Παρασκευή σαπουνιού στην τάξη μας…

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Στ΄μελετήσαμε την παρασκευή σαπουνιών με πρώτη ύλη το ελαιόλαδο, στο οποίο το νησί είναι σήμα κατατεθέν. Μέσα από τις αναζητήσεις μας, βρήκαμε πως η Λέσβος στα τέλη του 10ου αιώνα είχε εξελιχθεί σε βιομηχανικό κέντρο στο Αιγαίο στην παραγωγή ελαιοσαπώνων. Ακόμα, διέθετε τα προϊόντα της μέχρι και την Κωνσταντινούπολη. Μετά από αυτή την πληροφορία δεν μπορούσαμε να μείνουμε στη θεωρία.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ…

Έτσι, την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε την κα Χριστίνα Μανδάνη η οποία μας έμαθε πως να φτιάχνουμε το δικό μας φυσικό σαπούνι με την ψυχρή μέθοδο.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και παράλληλα κατάλαβαν πως δεν είναι εύκολη η διαδικασία αλλά θέλει μεγάλη προσοχή και στη δοσολογία των υλικών αλλά και στην παρασκευή. Αξίζει να σημειωθεί πως τα παιδιά ανακάτεψαν μόνο τα χρώματα που βάλαμε στα σαπούνια μας. Ενώ τα υπόλοιπα συστατικά τα ανακάτεψε μόνο η κυρία Χριστίνα.

Ευχαριστούμε πολύ την κα Χριστίνα και ανυπομονούμε για το δεύτερο μας ραντεβού όπου θα βγάλουμε τα σαπούνια μας από τα καλούπια.

εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 109εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 078 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 057 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 031 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 015 εικόνα Viber 2024 03 06 19 58 00 317 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 54 979 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 54 997

 

Το πρώτο κουίζ της Στ΄ τάξης είναι γεγονός…

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης γνώρισαν τον μαγικό κόσμο των μελισσών. Με διαθεματική προσέγγιση μελέτησαν τη σημασία των μελισσών για την επικονίαση και γενικά για το περιβάλλον. Τα προϊόντα που παράγει η μέλισσα και τη θέση αυτών στη διατροφή μας. Το μελισσοκέρι και τη χρήση του στα καλλυντικά.

Με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουν λοιπόν και το κουίζ που έφτιαξαν αποκλειστά οι μαθητές και σας προκαλούν να παίξετε.

Το κουίζ είναι αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wordwall.net/el/resource/68449836/%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82

Καλή Επιτυχία!!!

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΣΤΑΣΗ VINCENNES

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΣΤΑΣΗ VINCENNES
Το πειραματικό σχολείο Simon Veil της Vincenne της Γαλλίας επισκέφτηκαν οι
δάσκαλοι του Δημοτικού σχολείου Πέτρας μαζί με τους συναδέλφους τους από
την Πορτογαλία και την Ιταλία στην συνέχεια του προγράμματος Εrasmus+, EU:
Building Art Bridges σε μια τετραήμεη επιμορφωτική συνάντηση 5-9
Φεβρουαρίου. Εκεί ήρθαν σε επαφή με το Γαλλικό σύστημα εκπαίδευσης
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας
του σχολείου τους και μπήκαν στις τάξεις και παρακολούθησαν διάφορα
μαθήματα που περιστρέφονταν γύρω από την τέχνη. Στο συγκεκριμένο σχολείο
οι δάσκαλοι της γενικής τάξης , αν κρίνουν ότι είναι εφικτό , κάνουν ολόκληρες
διδασκαλίες μαθημάτων στα αγγλικά, έτσι ώστε οι μαθητές με πολύ φυσικό
τρόπο να μυούνται στην αγγλική γλώσσα, μαθαίνοντας να ακούν , να κατανοούν
και να επικοινωνούν, γι αυτό άλλωστε και το σχολείο συγκαταλέγεται στα
πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας του ως προς τις μεθόδους που
χρησιμοποιεί για την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας .
Καθ΄ όλη την διάρκεια της επιμορφωτικής συνάντησης οι δάσκαλοι όλων των
χωρών ανταλλάξαμε μεταξύ μας απόψεις, μοιραστήκαμε ιδέες και καλές
πρακτικές για την διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων , συζητήσαμε για τα υπερ
και τα κατά του κάθε εκπαιδευτικού συστήματος και τις δυσκολίες που συναντά
ο δάσκαλος στην καθημερινότητα του, πολλές από τις οποίες διαπιστώσαμε ότι
είναι κοινές. Στη συνέχεια οι μαθητές του σχολείου παρουσίασαν τις εργασίες
τους και τον «Οδηγό τέχνης της Πόλης μου», μυώντας έτσι τους
φιλοξενούμενους στην αρχιτεκτονική, τις γεύσεις , στη ιστορία της πόλης τους.
416459255 1048340379729468 2398441997019630581 n 416648115 927866358994236 6379224457732739631 n 1  424958349 10224130614636479 2533548278621188022 n 416409565 408892821515519 3729349198336765356 n 416435540 1553431578846192 1036065282326968376 n 422967783 3204341576376582 551710139986540802 n

