cropped Festa Junina Instagram Post 8

Μαθαίνουμε, αναγνωρίζουμε και κατανοούμε τα συναισθήματα

010 025

Η αναγνώριση και η κατανόηση των συναισθημάτων (τόσο των δικών μας όσο και των άλλων) αποτελεί τον πυρήνα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και είναι κρίσιμη για την ψυχική μας υγεία και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι εκμάθησης και εξάσκησης για τους μαθητές/τριές μας που στοχεύουν στην κατανόηση των συναισθημάτων. Μέσα από παρατήρηση σχετικών εικόνων με διάφορες εκφράσεις προσώπου, οι μαθητές/τριες μπορούν να διακρίνουν και να ονομάσουν το αντίστοιχο συναίσθημα που παρατηρούν στην εικόνα και στη συνέχεια να το σχηματίσουν με την πλαστελίνη ή και να το ζωγραφίσουν με τους μαρκαδόρους μόνοι τους. Μπορούν επίσης με τη χρήση καθρέφτη να μιμηθούν το συναίσθημα με το δικό τους πρόσωπο για την καλύτερη αναγνώριση των συναισθημάτων.

Στόχοι και οφέλη 🤓

  • Αυτογνωσία
  • Αυτοδιαχείριση
  • Αναγνώριση συναισθημάτων
  • Ενσυναίσθηση
  • Διαχείριση σχέσεων

 

Εξάσκηση

  • Ενίσχυση έκφρασης λόγου
  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου
  • Βελτίωση λεπτής κινητικότητας (χρήση πλαστελίνης & μαρκαδόρων)
  • Ενίσχυση οπτικοκινητικού συντονισμού
  • Ενίσχυση συγκέντρωσης και προσοχής

 

📎Σημαντικό που το εξηγούμε πάντα στα παιδιά κατά τη διάρκεια των παραπάνω μαθησιακών δραστηριοτήτων📎

“Μάθε στα παιδιά σου ότι όλα τα συναισθήματα έχουν αξία, όμως δεν είναι όλες οι συμπεριφορές αποδεκτές.”

~ matthew.coast

 

🌻Συνεργασία μελών ΕΕΠ Ψυχολόγου & Λογοθεραπεύτριας:

Ιωάννης Ορδουλίδης ΠΕ23 & Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21

 

 

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα γράμματα της αλφαβήτας

10 25

Δίνονται στον μαθητή πολύχρωμα ξυλάκια και ο μαθητής καλείται να αναγνωρίσει τα χρώματα και να φτιάξει τα γράμματα της αλφαβήτας. Έπειτα ζητείται από τον μαθητή να αναγνωρίσει τα γράμματα και να βρει λέξεις που αρχίζουν από τα γράμματα που έχει φτιάξει.

Στόχοι δραστηριότητας 🎯

Ενίσχυση φωνολογικής ενημερότητας 

Εμπλουτισμός λεξιλογίου

Εκμάθηση γραμμάτων

 

🗣 Φωνολογική ενημερότητα είναι η ικανότητα του μαθητή να αναγνωρίζει και να χειρίζεται συνειδητά τα φωνολογικά στοιχεία της γλώσσας. Τα φωνήματα συνδυάζονται σε συλλαβές και οι συλλαβές σε λέξεις. Η απόκτηση της φωνολογικής ενημερότητας είναι σημαντική καθώς αποτελεί το θεμέλιο για την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία.

 

🌻Συνεργασία μέλους ΕΕΠ και εκπαιδευτικών:

Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21 & Ευάγγελος Μπουρτζής ΠΕ70ΕΑΕ & Χρήστος Πούλιος ΠΕ71

Μαθητικές δημιουργίες με πλαστελίνη και νερομπογιές

1 11 25

1. Ο μαθητής της ΣΤ’ τάξης αγαπάει ιδιαίτερα να δημιουργεί με την πλαστελίνη διάφορα αντικείμενα. Αυτή τη φορά δημιούργησε έναν ψύκτη νερού επηρεασμένος από τον ψύκτη πόσιμου νερού που τοποθετήθηκε φέτος στο σχολείο μας από τον Δήμο Θήρας, σε συνεργασία με τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θήρας (ΔΕΥΑΘ) . Του αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την συγκέντρωσή του και την παρατήρηση κάθε λεπτομέρειας. 🧐

2. Ο μαθητής της Δ΄τάξης με πρότυπο σχεδίου τον οισοφάγο, το στομάχι και το συκώτι – όργανα του ανθρώπινου σώματος, ζωγράφισε με νερομπογιές το δικό του σχέδιο και του αξίζουν επίσης πολλά συγχαρητήρια για την επιμέλειά του και την συγκέντρωση της προσοχής του προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στη στοχοθεσία της συγκεκριμένης μαθησιακής δραστηριότητας. 🎯

🌻Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ

1. Ευάγγελος Μπουρτζής ΠΕ70ΕΑΕ

2. Νεκτάριος Τσιαμπαλής ΠΕ25

Μικρά χεράκια εν δράσει!

10 31 25

Μικρά χεράκια εν δράσει με δαχτυλομπογιές δημιουργούν, ανακαλύπτουν και μαθαίνουν τα αρχικά των ονομάτων τους σε πολύχρωμες καρδιές και στη συνέχεια με την βοήθεια του πλαστικοποιητή κατασκευάζουν τα ξεχωριστά σουπλά της καρδιάς τους με το πρώτο γράμμα του ονόματός τους.

🤓 Υλικά:

  • Χαρτόνια
  • Ταινία μεταλιζέ για τα αρχικό γράμμα του ονόματος
  • Δαχτυλομπογιές
  • Ψαλίδι
  • Φύλλα πλαστικοποιητή
  • Πλαστικοποιητής
  • Χρυσόσκονη & πεταλούδες για στόλισμα

 

💪 Δεξιότητες:

  • Συγκέντρωση προσοχής
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Αναγνώριση χρωμάτων και επιλογή με βάση την επιθυμία τους
  • Φωνολογική ενημερότητα
  • Τήρηση οδηγιών & κανόνων τάξης
  • Αυτοέλεγχος

 

Η ομάδα των μικρών μαθητών/τριών αποδέχτηκε με χαρά και ενθουσιασμό την💡ιδέα της δασκάλας τους ότι κάθε Παρασκευή θα αφήνουν μέσα στις κασετίνες τους τα μολύβια και τις γόμες τους και το μάθημα της Παρασκευής θα είναι αποκλειστικά η δημιουργία, η ανακάλυψη, η κατασκευή, το πείραμα και το παιχνίδι! 🥳

 

🌻Συνεργασία εκπαιδευτικού και μελών ΕΕΠ & ΕΒΠ

Φωτεινή Κανάκη ΠΕ71 & Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21 & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ

 

 

 

 

Ευχαριστούμε πολύ!

31 10

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ευάγγελο Κοιλιακούδη και την εταιρία Santo Clean E.E. για την γενναιόδωρη χορηγία τους και αυτή τη σχολική χρονιά σε εξειδικευμένα υλικά και είδη καθαριότητας, υγιεινής και απολύμανσης. Τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον για τα παιδιά και τη σχολική μας μονάδα και ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη υποστήριξη! 🙏

📎Εταιρία Κοιλιακούδης Santo Clean E.E. Επικοινωνία: 2286033243 , 2286033323

Μαθαίνουμε για έθιμα άλλων χωρών

31 10 2025

Τελευταία ημέρα του Οκτώβρη 🍂 και αποχαιρετούμε τον μήνα με τη ζωγραφιά με θέμα την κολοκύθα μαθαίνοντας για το έθιμο άλλων χωρών του κόσμου που λέγεται “Halloween” 🎃 και γιορτάζεται την τελευταία ημέρα του Οκτώβρη. Είναι ο εορτασμός της παραμονής της ημέρας των Αγίων Πάντων (All Hallow even) στην Αμερική και στην Αγγλία. Στη γιορτή αυτή- στις χώρες του αγγλοσαξωνικού κόσμου κυρίως, τα παιδιά βγαίνουν έξω σαν παρέες, μασκαρεμένα συνήθως σαν κάτι τρομακτικό και πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι όπου ζητάνε να τους κεράσουν διάφορα γλυκά ή να τους κάνουν μία φάρσα.

🌻Εκπαιδευτικός:

Δήμητρα Μητροπία ΠΕ70ΕΑΕ

Βιωματικό πείραμα με τη “νυχτερίδα”

29 10

Η μάθηση μέσω βιωματικού πειράματος αποτελεί μια βασική πτυχή της Βιωματικής Μάθησης, μιας θεωρίας που τονίζει τη δημιουργία της γνώσης μέσω της βιωματικής εμπειρίας.

Στο πλαίσιο των πειραματικών δραστηριοτήτων του τμήματος της κ. Δήμητρας Μητροπία, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό και βιωματικό πείραμα με τη “νυχτερίδα”! Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά παρατήρησαν τι συμβαίνει όταν τοποθετούν το ειδικό υλικό στο νερό και πώς αλλάζει η μορφή του.

Τα παιδιά άγγιξαν, παρατήρησαν, συζήτησαν και έκαναν υποθέσεις για το τι θα συμβεί. Με ενθουσιασμό διαπίστωσαν τις αλλαγές, αναπτύσσοντας τη δεξιότητα της παρατήρησης.

Η δραστηριότητα συνδύασε αισθητηριακή εμπειρία και συνεργασία, προσφέροντας στα παιδιά μια χαρούμενη και δημιουργική μαθησιακή στιγμή! 🌈

🌻Συνεργασία εκπαιδευτικού και μέλους Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού:

Δήμητρα Μητροπία ΠΕ70ΕΑΕ & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ

Συμμετοχή στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θήρας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

28 10

Με ιδιαίτερη τιμή το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας συμμετείχε στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θήρας σήμερα Τρίτη 28/10/2025, ημέρα της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Συγχαρητήρια αξίζουν πραγματικά σε όλους:

Στους μαθητές μας για την άψογη εμφάνιση, το παράστημα, τον ενθουσιασμό και τον σεβασμό με τον οποίο τίμησαν την επέτειο.

Στους εκπαιδευτικούς για τον συντονισμό, την καθοδήγηση και την προσπάθειά τους να μεταλαμπαδεύσουν την ιστορική μνήμη και τα ιδανικά.

Στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών μας και όλους τους παρευρισκόμενους που με την παρουσία τους και το θερμό τους χειροκρότημα τίμησαν την ημέρα.

Η μαθητική παρέλαση είναι πάντα μια συγκινητική στιγμή και ένας φόρος τιμής στην ιστορία μας και στους αγώνες για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία.

Χρόνια πολλά σε όλους! 🇬🇷

🌻 Εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που συνόδεψαν τους μαθητές μας κατά την διάρκεια της μαθητικής παρέλασης:

Ευάγγελος Μπουρτζής ΠΕ70ΕΑΕ & Χρήστος Πούλιος ΠΕ71 & Μελίνα Μπούζι ΠΕ29 & Νεκτάριος Τσιαμπαλής ΠΕ25 & Ιωάννης Ορδουλίδης ΠΕ23 & Ευαγγελία Γιαννακοπούλου ΠΕ23

🌻 Εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που συνόδεψαν τον μαθητή μας κατά την διάρκεια της Ιερής Δοξολογίας στον Μητροπολιτικό Ναό Θήρας και κατά την κατάθεση στεφάνου στο μνημείο Ηρώων:

Φωτεινή Κανάκη Αν. Διευθύντρια ΠΕ71 & Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 1940

27 10

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού ολοκλήρωσαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατασκευών και ζωγραφιών με θέμα την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο στον διαδραστικό πίνακα.

Η 28η Οκτωβρίου δεν είναι μόνο ημέρα μνήμης, είναι και ημέρα χρέους.

Θυμόμαστε τις θυσίες εκείνης της γενιάς και κρατάμε ζωντανές τις αξίες για τις οποίες πολέμησαν: Ελευθερία, Δημοκρατία και Αντίσταση σε κάθε μορφή τυραννίας και μισαλλοδοξίας.

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου! Ζήτω η Ελλάδα! 🇬🇷

📍Το σχολείο μας αύριο Τρίτη 28/10/2025, με μία αντιπροσωπευτική ομάδα μαθητών/τριών και τη συνοδεία του εκπαιδευτικού προσωπικού, θα συμμετέχει στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θήρας στα Φηρά και στη μαθητική παρέλαση.

Οι κανόνες των μικρών μαθητών/τριών της Α’ τάξης

22 10 25

Οι κανόνες στην Α’ Δημοτικού είναι απαραίτητοι για τη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και οργανωμένου μαθησιακού περιβάλλοντος, ειδικά για τα παιδιά που κάνουν μετάβαση από το νηπιαγωγείο. Είναι σημαντικό να είναι απλοί, θετικοί και οπτικοποιημένοι.

Είναι χρήσιμο, οι κανόνες να καθορίζονται μαζί με τα παιδιά στην αρχή της σχολικής χρονιάς ώστε να νιώθουν ότι είναι μέρος της ομάδας και υπεύθυνα για την τήρησή τους.

Το έντυπο των κανόνων έχει γίνει αγαπημένη δραστηριότητα των μικρών μαθητών και μπορούν να κάνουν ταύτιση του νοήματος της εικόνας ή και να εκφράσουν λεκτικά τους κανόνες με την βοήθεια της εικόνας ως υπενθύμιση για τον δικό τους αυτοέλεγχο ενισχύοντας την ικανότητα του μαθητή/τριας να ελέγχει τη δική του συμπεριφορά και τις παρορμήσεις του ώστε να παραμείνει συγκεντρωμένος, να τηρεί τους κανόνες και να επιδιώκει τους στόχους του.

Υποστηρικτική δραστηριότητα σε παιχνίδι ομάδας ☑️

Με την δραστηριότητα της παρατήρησης και της αξιολόγησης με τη χρήση ενός απλού ζαριού που γίνεται παιχνίδι στην ομάδα της τάξης,  τοποθετούμε- κάθε φορά σε διαφορετικές πλευρές- τις αντίστοιχες παρακάτω εικόνες της παρουσίασης και οι μαθητές ρίχνοντας το ζάρι παρατηρούν και αξιολογούν την ανάλογη εικόνα που τυχαίνει σε κάθε ρίψη του ζαριού με τον αντίχειρά τους, αντίστοιχα σε σωστή και λάθος συμπεριφορά.



Λήψη αρχείου

Συνοπτικά, οι κανόνες της τάξης παρέχουν τη δομή ενώ ο αυτοέλεγχος είναι η δεξιότητα που επιτρέπει στους μικρούς μαθητές να λειτουργούν εντός αυτής της δομής με στόχο πάντα την αυτοπειθαρχία και την ομαλή λειτουργία της τάξης.

Μπορείτε κι εσείς να αποθηκεύσετε και να έχετε το έντυπο των κανόνων της τάξης μας! 🤩

22 10

🌻Εκπαιδευτικός:

Φωτεινή Κανάκη ~ Δασκάλα ειδικής αγωγής ΠΕ71

Σελίδα 5 από 45

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση