1000001579

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης!

Την προηγούμενη Πέμπτη, η Ε΄ Τάξη επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης, συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Λεωνίδας ο Λακεδαιμόνιος. 2.500 χιλιάδες χρόνια από τη Μάχη των Θερμοπυλών». Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις αξίες και τα ιδανικά που κυριαρχούσαν στην αρχαία Σπάρτη, με βασικότερες εκείνες της πειθαρχίας, της αυτοθυσίας και της ευνομίας. Παράλληλα, περιηγήθηκαν στον χώρο και θαύμασαν τα εκθέματα, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες στην περιοδική έκθεση του μουσείου, όπου δεσπόζει η περίφημη μαρμάρινη προτομή του Σπαρτιάτη οπλίτη «Λεωνίδα». Ήταν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ταξίδι στον χρόνο και τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ.

Ευχαριστούμε θερμά το μουσείο για τη φιλοξενία του, καθώς και την ξεναγό μας στο πρόγραμμα, κυρία Ευαγγελία Μανιάτη!10000015791000001582

Δημιουργία κόμικ!

«ΦΡΟΥΤΟΠΙΑ»

Αυτές τις μέρες με αφορμή το κόμικ από τη Φρουτοπία του υπέροχου Ευγένιου Τριβιζά, ξεκινήσαμε τη δημιουργία! Χωριστήκαμε σε ομάδες (άλλος ανέλαβε τα σκίτσα, άλλος τη συγγραφή κτλ) και κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της κόμικ, εμπνευσμένο από τη Φρουτοπία. Συνολικά φτιάξαμε τρία διαφορετικά κόμικ, γεμάτα φαντασία και χιούμορ!

Τελευταία παρακολουθούμε επίσης αποσπάσματα από τη γνωστή παιδική σειρά Φρουτοπία που προβλήθηκε παλαιότερα από την ΕΡΤ.
Εκτός του ότι είναι αγαπημένο μου, θεωρώ πως είναι ένα παιδικό πρόγραμμα υψηλής ποιότητας, καθώς συνδυάζει το κουκλοθέατρο, το χιούμορ και τα έξυπνα λογοπαίγνια, καλλιεργώντας τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη των παιδιών.
Για να είναι δίκαιη η ψηφοφορία για το αγαπημένο μας κόμικ, καλέσαμε μαθητές από μεγαλύτερη τάξη, να ψηφίσουν. Αναδείχθηκε ένας νικητής, όμως όλα τα έργα ήταν υπέροχα! Η δραστηριότητα αυτή επιβεβαίωσε αυτό που συχνά τονίζει ο Ευγένιος Τριβιζάς: ότι η παιδική φαντασία είναι πολύτιμη και το σχολείο οφείλει να τη στηρίζει και να της δίνει χώρο να ανθίσει!

Οι αμυγδαλιές άνθισαν και φέτος…

“Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά

με τ’ ανθισμένα σου μικρά κλαδιά …”

λέει το παιδικό τραγουδάκι.

Εμείς, λοιπόν, αφού πιάσαμε και μυρίσαμε τα άνθη της αμυγδαλιάς και μιλήσαμε για τον καρπό του δέντρου, διαβάσαμε και μάθαμε τα λόγια του τραγουδιού, το τραγουδήσαμε, παρατηρήσαμε πίνακες διασήμων ζωγράφων με θέμα την αμυγδαλιά και, στο τέλος, ζωγραφίσαμε τον δικό μας πίνακα με θέμα την αμυγδαλιά, το γενναίο δέντρο του χειμώνα.

IMG 20260303 180716

IMG 20260303 180819

«Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής»

Χτες, η τάξη μας αποχαιρέτησε τη μουσειοσκευή του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, «Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής», την οποία φιλοξενήσαμε για περίπου τρεις εβδομάδες, στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων για την υγιεινή διατροφή που έχουμε αναλάβει για φέτος.

IMG 20260218 230614

Η μουσειοσκευή ήταν μια βαλίτσα γεμάτη «θησαυρούς», τους οποίους οι μαθητές και οι μαθήτριες εξερεύνησαν με ενθουσιασμό. Περιείχε πλούσιο υλικό που μας βοήθησε να μάθουμε με βιωματικό τρόπο πολλές πλευρές του κεντρικού θέματος της διατροφής.

Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν, παίζοντας, ποια τρόφιμα είναι ζωικής και ποια φυτικής προέλευσης, τις ομάδες των τροφίμων και, στη συνέχεια, κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα, αλλά και ποια φρούτα και λαχανικά φύονται φυσικά σε κάθε εποχή και πρέπει να τα προτιμάμε.

Με βάση την πυραμίδα της διατροφής, ζωγραφίσαμε  τις προτάσεις μας για ένα υγιεινό πρωινό και φέραμε στο σχολείο το δικό μας θρεπτικό πρωινό.

Με τον παραγωγικό χάρτη της Ελλάδος, οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν καλύτερα τη χώρα τους και τα προϊόντα που παράγει, αλλά και γιατί η μεσογειακή διατροφή θεωρείται η πιο ισορροπημένη διατροφή.

Η βαλίτσα περιείχε και δραστηριότητες συνδεδεμένες με τη Γλώσσα και τον πολιτισμό μας. Παροιμίες, γλωσσοδέτες και αινίγματα μας έκαναν να μπερδέψουμε τη γλώσσα μας, να σκεφτούμε και να διασκεδάσουμε.

Στο τέλος του προγράμματος και, αφού είδαμε φωτογραφίες από πίνακες με θέμα τα τρόφιμα, οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν τον δικό τους «υγιεινό» πίνακα ζωγραφικής.

IMG 20260228 185300

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, καθώς μάθαμε πολλά και διασκεδάσαμε πολύ με τις δραστηριότητες που έκρυβε κάθε μέρα για εμάς η βαλίτσα.

1000001510 1

Παραμυθο…επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας!

Ο Φεβρουάριος είναι ένας μήνας που προσφέρει ποικίλες αφορμές για ενασχόληση με τη γλώσσα! Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του ποιητή Διονύσιου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας. Παράλληλα, η πρώτη Τετάρτη του Φεβρουαρίου γιορτάζεται ως Ημέρα Μεγαλόφωνης Ανάγνωσης. Τι πιο όμορφο, λοιπόν, από μια επίσκεψη για ανάγνωση παραμυθιών στο Νηπιαγωγείο μας;

Την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Ε’ Τάξης επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο Γερακίου, με σκοπό να διαβάσουν παραμύθια στους μικρούς τους φίλους! Τα παραμύθια που διαβάστηκαν ήταν “Ο Αρλεκίνος” και “Ο Τρελαντώνης”. Η δράση περιελάμβανε μεγαλόφωνη ανάγνωση των παραμυθιών από τα παιδιά της Ε΄ Τάξης, συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και συναισθημάτων, καθώς και ομαδικές δραστηριότητες, όπου μικροί και μεγάλοι μαθητές συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό και επιτυχία!

Τα παιδιά της Ε’ Δημοτικού, λειτούργησαν με υπευθυνότητα και σεβασμό και τα νήπια ανταποκρίθηκαν θετικά και συμμετείχαν με ενδιαφέρον σε αυτή τη δράση. Η τάξη γέμισε με γέλια, χαμόγελα και ευχάριστη διάθεση και απέδειξε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης μικρών και μεγάλων μαθητών!

Ευχαριστούμε πολύ τις νηπιαγωγούς και τους μικρούς μαθητές για τη φιλοξενία και την ανταπόκρισή τους και ελπίζουμε να το ευχαριστήθηκαν όσο εμείς!

CamScanner 04 02 2026 13.50 4

Έχω δικαίωμα κι εγώ…

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων γνωρίσαμε τα δικαιώματά μας. Τα ζωγραφίσαμε, διαβάσαμε ιστορίες και παίξαμε θεατρικό, φτιάξαμε την ακροστιχίδα των δικαιωμάτων και συζητήσαμε το γιατί είναι τόσο σημαντικά τα δικαιώματα για τον άνθρωπο.

CamScanner 27 01 2026 12.45

Στη συνέχεια των Εργαστηρίων, επιλέξαμε και μιλήσαμε πιο αναλυτικά για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, για το δικαίωμα που έχουν τα παιδιά να μην εργάζονται μέχρι 15 ετών, το δικαίωμα στην ισότητα και τις ίσες ευκαιρίες τόσο των φύλων όσο και των ατόμων με αναπηρία , παρακολουθώντας ιστορίες στον διαδραστικό πίνακα και προσπαθώντας να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας για όσα βλέπαμε.

Στο τέλος, επικεντρωθήκαμε στο δικαίωμα στην αγάπη. Όλα τα παιδιά αξίζουν και έχουν ανάγκη να τα αγαπούν, για να μεγαλώσουν και να είναι ψυχικά υγιή.

Διαβάσαμε το βιβλίο της Άννας Κουππάνου, «Η Λένα και η μέλισσα», και γράψαμε κι εμείς τις δικές μας προτάσεις για την αγάπη που είναι «μεγάλη ή μικρή σαν …».

Συμφωνήσαμε πως όλοι- μικροί και μεγάλοι – χρειαζόμαστε αγάπη και σεβασμό και πρέπει να δίνουμε και στους άλλους αγάπη και σεβασμό.

Κατασκευάσαμε τα γυαλιά της αγάπης και είδαμε τον κόσμο μέσα από αυτά. Και κάθε φορά που κάτι μας στεναχωρεί ή μας θυμώνει, εμείς φοράμε τα γυαλιά μας και κοιτάμε τον κόσμο αλλιώτικα …

Facetune 04 02 2026 13 36 39

Κουίζ Γεωγραφίας

Στη Δ΄ Δημοτικού, παρόλο που το βιβλίο της Μελέτης αναφέρεται επιγραμματικά στα γεωγραφικά διαμερίσματα και τους νομούς της Ελλάδας, αποφασίσαμε να τα δουλέψουμε πιο αναλυτικά, αφού θα τα συναντήσουν ξανά στη Γεωγραφία των επόμενων τάξεων και θα τους φανούν χρήσιμα και στη ζωή τους γενικότερα.

Εδώ και καιρό τα μαθαίνουμε στην τάξη και σήμερα εξασκηθήκαμε μέσα από ένα
Κουίζ Γεωγραφίας!
Είχαμε τρεις νικητές, αλλά οι περισσότεροι έφτασαν πολύ κοντά στη νίκη!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθεια τους!

Τις καρτέλες θα τις βρείτε στο Mindful Teaching!

Μια παράξενη βροχή…

Στη νέα ενότητα της Γλώσσας, τα παιδιά του βιβλίου περνούν μια βροχερή ημέρα, διαβάζοντας παραμύθι.

Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να αφιερώσουμε κι εμείς κάποιες ώρες αυτής της βροχερής εβδομάδας που διανύουμε στην ανάγνωση ιστοριών.

«Βρέχει καρεκλοπόδαρα» στο βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου και, αφού γελάσαμε με τις περιπέτειες του Ιάκωβου του καπέλου που ήθελε να γίνει βροχοποιός, ‘βάλαμε μπροστά’ τη φαντασία μας, σκεφτήκαμε και ζωγραφίσαμε ο καθένας και η καθεμία τη δική του/της παράξενη βροχή.

Βρέχει, λοιπόν… αυτιά, σοκολάτες, ντουλάπες, παντόφλες, βελάκια και άλλα παράξενα πράγματα στην τάξη της Α’ δημοτικού…

IMG 20260128 115133

Ημέρα Μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος

CamScanner 28 01 2026 18.24

Η χτεσινή μέρα ήταν αφιερωμένη στην ιστορική μνήμη.

Στην τάξη μας προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε με απλά λόγια πόσο σημαντικό είναι ο άνθρωπος να γνωρίζει τα ιστορικά γεγονότα και τα αποτελέσματα αυτών, να κρίνει αν όσα ακούει είναι σωστά ή λάθος και να παλέψει να μην ξανασυμβούν αυτά που έβλαψαν την ανθρωπότητα.

Με τη βοήθεια του βιβλίου της Κέλλυ Ματαθία-Κόβο, ” Τα κίτρινα καπέλα”, προσεγγίσαμε το Ολοκαύτωμα με τρόπο κατάλληλο για μικρά παιδιά.

Συνδέσαμε όσα ακούσαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα που μελετάμε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Συμφωνήσαμε πως κανένας δεν πρέπει να στερεί τα δικαιώματα από κάποιον άλλον άνθρωπο, επειδή απλά είναι διαφορετικός από αυτόν.

Όλοι οι άνθρωποι, αν και διαφορετικοί, έχουμε τα ίδια δικαιώματα και αξίζουμε την αποδοχή και τον σεβασμό των άλλων.

 

 

IMG 2806

27 Ιανουαρίου Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος

27 Ιανουαρίου
Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος
Σήμερα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε την έννοια του ξεριζωμού, μπαίνοντας στη θέση ενός παιδιού που αναγκάστηκε να αφήσει το σπίτι του απλώς επειδή ήταν διαφορετικό.
Σκεφτήκαμε τι είναι πραγματικά σημαντικό, εκφράσαμε συναισθήματα και κατανοήσαμε την αξία της αποδοχής, του σεβασμού και της ανθρωπιάς.

Θυμόμαστε το παρελθόν για να χτίζουμε ένα πιο δίκαιο μέλλον!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς