Feed
Άρθρα
Σχόλια

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου
του Δημοτικού Σχολείου Καλλιφύτου Δράμας
(έτος αναφοράς: 2021-2022)



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Πόντο

Το 1o Βραβείο έλαβε το Δημοτικό

Σχολείο Καλλιφύτου Δράμας

Με θέμα τους Μωμόγερους Καλλιφύτου

 

ΜΙΑ ΝΕΑ επιτυχία σημείωσαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καλλιφύτου, που συμμετείχαν για άλλη μια χρονιά στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Πόντο, κατακτώντας την 1η θέση.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης του 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Καλλιφύτου συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Πόντο: «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» και κέρδισαν το 1ο βραβείο στην κατηγορία του project.

Το θέμα με το οποίο διαγωνίστηκαν οι μαθητές/τριες είχε τίτλο: «Οι Μωμόγεροι Καλλιφύτου Δράμας».

Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν, ήταν οι: Βασιλείου Λυδία, Βατάι Νεσίλντα, Κάσπαρη Αικατερίνη, Μακρυγιάννης Μάριος, Μασμανίδης Θεμιστοκλής, Μιζαμτσίδου Αλεξάνδρα, Πατσινακίδου Πελαγία, Σαββαΐδου Μαλαματή-Δέσποινα, Σανοζίδης Άγγελος-Παναγιώτης, Στεφανίδου Δημητρία και Τοπαλίδης Νικόλαος.

To project εκπονήθηκε με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης κ. Δεμίρογλου Παντελή.
Όπως αναφέρεται στην σχετική εργασία, το βασικό υλικό έχει αντληθεί από συνεντεύξεις με τον πρώην πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Καλλιφύτου κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο και την νυν πρόεδρο του Συλλόγου κα. Αικατερίνη Ιωαννίδου.

Στην εργασία, γίνεται αναφορά στο ότι οι κάτοικοι της Καλλιφύτου έχουν έρθει από τη Μικρά Ασία και από πολλές περιοχές του Πόντου (όπως την Σαμψούντα, την Αργυρούπολη, τα μεταλλεία Ακ-Νταγ Μαντέν και Κιουμούς Μαντέν, την Κερασούντα και την Τραπεζούντα).

Σύμφωνα με την εργασία των παιδιών, «στα πρώτα χρόνια από την εγκατάστασή τους οι πρόσφυγες του Πόντου δεν έκαναν το έθιμο, γιατί υπήρχαν μεγαλύτερες ανάγκες επιβίωσης. Έφεραν από την πατρίδα μόνο “την ψυχή και την πίστη τους”.

Για πρώτη φορά το έθιμο στην Καλλίφυτο πραγματοποιήθηκε στα έτη 1926-1927 μέχρι το 1940. Σταμάτησε λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά ξεκίνησε πάλι το έτος 2003, έπειτα από προετοιμασίες δύο ετών.

Πρόκειται για μια εκδοχή των Μωμόγερων, η οποία προέρχεται από την περιοχή της Αργυρούπολης του Πόντου».

Όπως επισημαίνει η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Καλλιφύτου κα. Ανθή Βλασίου, «η ενασχόληση της νέας γενιάς με θέματα που αφορούν τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς διαμορφώνει το σημείο σύνδεσης με την ιστορία και τις παραδόσεις των προγόνων μας. Επίσης ευαισθητοποιεί τους μαθητές/τριές μας για τη διατήρηση και συνέχιση των πατροπαράδοτων εθίμων του τόπου μας».

Το υλικό που παράχθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου:  https://blogs.sch.gr/dimkalif/

1ο  Βραβείο στον 6ο  Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Πόντο «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» στην κατηγορία project.

1      Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του Σχολείου μας συμμετείχαν στον 6ο  Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Πόντο «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» και κέρδισαν το 1ο βραβείο στην κατηγορία του project.

 

Συγχαρητήρια στους μαθητές/-τριες και στον εκπ/κό της τάξης κ. Δεμίρογλου Παντελή.

