2011-2012 Α΄ Τετράμηνο: “Πατώ ελαφρά στη Γη. Μειώνω το οικολογικό μου αποτύπωμα.”
Το διάγραμμα αυτό εικονίζει την πρόοδο της Ερευνητικής Εργασίας στις 14 Δεκεμβρίου 2011.
ΑΘΗΝΑ 7-5-2011
Με αφορμή το φετινό εορτασμό της «Ημέρας της Ευρώπης» και της συμπλήρωσης 30 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή οικογένεια, διοργανώθηκε στην Αθήνα, στο Μέγαρο του Κοινοβουλίου, το Σάββατο 7 Μαΐου 2011, προσομοίωση συνεδρίασης Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στην προσομοίωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής των Ελλήνων, συμμετείχαν 70 μαθητές της Β’ Λυκείου από 35 σχολεία, από ισάριθμους Νομούς της χώρας καθώς και οι συνοδοί τους, εκπροσωπώντας τις πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο πλαίσιο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων.
Ο Νομός Σερρών εκπροσωπήθηκε από το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας και συγκεκριμένα από τις μαθήτριες της Β΄ τάξης, Κουτζμπή Βασιλική και Τερζάκη Μαρία και τη συνοδό καθηγήτρια κ. Χατζάρα Στυλιανή.
Το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας συμμετείχε σε Προπαρασκευαστική Επίσκεψη Comenius, που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, στο σχολείο Sophie-Charlotte-Oberschule (
http://www.scoberlin.de/startseite),
από τις 13 ως 15 Ιανουαρίου 2011.
Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, των σχολείων:
1. Γενικό Λύκειο Νιγρίτας, Νιγρίτα, Ελλάδα
2. Sophie-Charlotte-Oberschule, Βερολίνο, Γερμανία
3. LYCEE PROFESSIONNEL L’HORIZON, SAINT – DENIS, Réunion, Γαλλία
4. OSG Piter Jelles Stedelijk Gymnasium, Leeuwarden, Friesland, Ολλανδία
5. TED BURSA ÖZEL LISESI, Bursa, Τουρκία
6. IES Vega de Mijas, Mijas-costa (Málaga), Ισπανία
Ομάδα μαθητών της Β΄ Λυκείου του σχολείου μας και συγκεκριμένα οι μαθητές Ιωαννίδου Τάνια, Ταγιάκας Ραφαήλ και Ψαρρά Ανθή-Ηρώ συμμετείχαν στον προκριματικό τοπικό διαγωνισμό EUSO 2011 και κατέλαβαν τη 2η θέση. Στην προετοιμασία συμμετείχε και η μαθήτρια Μπαλτήρα Χρύσα ως αναπληρωματική. Ο διαγωνισμός αυτός αφορά αποκλειστικά σε πειραματικές και εργαστηριακές δεξιότητες στη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 27/11/2010 στο εργαστήριο του Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών. Στον διαγωνισμό πήραν μέρος 5 ομάδες μαθητών από 5 Λύκεια του Ν. Σερρών. Την 1η θέση κατέλαβε το Γενικό Λύκειο Σκουτάρεως που θα εκπροσωπήσει το νομό μας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την επιλογή των ομάδων που θα λάβουν μέρος στην 9η Πανευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών – EUSO 2011.
Το σχολείο μας την τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιεί Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Βιοκλιματικό σχολείο – Αειφορικό σχολείο! Μακρινό όνειρο ή κοντινή πραγματικότητα;». Η επιλογή του θέματος έγινε στα πλαίσια του θεματικού έτους ενέργειας. Σκοπός του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του βιοκλιματικού σχολείου, να εξετάσουν πως αυτό συνδέεται με την αειφορία, να ερευνήσουν την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα και να τη συγκρίνουν με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα να εξοικειωθούν με μεθόδους έρευνας και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Φωτογραφίες από τις δραστηριότητες του Προγράμματος
|
|
| “Bioclimatic school means sustainable school!”, eTwinning Project, School Year 2009-2010 |
Στην προσπάθειά τους αυτή υλοποιούν ταυτόχρονα και πρόγραμμα etwinning με τίτλο «Bioclimatic school means sustainable school!», (Βιοκλιματικό σχολείο σημαίνει αειφορικό σχολείο!)
Το πρόγραμμα Comenius εστιάζει στο πρώτο στάδιο της εκπαίδευσης, από την προσχολική και πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι σημαντικό για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας: τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τις τοπικές αρχές, τους συλλόγους γονέων, τις μη κυβερνητικές οργανώσεις, τα ιδρύματα κατάρτισης των εκπαιδευτικών, των πανεπιστημίων και όλου του άλλου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Μέρος του προγράμματος Διά Βίου Μάθησης, το Comenius επιζητεί να αναπτύξει τις γνώσεις και την κατανόηση μεταξύ των νέων και του εκπαιδευτικού προσωπικού, την ποικιλομορφία των ευρωπαϊκών πολιτισμών, γλωσσών και αξιών. Βοηθά τους νέους να αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες ζωής και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την προσωπική τους ανάπτυξη, για την μελλοντική τους απασχόληση και για την ενεργό ιδιότητα του πολίτη.
Το Comenius έχει τους εξής στόχους:
2006-2009 Comenius Project “One Europe, One Calendar!”
Το eTwinning προωθεί τη συνεργασία των Ευρωπαϊκών σχολείων, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), προκειμένου να επιτρέψει στα σχολεία να δημιουργήσουν εύκολα βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες διεθνείς συνεργασίες για οποιοδήποτε μάθημα.
Προγράμματα etwinning του σχολείου μας:
2008-2009 “Organic food around Europe!”
2009-2010 “Bioclimatic school means sustainable school!”
2010-2011 “Challenges of Ecocitizenship in Europe”
2011-2012 “Who=Who in Science”
2013-2014 “Water – The Matrix of Life”
Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας, παρασκευάζουν σαπούνι με πρώτη ύλη το ελαιόλαδο, στα πλαίσια του μαθήματος της Χημείας Γενικής Παιδείας.
Την Τετάρτη 5 Μαΐου γιορτάσαμε τα 5 χρόνια λειτουργίας του etwinning. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο φετινό πρόγραμμα etwinning, “Bioclimatic school means sustainable school!”, έδωσαν ευχές και έσβησαν το κεράκι στην τούρτα.
Τα παρακάτω video δημιουργήθηκαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος “Βιοκλιματικό σχολείο – Αειφορικό σχολείο! Μακρινό όνειρο ή κοντινή πραγματικότητα;” από τους μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας. Το τραγούδι που ακούγεται δημιουργήθηκε από τους μαθητές, με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Χαριστούλη, μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας του Προγράμματος.
Οι μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματικά το βιοκλιματικό σχολείο και γιατί αυτό το είδος σχολείου είναι βιώσιμο. Επίσης, κάθε σχολείο στέλνει στους συνεργάτες του λεπτομέρειες σχετικά με την ύπαρξη βιοκλιματικών σχολείων στη χώρα τους. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές γνωρίζουν όχι μόνο τι συμβαίνει στη χώρα τους, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τέλος, οι μαθητές κάνουν προτάσεις για τα σχολεία των συνεργατών τους, για το πώς θα μπορούσε να γίνει βιοκλιματικός.
Τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning:
Γενικό Λύκειο Νιγρίτας (General Lyceum of Nigrita), Nigrita, Ελλάδα
Batsanyi Janos Secondary Grammar and Vocational School, Csongrád, Ουγγαρία
Colegiul Tehnic “Ana Aslan,” Cluj Napoca, Cluj – Napoca, Ρουμανία
Οι μαθητές με την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα:
Οι μαθητές με την βοήθεια της φιλολόγου του σχολείου μας, Αργυρής Χαριστούλη, έγραψαν στίχους για ένα τραγούδι για τα βιοκλιματικά κτίρια. Μπορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ.
Η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών είναι ένας αποκλειστικά πειραματικός διαγωνισμός στον οποίο συμμετέχουν δύο τριμελείς ομάδες μαθητών ηλικίας το πολύ 16 χρονών (Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου), από κάθε χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διοργανώνεται από την European Union Science Olympiad, EUSO. Τη διαδικασία επιλογής των ελληνικών ομάδων έχει αναλάβει το Επιστημονικό Σωματείο ΠΑΝΕΚΦΕ, μέσω των ΕΚΦΕ. Σκοπός του διαγωνισμού είναι: η προώθηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και η ουσιαστική ενασχόληση των μαθητών με την επιστημονική μεθοδολογία για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων από την καθημερινή ζωή, τα οποία απαιτούν πειραματική πρακτική, στο σχολικό εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
Η ομάδα των μαθητών μας, αφού πρώτευσε στον Τοπικό Διαγωνισμό που έγινε σε επίπεδο νομού, εκπροσώπησε το Νομό Σερρών στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την επιλογή των ομάδων που θα λάβουν μέρος στην 8η Πανευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών – EUSO 2010, που έγινε στις 16/1/2010, στην Αθήνα.Περισσότερες λεπτομέρειες από τον Τοπικό και τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό πειραμάτων για την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών στην ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών, EUSO 2010 . Στιγμιότυπα από τον Τοπικό Διαγωνισμό πειραμάτων για την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών, που έγινε στο ΕΚΦΕ Σερρών, τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που έγινε στην Αθήνα, αλλά και τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό, που έγινε στη Σουηδία,στα video που ακολουθούν.
«Βιολογικά τρόφιμα στο Νομό Σερρών. Η παραγωγή, η ζήτηση και η ευεργετική επίδρασή τους στην υγεία μας.»
Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, που συγκροτήθηκε από μαθητές της Α΄ Λυκείου, παρακινημένη από τα διατροφικά σκάνδαλα της εποχής μας και από τη διέξοδο που φαίνεται να δίνουν τα βιολογικά τρόφιμα, αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέμα αυτό.
View more presentations from chastel.
Organic food around Europe!
Our school, General Lyceum of Nigrita, participates in the eTwinning project “Organic food around Europe!”. We are going to give answers to the questions of this questionnaire, in order to inform our partners about Organic Food in Greece.
Organic Food – Greece, General Lyceum of Nigrita
This is our school!
This is our answered questionnaire.
Από το 2006 ως το 2009 συμμετείχαμε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius με τίτλο “Μία Ευρώπη, Ένα Ημερολόγιο!”
Το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας και 6 ακόμα Ευρωπαϊκά σχολεία, συμμετείχαν στο πρόγραμμα αυτό που είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός κοινού ευρωπαϊκού ημερολογίου, τόσο έντυπου, όσο και ψηφιακού, από τους μαθητές των εταιρικών σχολείων, τα οποία είναι εκτός από το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας, το St. Aloysiusschool voor Mavo, Hilversum, Ολλανδία, το Trørødskolen, Vedbæ k, Δανία, το Max-Planck-Schüle, Kiel, Γερμανία, το IES “Fernando Savater”, Jerez de la Fronteira, Ισπανία, το IES RÍO CABE, Monforte De Lemos, Ισπανία και το Gosden House School, Guildford, Μεγάλη Βρετανία.
Μία ηλεκτρονική μορφή του ημερολογίου κατασκευάστηκε από τους μαθητές του Γερμανικού σχολείου Max-Planck-Schü le.
![]() |
| Από Πλαίσιο μεταφόρτωσης |