IMG 8408 1

«Ταξίδι στα ελληνικά νησιά»

Επειδή το καλοκαίρι πλησιάζει και το μυαλό όλων μας ταξιδεύει ήδη σε θάλασσες, βαλίτσες και διακοπές, ήταν η ιδανική στιγμή να ξεκινήσουμε την Ενότητα 16 του βιβλίου της Γλώσσας — μια ενότητα γεμάτη… ταξίδια!   Σήμερα η τάξη μας μετατράπηκε σε ένα μικρό ταξιδιωτικό γραφείο και κάναμε ένα υπέροχο «tour» στα αγαπημένα ελληνικά νησιά. Κάθε παιδί διάλεξε το νησί που του αρέσει περισσότερο και έγινε για λίγο… ξεναγός!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έψαξαν πληροφορίες και ανακάλυψαν θησαυρούς για κάθε προορισμό: παραδοσιακά φαγητά που μας άνοιξαν την όρεξη, μουσεία γεμάτα ιστορία, εκκλησίες με ξεχωριστή αρχιτεκτονική, αλλά και ενδιαφέρουσες ιστορίες και παραδόσεις από κάθε νησί.

Στη συνέχεια, παρουσίασαν τις εργασίες τους στην τάξη και ταξιδέψαμε όλοι μαζί  με τις αφηγήσεις τους!

 

Εκδρομή στο Πολεμικό Μουσείο

Με τη ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας, την Πέμπτη 30 Απριλίου, είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, έναν χώρο γεμάτο ιστορία, μνήμες και πολύτιμα διδάγματα.

Οι μαθητές γνώρισαν από κοντά σημαντικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας, είδαν εκθέματα που ζωντανεύουν το παρελθόν και είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα την αξία της ειρήνης και της ελευθερίας.

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία που συνδύασε γνώση, συγκίνηση και ενθουσιασμό, αφήνοντας σε όλους μας όμορφες αναμνήσεις! 🇬🇷

Στην επιστροφή,  κάναμε μια στάση να περπατήσουμε στον Ισθμό της Κορίνθου όπου οι περισσότεροι απλο τους μαθητές δεν είχαν διασχίσει τη γέφυρα.

IMG 7461

«Πρώτη του Μάη!»

Σήμερα στην τάξη μας γνωρίσαμε καλύτερα την Πρωτομαγιά και μάθαμε ότι είναι μια διπλή γιορτή. Δεν γιορτάζουμε μόνο την άνοιξη και τα λουλούδια, αλλά και την Εργατική Πρωτομαγιά, που είναι αφιερωμένη στους ανθρώπους που εργάζονται. Μάθαμε πως πριν πολλά χρόνια οι εργάτες δούλευαν πολλές ώρες σε δύσκολες συνθήκες και αγωνίστηκαν για καλύτερη ζωή, ζητώντας λιγότερες ώρες δουλειάς, ξεκούραση και δικαιοσύνη. Η πιο γνωστή κινητοποίηση έγινε το 1886 στο Σικάγο, και από τότε η ημέρα αυτή έγινε σύμβολο των εργατικών αγώνων σε όλο τον κόσμο.

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν  τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια τα οποία κατασκευάσαμε χρησιμοποιώντας πιάτα και χρωματιστά χαρτονια!
Μέσα γράψαμε φράσεις σχετικές με την Πρωτομαγιά, ενώ παράλληλα ακούγαμε τη μουσική που μας αρέσει!

ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

 

Πασχαλινό bazaar – Κάλαντα Λαζάρου από τη Στ’ τάξη του σχολείου μας

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν δύο όμορφες δράσεις από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Γερακίου, με αφορμή τις άγιες ημέρες του Πάσχα.

Οι μικροί μαθητές διοργάνωσαν ένα ξεχωριστό Πασχαλινό Μπαζάρ, γεμάτο δημιουργικότητα, χρώματα και αγάπη. Με χειροποίητες κατασκευές, πασχαλινά στολίδια και λαμπάδες, υποδέχτηκαν γονείς, συγγενείς και φίλους, προσφέροντας χαμόγελα και γιορτινή ατμόσφαιρα.

Παράλληλα, αναβίωσαν το όμορφο έθιμο με τα Κάλαντα του Λαζάρου, γεμίζοντας τις γειτονιές του Γερακίου με παιδικές φωνές, παραδοσιακές μελωδίες και ελπίδα. Οι μαθητές, με ενθουσιασμό και σεβασμό στην παράδοση, μετέφεραν το μήνυμα της αναγέννησης και της χαράς.

Σκοπός των δύο αυτών δράσεων ήταν η συγκέντρωση χρημάτων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικής εκδρομής στην Αθήνα. Με τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας, η προσπάθειά τους στέφθηκε με επιτυχία, αποδεικνύοντας πως η συνεργασία, η προσφορά και η αγάπη μπορούν να κάνουν όμορφα πράγματα να συμβούν.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς , στους γονείς  και σε όλο τον κόσμο που στήριξαν αυτή την αξιέπαινη πρωτοβουλία! Το πιο μεγάλο ευχαριστώ το χρωστάμε στο διευθυντή του σχολείου μας όπου στηρίζει όλες τις προτάσεις μας και μας βοηθάει να τις πραγματοποιήσουμε.

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους με υγεία!

 

 

IMG 20260313 103746865 HDR2

“Πάντα φανταζόμουν τον Παράδεισο σαν ένα είδος βιβλιοθήκης…” Χόρχε Λουίς Μπόρχες

Το προηγούμενο το διάστημα στην τάξη ασχοληθήκαμε με την ενότητα της Γλώσσας που αφορά τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες. Έτσι, εφόσον το χωριό διαθέτει δική του αξιόλογη βιβλιοθήκη, δε θα μπορούσαμε να μην την επισκεφτούμε! Είχαμε ήδη συζητήσει στην τάξη για τον τρόπο λειτουργίας των δανειστικών βιβλιοθηκών, για την οργάνωση και την ταξινόμηση των βιβλίων, καθώς και για τους κανόνες δανεισμού. Είχε φτάσει λοιπόν η κατάλληλη ώρα για τους μαθητές της Ε΄ να πραγματοποιήσουν μια «επιτόπια έρευνα» στη Βιβλιοθήκη Γερονθρών! Μαζί μας ήρθαν και οι μαθητές της Στ΄ τάξης, καθώς και η δασκάλα τους, η κυρία Ευαγγελία, η οποία, μάλιστα, υπήρξε η ξεναγός μας σε αυτή την επίσκεψη. Με πολλή χαρά και γεμάτοι περιέργεια οι μαθητές άκουγαν με προσήλωση τα όσα ενδιαφέροντα είχε να τους πει η κυρία Ευαγγελία, σχετικά με τη λειτουργία της τοπικής αυτής βιβλιοθήκης, την ιστορία της, τα βιβλία που φιλοξενεί, τις δράσεις που γίνονται σε αυτή, όπως η λέσχη ανάγνωσης και φυσικά δεν παρέλειψε να βγάλει κάρτα δανεισμού σε όσα παιδιά εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Ήταν μια υπέροχη ευκαιρία εξοικείωσης με τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες, αλλά και συνειδητοποίησης ότι το Γεράκι είναι ένα χωριό που προσφέρει πολλά στους κατοίκους του, με την πολύτιμη, συχνά, συμβολή ανθρώπων που εργάζονται εθελοντικά για την προαγωγή του πολιτισμού στον τόπο τους.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ευαγγελία και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γερονθρών και ελπίζουμε να ανανεώνουμε στο εξής συχνότερα το ραντεβού μας με τη βιβλιοθήκη, τα βιβλία και τη φαντασία…

Παράσταση θεάτρου σκιών

Σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Γερακίου παρακολούθησαν την παράσταση θεάτρου σκιών” Τα 40 μπαλώματα του Καραγκιόζη “από τον εξαιρετικό καραγκιοζοπαίχτη Μιχάλη Καντήλωρο. Τα παιδιά αλλά και οι δάσκαλοι το διασκαδάσαμε πολύ , γελάσαμε, συμμετείχαμε ενεργά, χειροκροτήσαμε και στο τέλος φωτογραφηθήκαμε και επεξεργαστήκαμε τις φιγούρες.

Μάθαμε όμως στο τέλος και μια φοβερή πληροφορία… Οι καραγκιοζοπαίχτες δεν κάνουν πρόβες με τα λόγια όπως οι ηθοποιοί, αλλά αυτοσχεδιάζουν τη στιγμή που παίζουν….

Το δικό μας «Θέατρο Σκιών»

Η 3η ενότητα της Γλώσσας με τίτλο «Μια παράσταση στην πλατεία» μας γνωρίζει το θέατρο σκιών.

IMG 20260118 175006

Στα παιδιά ήταν ήδη γνωστός ο Καραγκιόζης. Στην τάξη τον γνωρίσαμε λίγο καλύτερα, εξηγώντας γιατί ονομάζεται θέατρο σκιών, μιλώντας για το επάγγελμα του καραγκιοζοπαίχτη και για έναν από τους πιο γνωστούς καραγκιοζοπαίχτες, τον Ευγένιο Σπαθάρη, αναλύοντας τι χρειάζεσαι για να παίξεις θέατρο σκιών και μαθαίνοντας τα ονόματα από τις υπόλοιπες φιγούρες.

Το επόμενο βήμα ήταν να γίνουμε εμείς καραγκιοζοπαίχτες για μια μέρα. Δεν ήταν, όμως, τόσο απλό, καθώς αναλάβαμε να περάσουμε από όλα τα στάδια μέχρι να φτάσουμε να παίξουμε θέατρο.

Έτσι, φτιάξαμε τις δικές μας φιγούρες, γράψαμε τις δικές μας ατάκες και, αφού στήθηκε ο μπερντές και έσβησαν τα φώτα, με τη βοήθεια του φακού είπαμε τα λόγια, παίζοντας με τις φιγούρες μας.

Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και, γνωρίζοντας, πλέον, μερικά πράγματα παραπάνω, ανυπομονούν για την παράσταση Καραγκιόζη που θα λάβει χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας σε λίγες μέρες από επαγγελματία καραγκιοζοπαίχτη.

 

“Πολιτισμική” αντάμωση

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή μας συνάντηση με την Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Νέας Κούταλης Λήμνου.

Η συνεργασία αυτή είχε προγραμματιστεί στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για την Πολιτιστική Κληρονομιά του τόπου μας.

Η δασκάλα της τάξης,κα Αδάμ Αργυρώ – Ειρήνη, είχε ετοιμάσει μια πλήρη εικονική ξενάγησή μας στο νησί μέσω Google Maps και, κυρίως, στους τόπους που αναφέρονταν στους θρύλους που συνέλεξαν στη διάρκεια της χρονιάς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης ανέλαβαν τη διήγηση και εμείς μάθαμε την ιστορία της σπηλιάς του Φιλοκτήτη, του αγάλματος της Μαρούλας στο λιμανάκι του Κότσινα, την προέλευση του ονόματος του χωριού και τη σχέση του νησιού με τον Ήφαιστο, τη θεραπευτική χρήση της Λημνίας Γης κ.ά.

Με τη σειρά μας διηγηθήκαμε κι εμείς τον θρύλο των «Σκυλοκέφαλων» του Γερακίου και άλλους θρύλους της ευρύτερης περιοχής, που συμπεριλαμβάνονται στο εφημεριδάκι που δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης. Επιπλέον, “ταξιδέψαμε” τους μαθητές και τις μαθήτριες της Νέας Κούταλης στην ιστορία του κάστρου Γερακίου.

Τα παιδιά χάρηκαν πολύ με τη διαδικτυακή αυτή αντάμωση με μαθητές/-τριες άλλης περιοχής και εξέφρασαν την επιθυμία να συνομιλήσουν ξανά και να ανταλλάξουν νέα.

Ευχαριστούμε πολύ την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/- τριες της Νέας Κούταλης Λήμνου για τη συνεργασία.

IMG 2257

«Το πιο γλυκό ψωμί»

Αυτή την εβδομάδα βρισκόμαστε στην ενότητα «Του κόσμου το ψωμί» και μαθαίνουμε αναλυτικά τα στάδια παραγωγής ψωμιού.

Μένοντας όμως μόνο στις πληροφορίες του βιβλίου ήταν αδύνατο να κατανοήσουμε πόσες διαδικασίες απαιτούνται για να έχουμε το ψωμί στο τραπέζι μας!
Έτσι, οργανώσαμε μια μικρή εκδρομή και με τη βοήθεια του υπέροχου κ. Τάκη μάθαμε περισσότερα για τη διαδικασία, από την σπορά του σιταριού μέχρι και το ψήσιμο του ψωμιού. Επισκεφτήκαμε και ένα αλώνι, είδαμε μύλους όπου μετατρέπονταν το σιτάρι σε αλεύρι και στο τέλος ήρθε το καλύτερο!

Η γλυκιά κ. Μαρία, που διατηρεί τις παραδόσεις μας άνοιξε το σπίτι της και μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς ζυμώνεται η ζύμη με νερό, αλάτι και προζύμι, δημιουργώντας την τέλεια βάση για το ψωμί αλλά το ψήσιμο της ζύμης σε ξυλόφουρνο, όπου η μυρωδιά του φρέσκου ψωμιού ήταν απλώς μαγευτική!

Ευχαριστούμε από καρδιάς την κ. Μαρία και τον κ.Τάκη που μας γέμισαν με εικόνες, ήχους, μυρωδιές που θα θυμόμαστε για πάντα!

Messenger creation 13453CFC 56B0 48DB 8628 A110910A520C

Εκπαιδευτική εκδρομή στο κάστρο Γερακίου

Σήμερα το σχολείο μας επισκέφθηκε το κάστρο του χωριού, προκειμένου τα παιδιά να γνωρίσουν ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής ιστορίας.

Το κάστρο του Γερακίου είναι ένα φράγκικο κάστρο που εξελίχθηκε σε καστροπολιτεία, σε υψόμετρο 400 μέτρων στους πρόποδες του Πάρνωνα, το οποίο χτίστηκε από το Γάλλο βαρόνο Γκι Ντε Ντιβελέ το 1209 επί Φραγκοκρατίας. Ήταν ενδιάμεσος σταθμός για την επικοινωνία με φωτιές, ανάμεσα στα κάστρα του Μυστρά και της Μονεμβασιάς.

Με τη βοήθεια του αρχαιολόγου, Παναγιώτη Χριστάκη, κάναμε ένα “ταξίδι” στην ιστορία του κάστρου, μέσα από τις πληροφορίες και τις εικόνες που μας έδειξε.

Επισκεφθήκαμε τρεις από τις εκκλησίες του κάστρου που λειτουργούν ακόμη, την ημέρα της εορτής του εκάστοτε Αγίου/Αγίας, της Αγίας Παρασκευής, της Ζωοδόχου Πηγής και του Αγίου Γεωργίου. Παρατηρήσαμε την αρχιτεκτονική των ναών και τις αγιογραφίες και μάθαμε πληροφορίες για αυτούς. Ανεβήκαμε μέχρι την κορυφή του κάστρου, θαυμάσαμε τη θέα και προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς θα ζούσαν τότε οι κάτοικοι της καστροπολιτείας.

Επιστρέψαμε στο σχολείο μας γεμάτοι/-ες εικόνες και πληροφορίες.

Ευχαριστούμε πολύ τον αρχαιολόγο, Χριστάκη Παναγιώτη, που για ακόμη μια φορά μας βοήθησε με τις γνώσεις του να γνωρίσουμε τον τόπο μας λίγο καλύτερα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς