Νους υγιής εν σώματι υγιεί

Το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, για πρώτη φορά, πραγματοποιήθηκε ημερίδα στίβου για παιδιά από Α έως Στ δημοτικού στην Καλλονή.

Από το σχολείο μας βρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί:

Νάντια Κωστάκη, διοργανώτρια των αγώνων, Μαρία Ματζουράνη και πολλοί μαθητές όπου αγωνίστηκαν και με χαμόγελα πήραν τα μετάλλιά  τους.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τις επιδόσεις και την προσπάθεια τους!

400618101 1990495474665151 8786585233406482445 n406893150 905156520948218 2424787729639952813 n

 

Δες τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ….και όχι την αναπηρία

Σε ένα ταξίδι στον κόσμο της αναπηρίας, επιχείρησαν οι δάσκαλοι του Δημοτικού σχολείου Πέτρας να πάνε τους μαθητές  την Παρασκευή 1 Δεκέμβρη, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Α.με.Α την Κυριακή 3 Δεκέμβρη. Σκοπός του συγκεκριμένου  ταξιδιού  ήταν:

  • να προσεγγίσουν τα παιδιά βιωματικά την αναπηρία
  • να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς εναλλακτικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο
  • να προβληματιστούν και να συζητήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή
  • να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα αυτά και να υιοθετήσουν ενδεδειγμένους τρόπους συμπεριφοράς.

Έτσι, την συγκεκριμένη μέρα διάφορες τάξεις του σχολείου διαμορφώθηκαν προκειμένου να φιλοξενήσουν τις αναπηρίες της τύφλωσης, της κώφωσης, των μαθησιακών δυσκολιών  και του αυτισμού ενώ στην αυλή φιλοξενήθηκαν οι κινητικές αναπηρίες. Οι μαθητές ανά τάξη επισκέπτονταν με σειρά την κάθε αναπηρία, όπου εκεί δάσκαλοι του σχολείου  μιλούσαν με τη βοήθεια βίντεο στα παιδιά για την κάθε αναπηρία και τα καθοδηγούσαν στις διάφορες βιωματικές δραστηριότητες.

Οι μαθητές λοιπόν  στην τύφλωση ψηλάφισαν λέξεις και έγραψαν το όνομά τους και το αγαπημένο τους χρώμα σε Braille , αξιοποίησαν την ακοή τους προκειμένου να βρουν ένα κρυμμένο αντικείμενο καθώς και την γεύση και την όσφρηση τους  για να βρούνε τι τρώνε και τι μυρίζουν .

Στην κώφωση οι μαθητές έκαναν χειλεανάγνωση, είπαν το όνομά τους στο δαχτυλικό αλφάβητο, νοημάτισαν λέξεις από το πρώτο λεξικό της νοηματικής τις οποίες έπρεπε να μαντέψουν οι συμμαθητές τους και έκαναν παντομίμα σε λέξεις και φράσεις της καθημερινής μας ζωής, όπως έχασα την γόμα μου ή θέλω μια πορτοκαλάδα.

Στις μαθησιακές δυσκολίες οι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν σε συγκεκριμένο χρόνο λέξεις και προτάσεις που ήταν γραμμένες ανάποδα ή τα γράμματά τους ήταν ανακατεμένα καθώς επίσης και να διαβάσουν το χρώμα στο οποίο είναι γραμμένη μια λέξη , όχι όμως την λέξη .

Στις κινητικές αναπηρίες τα παιδιά έκαναν καλαθοσφαίριση με αναπηρικά αμαξίδια και  προσπάθησαν με το ένα χέρι να κάνουν πράγματα της  καθημερινής τους ζωής, όπως να ανοίξουν το μπουκάλι τους , μια καραμέλα, την κασετίνα τους ή  να βάλουν το μπουφάν  ή την μπλούζα τους.

Στον αυτισμό, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο από την σχολική ζωή ενός παιδιού με αυτισμό και συζήτησαν πάνω σε αυτό τις δυσκολίες και τα συναισθήματα του παιδιού, τα δυνατά του σημεία και τι θα έπρεπε να έχουν κάνει διαφορετικά οι συμμαθητές του.

Τέλος, όλοι οι μαθητές στο τέλος του ταξιδιού τους στον κόσμο της αναπηρίας συμμετείχαν στη σύνθεση ενός ταμπλό, ζωγραφίζοντας από ένα μικρό κομμάτι, κόβοντας αστέρια και γράφοντας πάνω τα μηνύματα και τα συναισθήματά  τους  από την συγκεκριμένη μέρα  και συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο , στο οποίο κατέγραψαν πόσο τους δυσκόλεψαν κάποιες από τις δραστηριότητες που έκαναν, ποια δραστηριότητα βρήκαν δυσκολότερη, πώς αισθάνθηκαν σε κάποιες από αυτές, τι τρόπους βρήκαν για να ανταπεξέλθουν, τι τους προβλημάτισε και τι  τους έμεινε από την σημερινή μέρα.

Κατακλείδα τις συγκεκριμένης μέρας  ήταν να αντιληφθεί το κάθε παιδί ξεχωριστά ότι:

 

Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο, αυτά στα οποία ΕΣΥ δυσκολεύτηκες, τα κάνουν με μεγάλη ευκολία, μετά από πολλή δουλειά και πολλή προσπάθεια και είναι  η καθημερινότητά τους!!!! Γι αυτό την επόμενη φορά που θα συναντήσεις ένα Άτομο  με Αναπηρία…..

 

ΔΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

ΚΑΙ  ΟΧΙ  ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ!!!!!

367359429 1099774541194319 1913423309099357145 n 377123797 860034578948209 6144714331493582370 n 385529902 1693872637683149 2601739803440971158 n 371537826 1370574210255926 3783726752909892078 n

«Ήταν ένας, μήδε δυο , μήδε κανένας….»
Μετά από ένα κυνήγι θησαυρού και την επίλυση ενός μυστηρίου, ο
βιβλιοκαπετάνιος και οι βιβλιοπειρατές του βιβλιοσεντουκιού του Δημοτικού
σχολείου Πέτρας αποφάσισαν να χαλαρώσουν λίγο φέτος και  να πάνε ένα
ταξίδι στο μαγικό κόσμο του παραμυθιού….
Μετα παζλ διάσημωνκαιγνωστών παραμυθάδων, τα οποία μοιράστηκαν σε
όλες τις τάξεις, έκανε  το άνοιγμά της και φέτος η βιβλιοθήκη του  σχολείου
μας… Οι μαθητές έκαναν το παζλ, αναζήτησαν μαζί με τους δασκάλους τους τα
παραμύθια που έγραψαν οι  ενλόγω  παραμυθάδες, τα συνέλεξαν από το
παραμυθό δεντρο και μετά χτύπησαν την πόρτα της βιβλιοθήκης για να
ακούσουν το πρώτο τους παραμύθι και να δανειστούν τα πρώτα τους βιβλία….
Στόχος μας φέτος να διαβάσουμε παραμύθια όσα περισσότερα παραμύθια
μπορούμε…
Παραμύθια από μεγάλους παραμυθάδες, παραμύθια από όλο τον κόσμο,
παραμύθια της Λέσβου και της Πέτρας….
Αλλά και να ακούσουμε παραμύθια από τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας
αλλά και από παραμυθάδες…και ίσως με λίγη επαγγελματική βοήθεια να
εικονογραφήσουμε και κάποια από αυτά…
Γιατί όπως είπε και ο μεγάλος Albert Einstein:
«Αν θέλετε τοπαιδί σας ναγίνει έξυπνο, διαβάστετου παραμύθια. Αν  θέλετε να
γίνει πιο έξυπνο, διαβάστε του περισσότερα παραμύθια»…..
387413907 1097125451280304 2484288602218762043 n387488872 1108739456759109 770984005066354959 n 371538906 355767723619577 498100298106629330 n 368391922 346365324735952 1770812519867106248 n 1 387518207 277611851936748 8291280839527767160 n 1 1371538893 354558053773527 3938029302273194360 n 1
EU-BUILDING ART BRIDGES
Χτίζοντας Ευρωπαϊκές Γέφυρες Τέχνης. Αυτός είναι ο τίτλος του προγράμματος
Erasmus+ , στο οποίο μετέχει το Δημοτικό Σχολείο Πέτρας από πέρσι τον
Μάρτη. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος μαθητές από σχολεία της
Πορτογαλίας , της Γαλλίας , της Ιταλίας και φυσικά της Ελλάδας κάνουν κοινές
δράσεις που έχουν ως ενοποιό αλλά και διαφοροποιό δύναμη την παγκόσμια
γλώσσα της Τέχνης. Έτσι, οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Πέτρας από πέρσι
μίλησαν για την τέχνη και τις μορφές της , περπάτησαν την Πέτρα και τον
Μόλυβο, εντοπίζοντας και φωτογραφίζοντας τις διάφορα είδη τέχνης που
περιβάλλουν την καθημερινή μας ζωή , προκειμένου να τα παρουσιάσουν στα
άλλα σχολεία όταν θα έρθει η ώρα να μας επισκεφτούν.
Πρώτη στη σειρά φιλοξενίας των χωρών που μετέχουν στο πρόγραμμα ήταν το
συγκρότημα σχολείων της Λισαβώνας της Πορτογαλίας D.Filipa de Lencastre.
Οι δάσκαλοι από το Δημοτικό σχολείο Πέτρας , μαζί με τους συνεργάτες τους
από τις άλλες χώρες, επισκέφτηκαν το σχολείο της Πορτογαλίας, σε μια
τετραήμερη επιμορφωτική συνάντηση 17 -21 Οκτώβρη. Εκεί ήρθαν σε επαφή
με το Πορτογαλικό σύστημα εκπαίδευσης , το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον
τρόπο λειτουργίας του σχολείου τους ενώ οι δάσκαλοι της Πορτογαλίας
μοιράστηκαν ιδέες και πρακτικές για το πώς αξιοποιούν και χρησιμοποιούν την
τέχνη στη διδασκαλία μαθημάτων όπως η γλώσσα, τα μαθηματικά και η
δημιουργική γραφή. Οι μαθητές του σχολείου παρουσίασαν τις εργασίες τους
και τον «Οδηγό τέχνης της Πόλης μου», μυώντας έτσι τους φιλοξενούμενους
στην μουσική, την αρχιτεκτονική, τις γεύσεις , την ιστορία και τις παραδόσεις
της πόλης τους.
387459682 2055378654829289 5586780627024499636 n 380558719 832248741973015 2161659884046968113 n 370655286 906225397569049 5982609956719977655 n 371514017 299161256365355 1039761017744504094 n 366760241 2339767456209715 8111346402971214589 n   363496327 1341148393196937 1638376956516856592 n 387530939 1047686793096570 1656217532762867012 n
«Μια φορά κι έναν καιρό..»
Η συγγραφέας και μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών Λέσβου ,
κυρία Στέλλα Πετρίδου, επισκέφτηκε τοσχολείο μας τηνΤρίτη
7 Νοεμβρίου και παρουσίασε το παραμύθι της «Μιαφοράκι
έναν καιρό…», στους μαθητές των Δ΄,Ε΄καιΣτ΄τάξεων.
Με αφορμή το παραμύθι της η συγγραφέας μίλησε στα παιδιά
για τις καταβολές και την ανάγκη και τον σκοπό ύπαρξης των
παραμυθιών καθώς  και για την εξέλιξη τους από τα αρχαία
χρόνια μέχρι σήμερα.  Κατά την παρουσίαση διαβάστηκαν
αποσπάσματα από το βιβλίο της, τα οποία συμπλήρωνε η
συγγραφέας με την αφήγησή της. Οι μαθητές μέσα από την
ηρωίδα του βιβλίου Αγλαΐα Φαντασμένου, τα όνειρά της, τις
φιλοδοξίες της, τις τρέλες της και τονερωτάτης γιατον
πρίγκιπα Λαυρέντη, γέλασαν, εξοικειώθηκαν με την  έμμετρη
μορφή ποίησης γενικότερα και με το λίμερικ, στο οποίο είναι
γραμμένο το παραμύθι και  οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι
τελικά το σημαντικότερο αγαθό όλων είναι η  ελευθερία. Στο
τέλος, όλα τα παιδιά τραγούδησαν μαζί με την συγγραφέα το
τραγούδι του Χρήστου Θηβαίου «Παραμύθι».
Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Πετρίδου για την παρουσίαση
του παραμυθιού της και ελπίζουμε ότι θα τα ξαναπούμε
σύντομα στο επόμενο παραμύθι που θα γράψει.
377122141 647587267546591 1289011858188141232 n 368046211 3233554833610043 6259071397499409792 n368096819 599732435548371 2274117932081715760 n

Οι καλοί λογαριασμοί…..

Επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν  τους καλούς φίλους κι εδώ σας έχουμε τη λύση του μυστηρίου της Πετρανής κούτας, φωτογραφίες, βίντεο  και τις εργασίες των παιδιών από την περσινή χρονιά και το πρόγραμμα της βιβλιοθήκης.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ….

Το μυστήριο της Πετρανής κούτας  …λύθηκε

Η συγγραφέας Μάγια Δεληβοριά ήταν αυτή που τελικά έδωσε την τελική λύση στο μυστήριο της κούτας με τα βιβλία που βρέθηκε στο υπόγειο του σχολείου μας στην αρχή της χρονιάς. Η συγγραφέας επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 8 Μαΐου και με το μαγικό της μαρκαδοράκι ξεκλείδωσε το μυστικό που κρυβόταν στα κομμάτια της μαγικής σελίδας που βρήκαν οι βιβλιοπειρατές  του σχολείου στην προσπάθεια τους να λύσουν το μυστήριο. Ένα μυστικό που σε κάνει σοφό και σε βοηθάει να ταξιδέψεις σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και δεν είναι άλλο από το :

« Ένα βιβλίο σου δίνει φτερά»

Βοηθός και καθοδηγητής των παιδιών στην προσπάθεια τους φέτος να λύσουν το μυστήριο της Πετρανής κούτας ήταν  ο δαιμόνιος ποντικοδημοσιογράφος Τζερόνιμο Στίλτον !!!!Οι βιβλιοπειρατές στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας:

  • Διάβασαν και ταξίδεψαν με τα βιβλία της Μάγιας Δεληβοριά
  • Έφτιαξαν την δική τους εφημερίδα «Μυαλά κουβάρια»
  • Πήραν συνεντεύξεις
  • Έφτιαξαν ένα λεύκωμα με φωτογραφίες και ιστορίες για το πώς ήταν η ζωή παλιότερα
  • Έγραψαν τις δικές τους ιστορίες για την μικρασιατική καταστροφή και έμαθαν για τον Ασα Τζένινγκς
  • Γίναν σούπερ ήρωες και ανακάλυψαν τις υπερφυσικές δυνάμεις τις δίκες τους και των συμμαθητών τους
  • Ζωγράφισαν το γκριτ τους

Η συγγραφέας κατά την επίσκεψη της  έδωσε τους επαίνους της βιβλιοθήκης στους μαθητές της κάθε τάξης που διάβασαν τα περισσότερα βιβλία και την Τρίτη 9 Μαΐου σε ανοιχτή εκδήλωση του σχολείου σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Πέτρας μίλησε σε γονείς και εκπαιδευτικούς  για την μεγάλη ανάγκη και σημασία της ενίσχυσης του ψυχικού  σθένους στα παιδιά.

 

Άλλη μια περιπέτεια των βιβλιοπειρατών του σχολείου έφτασε στο τέλος της με επιτυχία… Άραγε ποια άλλη περιπέτεια να τους επιφυλάσσει το μέλλον!!!!!

https://youtu.be/W6AmPSjBzfU   

https://online.fliphtml5.com/tumas/avnq/



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

“Αδέσποτα”

Την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου οι μαθητές του σχολείου μας γνώρισαν από κοντά την Hippo Theatre Group. Παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση “Αδέσποτα”, με ένα ιδιαίτερο είδος σωματικού θεάτρου. Το βασικό θέμα της παράστασης ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Με γέλιο και συγκίνηση προσπάθησαν να προωθήσουν την οικολογική συνείδηση και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του φιλοζωικού αισθήματος στα παιδιά ως αυριανοί πολίτες.

adespott

28η Οκτωβρίου: Ημέρα τιμής των ηρώων μας που έδωσαν το αίμα τους για την πατρίδα

Το Σάββατο, όπως κάθε 28η Οκτωβρίου, έτσι και φέτος οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στον εκκλησιασμό, στην κατάθεση στεφάνων και στην καθιερωμένη παρέλαση.


received 184411648046189 1
received 360068109722940 1

Ενημέρωση για τον Αγιασμό σχολικού έτους 2023-24

 

download

 

Αγαπητοί γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και μαθήτριες, ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 10:00.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αποχωρήσουν αμέσως μετά τη λήξη του Αγιασμού.

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία, αισιοδοξία και δύναμη!

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου.