cropped Festa Junina Instagram Post 8

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με νερομπογιές

34

Δίνονται στο παιδί νερομπογιές 🎨 και το παιδί καλείται να φτιάξει λουλούδια🌸 και να κατονομάσει τα χρώματα. Στη συνέχεια ζητείται από το παιδί να κατονομάσει τα γράμματα που υπάρχουν στα λουλούδια και να φτιάξει συλλαβές με το φώνημα στόχο και τα φωνήεντα.

Δίνονται στο παιδί νερομπογιές 🎨 και το παιδί καλείται να φτιάξει πρόσωπα 🙂 με διαφορετικές εκφράσεις (π.χ. χαρούμενος, λυπημένος, κ.α.). Έπειτα ζητείται από το παιδί να αναγνωρίσει τα συναισθήματα που απεικονίζουν τα πρόσωπα που έφτιαξε με τις νερομπογιές (π.χ. χαρούμενος, λυπημένος, κ.α.).

Στόχοι δραστηριoτήτων:

✔️Ενίσχυση φωνολογικής ενημερότητας

✔️Εμπλουτισμός λεξιλογίου

✔️Ενίσχυση της έκφρασης του λόγου

✔️Εκμάθηση χρωμάτων

✔️Αναγνώριση συναισθημάτων (π.χ. χαρούμενος, λυπημένος, κ.α.)

✔️Βελτίωση λεπτής κινητικότητας

✔️Ενίσχυση του οπτικοκινητικού συντονισμού

✔️Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της προσοχής

 

🌻Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού:

Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21 & Αναστασία Ισλαμάι ΠΕ21 & Ιωάννης Ορδουλίδης ΠΕ23

Παιχνίδια με το φαγητό ~ Food Play

33

Πώς γίνεται ένα καρότο να γίνει ένα λουλούδι, να γίνει μαλλιά, να γίνει πινέλο αλλά και χρώμα του ίδιου του καρότου;

Πώς μπορεί το μήλο να γίνει αυτοκίνητο και η μπανάνα να γίνει ένα μεγάλο στόμα που χαμογελάει;

Εξαιρετικές ιδέες στο Παιχνίδι με το φαγητό ~ Food Play, με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις τροφές και την ενθάρρυνση της δοκιμής για τα παιδιά που αρνούνται μεγάλο εύρος τροφών ή για όσα παιδιά αντιμετωπίζουν διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας και η εμφάνιση των τροφών, η μυρωδιά και η υφή τους προκαλεί δυσφορία ή ακόμη και άγχος.

Μέσα από την παραπάνω παιγνιώδη θεραπευτική προσέγγιση στις θεραπευτικές συνεδρίες της κ. Εμμανουέλας Σοφίου ΠΕ29, ιδιαίτερα σημαντική είναι η επαναλαμβανόμενη θετική έκθεση. Η επιτυχία κρίνεται από την αύξηση της ανεκτικότητας, όχι απαραίτητα από την κατάποση.

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού 20/11

32

Κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού τιμώντας την υπογραφή της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ 20/11/1989, η οποία κατοχυρώνει νομικά τα δικαιώματα όλων των παιδιών παγκοσμίως.

Η Σύμβαση καλύπτει τρεις μεγάλες κατηγορίες:

  • Προστασία: Δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή κακοποίησης, εκμετάλλευσης, διάκρισης και ρατσισμού.
  • Παροχές: Δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια και την ψυχαγωγία.
  • Συμμετοχή: Δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, στην πληροφόρηση και στον ελεύθερο χρόνο.

Οι μικροί μαθητές της Α΄και Β΄τάξης έμαθαν τα δικαιώματά τους με βοηθητικές ζωγραφιές στον πίνακα της τάξης αλλά και σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, παρακολούθησαν σχετικά ενημερωτικά βίντεο και άκουσαν παιδικά τραγούδια που αναφέρονται στα δικαιώματα του παιδιού.

Η σημερινή ημέρα είναι σημαντική υπενθύμιση για όλους μας ότι τα δικαιώματα του παιδιού δεν είναι προνόμια, αλλά θεμελιώδη δικαιώματα για κάθε παιδί, παντού στον κόσμο.

🌻Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ & ΕΒΠ:

Φωτεινή Κανάκη ΠΕ71 & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ

Χαράλαμπος Παντελίδης ΠΕ30 & Νεκτάριος Τσιαμπαλής ΠΕ25

 

Ευχαριστούμε πολύ!

30

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Παρασκευά Σιγάλα και την εταιρία WOODLAB για την γενναιόδωρη χορηγία τους ως προς την κατασκευή και ασφαλή τοποθέτηση μίας ευρύχωρης ντουλάπας με κλειδαριά και ενός βοηθητικού ραφιού αποθήκευσης στα δύο μπάνια των μαθητών/τριών του σχολείου μας. Η προσφορά αυτή είναι πολύτιμη και συμβάλλει ουσιαστικά στην καλύτερη οργάνωση των χώρων μας και στη δημιουργία ενός πιο λειτουργικού περιβάλλοντος για τους μαθητές μας. Τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον για τα παιδιά και τη σχολική μας μονάδα και ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη υποστήριξη! 🙏

📎WOODLAB Κουζίνες – Ντουλάπες – Ειδικές Κατασκευές ~ Παρασκευάς Σιγάλας

woodlab

1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Πρώτες βοήθειες – ΚΑΡΠΑ – Χρήση Απινιδωτή

25

Σήμερα Δευτέρα 17/11/2025 μετά τη γιορτή της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου και την αποχώρηση των μικρών μας μαθητών/τριών από το σχολείο, πραγματοποιήθηκε η 1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση διάρκειας τριών (3) ωρών με θέμα τις Πρώτες βοήθειες -ΚΑΡΠΑ- Χρήση Απινιδωτή από τον κ. Βασίλη Τσατσανίδη.

Στην επιμόρφωση έλαβαν μέρος συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μέλη ΕΕΠ & ΕΒΠ αλλά και μέλη του βοηθητικού προσωπικού (υπεύθυνης σχολικής καθαριότητας και συνοδού σχολικού λεωφορείου) τόσο του σχολείου μας καθώς επίσης συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μέλη ΕΕΠ & ΕΒΠ του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήρας και του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Θήρας.

Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία αντίστοιχα των Διευθύνσεων των προαναφερθέντων σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, της κ. Ειρήνης Κόζαρη και της κ. Πολυτίμης Σιορίκη.

Ο χώρος που πραγματοποιήθηκε η επιμόρφωση είναι η Αίθουσα Εκδηλώσεων του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας και εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς την Διευθύντρια κ. Φωτεινή Μητριτζάκη και εκτιμούμε τη διάθεση και την προθυμία  να υποστηρίξουν έμπρακτα άλλη μια σημαντική δράση του σχολείου μας.

Εκ μέρους όλων των συμμετεχόντων τέλος, εκφράζουμε τις θερμότατες ευχαριστίες μας προς τον κ. Βασίλη Τσατσανίδη ο οποίος εθελοντικά αφιέρωσε πολύτιμο χρόνο στο να μας μεταδώσει  με επαγγελματισμό και σαφήνεια κρίσιμα πρωτόκολλα διάσωσης με έμφαση στις πρακτικές εφαρμογές και τις αντίστοιχες ασκήσεις – ενέργειες ως προς την απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και ευελπιστούμε ότι θα υπάρξουν και μελλοντικά ανάλογες ευκαιρίες συνεργασίας και εκπαίδευσης.

Η 52η επέτειος του Πολυτεχνείου στο σχολείο μας

24

Σήμερα Δευτέρα 17/11/2025 το σχολείο μας τίμησε όλους όσοι αγωνίστηκαν στη Νομική Σχολή της Αθήνας και στο Πολυτεχνείο πριν από 52 χρόνια για να ξαναέρθει στην Ελλάδα μας το φως της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας με την καθοδήγηση και υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού έφτιαξαν κατασκευές, παρακολούθησαν ιστορικά βίντεο και άκουσαν τα τραγούδια του Πολυτεχνείου. 🏛️🥀

Τραμπάλα και μουσικό παιχνίδι στην αυλή του σχολείου μας

23

Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμο Θήρας και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Θήρας κ. Κατσίπη Νικόλαο για την προμήθεια και τις απαραίτητες ενέργειες ως προς την ασφαλή τοποθέτηση των πρώτων παιχνιδιών για την αυλή του σχολείου μας. Οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας από σήμερα μπορούν να χαρούν την τραμπάλα και το μουσικό παιχνίδι κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και της σχολικής τους ημέρας. 🤩

Τα παραμύθια ως εργαλείο για την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών

22

Τα παραμύθια 📚 αποτελούν ένα εργαλείο για την ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών, βελτιώνοντας το λεξιλόγιο, τη σύνταξη, την κατανόηση και τη μνήμη τους. Επίσης, η αφήγηση παραμυθιών καλλιεργεί τη φαντασία, την κριτική σκέψη, τη συναισθηματική ωρίμανση και τις κοινωνικές δεξιότητες.

Πώς τα παραμύθια βοηθούν τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών;

  • Εμπλουτισμός του λεξιλογίου: Τα παραμύθια εισάγουν καινούρια λόγια και εκφράσεις σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.
  • Βελτίωση της σύνταξης: Η παρακολούθηση της δομής των προτάσεων στα παραμύθια βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τη σωστή σύνταξη.
  • Ενίσχυση της μνήμης: Η αφήγηση και η ακρόαση μιας ιστορίας βελτιώνει την ικανότητα συγκράτησης πληροφοριών.
  • Κατανόηση και κριτική σκέψη: Τα παραμύθια διδάσκουν στα παιδιά να καταννοούν την πλοκή, να παρατηρούν, να κάνουν υποθέσεις και να κρίνουν.

 

Πώς να ενισχύσετε τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών μέσω των παραμυθιών;

  • Η τακτική ανάγνωση παραμυθιών, ακόμη και των ίδιων, βοηθά στην εξοικείωση.
  • Κάντε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της αφήγησης και ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει ερωτήσεις.
  • Συζητήστε τα συναισθήματα των χαρακτήρων, τις δύσκολες καταστάσεις και τις επιλογές τους.
  • Ενθαρρύνετε το παιδί να φανταστεί το τέλος της ιστορίας ή να δημιουργήσει τη δική του ιστορία βασισμένη σε εικόνες ή χαρακτήρες.

 

🌻Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού:

Λαμπρινή Σκαμαντζούρα ΠΕ21 & Ιωάννης Ορδουλίδης ΠΕ23

 

Μαθητικές δημιουργίες με θέμα το δέντρο της ελιάς

21

Οι μαθητές του 6ου Τμήματος και του 2ου Τμήματος ζωγραφίζουν το δέντρο της ελιάς τόσο σε ομαδική όσο και ατομική εργασία. Εστιάζουν την προσοχή τους στην επιλογή των χρωμάτων για το δέντρο της ελιάς 🌿και παρατηρούν τα φύλλα της ελιάς και τα κολλούν στα δέντρα που έχουν δημιουργήσει με την δική τους ξεχωριστή ματιά!

🌻Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΒΠ:

Αριστέα Μπαγλατζή ΠΕ71 & Δήμητρα Μητροπία ΠΕ70ΕΑΕ & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ

Μαθαίνουμε για τα φανάρια των πόλεων

20

Οι μικροί μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης μαθαίνουν για τα φανάρια🚦 των πόλεων με την υποστήριξη του κ. Χαράλαμπου Παντελίδη ΠΕ30. Μαθαίνουν να ξεχωρίζουν το κόκκινο ανθρωπάκι -Σταμάτης και το πράσινο ανθρωπάκι -Γρηγόρης στα φανάρια και αντίστοιχα τις απαραίτητες οδηγίες που πρέπει σύμφωνα με το κάθε ανθρωπάκι να τηρούν όλοι για την ασφάλεια στους δρόμους.

Σελίδα 3 από 45

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση