Η ΤΡΟΜΕΡΗ ΜΙΡΑΝΤΑ
Ποιος φοβάται το τέρας της ντουλάπας; Πού κρύβεται και γιατί δεν το βρίσκει κανείς; Η τρομερή Μιράντα είναι σίγουρη πως βρίσκεται στην τσέπη της κόκκινης ζακέτας, αλλά οι γονείς της δεν το βρίσκουν ποτέ. Τι είναι όμως αυτή η φωνή που ακούγεται από εκεί και γιατί είναι τόσο τρομαγμένη;
Σήμερα στην τάξη μας στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας διαβάσαμε το παραμύθι «Η τρομερή Μιράντα» της Γ. Θεοδώρας Κατσίφη. Ένα παραμύθι γεμάτο φαντασία και συναίσθημα. Ένα τέρας κρυμμένο στην τσέπη μιας κόκκινης ζακέτας… ή μήπως κάτι άλλο;
Μέσα από τη μικρή Μιράντα και τους φόβους της, ήρθαμε σε επαφή με εκείνες τις αόρατες φωνές που μόνο τα παιδιά –και όσοι ξέρουν να ακούν– μπορούν να καταλάβουν. Αναρωτηθήκαμε τι σημαίνει στ’ αλήθεια ο φόβος; Μερικές φορές, το “τέρας” δεν είναι παρά μια ανάγκη για αγκαλιά.
ΑΘΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΒΡΑΚΙΑ
Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας, συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιχνίδι στην Αμβρακία – Αθύρματα για παιχνιδίσματα».
Με ενθουσιασμό παρακολούθησαν την παρουσίαση της κυρίας Γαλάνη, που τους ταξίδεψε στον κόσμο των παιχνιδιών της αρχαιότητας. Στη συνέχεια, περπάτησαν στους χώρους του μουσείου, θαυμάζοντας τα εκθέματα από κοντά. Η πιο δημιουργική στιγμή ήρθε στο τέλος, όταν έφτιαξαν τη δική τους “πλαγγόνα” – μια πήλινη κούκλα- παρόμοια με αυτή των αρχαίων χρόνων.
Περάσαμε όμορφα και δημιουργικά. Αυτή η μέρα θα μείνει για πάντα στην καρδιά μας!
ΕΧΩ ΕΝΑΝ ΦΙΛΟ ΑΜΕΑ
Στον τρίτο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων το πρόγραμμα «Έχω έναν φίλο ΑμεΑ» στοχεύει στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και του σεβασμού προς τα άτομα με αναπηρία. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων, ιστορίες και συζήτηση, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας και ενισχύουν την κοινωνική τους ευαισθησία. Το εργαστήριο ενισχύει την ομαδικότητα, την κατανόηση και την ένταξη όλων των παιδιών στην τάξη και την κοινωνία.
-
Γνωστικοί Στόχοι:
-
Να γνωρίσουν τι σημαίνει αναπηρία (κινητική, αισθητηριακή, νοητική, κ.ά.).
-
Να αναγνωρίζουν τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
-
Να εξοικειωθούν με τρόπους υποστήριξης και συμπερίληψης στην καθημερινή ζωή και στο σχολείο.
-
-
Κοινωνικοσυναισθηματικοί Στόχοι:
-
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα.
-
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας με άτομα με αναπηρία.
-
Να εκφράζουν συναισθήματα αποδοχής, σεβασμού και φιλίας προς όλους.
-
-
Ηθικοί και Παιδαγωγικοί Στόχοι:
-
Να ενισχύσουν την αίσθηση δικαιοσύνης και ισότητας.
-
Να μάθουν να απορρίπτουν προκαταλήψεις και στερεότυπα.
- Να προάγουν τη σχολική ένταξη και τη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής κοινότητας.
-
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Κατά τη διάρκεια του τρίτου κύκλου εργαστηρίων, οι μαθητές της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με την έννοια των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δίνοντας έμφαση στα δικαιώματα του παιδιού, στις περιπτώσεις που αυτά καταπατώνται, στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και στην προστασία τους από τον σχολικό εκφοβισμό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, δημιουργικές εργασίες, συζητήσεις και εικαστικές δράσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ισότητας, του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην καθημερινή εφαρμογή αυτών των αξιών στο σχολικό περιβάλλον.
Το εργαστήριο εμπλουτίστηκε με ομιλίες ειδικών, παιδοψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, και ενίσχυσε τη συναισθηματική αγωγή των μαθητών, προσφέροντας ευκαιρίες για αυτοέκφραση και ενσυναίσθηση. Μέσα από ομαδικές παρουσιάσεις, αφίσες, θεατρικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες κατά της βίας, τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν ως υπεύθυνοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες. Η εμπειρία αυτή καλλιέργησε τη συνεργασία, τον σεβασμό στα δικαιώματα των άλλων και τη διάθεση για δράση μέσα στη σχολική κοινότητα.
ΜΕΓΑΛΗ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ!
Ακόμη πέντε (5) μαθητές ξεχώρισαν για την αναγνωστική τους συνέπεια, την αγάπη τους για τα βιβλία και την ενεργή συμμετοχή τους στη δράση της φιλαναγνωσίας.
Οι βραβευθέντες/θείσες μαθητές/τριες είναι:
1. Μυρτώ Γ. (Β’ τάξη)
2. Ταξιάρχης Κ. (Γ΄ τάξη)
3. Ιωάννης Λ. (Γ’ τάξη)
4. Γεωργία Α. (Δ’ τάξη)
5. Δημήτρης Σ. (Δ’ τάξη)
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΡΟΜΑ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ρομά (8 Απριλίου), οι υπεύθυνες της σχολικής βιβλιοθήκης οργάνωσαν δράσεις για όλες τις τάξεις, επιλέγοντας το παραμύθι «Ο Τσιγγάνος που αθωώθηκε στο δικαστήριο» σε διασκευή του Παναγιώτη Χαρίτου (πρώτος Ρομά στην Ελλάδα που αποφοίτησε από πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας Ελλήνων Ρομά Χωρίς Σύνορα).
Η δημιουργική θεατρολόγος του σχολείου μας, κα Μελίνα Κατίου, ανέλαβε με ενθουσιασμό τις δραστηριότητες στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις.
Πιο συγκεκριμένα:
Στην Α’ τάξη, με επιλογή κειμένου από την ίδια, αξιοποιήθηκε το κείμενο «Οι φίλοι μας οι Τσιγγάνοι» της Ελ. Σαραντίτη με μουσικά όργανα, ρυθμό και χορό.
Με αφορμή το παραπάνω κείμενο τα παιδιά εξερεύνησαν τον εσωτερικό κόσμο των τσιγγάνων και τον τρόπο ζωής τους.
Οργάνωσαν το τσιγγάνικο γλέντι προβάλλοντας το στοιχείο του ρυθμού (ομαδικός χορός) και της μουσικής (Ο ύμνος των τσιγγάνων you tube) τόσο με τη σωματική έκφραση όσο και με τη χρήση των μουσικών οργάνων.
Στις Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις η κα Μελίνα παρουσίασε το παραμύθι του κου Χαρίτου, «Ο Τσιγγάνος που αθωώθηκε στο δικαστήριο», ακολούθησε δραματοποίηση της σκηνής της “δίκης” και συζήτηση για την αποδοχή και τη δικαιοσύνη.
Στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις η υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης, Τσολάκη Αλεξάνδρα, ανέλαβε την ανάγνωση του ίδιου παραμυθιού, ακολούθησε συζήτηση και έντονος προβληματισμός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ρομά μας έφερε μπροστά στην αλήθεια ότι όλοι είμαστε ίσοι, ανεξαρτήτως διαφορών, και μας υπενθύμισε τη δύναμη της τέχνης και της λογοτεχνίας στην προσπάθεια δημιουργίας ενός πιο δίκαιου κόσμου.
4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ
Στην τάξη μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων. Μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε με αγάπη και απλές πράξεις, όπως να προσφέρουμε τροφή ή νερό. Μάθαμε πως κάθε μικρή πράξη κάνει διαφορά. Τα αδέσποτα έχουν ανάγκη από φωνή, και εμείς μπορούμε να γίνουμε αυτή η φωνή. Ζωγραφίσαμε όμορφες εικόνες με ζώα γεμάτα χαρά και φτιάξαμε μια όμορφη αφίσα.