ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε για άλλη μία φορά τον δραστήριο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Δαματριάς, για το τελευταίο τους δώρο στο σχολείο μας για το 2023.

 Πρόκειται για ένα τρόλεϋ Ψυχοκινητικής, το οποίο συμπληρώνει τον βασικό εξοπλισμό του σχολείου μας. 

Σας ευχαριστούμε πολύ, που πάντα είστε δίπλα μας, αφουγκράζεστε και υλοποιείτε τις ανάγκες μας!!!

DSC07320

Με απεριόριστη Εκτίμηση,

Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Δαματριάς.

“Ο Τρομάρας”

Μία αξιόλογη παράσταση του θιάσου “Λώτινος Ήλιος”, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σήμερα μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Δαματριάς,  στο Δημοτικό Θέατρο της Ρόδου. Ο τίτλος : “Ο Τρομάρας”,  του Γ. Βιζυηνού.

Γίναμε οι καλύτεροι θεατές, απολαύσαμε ερμηνείες από αξιολόγους ηθοποιούς, αληθινούς ηθοποιούς, μαγευτήκαμε με υπέροχες μουσικές από αληθινά μουσικά όργανα. Μακάρι να είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε πιο συχνά τέτοιες αξιόλογες παραστάσεις!!!

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Σήμερα το Δημοτικό Σχολείο Δαματριάς μας  προσέφερε άλλη μία εμπειρία ζωής!!!

Το σχολείο γέμισε ζωάκια τετράποδα και δίποδα, πανέμορφα και αγαπησιάρικα … οι μικροί μαθητές του δημοτικού, με τη βοήθεια μαμάδων και γιαγιάδων, έφεραν τα ζωάκια τους και μας τα παρουσίασαν μιλώντας για τις ανάγκες τους και την φροντίδα που χρειάζονται. Καλεσμένοι και ο κτηνίατρος  Μαριές Παναγιώτης και η  Animal-Care, και η συνεργάτιδά του κ. Εύη Μπουσιούκη, η οποία μας μίλησε για τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα, για τις ανάγκες τους και τα δικαιώματά τους.

Τους ευχαριστούμε πολύ όλους για την πολύτιμη εμπειρία που μας προσέφεραν!!!

10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού θα  γιορταστεί στα σχολεία την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023,  στο πλαίσιο εναρμόνισής της με  την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Κατά την προαναφερόμενη ημέρα όλα τα σχολεία καλούνται να πραγματοποιήσουν αθλητικές δράσεις ή εκδηλώσεις, εντός ή  εκτός του σχολικού χώρου καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία του ατόμου. Στο πλαίσιο, αυτό δεχτήκαμε πρόσκληση από την διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Δαματριάς, κ.Δεριζιώτη Έλενα,  και φυσικά τη δεχτήκαμε, αφού θα είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον χρυσό Ρόδιο, Παραολυμπιονίκη, Αθανάσιο Μπαράκα.

Προσεγγίσαμε ιδιαίτερα σημαντικά θέματα και έννοιες, οι οποίες έχουν σχέση με την προσβασιμότητα και την συμπερίληψη των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία μας.

Ανεπανάληπτη εμπειρία!!! Ευχαριστούμε για το κάλεσμα κ. Έλενα!!! Ευχαριστούμε κ. Μπαράκα που μέσα από εσάς εμείς και οι μαθητές μας μπορούμε να κάνουμε όνειρα για μια καλύτερη καθημερινότητα, για έναν καλύτερο κόσμο!!!

Ομαλή Προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο

Ομαλή προσαρμογή στο νηπιαγωγείο.

Λίγο πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο από την ψυχολόγο κ. Μαρία Μπαρμπαδήμου, μερικές χρήσιμες συμβουλές προς τους γονείς για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νηπιαγωγείο.

Η είσοδος κάθε παιδιού στο νηπιαγωγείο, αποτελεί ορόσημο στην πορεία της ζωής του, καθώς μεταφέρεται στην σχολική κοινότητα- μια μικρογραφία της κοινωνικής πραγματικότητας – η οποία εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες, εντάσεις, προκλήσεις.


Υπάρχουν αρκετά θέματα που έχει να διαχειριστεί ένα παιδί, όπως:

  • Αποχωρισμός από το σπίτι του και τους γονείς του, εκμάθηση νέων δραστηριοτήτων και λειτουργιών μέσα στην ομάδα (ώρα φαγητού, παραμυθιού, χαλάρωσης), συναναστροφή με πολλά και διαφορετικά παιδιά.

  • Διαχείριση των ορίων που «του επιβάλλονται»- απαραίτητα για την ασφάλεια και την διαχείριση όλης της ομάδας των παιδιών, τη χρήση τουαλέτας, το άνοιγμα του τάπερ φαγητού, το στρώσιμο του τραπεζιού και γενικότερα την προώθηση της αυτονομίας και της αυτάρκειας του.

  • Μια άλλη συνθήκη η οποία μπήκε στην ζωή όλων μας, και καλούμαστε να διαχειριστούμε είναι η ατομική υγιεινή.

Ιδιαίτερη προσοχή όμως θα πρέπει να δοθεί στην ψυχική του κατάσταση καθώς εκτός από την χαρά και την έξαψη, συνυπάρχουν συναισθήματα άγχους αποχωρισμού, στρες, αγωνίας, ντροπαλότητας, όπου αν του δοθεί ο χώρος να εκφραστεί και ο χρόνος να συνηθίσει θα έχει μια ομαλή προσαρμογή στο νηπιαγωγείο.

Πως μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς την ομαλή προσαρμογή στο νηπιαγωγείο.

  • Εξηγούμε στο παιδί τη διαδικασία που θα ακολουθήσει, δηλαδή ότι θα φύγουμε για να πάμε στη δουλειά ή ότι θα τελειώσουμε τις δουλειές μας και θα έρθουμε να το πάρουμε μόλις τελειώσουμε.

  • Οι πρώτες αρνητικές αντιδράσεις του παιδιού δε θα πρέπει να κλονίσουν τους γονείς και να το απομακρύνουν για κάποιο διάστημα από το νηπιαγωγείο.

  • Εξετάζουμε μαζί με τους νηπιαγωγούς, πως είναι το παιδί όταν αποχωρούμε, πως συμπεριφέρεται, πως αντιδράει.

  • Απαντάμε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του σε σχέση με το καινούργιο του σχολείο.

  • Όσες περισσότερες πληροφορίες σε ρεαλιστικό επίπεδο, δώσουμε στο παιδί για το νηπιαγωγείο, τόσο μικρότερος θα είναι και ο φόβος του για το τι θα συναντήσει εκεί.

  • Στην αρχή, μπορεί να είναι βοηθητικό για το παιδί να έχει στην τσάντα του ένα αγαπημένο του αντικείμενο.

Τι δεν βοηθάει στην ομαλή προσαρμογή του παιδιού στο νηπιαγωγείο :

  • Να επιμένουμε να μας πει με πίεση πως πέρασε, με ποια παιδιά έπαιξε, τι έκανε, τι έμαθε.

  • Να το κάνουμε να πιστέψει ότι τώρα που ξεκίνησε το νηπιαγωγείο, μεγάλωσε.

  • Να το εκφοβίζουμε χρησιμοποιώντας το νηπιαγωγείο ως μορφή πίεσης ή τιμωρίας π.χ θα φωνάξει η δασκάλα σου αν δεν φορέσεις παλτό.

  • Να αφήσουμε περιθώρια ότι μπορεί να το αποφύγει.

  • Θα πρέπει να εξηγήσουμε στο παιδί ότι στο σχολείο πηγαίνουν όλα τα παιδιά για πολλά χρόνια και ότι αυτή είναι η δικιά του η δουλειά.

  • Να του δημιουργούμε προσδοκίες του τύπου: θα είναι όλα τέλεια, θα περνάς υπέροχα, θα παίζεις συνέχεια, κ.ά.

Τέλος θα πρέπει και οι ίδιοι οι γονείς να υπερβούμε την ανάγκη μας να αποκτήσουν τα παιδιά μας μόνο γνώσεις (γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, κ.α.) με δεδομένο ότι τις συγκεκριμένες δεξιότητες θα τις διδαχτούν σε όλη την σχολική τους πορεία.

Οι νέες δεξιότητες οι οποίες πλέον μπήκαν στην καθημερινότητα του σύγχρονου νηπιαγωγείου, καλλιεργούν αξίες, υγιείς συμπεριφορές και σωστές πρακτικές όπως: ενσυναίσθηση, κοινωνικοποίηση, αλληλεγγύη, οικολογική συνείδηση, καλλιέργεια του υπεύθυνου μελλοντικού πολίτη, αυτονομία, ατομική ευθύνη, δημιουργικότητα, χτίσιμο ψυχικής ανθεκτικότητας.

Θα πρέπει δηλαδή να εμπιστευτούμε τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σύγχρονου νηπιαγωγείου, ως προθάλαμο για την εκμάθηση εκείνων των δεξιοτήτων, ως χρήσιμων εργαλείων της σύγχρονης ζωής, μέσα στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Καλή δύναμη σε όλους μας!

Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!

Μαρία Μπαρμπαδήμου – ψυχολόγος.

Ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή… προσαρμογή!

Αγιασμός σχ. έτους 2023-24

Ανακοίνωση

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε πως ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής

χρονιάς θα γίνει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:00 π.μ.  στον

προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου Δαματριάς.

Τα παιδιά θα συνοδεύουν οι γονείς και κηδεμόνες.

Μετά τον αγιασμό, τα παιδιά και οι γονείς, θα μπούνε στο νηπιαγωγείο και θα κάνουν την πρώτη γνωριμία με το χώρο και τις Κυρίες τους.

Καλή σχολική χρονιά!!!

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο Δαματριάς , σχ. έτους 2023-24

Στοιχεία επικοινωνίας:

mail@nip-damatr.dod.sch.gr

Tηλέφωνο: 22241081289

 

Για το σχολικό έτος 2023-2024 εγγράφονται , μαθητές γεννημένοι το 2019. Θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και θα γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

Ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της  εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ)  εάν επιθυμεί τη φοίτηση του προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
δ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
ε) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου».

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η συναίνεση και του άλλου γονέα με υπεύθυνη δήλωσή του.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ: 

  1. Η αίτηση εγγραφής για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα  ή και για το τμήμα πρόωρης υποδοχής,  ή και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (θα την κατεβάσει από την πλατφόρμα ή θα την προμηθευτεί από το νηπιαγωγείο).
  2. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού( το έντυπο ΑΔΥΜ το κατεβάζετε εσείς, ή ο παιδίατρος ή το παίρνετε από το νηπιαγωγείο)
  3. Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
  4. Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα (το κατεβάζετε ή την παίρνετε από το νηπιαγωγείο.
  5. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  6. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.   Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:00):

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2023-2024 θα φοιτήσουν ως νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε τη Σχ. Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Για τις εγγραφές η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και κατά τις ώρες 12:15 μ.μ. – 12:45 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.  Κατά την προσέλευση στο χώρο του νηπιαγωγείου συστήνεται η  χρήση μάσκας για την προστασία όλων μας. 

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 12:00μ.μ. –13:00μ.μ.

1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

1DSC05453 1

Υποδεχτήκαμε παππούδες και γιαγιάδες φέτος στο νηπιαγωγείο μας,

Μετά από δύο χρόνια καραντίνας με πολλή μεγάλη χαρά!!!

Προετοιμαστήκαμε!!! Εκφράσαμε  γιατί τους αγαπάμε!!!!

20221031 130801 2

Φτιάξαμε κέικ για να τους κεράσουμε!!!!

Δημιουργήσαμε αναμνηστικές κατασκευές!!!

DSC05457DSC05456

Και τους υποδεχτήκαμε!!μιλήσαμε, τραγουδήσαμε, κεραστήκαμε!!

είδαμε φωτογραφίες γενεών!!!

σας ευχαριστούμε που υπάρχετε και που μας τιμήσατε με την παρουσία σας!

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο σύλλογο «Φαέθων» (Σύλλογος προστασίας του μικρόσωμου αλόγου της Ρόδου)

Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα « Τα Ζώα υπό εξαφάνιση» επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του συλλόγου “Φαέθων” κοντά στο χωριό Αρχάγγελος,  όπου φιλοξενούνται τα τελευταία επιζώντα αλογάκια της Ρόδου.

Πρόκειται για μία αρχαία ελληνική φυλή αλόγων, που κατοικούν αποκλειστικά στο νησί της Ρόδου. Αν και μικρόσωμο, το αλογάκι της Ρόδου είναι γεροδεμένο και αρκετά γρήγορο. Τα παλαιότερα χρόνια αριθμούσαν πολλά, καθώς οι κάτοικοι τα χρησιμοποιούσαν σε αγροτικές εργασίες. Δυστυχώς, σήμερα απομένουν πολύ λίγα, και γίνονται προσπάθειες από τον σύλλογο για την αναπαραγωγή τους. Θα πρέπει όλοι οι κάτοικοι του νησιού μας να συνδράμουμε  στην προστασία του μοναδικού αυτού μικρόσωμου αλόγου!

Τα παιδιά παρατήρησαν ενθουσιασμένα τα αλογάκια, έμαθαν τα ονόματα τους και φυσικά τα τάισαν με μπόλικα καρότα και μήλα.

1 281819614 3103255259987964 7974760379082187554 n 282158621 777317819931258 7993652931856236776 n 282685212 1049351732395898 3776964581646515297 n