PROJECT-ΟΙ ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ ΚΑΛΛΙΦΥΤΟΥ ΔΡΑΜΑΣ-_Δ ΤΑΞΗ

ΟΙ-ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ-ΚΑΛΛΙΦΥΤΟΥ-ΔΡΑΜΑΣ-ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ-ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Με την ταινία μικρού μήκους «Κάθε ζωή αξίζει» το Δημοτικό Σχολείο Καλλιφύτου Δράμας συμμετέχει στον 12ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους.

Μια ομάδα παιδιών περνάνε ένα όμορφο απόγευμα παίζοντας με ένα σκύλο. Είναι όμως αρκετά υπεύθυνα ώστε να αναλάβουν την φροντίδα του;

Το καθημερινό πρόγραμμα των καλών μαθητών

Κάθε δάσκαλος μπορεί να σκεφτεί και να ονομάσει πολλά πράγματα που πιστεύει ότι οι μαθητές πρέπει να κάνουν κάθε μέρα. 

Όμως οι γονείς, καλό είναι να συνοψίσουν και να επικεντρωθούν στις πιο βασικές συνήθειες που ο καλός μαθητής ακολουθεί μέσα στην ημέρα του.

Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε όλα αυτά που ακολουθούν συνήθως, όπως κριτική σκέψη, διανοητική ενσυναίσθηση, δημιουργική έκφραση, καθορισμός προτεραιοτήτων, φιλτράρισμα σημαντικών πληροφοριών, λήψη αποφάσεων, και προβληματισμός σχετικά με τα αποτελέσματα αυτών των αποφάσεων και τόσο άλλα.

Ας το κάνουμε πιο εύκολο, και ας δούμε σύμφωνα με τους ειδικούς κάποιες γρήγορες και χρήσιμες διαδικασίες που θα βοηθήσουν τους μαθητές να μαθαίνουν σε καθημερινή βάση.

Οι μαθητές πρέπει να συνεισφέρουν περισσότερο από ότι εισπράττουν. 

Είναι σημαντικό για τα παιδιά να μπορούν κάθε μέρα φεύγοντας από το σχολείο να αισθάνονται ότι έχουν γνωστικά και διανοητικά κίνητρα. Πρέπει να γνωρίζουν ότι κάτι άλλαξε σε αυτά. Και για να εξακολουθεί να υπάρχει με την πάροδο του χρόνου, πρέπει να προέρχεται από τους ίδιους τους μαθητές και όχι από τους εκπαιδευτικούς.

Έτσι, πρέπει να δημιουργήσουν, να εξασκήσουν, να συνεργαστούν και να σχεδιάσουν και όχι να κάθονται και να περιμένουν για να μάθουν κάτι. Στην ιδανική περίπτωση, οι ρόλοι μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών ίσως πρέπει να αλλάξουν λίγο. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τους οδηγήσουν στην αυτοδιάθεση, δηλαδή να νιώσουν ότι είναι οι ιδιοκτήτες των διαδικασιών και της δέσμευσης για μάθηση.

Μία καλή στρατηγική μπορεί να είναι η χρήση μάθησης βάσει έργου για την προσοχή και την εμψύχωση  των μαθητών στην τάξη.

Οι μαθητές πρέπει να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις από τις απαντήσεις τους. 

Προφανώς η ποσότητα δεν είναι ακριβώς το σωστό σημείο, αλλά και η επιμονή στην ποιότητα δεν αρκεί. Η τάση ενός μαθητή να κάνει περισσότερες και καλύτερες ερωτήσεις είναι ένας δείκτης συμμετοχής, εμπλοκής, περιέργειας και αυτονομίας.

Πώς μπορείτε λοιπόν να τους βοηθήσετε να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις;

Να μία καλή στρατηγική. Ξεκινήστε σιγά – σιγά.  Όταν υποβάλλουν μία ερώτηση, μπορείτε να τους ενθαρρύνετε να τη βελτιώσουν και να την αναπτύξουν. Αρχικά ίσως χρειαστεί να τους βοηθήσετε να εξασκήσουν αυτή την ικανότητα, δηλαδή να ξέρουν πώς να το κάνουν, και επίσης την προθυμία τους να το κάνουν.

Οι καλοί μαθητές μεταφέρουν όσα μαθαίνουν στην τάξη στην καθημερινή τους ζωή. 

Αυτό είναι πολύ λογικό, καθώς δεν θα είχε νόημα να μην μεταφέρουμε τις νέες γνώσεις μας στην πραγματικότητα. Η μεταφορά συνήθως πλαισιώνεται από την αξιολόγηση, καθώς είναι ένα είδος δείκτη για κατανόηση. Αλλά αν το κοιτάξετε διαφορετικά, μπορεί να αποτελεί  ένα ισχυρό πλαίσιο για το σχεδιασμό έργων, μαθημάτων, οικιακών και μαθησιακών έργων, μεταξύ πολλών άλλων.

Μία καλή στρατηγική: οι μαθητές είναι καλό, να κρατούν ένα ημερολόγιο που θα τους  βοηθά να σκέφτονται. Μπορούν να γράφουν για λίγο κάθε μέρα για όλα αυτά που έμαθαν και τη χρησιμότητά τους.

Θα ήταν καλό να έχουν μία αίσθηση προόδου και «ελπίδας» κάθε μέρα.  

Αν και η λέξη αυτή ακούγεται σαν μία αόριστη έννοια, ξεπερνά την σχολική τάξη. Η πρόοδος στην τάξη πρέπει να παράγει μία αίσθηση ελπίδας στην πραγματική ζωή.

Οι μαθητές πρέπει να δουν τι μαθαίνουν και να γνωρίζουν ότι είναι κάτι που συμβαίνει. Η πρόοδος και η «ελπίδα» δεν θα είναι πάντα το ίδιο ή ξεκάθαρες. Μερικές ημέρες, μπορεί να είναι ελάχιστες. Αλλά κάθε μέρα που περνά, θα πρέπει να αισθάνονται ότι βελτιώνονται ή μεγαλώνουν. Διαφορετικά θα αισθανθούν μία δυσάρεστη αίσθηση αποτυχίας.

Πως μπορούν λοιπόν οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν τους μαθητές να έχουν μία αίσθηση «ελπίδας» και προόδου; Ένας τρόπος είναι να είναι προσεκτικοί με τα μαθησιακά σχόλια που τους αφήνουν κάθε μέρα. Και πρέπει να θυμούνται ότι είναι σημαντικό να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του προγράμματος σπουδών και της διδασκαλίας για να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος είναι εμφανής και ξεκάθαρη.

Λοιπόν, αυτές είναι οι καλές συνήθειες που ακολουθούν οι καλοί μαθητές κάθε μέρα. Δεν είναι πράγματα που πρέπει να κάνουν, όπως το να μελετήσουν κάποιες ώρες ή να κάνουν ένα συγκεκριμένο αριθμό εργασιών. Είναι κάτι πάνω από αυτά και κάτι που πρέπει να γνωρίζετε, ώστε να μπορείτε να βοηθήσετε τους μαθητές όταν το χρειάζονται.

Αναδημοσίευση από Paidorama.com

Σας γνωρίζουμε ότι το Κέντρο Υγείας Δράμας διενεργεί εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) σε μαθητές (χωρίς κόστος) όπως καθορίζει γι’αυτούς η υπ’αρ. Δ1α/Γ.Π. οικ. 55254 ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4187/τ’Β’/10-09-2021, από Δευτέρα έως Παρασκευή και τις ώρες από 08:00 – 10:00 και 13:00 15:00.

Επίσης διενεργούνται rapid test και από το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ καθημερινά στο Κέντρο Ενημέρωσης του Δήμου Δράμας στην πλατεία Ελευθερίας.

Στο Νοσοκομείο Δράμας πραγματοποιείται ο ανωτέρω έλεγχος μόνο τις καθημερινές και από 10:00 έως 11:00 π.μ.

Σύμφωνα με ενημέρωση από την ΔΙΠΕ Δράμας.

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021 και βάσει της Υ.ΠΑΙ.Θ./50209/ΓΔ4/5-5-2021, όλες οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επαναλειτουργούν δια ζώσης και με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικών ελέγχων. Αναλυτικότερα:

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και το διοικητικό και άλλο προσωπικό των σχολείων, είναι υποχρεωμένοι πριν την έναρξη των μαθημάτων κάθε Δευτέρας  να αποδεικνύουν πως έκαναν έλεγχο για νόσηση από την CoViD-19.

ΕΛΕΓΧΟΣ
Ο έλεγχος γίνεται:

  • ως και 24 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων με δωρεάν συσκευή αυτοδιάγνωσης (self test) που προμηθεύονται οι ενδιαφερόμενοι από τα φαρμακεία (από Δευτέρα ως Τετάρτη) με το ΑΜΚΑ ή το ΠΑΜΚΑ ή το ΠΑΑΥΠΑ τους. Για τους ανήλικους μαθητές, την προμηθεύονται οι κηδεμόνες τους με επίδειξη του ΑΜΚΑ, του ΠΑΜΚΑ ή του ΠΑΑΥΠΑ του παιδιού.
  • ως και 72 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων με δωρεάν Rapid ή PCR test σε δημόσια δομή
  • ως και 72 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων με Rapid ή PCR test σε ιδιωτική δομή με επιβάρυνση των κηδεμόνων.

Δείτε εδώ: Απλουστευμένες οδηγίες για το self test.

  • Το τεστ για τη Δευτέρα 10 Μαΐου, μπορείτε να το προμηθευτείτε από την Τετάρτη 5 μέχρι και το μεσημέρι του Σαββάτου 8 Μαΐου.
  • Τα τεστ για την Πέμπτη 13 και τη Δευτέρα 17 Μαΐου, μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τη Δευτέρα 10 μέχρι και την Τετάρτη 12 Μαΐου 2021.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΡΤΑ
Μετά από κάθε έλεγχο και αν το τεστ βγει ΑΡΝΗΤΙΚΟ, οι κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να κάνουν ένα από τα παρακάτω:

Α. Να εκτυπώσουν το ειδικό έντυπο και να το συμπληρώσουν με το χέρι

ή

Β. Να παράξουν το έντυπο ως εξής:

  1. Είσοδος στην πλατφόρμα
  2. Αν εμφανιστεί το παράθυρο ‘Επιλέξτε «Αποδοχή» για να συμφωνήσετε με τη χρήση των cookies και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων’, κλικ στο ‘Αποδοχή‘.
  3. Κλικ στο ‘Σύνδεση
  4. Στο παράθυρο ‘Σε ποιον φορέα έχετε λογαριασμό;’ κλικ στο ‘Επιλέξτε ΓΓΠΣΔΔ‘ για είσοδο με κωδικούς TaxisNet ή επιλογή της επιθυμητής τράπεζας για είσοδο με κωδικούς Web Banking
  5. Εισαγωγή των κωδικών, κλικ στο ‘Σύνδεση‘, μετά κλικ στο ‘Αποστολή‘ και μετά κλικ στο ‘Συνέχεια
  6. Εισαγωγή των στοιχείων του παιδιού και ‘Συνέχεια
  7. Εκτύπωση της κάρτας.

Μετά από κάθε έλεγχο και αν το τεστ βγει ΘΕΤΙΚΟ, οι κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να κάνουν την παραπάνω διαδικασία και να μεταβούν σε δημόσια δομή (Αυτές δουλεύουν Κυριακή και αυτές τις υπόλοιπες μέρες) για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι τότε, οι θετικοί μαθητές θα πρέπει να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό.

  • Αν ο επαναληπτικός έλεγχος βγει αρνητικός, δίδεται βεβαίωση και το παιδί επιστρέφει στο σχολείο.
  • Αν βγει θετικός, οι κηδεμόνες ενημερώνουν το σχολείο και ακολουθούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.

ΦΟΙΤΗΣΗ
Τα παιδιά θα πρέπει να φέρνουν στην τάξη τη νέα κάρτα τους κάθε Δευτέρα και Πέμπτη και να τη δείχνουν στον εκπαιδευτικό που διδάσκει την 1η ώρα ή στη Διεύθυνση του σχολείου.

Χωρίς την κάρτα τα παιδιά δεν μπορούν να μπουν στο σχολείο και παίρνουν απουσία.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΕΤΡΑ
Θυμίζουμε πως εξακολουθούν να ισχύουν τα εξής:

  • η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
  • τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών
  • οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες
  • η χρήση αντισηπτικών
  • οι σχολαστικοί καθαρισμοί
  • οι τακτικοί αερισμοί των χώρων
  • τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Ευχαριστούμε τον συνάδελφο Στράτο ‘stratari’ Κυριαζίδη του 5ου Δημ. Σχ. Δράμας για την άδεια κοινοποίησης/χρήσης άρθρων του. Τάσος Παυλίδης.

Με την ταινία μικρού μήκους «Τι θα φέρει η μπόρα» το Δημοτικό Σχολείο Καλλιφύτου Δράμας συμμετέχει στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους.

Μία ταινία που έγινε υπό την πίεση της επιδημίας του κορωνοϊού και την οδύνη της απώλειας του συγχωριανού μας Γεωργίου Καραϊβάζ.

Το σενάριο είναι – όπως συνέβει και τα προηγούμενα χρόνια – προϊόν συνεργασίας των ίδιων των μαθητών της Ε΄-ΣΤ τάξης. Το θέμα της ταινίας με λίγα λόγια: Μετά από την καταστροφή του σχολείου τους μια τάξη μαθητών αναγκάζεται να φοιτήσει στο σχολείο του διπλανού χωριού. Και οι δύο ομάδες μαθητών – ντόπιοι και επισκέπτες αναμένουν με ανάμεικτα συναισθήματα την “συμβίωση”. Θα καταφέρουν να νικήσουν τις προκαταλήψεις;

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την παύση της δια ζώσης διδασκαλίας στα σχολεία όλης της χώρας (πλην της ειδικής αγωγής) για τις επόμενες δύο εβδομάδες.

Από την Τρίτη 16 Μαρτίου 2021 και όσο θα διαρκεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων:

• τα μαθήματα θα γίνονται με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που θα καλύψει τη διδακτέα ύλη.
• το ωράριο θα είναι 14:10 με 17:20
θα χρησιμοποιηθεί η γνωστή πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Webex Meetings.

Ευχαριστώ τον συνάδελφο Στράτο Κυριαζίδη για την βοήθεια.

Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306
Δωρεάν και Ανώνυμη 24ωρης λειτουργίας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τη Γραμμή Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306,
που λειτουργεί ανώνυμα και δωρεάν, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας, την
επιστημονική καθοδήγηση της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου, του
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και υποστηρίζεται οικονομικά από το
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος-Μέγας Δωρητής.
Η Γραμμή αφορά το Πανελλήνιο, και λειτουργεί όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες της
εβδομάδας, καθόλη τη διάρκεια του έτους και είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε κάθε αίτημα
στήριξης οποιουδήποτε προσώπου αισθάνεται την ανάγκη να μιλή
σει σε πρόσωπο αρμόδιο,
ειδικό, να ακούσει ό,τι και αν έχει να του πει. Αφορά 3 επιλογές:

Επιλογή 1-Ψυχολογική βοήθεια, Ψυχιατρική υποστήριξη
Επιλογή 2-ΨυχοΚοινωνικά θέματα
Επιλογή 3-Θέματα που αφορούν την Οικογένεια, Παιδιά και Εφήβους

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων