Μάι 11
12

Δύο μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας στην Προσομοίωση Συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Κάτω από (Γενικά, Προγράμματα) από στις 12-05-2011

ΑΘΗΝΑ 7-5-2011

Με αφορμή το φετινό εορτασμό της «Ημέρας της Ευρώπης» και της συμπλήρωσης 30 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή οικογένεια, διοργανώθηκε στην Αθήνα, στο Μέγαρο του Κοινοβουλίου, το Σάββατο 7 Μαΐου 2011, προσομοίωση συνεδρίασης Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στην προσομοίωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής των Ελλήνων, συμμετείχαν 70 μαθητές της Β’ Λυκείου από 35 σχολεία, από ισάριθμους Νομούς της χώρας καθώς και οι συνοδοί τους, εκπροσωπώντας τις πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο πλαίσιο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων.


Ο Νομός Σερρών εκπροσωπήθηκε από το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας και συγκεκριμένα από τις μαθήτριες της Β΄ τάξης, Κουτζμπή Βασιλική και Τερζάκη Μαρία και τη συνοδό καθηγήτρια κ. Χατζάρα Στυλιανή.

Η «Ημέρα της Ευρώπης» γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Μαΐου, σε ανάμνηση της Δήλωσης του Robert Schuman, του Γάλλου Υπουργού Εξωτερικών, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου 1950 και οδήγησε στη δημιουργία του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Η Δήλωση αυτή  θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος που οδήγησε στη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η προσομοίωση συνεδρίασης Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά με τη συνεργασία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έχει ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με το Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και τη βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το θέμα που συζητήθηκε στη φετινή προσομείωση ήταν σχετικό με το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή και πιο συγκεκριμένα ήταν το εξής: «ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 ΑΠΟ ΕΛΑΦΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ»

Η προετοιμασία των μαθητών ξεκίνησε πριν τη συνάντηση, στα σχολεία τους. Οι μαθητές μελέτησαν το υλικό που τους έστειλε το Ελληνικό Κέντρο Ευρωπαϊκών Μελετών, που ανέλαβε τη διοργάνωση της προσομοίωσης.

Την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011, οι μαθητές και οι καθηγητές συμμετείχαν σε δείπνο γνωριμίας και ενημέρωσης, στο ξενοδοχείο όπου έμειναν οι ομάδες όλων των σχολείων. Σε όλους δόθηκε ενημερωτικό υλικό και αναμνηστικά δώρα.

Το πρωί του Σαββάτου 7 Μαΐου 2011, η ομάδα των συμμετεχόντων μαθητών και των καθηγητών έφτασε στη Βουλή των Ελλήνων και οδηγήθηκε στην Αίθουσα της Γερουσίας. Αρχικά τις εργασίες της προσομοίωσης χαιρέτισαν ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Γρηγόρης Νιώτης, καθώς και ο Επικεφαλής του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα κ. Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, ο Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Πάνος Καρβούνης και ο Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του ΕΚΕΜ,  κ. Παναγιώτης Κουτσουμπέλης.

Στη συνέχεια το λόγο είχαν οι μαθητές οι οποίοι αντιπροσώπευαν κάποια από τις 7 πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ένα από τα 27 Κράτη Μέλη. Οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας είχαν το ρόλο Ελλήνων Ευρωβουλευτών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής του Κοινοβουλίου, αφού αναφέρθηκε στο θέμα της συνεδρίασης, έδωσε το λόγο στον εισηγητή Ευρωβουλευτή, ο οποίος παρουσίασε τη νομοθετική πρόταση.

Κατόπιν ο Πρόεδρος έδωσε περίπου 1.30 ώρα στους Ευρωβουλευτές του κάθε πολιτικού κόμματος ξεχωριστά προκειμένου να διαβουλευτούν μεταξύ τους και να προτείνουν  τροπολογίες επί των άρθρων της πρότασης του εισηγητή.

Οι Ευρωβουλευτές κάθε κόμματος συζήτησαν τις επιμέρους τροπολογίες και συνέταξαν μία έκθεση με τις συγκεκριμένες θέσεις του κόμματος, την οποία διάβασε ο εκπρόσωπος του κάθε κόμματος και κατέγραψε η Γραμματεία, η οποία παρέλαβε τα κείμενα των κομμάτων με σκοπό να τα ενσωματώσει στο τελικό κείμενο, το οποίο θα περάσει για ψηφοφορία στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου.

Μετά τη λήξη των Εργασιών της Προσομοίωσης οι μαθητές οδηγήθηκαν στην αίθουσα όπου συνεδριάζει η ολομέλεια του Κοινοβουλίου, κάθισαν στα έδρανα των Βουλευτών και ενημερώθηκαν σχετικά με την ιστορία του κτιρίου του Μεγάρου του Κοινοβουλίου.

Η εκδήλωση καλύφθηκε από το κανάλι της Βουλής και στιγμιότυπα και ρεπορτάζ μεταδόθηκαν τόσο από το κανάλι της Βουλής όσο και από τα κρατικά κανάλια. Διπλώματα συμμετοχής θα σταλούν στα σχολεία και θα απονεμηθούν σε όλους τους συμμετέχοντες.

Μετά τη λήξη των Εργασιών της Προσομοίωσης οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας και η συνοδός καθηγήτρια επισκέφτηκαν την Ακρόπολη και κατόπιν όλοι οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης και είχαν την ευκαιρία για μια τελευταία κοινή δραστηριότητα.

Η όλη εμπειρία ήταν για τους μαθητές, αλλά και για τους καθηγητές που συμμετείχαν, πολύτιμη, καθώς δε βοήθησε μόνο στο να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με το Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, αλλά και στο να γίνει κατανοητό ότι στην ευρωπαϊκή οικογένεια, οι διαφορετικές κουλτούρες, γλώσσες και παραδόσεις αποτελούν πλούτο που βρίσκει έδαφος στηριζόμενο στις κοινές αξίες όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, το κράτος δικαίου, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η ισότητα.


Επιμέλεια κειμένου: Χατζάρα Στυλιανή, καθηγήτρια Γενικού Λυκείου Νιγρίτας



Αφήστε μια απάντηση