Η 2α Απριλίου έχει καθιερωθεί από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, ως η μέρα που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες.
Το μήνυμά της για το 2024 είναι
“Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας. Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας”.
Στο πλαίσιο αυτό γιορτάσαμε και εμείς στο σχολείο μας τη σημαντική αυτή μέρα.
Η Α΄ τάξη έκανε ένα αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του μεγαλύτερου παραμυθά του κόσμου. Έγινε προβολή σλάιτς, ενώ διαβάστηκαν και ακούστηκαν κάποια από τα παραμύθια του. Τέλος, διαβάστηκαν ή ακούστηκαν βιβλία με πολύ ξεχωριστά μηνύματα. Με την «εχθρόπιτα» έγινε συζήτηση με θέμα τη φιλία, με «το αόρατο αγόρι» το κεντρικό θέμα της συζήτησης μετά την ανάγνωση ήταν η διαφορετικότητα, με «το κορίτσι που δεν έκανε ποτέ λάθη» νιώσαμε καλύτερα με το ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και ότι μαθαίνοντας από τα λάθη μας γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι και σοφότεροι. Τέλος, διαβάσαμε «ο βασιλιάς, το τυρί και τα ποντίκια» και είδαμε πως η λύση στα προβλήματα είναι καμιά φορά πιο απλή απ’ ότι νομίζουμε. Κλείσαμε το αφιέρωμά μας κατασκευάζοντας και ζωγραφίζοντας σελιδοδείκτες.
Στη Β΄ τάξη τα παιδιά έγραψαν όλα μαζί ένα ποίημα και το εικονογράφησαν το καθένα με τον δικό του μοναδικό τρόπο.
Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μέσα από το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πεδίο «Δημιουργώ και Καινοτομώ» και με αφορμή της παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία. Με αφόρμηση το βιβλίο της Ιωάννας Μπαμπέτα «Τα ευχαριστώ ενός ιππότη» τα παιδιά συνέχισαν την ιστορία του μικρού Αρθούρου, βάζοντας τη δική τους φαντασία, δημιουργώντας έτσι μία ιστορία με τίτλο: «Ένας καλόκαρδος ευγενικός ιππότης». Η ιστορία πραγματεύεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην παιδική χαρά ο μικρός Αρθούρος, ο οποίος λόγω της ευγένειάς του και της φαντασίας του γίνεται αντικείμενο κορο’ι’δίας από άλλα παιδιά. Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης αποφάσισαν να βγάλουν τον Αρθούρο από αυτή τη θέση της περιθωριοποίησης και να τον κάνουν αγαπητό στα παιδιά αυτά, όταν κάποια στιγμή ο μικρός ιππότης, όπως θεωρούσε τον εαυτό του, χρειάστηκε να βοηθήσει τη μικρή αδερφή ενός από τα παιδιά που τον περιγελούσαν, και να τη σώσει από το φόβο της να κατεβεί από την τσουλήθρα. Η διαφορετικότητα του μικρού Αρθούρου, που είχε υπέρτατη φαντασία και έπλαθε ιστορίες με κάστρα και κροκόδειλους, αλλά και οι μοναδικοί του τρόποι, ευγένεια και ο αλτρουισμός που τον διακρίνει, τον έκαναν το πιο αγαπητό παιδί της παιδικής χαράς και παράδειγμα προς μίμηση για τους υπόλοιπους.
Η ιστορία αυτή των παιδιών της τάξης αναρτήθηκε σε ένα χαρτί του μέτρου και πλαισιώθηκε από μία μεγάλη ζωγραφιά των μαθητών και μαθητριών, αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας και αλληλοβοήθειας.
Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία τα παιδιά των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων που συμμετείχαν και τους/ τις εκπαιδευτικούς, Μπάντη Ναταλία, Τέτου Αικατερίνη και Χρανιώτη Ναταλία.