14 Φεβρουαρίου στην τάξη μας…

Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Στ΄ τάξης είχαν άλλη διάθεση. Τραγουδώντας με μια φωνή, υπενθύμισαν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Εννοείται πως δε θα χάναμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού αλλά και γραπτού λόγου. Έτσι ακολούθησε η συζήτηση με ποικίλες δράσεις.

Σταθήκαμε περισσότερο στην έννοια της αγάπης:

  • την αγάπη που νιώθουμε στους γονείς μας
  • στους/ις φίλους/ες μας
  • στο ποδόσφαιρο

“Τι είναι για σένα η αγάπη;” Ακολούθησαν απαντήσεις όπως:

“Η αγάπη είναι να περνάω χρόνο με τους γονείς μου και να παίζω με τους φίλους μου”

Οι γονείς, μας αγαπάνε και γι΄ αυτό μας νοιάζονται, μας βοηθούν και μας υποστηρίζουν.

Η ΑΓΑΠΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΙΚΑ!

IMG 20240215 124124 IMG 20240215 124024

Παρέα με ένα βιβλίο…

Η φιλαναγνωσία αποτελεί το αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης. Πέρα από τα γνωστικά οφέλη που προσφέρει στους μαθητές, συμβάλλει στην καλλιέργεια της φαντασίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης, της αισθητικής και της εφευρετικότητας. Για τους μαθητές της Στ΄ τάξης η φιλαναγνωσία δεν είναι μία ακόμη σχολική υποχρέωση, αλλά μια δραστηριότητα που τους ψυχαγωγεί ταξιδεύοντάς τους πολλές φορές σε ένα παραμυθένιο κόσμο. Έτσι λοιπόν, στο  πλαίσιο της φιλαναγνωσίας κάθε Πέμπτη, η ανάγνωση βιβλίων πραγματοποιείται άλλοτε, παρέα με ένα ζεστό τσάι και άλλοτε με μια ζεστή σοκολάτα.

Ακολουθούν ποικίλες δραστηριότητες όπως:

IMG 20240208 090734
Αν ήσουν το μαγικό μολύβι της Μαλάλα, τι θα άλλαζες στον κόσμο;

IMG 20240201 123038IMG 20240201 125959IMG 20240201 130117

IMG 20240208 090053
Πότε πρέπει να λέμε όχι;

ΌΧΙ  στον Πόλεμο

Ποιήματα…

IMG 20240208 090033IMG 20231130 085947IMG 20231130 085828

IMG 20240201 122957
Το BOOKFLIX παρουσιάζει…

 

Η τέχνη ταξιδεύει σε ένα κουτί…

Στο πλαίσιο  του προγράμματος Erasmus+  με τίτλο  «EU-BuildingArtBridges», στο οποίο συμμετέχει το Δημοτικό Σχολείο Πέτρας , οι μαθητές του σχολείου μας αντάλλαξαν με τους μαθητές της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας κουτιά που είχαν να κάνουν με  αντικείμενα τέχνης , σχετικά με  τον τόπο τους. Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα είδη τέχνης των άλλων χωρών με τις οποίες συνεργάζονται έτσι ώστε να  τις γνωρίσουν λίγο καλύτερα , αναδεικνύοντας ταυτόχρονα  την τέχνη ως ενοποιό και διαφοροιόδύναμη , και ενισχύοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα όλων μας.

Το κάθε κουτί , το οποίο θα έπρεπε να είναι σε μέγεθος παπουτσιού έπρεπε να περιλαμβάνει  1-2 δείγματα ή αντικείμενα  :

  • χαρακτηριστικής αρχιτεκτονικής της πόλης ή του χωριού μας
  • αναπαραγωγής έργων  από ζωγράφους του τόπου μας
  • λαϊκής τέχνης
  • παραδοσιακής μουσικής
  • μοντέρνας τεχνης
  • χριστουγεννιάτικα που θα έχουν κατασκευάσει τα παιδιά.

 

Έτσι οι μαθητές  του Δημοτικού σχολείου  Πέτρας πριν τα Χριστούγεννα  ετοίμασαν και ταχυδρόμησαν το κουτί τους  στους μαθητές της Πορτογαλίας , όπως όριζε το πρόγραμμα.Μέσα από αυτό προσπάθησαν να φέρουν σε επαφή τους Πορτογάλους μαθητές με την αρχιτεκτονική της Παναγιάς ,από την οποία πήρε και το χωριό μας το όνομά του , αλλά και των  αρχοντικών και των ντουσεμέδων  του, με την ζωγραφική του Θεόφιλου και της Νίκης Ελευθεριάδη, με την κεραμική και πλεκτική-υφαντικήλαϊκή τέχνη του νησιού μας, και με τα «ξύλα» ενώ για καλή χρονιά τους έστειλαν ένα στεφάνι που έφτιαξαν , αλλά και ένα γλαστράκι  πήλινο από γιαούρτι που ζωγράφισαν  μαζί με σπόρους βασιλικού  για να  φυτέψουν και να έχουν στην τάξη τους.

Δυστυχώς λόγω των εορταστικών ημερών έλαβαν τα κουτιά τους από την Ιταλία και την Γαλλία, πριν λίγες ημέρες. Η καθυστέρηση όμως αυτή δεν έκανε μικτότερη την χαρά και τον ενθουσιασμό τους.

Οι Γάλλοι λοιπόν μέσα από το κουτί τους μας έφεραν σε επαφή με τον Μονέ, με τον πύργο του Αιφελ και την Αψίδα του Θριάμβου, με  την τέχνη των αρωμάτων και τον διάσημο αρωματοποιό  Frangonard, με την μουσική του JoeDassen για τα Ηλύσια Πεδία, με την τεχνική του βιτρό μέσα από χειροποίητα ρεσώ.

Ενώ οι Ιταλοί από την άλλη μας έφεραν σε επαφή με τις φυσικές ομορφιές του Teramo , την χλωρίδα και την πανίδα του, με την αρχιτεκτονική των συντριβανιών τους,του καθεδρικού τους και του κάστρου της DellaMonica, με τα ψηδιφωτά και τα κεραμικά της περιοχής τους , με την ζωγραφική των κεραμικών τους που είναι εμπνευσμένη από τα λουλούδια της περιοχής τους καθώς και με τον ζωγράφο P.Celommi,με τραγούδια του IvanGrazianiαλλά και  παραδοσιακά τραγούδια της Ιταλίας και της περιοχής του Αbruzzo ,βιντεοσκοπημένα  και τραγουδισμένα από Ιταλούς μαθητές.Τέλος για να μας γλυκάνουν μας έστειλαν ένα παραδοσιακό ιταλικόχριστουγεννιάτικο γλυκό καθώς και την συνταγή αλλά και την φόρμα για να το κάνουμε.

Επόμενο βήμα λοιπόν να μάθουμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τα έργα αρχιτεκτονικής και ζωγραφικής που μας έστειλαν, να τραγουδάμε γαλλικά και παραδοσιακά ιταλικά τραγούδια, να μαγειρέψουμε ιταλικά γλυκά αλλά και να αναζητήσουμε ιστορίες και θρύλους του χωριού μας για την επόμενη φάση του προγράμματος…. Αυτό που κρατάμε είναι  ότι  η τέχνη έχει πολλές εκφάνσεις και μπορεί να μας συγκινήσει, να μας χαροποιήσει και  να μας  κεντρίσει  ακόμη και μέσα από ένα κουτί!!!!

403631991 685252193812018 6300683829848119946 n 420299606 7133444070046167 4022265009944837437 n 422654403 1118443146194012 1810290814963528024 n 1 420591644 1093226985140613 4539154245393624773 n 1 416397775 343859888473951 1006497633449705044 n 1 387505304 728133995880086 5602995046630126812 n 422654403 1118443146194012 1810290814963528024 n 420242990 913173230014575 3259913335138451919 n 422967783 3204341576376582 551710139986540802 n422576083 351558814366184 7824893253209222670 n414406849 1220249702089395 7755790707977161667 n

Νους υγιής εν σώματι υγιεί

Το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, για πρώτη φορά, πραγματοποιήθηκε ημερίδα στίβου για παιδιά από Α έως Στ δημοτικού στην Καλλονή.

Από το σχολείο μας βρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί:

Νάντια Κωστάκη, διοργανώτρια των αγώνων, Μαρία Ματζουράνη και πολλοί μαθητές όπου αγωνίστηκαν και με χαμόγελα πήραν τα μετάλλιά  τους.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τις επιδόσεις και την προσπάθεια τους!

400618101 1990495474665151 8786585233406482445 n406893150 905156520948218 2424787729639952813 n

 

Δες τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ….και όχι την αναπηρία

Σε ένα ταξίδι στον κόσμο της αναπηρίας, επιχείρησαν οι δάσκαλοι του Δημοτικού σχολείου Πέτρας να πάνε τους μαθητές  την Παρασκευή 1 Δεκέμβρη, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Α.με.Α την Κυριακή 3 Δεκέμβρη. Σκοπός του συγκεκριμένου  ταξιδιού  ήταν:

  • να προσεγγίσουν τα παιδιά βιωματικά την αναπηρία
  • να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς εναλλακτικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο
  • να προβληματιστούν και να συζητήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή
  • να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα αυτά και να υιοθετήσουν ενδεδειγμένους τρόπους συμπεριφοράς.

