστουγεννιάτικα    στολίδια   και   κάρτες,   βιβλία,   παιχνίδια, κοσμήματα   και  διάφορες  κατασκευές   και  άλλα  μικρά  και  μεγάλα  αντικείμενα  σας   περιμένουν.   Τα  έσοδα  θα  διατεθούν   για  φιλανθρωπικούς σκοπούς    και  για  την  εκδρομή της   Ε΄ και  ΣΤ΄ τον  Μάρτιο  στην  Αθήνα   στη  Βουλή.    Σας περιμένουμε.

 

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Την Πέμπτη     29/11/2018  τα παιδιά της   Ε΄  και  Σ Τ΄ τάξης  πραγματοποίησαν  εκπαιδευτική επίσκεψη   στο  παιδικό  μουσείο  της   Θεσσαλονίκης.    Συμμετείχαν    στο   πρόγραμμα <<Η τάξη άλλοτε>> και γνώρισαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα από τις αρχές του αιώνα μέχρι σήμερα. Κάθισαν   στα   παλιά  θρανία  της  εποχής,  είδαν  και  περιεργάστηκαν   παλιά   αναγνωστικά  και  άλλα  βιβλία , γράψανε  σε πλάκα με κοντύλι   και   είδαν   γενικά πως   λειτουργούσε  η  τάξη  πριν   πολλά   χρόνια. Περάσανε πάρα πολύ ωραία και  είδαν  και  κατάλαβαν  πόσο τυχερά  είναι  που  πάνε  σχολείο  στην  σημερινή  εποχή.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Με     πολλή    προσοχή   και   ενθουσιασμό   παρακολουθήσαμε   την   καταπληκτική    γιορτή      που     ετοίμασαν     τα     παιδιά    της    Γ΄   τάξης   του    σχολείου   μας   για    την    επέτειο  του    Πολυτεχνείου.    Με    την   καθοδήγηση     του    δασκάλου    τους    κ.    Γιώργου   Γιαννακούδη ,  τα  παιδιά  ανταποκρίθηκαν   πλήρως   στις  οδηγίες  του    και   προσέφεραν  σε  όλους   μας (γονείς,   παιδιά,    εκπαιδευτικούς     αλλά    και    φίλους    και    συγγενείς) ένα    πολύ  προσεγμένο  και   αξιοθαύμαστο    θέαμα   και    αποτέλεσμα.   Εμείς   οι   μεγαλύτεροι  μεταφερθήκαμε   σ’  εκείνες   τις    εποχές     και    σιγοτραγουδήσαμε       ξανά     τα     γνωστά      τραγούδια,     ενώ    οι      μικρότεροι      γνώρισαν    την   ιστορία     του     Πολυτεχνείου,   το   τριήμερο     εγκλεισμού   των   φοιτητών  ,αλλά    και  τους   αγώνες   τους.   Ένα  μεγάλο <<ΜΠΡΑΒΟ>> στα   παιδιά   της   Γ΄   τάξης   και   στον   δάσκαλό  τους.Αποτέλεσμα εικόνας για επετειος του πολυτεχνειουΑποτέλεσμα εικόνας για επετειος του πολυτεχνειουΑποτέλεσμα εικόνας για επετειος του πολυτεχνειου

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες