ΜΥΡΙΣΕ ΠΑΣΧΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Πόσο γεμάτη εβδομάδα…

κατασκευές, κάρτες,  καλαθάκια, βάψιμο αυγών, Λαζαράκια……

όμορφες στιγμές, δημιουργικές, αναμνήσεις για τα παιδιά του σχολείου μας.

 

959c7be7 26a1 464f bd66 edacd0c35785          1509f350 1c16 4302 9f10 b4f1f333da52

790d5110 7563 4b51 a7b8 8cf729212fed            e197598b 995f 43c4 8310 40a2ae983bc9

 

fe3d3ff9 e8c9 497a b9d8 d7fc460ac452                1733c21c 3a80 4735 a1c9 1fa4e6c1c249

82450ad3 a549 4246 b039 a5d6e40de2b4                be9910f6 bd77 40b2 898c 71a7e873cb81

 

 

5a225696 9088 45cb 980d a68635ea55b6       a9a5664a c0b3 4a0e 97a5 b4dacc8127a3

Και του χρόνου παιδιά!!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΔΡΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΓΟΝΕΩΝ

“Θέτοντας όρια στα παιδιά. Σύμμαχος της γονεϊκότητας και όχι απειλή!”

c6e6236a b3e6 435e a9bb 9f06e4f9d1f0

 

Τα όρια αποτελούν για το παιδί ένα σύνολο κοινωνικών κανόνων που συμβάλλουν στην προσαρμογή του σε περιβάλλοντα παράλληλα με αυτό της οικογένειας. Πιο συγκεκριμένα, το βοηθούν να αναπτύξει ισότιμες διαπροσωπικές σχέσεις, να κοινωνικοποιηθεί και να εξελιχθεί κοινωνικά και συναισθηματικά. Ωστόσο, η οριοθέτηση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της γονεικότητας καθώς το ίδιο το παιδί προβάλλει μια φυσική τάση αμφισβήτησης των ορίων. Για το λόγο αυτό, ιδιαίτερα σημαντική είναι η σταθερότητα και η συνέπεια κατά την εφαρμογή των ορίων.

 

0abef2fe 8587 4017 a761 cc588e7757c3         22f42d1f 3241 47fc 8e72 6e0deb95803e

Ερωτήματα που  συνήθως  απασχολούν τους γονείς :

  • Τι σημαίνει «οριοθέτηση της συμπεριφοράς»;
  • Τι είναι πειθαρχία και τι οριοθέτηση;
  • Γιατί είναι σημαντικό οι γονείς να κάνουν χρήση ορίων;
  • Γιατί οι γονείς δυσκολεύονται να βάλουν όρια;
  • Ποιες είναι οι αρχές και οι διεργασίες της οριοθέτησης;
  • Πως θα επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά με το παιδί μας;
  • Η μέθοδος «λογικές συνέπειες»
  • Τιμωρία – Συνέπειες

Όλα αυτά είναι ερωτήματα, που  απαντήθηκαν από την  κα. Ντρέτσα Νιφρίλντα, Ψυχολόγο  και την κα. Ελπινίκη Φρουζή, Κοινωνική Λειτουργό του ΚΕΔΑΣΥ Λασιθίου πάντα σε συνεργασία με το σχολείο μας.

c79a200b 585e 471b a4f1 29bb23251817 1    7c8007f4 6e24 4419 b338 c22ad75ddede    2050e765 6ddd 4aad 8e6b 8d5546fb8e7f

Οι γονείς που παρευρέθηκαν  σε αυτή τη δράση του σχολείου συμμετείχαν βιωματικά και βοηθήθηκαν αρκετά από την εισήγηση και τη συζήτηση που είχαν.

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ : ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

 

Η 4η Απριλίου έχει οριστεί και καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.

images 1

Στο σχολείο μας καθημερινά φιλοξενούμε και έχουμε αναλάβει με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κας. Σοφίας  Αποστολάκη τη διατροφή 3 γατιών, του Τάσου,  όπως τον έχουν ονομάσει τα παιδιά…. και 2 μικρότερων, χωρίς όνομα προς το παρόν.

Μια ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της παγκόσμιας πολιτειότητας και βιωσιμότητας θα ήταν ανεπαρκής χωρίς τη συμπερίληψη της ηθικής για τα ζώα και της σχέσης των έμβιων όντων του πλανήτη  με τον άνθρωπο.

Η ημέρα αυτή, η 4η Απριλίου  είναι αφιερωμένη :

  • στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών
  • στην αναγνώριση και στο σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων
  • και στην εμπλοκή των μαθητών -τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ) συμμετέχοντας ενεργά στις γιορτές για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας, προσέφερε στα σχολεία των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης ενημερωτικές ομιλίες.
 Δηλώσαμε τη συμμετοχή μας και παρακολουθήσαμε την ομιλία της κας. Χριστίνας Νομικού και την εισήγηση του Δ. Καλαϊτζίδη.
925660fe 6bfd 4ff4 9628 6ecdb78623c4      c11c26fb 9da3 473c 8022 b82f5758d4f5
249baf38 3151 4080 93d3 31c089e351a5        18896a3f 2463 47a7 ba0e e3f460ecfc03
Ευχαριστούμε πολύ την εκπαιδευτικό του σχολείου μας  κα. Σοφία Αποστολάκη για το συντονισμό της συγκεκριμένης  δράσης αλλά και για την ευαισθησία που δείχνει για τα ζώα και κυρίως για τα αδέσποτα που χρειάζονται ένα παραπάνω τη στήριξη και τη βοήθειά μας.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2025 – ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2025

Κάνοντας κλικ πάνω σ αυτό μπορείτε να το διαβάσετε παιδιά.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Η  Αφίσα και το μήνυμα για το  2025
ibby afisa 2025 netherlands2 feat       Mhnyma 2025. 001 1
Διαβάσαμε και ακούσαμε από pod cast  το βιβλίο ” Με  ένα λευκό φτερό ” της αγαπημένης συγγραφέα και συναδέλφου της Ελένης Μπετεινάκη.  Ένα βιβλίο που μιλάει για την αποδοχή της διαφορετικότητας και για τα όνειρα που μπορεί να κάνει ένα οποιοδήποτε πλάσμα που είναι διαφορετικό. Πρωταγωνιστές 2 κορίτσια , η μικρή Μυρσίνη που γεννήθηκε με κινητικά προβλήματα, η αδελφή της που τη συνοδεύει παντού και της κάνει συντροφιά και παρέα ακόμα και στα όνειρα και ένας ολόλευκος κύκνος, που έχει τραυματιστεί στο φτερό.
archeio lhpshs      mpeteinaki eleni leyko ftero 2
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ : πατώντας πάνω  στο σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε Power Point :

 

5d9a9979 a1aa 4949 9d25 871626376d06           6a80ce31 9ae8 451c b612 c2ddb372e5ef 1

cda91e23 e5e1 4562 95fe 6a75ea0d0278                        84caa3a7 b61b 4bf7 9231 6325f6153a03

2bca46be 115f 4351 93fa 1fcfc74f46eb                19d9ccad 6815 45f4 9a36 b82b5a45796d

54ce86d8 509c 4064 ba56 18a5b251c59e                59497360 3af2 437c bb38 fe9f675f5de3

 

 

Τη Τετάρτη 2 ΑπριλίουΠαγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, συγκεντρώνουμε στο σχολείο μας, βιβλία που θα θέλαμε να χαρίσουμε, να  δανείσουμε και  να ανταλλάξουμε με κάποιο άλλο παιδάκι.

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε ένα βιβλίο!     

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και σου άρεσε;

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και δεν σου άρεσε;

Μήπως, θα ήθελες να το χαρίσεις σε κάποιον άλλον;

Μοναδική προϋπόθεση: Το βιβλίο να είναι σε καλή κατάσταση!!

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε, προτείνετε ένα βιβλίο και αφήστε το να ταξιδέψει….Και που ξέρετε, κάποια μέρα μπορεί να το βρείτε μπροστά σας μετά από πολλές αναγνώσεις!

d45030ea 6601 4922 b587 de017f5fd1c4

1230aadc 8be0 438a b26e a7f0bebaafe8     baeac320 3984 4ea5 a7f0 4c66bfb67372    e973f6b3 9242 47bd 8228 e64c2a47bde2

 

bb6ab424 3bb9 482c b73a 6f79494cea66           59a3d41c 6a49 4618 9ebe a236339fd376                  84da82e0 0e62 4d46 8af0 7734b1035488

Έτσι λοιπόν τα παιδιά συγκέντρωσαν στο σχολείο, βιβλία που είχαν διαβάσει, που είχαν στη βιβλιοθήκη τους και ήθελαν να τα ανταλλάξουν με κάποια άλλα των συμμαθητών τους. Όσα βιβλία έφεραν, τόσα και πήραν.

Μια γιορτή βιβλίου διαφορετική.

Η χαρά τους ήταν ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους. Και αυτό ήταν το ζητούμενο!!!!!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ- ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΒΙΒΛΙΩΝ

images

 

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε ένα βιβλίο!     

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και σου άρεσε;

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και δεν σου άρεσε;

Μήπως, θα ήθελες να το χαρίσεις σε κάποιον άλλον;

Τη Τετάρτη 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, συγκεντρώνουμε στο σχολείο μας, βιβλία που θα θέλαμε να χαρίσουμε, να  δανείσουμε και  να ανταλλάξουμε με κάποιο άλλο παιδάκι.

Μοναδική προϋπόθεση: Το βιβλίο να είναι σε καλή κατάσταση!!

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε, προτείνετε ένα βιβλίο και αφήστε το να ταξιδέψει….Και που ξέρετε, κάποια μέρα μπορεί να το βρείτε μπροστά σας μετά από πολλές αναγνώσεις!

images 1

Γιατί με τα βιβλία μεγαλώνουμε πιο γρήγορα….

Υ.Γ. :Όσα από τα βιβλία μας περισσέψουν θα τοποθετηθούν στην υπαίθρια ανταλλακτική βιβλιοθήκη “ilias karidis”  , που βρίσκεται στη παραλία της Αμμουδάρας και φτιάχτηκε από την ιδέα μιας εκπαιδευτικού του σχολείου μας, καθώς έδωσε χρώμα σε ένα άχρηστο τηλεφωνικό θάλαμο που υπήρχε εκεί.

 

Ευχαριστούμε για τη στήριξή σας

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Δημοτικού Σχολείου Καλού Χωριού

 

ΕΟΡΤΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΡΕΛΑΣΗ

 

Διπλή  γιορτή η αυριανή ημέρα !!!!

Γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου!!

Κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου τιμάμε την Επανάσταση του 1821, τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία και ανεξαρτησία ύστερα από 400 χρόνια σκλαβιάς υπό τον οθωμανικό ζυγό.

Η ημερομηνία αυτή αποτελεί την αφετηρία της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας, σηματοδοτώντας την έναρξη της εθνικής παλιγγενεσίας και τη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους.

Όπως και στην περίπτωση της 28ης Οκτωβρίου, έτσι και την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε την έναρξη και όχι τη λήξη της επανάστασης.

Καθιέρωση της επετείου

Η επέτειος καθιερώθηκε επίσημα στις 15 Μαρτίου 1838 από τον βασιλιά Όθωνα, ώστε να συνδεθεί με τη μεγάλη θρησκευτική εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

029a4dcd 1d4f 43a2 9420 938663aae623        b1bdb4fc 20ca 4eea a2ae c73a56328f71

Στο σχολείο μας τη γιορτή είχε αναλάβει η Ε΄ τάξη. Τα παιδιά μαζί με τη δασκάλα τους  έφτιαξαν τα πορτραίτα ορισμένων εθνικών ηρώων.

9c31493e 512d 4f5d a059 2b7d170956e3         19f49fb6 6498 4752 88a5 80628978d266

 

9713b85c 2674 4e40 a915 21dc3c70f27b         c54ab9a0 856a 497a a1c5 0797c768eed6

 

e155fdef c365 4167 b19e ec3a65fa41fe        84bea949 54a8 4d6b 84e7 b7c27476a6c4

Κρατώντας το κάδρο που έφτιαξαν, τα παιδιά αφηγήθηκαν την ιστορία του Κολοκοτρώνη, της Μπουμπουλίνας, της Τζαβέλα,  του Κανάρη, της Μαντώ Μαυρογένους…..

 

 

Χόρεψαν, τραγούδησαν και παρουσίασαν τη γιορτούλα τους  στους  μαθητές -τριες, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς τους  με τον καλύτερο τρόπο.

64db6bf5 a22b 4f32 bb41 49d02a90b606          archeio lhpshς 1

Ανήμερα της 25ης Μαρτίου το σχολείο μας παραβρέθηκε στη Δοξολογία, στην επιμνημόσυνη Δέηση και στην κατάθεση στεφάνων. Την ομιλία για την Εθνική Επέτειο εκφώνησαν οι μαθήτριες της Στ τάξης Τουλουπάκη Ιωάννα και Φυδάνη Ηλέκτρα.

6c360451 2612 4e55 8f81 41ff5f66012e      256a0f51 2211 4060 8a3d 6aaa66caa15e

Ακολούθησε η παρέλαση του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου.

8455f121 7447 4923 9e8d 556628a9db6e 1      66f3f0c1 820a 4d49 81f0 e44dc8922959

9bc38619 c87e 478b a36c ec5ccdf48623       0b65169d 7a0f 495b bb56 b4b19b720d7b

Και του χρόνου παιδιά!!!!!!

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

21 Μαρτίου…και επίσημα μπήκε η άνοιξη!’

e69fbbf3 5b6e 48fe a822 2d023bef3aae      796d68e4 b3cb 4fd1 b9c0 a0e87f0a400c

Μια εποχή που μας θυμίζει ότι ποτέ δεν είναι αργά για αναγέννηση. Και έτσι, καθώς μπαίνει το φως στη ζωή μας, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να βγούμε στις γειτονιές του χωριού να τραγουδήσουμε τα ” Χελιδονίσματα “.

f60c8bd6 c779 4f22 97dc dec850c7b33d

Ένα έθιμο που κρατάει χρόνια τώρα και συμβολίζει την έναρξη της άνοιξης και την αναγέννηση της φύσης!

Αρχικά επισκεφθήκαμε το νηπιαγωγείο του σχολείου μας και ανταμώσαμε με τους μικρούς μας φίλους. Κρατώντας στολισμένα καλαθάκια και χειροποίητες χελιδόνες, τραγουδήσαμε τα κάλαντα και εξηγήσαμε στα παιδάκια τη σημασία του εθίμου. Μας πρόσφεραν μια υπέροχη ανοιξιάτικη κατασκευή που είχαν φτιάξει και έτσι αποχαιρετισθήκαμε, με την υπόσχεση να τα ξαναπούμε και του χρόνου!

3d70118b 221b 4163 aa1d be7b3721f8eb 263cdf24 2827 4dff bf58 54315dd917e3c99817fa 14b3 4f9d 9adf a133e184e5c1

Στη συνέχεια, και με την πολύτιμη συμμετοχή πολλών γονέων, που μας έδωσε μεγάλη χαρά και βοήθεια, συνεχίσαμε τη βόλτα μας, στις γειτονιές γύρω από το σχολείο. Σταματήσαμε σε πολλά σπίτια, που μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και συγκίνηση!

64ff97dc 36e7 4abf bbb8 08f00f5a6819    25a4e8e4 d509 418f a5eb 7fe99fcbb058    99633829 d772 48da 8e12 b55fb79c7632

Με γεμάτα τα καλαθάκια μας προσφορές και γλυκίσματα, μα πάνω από όλα με γεμάτες καρδιές από αγάπη, γυρίσαμε στο σχολείο μας!

c241c06f e9b4 4d25 a854 24d9ba467e77    fed94c92 b10e 43d9 8847 adfea4710e03      54414f6b 30e5 4e84 a82e b3bb2af4a623

Πόσο όμορφο να κρατάμε τις παραδόσεις μας και να βλέπουμε τις νέες γενιές να τις συνεχίζουν με μεράκι και ενθουσιασμό!!

99633829 d772 48da 8e12 b55fb79c7632 1    dfc43bb0 3c46 4dba 9c15 60ae0ac9189a      5c556286 7ebc 42b6 9ebf fc9a104b18ec

Και του χρόνου παιδιά!!

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ

Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας, που για φέτος ορίστηκε η 6 Μαρτίου, ως ημερομηνία έναρξης σχολικών δραστηριοτήτων, στο σχολείο μας, σήμερα Τετάρτη 12 Μαρτίου η ημέρα ήταν αφιερωμένη σε αυτό το τόσο ευαίσθητο και επίκαιρο θέμα.

c2cb9bc6 c008 4b5f 9713 17f661bd4b5d            34067c5b 4ac3 4bf1 a25d 71907b0c3994

Οι  Α- Β- Γ και Δ τάξεις του σχολείου μας συγκεντρωθήκαμε σε μια αίθουσα και οργανώσαμε μία ολιστική δράση που μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, καταλήξαμε σε πολύ σοβαρά και ωφέλιμα συμπεράσματα.

Αρχικά παρουσιάσαμε στα παιδιά μέσα από διαδραστικό παιχνίδι με μπαλόνια τι είναι και τι δεν είναι σχολικός εκφοβισμός, όπως επίσης παρουσιάσαμε με δραματοποίηση τα είδη της βίας. Σωματική, λεκτική, κοινωνική και ηλεκτρονική. Αποσαφηνίσαμε τις έννοιες   ” καρφί ” και ”  πλάκα ”  που πολύ συχνά  χρησιμοποιούν λανθασμένα τα παιδιά στις συναναστροφές  τους  και τέλος  μέσα από δραματοποίηση με ήρωες μπαλόνια, συζητήσαμε τον ρόλο των θεατών σε σχέση με τον σχολικό εκφοβισμό. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα, που θέλαμε να είναι μικρό και λιτό, για να το θυμούνται τα παιδιά, ότι σε κάθε περίπτωση σχολικής βίας…ΜΙΛΑΜΕ!

 

22327e73 b589 4a7a 8f6d aa9e35c607be 1         62b6213a b4bb 4ac1 ae07 3df1a6248bb3

Στη συνέχεια η δασκάλα της Α΄ τάξης, κ. Νατάσα Δολαψάκη, παρουσίασε στα παιδιά με απόλυτα θεατρικό ,διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο το βιβλίο: ” Οι καλοί και οι κακοί πειρατές “. Μια παρουσίαση που ενθουσίασε τα παιδιά, γιατί ζωντάνεψε μπροστά τους το βιβλίο με σπαθιά, μουσικά όργανα, χρωματιστά γλυκά, πανιά, ζωάκια, πειρατικά εργαλεία και τους μετέφερε πραγματικά στον κόσμο των πειρατών.

 

783aa111 94cc 4fe6 b4de 5b557493e20e      36304261 8c5f 4dd2 81e2 be642f23548d        bf0163ce bfe4 413c 9670 a7125d26e34e

Μετά την τόσο παραστατική αυτή παρουσίαση του βιβλίου, ακολούθησε συζήτηση κατανόησης και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παιδιών.

Από τα ωραιότερα σημεία ήταν όταν τα παιδιά ανέβηκαν στη σκηνή, διαλέξανε ρόλους και υλικά και οργάνωσαν ένα μικρό σκετσάκι με διαλόγους, σχετικούς με το βιβλίο,  που συζήτησαν στην ομάδα τους και παρουσίασαν στην τάξη!

 

3b932c95 cfc3 4f0c 99dc 4071cf8d4566        a29e105a 94c7 453a 92b6 83dfc99f36ae      ef41b7b5 f271 4145 a938 790c69285b72

Έτσι μέσα από αυτό το αστείο, παιχνιδιάρικο, πολύχρωμο , πειρατικό βιβλίο καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να αντιμετωπίζουμε διαφορετικά  κάθε λογής ” κακούς” , επιλέγοντας να απαντάμε στην κακία με καλοσύνη, στον θυμό με συνεργασία, στη βία με συζήτηση και αλληλοσεβασμό.

 

5c083d41 431a 48d6 8d85 7902911a85e6     ee1a8f83 2d73 442c 9830 1d541b1af688    83d326c8 cd2d 4b3f 847e 340c50a87b50

Στο τέλος της δράσης μας, ακούγοντας το  παιδικό  τραγούδι:  ” Ο πειρατής ” της Τσανακλίδου, τα παιδιά έφτιαξαν έναν σελιδοδείκτη με ήρωες πειρατές και το γραπτό μήνυμα που θα τους συντροφεύει: ” Δε φοβάμαι…ΜΙΛΑΩ!” 

 

 

ΑΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ-ΔΡΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΕΔΑΣΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την κοινωνική λειτουργό του ΚΕΔΑΣΥ, κα. Ελπινίκη Φρουζή και την  κα. Ντρέτσα Νιφρίλντα, ψυχολόγο του ΚΕΔΑΣΥ. Στόχος της επίσκεψής του ήταν η διεξαγωγή προγράμματος σχετικά με την εν συναίσθηση, την αναγνώριση των συναισθημάτων μας και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

10e4a73b 40ff 4825 b7a5 390265a2d92b             6e35fa5a 264e 419c abc0 2ec67e13fca7

Η ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ συζήτησε με τα παιδιά την έννοια της ενσυναίσθησης, την ικανότητα δηλαδή κάποιου να κατανοεί και να αισθάνεται ό,τι ένα άλλο άτομο βιώνει και να θέτει τον εαυτό του στη θέση του άλλου. Να μπαίνει, εν ολίγοις, στα παπούτσια του άλλου.

Μέσα από βιωματικές δράσεις και την προβολή εικόνων στον βιντεοπροτζέκτορα, και του νέου διαδραστικού μας τα παιδιά μπήκαν στα παπούτσια του άλλου, αναγνώρισαν και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και τέλος προτάθηκαν λύσεις για τι μπορούν να κάνουν σε κάθε περίπτωση.

80a8f5b6 62f4 4859 9a3a 24a522cca0b8         3cc0c83f 01c3 4d27 8f45 1f2f4fd6d4e8

Έγινε συζήτηση για το τι μας προσφέρει η ενσυναίσθηση (κλίμα εμπιστοσύνης, αμοιβαίος σεβασμός, μείωση εντάσεων, αποδοχή της διαφορετικότητας κ.α.). Η συζήτηση έγινε πράξη μέσα από παιχνίδια εμπιστοσύνης (ή όχι) σε διάφορες ομάδες. Έπειτα, ειπώθηκαν  τα συναισθήματα που προέκυψαν από τα παιχνίδια εμπιστοσύνης.

 

5dcb6c79 b525 45cd 89dc b45923d708e3   06c74131 3973 4f00 9367 1112131c8fb3   0f45ad49 a01a 411b ad81 32b772e23f66

Τέλος, η κάθε ομάδα έφτιαξε μια κατασκευή με το «δέντρο της ενσυναίσθησης», όπου κάθε μαθητής έγραψε σε ένα φύλλο δέντρου με ποιους τρόπους δείχνουμε την ενσυναίσθησή μας στα προβλήματα του άλλου.

 

3d2637b3 b1f0 4da0 abb1 4db4843f0c9e    060bb50c 4f8b 4e76 8067 b00bf9d83e31    4cec2d8b b419 4b39 9dae 709964ebb686

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ, η συνεργασία μας θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη και άκρως ωφέλιμη για τα παιδιά!

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ -ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2025-26

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26  Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).  Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Είναι απαραίτητη η έγγραφη συναίνεση (μέσω gov.gr) του έτερου γονέα από αυτόν που κάνει την αίτηση στην πλατφόρμα, πριν την οριστικοποίηση της αίτησης.

Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α)  το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας,

β) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών

γ) Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας : Π.χ. : Λογαριασμός ΔΕΚΟ, Μισθωτήριο συμβόλαιο ή Εκκαθαριστικό Εφορίας

δ) Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου

ε) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες  που επιθυμούν τη συμμετοχή των παιδιών τους στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα υποβάλλουν σχετική αίτηση κατά την εγγραφή. Για την εγγραφή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν απαιτούνται προϋποθέσεις. Η αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται στις 14:55 ή 16:00 ανάλογα με την επιθυμία των γονέων/κηδεμόνων και τη δήλωσή τους κατά την εγγραφή.

         ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ:

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΗ

Οδηγιες_Χρησης_Εγγραφη-_Α_Δημοτικου–5

  ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ     

ΑΙΤΗΣΗ ΔΗΛΩΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

Συχνές Ερωτήσεις ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ Α ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

                        

Από τη Διεύθυνση του σχολείου