Έτσι, την συγκεκριμένη μέρα διάφορες τάξεις του σχολείου διαμορφώθηκαν προκειμένου να φιλοξενήσουν τις αναπηρίες της τύφλωσης, της κώφωσης, των μαθησιακών δυσκολιών  και του αυτισμού ενώ στην αυλή φιλοξενήθηκαν οι κινητικές αναπηρίες. Οι μαθητές ανά τάξη επισκέπτονταν με σειρά την κάθε αναπηρία, όπου εκεί δάσκαλοι του σχολείου  μιλούσαν με τη βοήθεια βίντεο στα παιδιά για την κάθε αναπηρία και τα καθοδηγούσαν στις διάφορες βιωματικές δραστηριότητες.

Οι μαθητές λοιπόν  στην τύφλωση ψηλάφισαν λέξεις και έγραψαν το όνομά τους και το αγαπημένο τους χρώμα σε Braille , αξιοποίησαν την ακοή τους προκειμένου να βρουν ένα κρυμμένο αντικείμενο καθώς και την γεύση και την όσφρηση τους  για να βρούνε τι τρώνε και τι μυρίζουν .

Στην κώφωση οι μαθητές έκαναν χειλεανάγνωση, είπαν το όνομά τους στο δαχτυλικό αλφάβητο, νοημάτισαν λέξεις από το πρώτο λεξικό της νοηματικής τις οποίες έπρεπε να μαντέψουν οι συμμαθητές τους και έκαναν παντομίμα σε λέξεις και φράσεις της καθημερινής μας ζωής, όπως έχασα την γόμα μου ή θέλω μια πορτοκαλάδα.

Στις μαθησιακές δυσκολίες οι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν σε συγκεκριμένο χρόνο λέξεις και προτάσεις που ήταν γραμμένες ανάποδα ή τα γράμματά τους ήταν ανακατεμένα καθώς επίσης και να διαβάσουν το χρώμα στο οποίο είναι γραμμένη μια λέξη , όχι όμως την λέξη .

Στις κινητικές αναπηρίες τα παιδιά έκαναν καλαθοσφαίριση με αναπηρικά αμαξίδια και  προσπάθησαν με το ένα χέρι να κάνουν πράγματα της  καθημερινής τους ζωής, όπως να ανοίξουν το μπουκάλι τους , μια καραμέλα, την κασετίνα τους ή  να βάλουν το μπουφάν  ή την μπλούζα τους.

Στον αυτισμό, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο από την σχολική ζωή ενός παιδιού με αυτισμό και συζήτησαν πάνω σε αυτό τις δυσκολίες και τα συναισθήματα του παιδιού, τα δυνατά του σημεία και τι θα έπρεπε να έχουν κάνει διαφορετικά οι συμμαθητές του.

Τέλος, όλοι οι μαθητές στο τέλος του ταξιδιού τους στον κόσμο της αναπηρίας συμμετείχαν στη σύνθεση ενός ταμπλό, ζωγραφίζοντας από ένα μικρό κομμάτι, κόβοντας αστέρια και γράφοντας πάνω τα μηνύματα και τα συναισθήματά  τους  από την συγκεκριμένη μέρα  και συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο , στο οποίο κατέγραψαν πόσο τους δυσκόλεψαν κάποιες από τις δραστηριότητες που έκαναν, ποια δραστηριότητα βρήκαν δυσκολότερη, πώς αισθάνθηκαν σε κάποιες από αυτές, τι τρόπους βρήκαν για να ανταπεξέλθουν, τι τους προβλημάτισε και τι  τους έμεινε από την σημερινή μέρα.

Κατακλείδα τις συγκεκριμένης μέρας  ήταν να αντιληφθεί το κάθε παιδί ξεχωριστά ότι:

 

Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο, αυτά στα οποία ΕΣΥ δυσκολεύτηκες, τα κάνουν με μεγάλη ευκολία, μετά από πολλή δουλειά και πολλή προσπάθεια και είναι  η καθημερινότητά τους!!!! Γι αυτό την επόμενη φορά που θα συναντήσεις ένα Άτομο  με Αναπηρία…..

 

ΔΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

ΚΑΙ  ΟΧΙ  ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ!!!!!

367359429 1099774541194319 1913423309099357145 n 377123797 860034578948209 6144714331493582370 n 385529902 1693872637683149 2601739803440971158 n 371537826 1370574210255926 3783726752909892078 n