Small Smurfs Big Goals

Η εκστρατεία «Μεγάλοι Στόχοι για τα Μικρά Στρουμφάκια» έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει όλους να μάθουν και να υποστηρίξουν τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που συμφωνήθηκαν και από τις 193 χώρες μέλη των Ηνωμένων Εθνών το 2015. 

17 goals smurfs

«Το μήνυμα της καμπάνιας επικεντρώνεται στην ιδέα ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανεξάρτητα από το μέγεθός του», είπε η Veronique Culliford, κόρη του Peyo, που δημιούργησε τα Στρουμφ το 1958. «Είναι τιμή και προνόμιο για τα Στρουμφ να να υποστηρίξουμε τα Ηνωμένα Έθνη και να συνεχίσουμε τη μακροχρόνια σχέση μας με τη UNICEF».

“All of us, even a small Smurf, can achieve big goals!”

“Μάθηση με τεχνολογίες” – ηλεκτρονικό περιοδικό

μαθηση με τεχνολογιες

Το ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με τεχνολογίες» εκδίδεται από την Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση e-Δίκτυο σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ένωση Εκπαιδευτικών «Μιχάλης Δερτούζος».
Σκοπός του περιοδικού είναι ο γόνιμος επιστημονικός προβληματισμός, ο δημιουργικός διάλογος και η παραγωγή νέας γνώσης αναφορικά με τη χρήση και την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση. Το παρόν περιοδικό εστιάζει ιδιαίτερα στις σύγχρονες πρακτικές χρήσης και αξιοποίησής τους, έτσι όπως διαμορφώνονται μέσα στην καθημερινότητα της τυπικής μάθησης στη σχολική τάξη, της εκπαιδευτικής μονάδας, της διοίκησης της εκπαίδευσης, αλλά και στην καθημερινή ζωή παιδιών, εφήβων και επαγγελματιών (π.χ. εκπαιδευτικών), καθώς και ευρύτερα σε κάθε συνθήκη άτυπης μάθησης.

“Γιαγιά πρόσεχε στο διαδίκτυο”, νέο βιβλίο από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

ΓΙΑΓΙΑ ΠΡΟΣΕΧΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΗ Αθηνά, ο Ερμής και η Άρτεμη μαθαίνουν στη γιαγιά της Αθηνάς πώς να πλοηγείται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Της μιλούν για την υπερβολική ενασχόληση, τους κινδύνους που υπάρχουν στα κοινωνικά δίκτυα, στα διαδικτυακά παιχνίδια καθώς και πως να αποφεύγει τις διαδικτυακές απάτες…

Της δίνουν και μια κορυφαία συμβουλή:

Αν κάτι μας αναστατώσει στο διαδίκτυο το λέμε αμέσως σε έναν ενήλικα που εμπιστευόμαστε.

ΒιβλίοΤετράδιο Δραστηριοτήτων



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

“Πού πήγαν οι οθόνες;” της Helen Docherty

Πού πήγαν οι οθόνεςΌταν το Κλεφτρί φτάνει στην πόλη, το μόνο που θέλει είναι να κάνει καινούριους φίλους και να παίξει. Ωστόσο κανείς δεν ασχολείται μαζί του. Όλοι είναι κολλημένοι στην οθόνη του κινητού τους. Ξαφνικά όμως όλες οι οθόνες εξαφανίζονται μυστηριωδώς, και τότε είναι που ξεκινά η πραγματική διασκέδαση!

Το βιβλίο “Πού πήγαν οι οθόνες;” είναι μια ξεκαρδιστική ιστορία σε στιχάκια, με πολύ επίκαιρο μήνυμα, για τη χαρά της ζωής… μακριά από οθόνες!

 

Δραστηριότητες και lesson plans για την αγγλική έκδοση του βιβλίου:
The screen thief!

Παιδικό βιβλίο: «Ο μικρός Ρήγας και τα μυστικά σύμβολα της Χάρτας»

Χωράει ένα παιδικό βιβλίο όλους τους γρίφους, τα σύμβολα και τους μύθους ενός σπουδαίου έργου που μέχρι και σήμερα επιφυλάσσει νέες εκπλήξεις και ερμηνείες;

Σε μια επετειακή έκδοση που υπογράφει η συγγραφέας και εικονογράφος Λήδα Βαρβαρούση και η οποία προορίζεται για παιδιά ηλικίας 8-12 ετών, η Χάρτα του Ρήγα Βελεστινλή ξεδιπλώνεται και επανασυστήνεται, έτοιμη να καλωσορίσει πρωτόγνωρες ιδέες και ερμηνείες. Εμπνευστής και πρωτομάρτυρας της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, ο Ρήγας, κορύφωσε με την περίφημη Χάρτα του όχι μόνο τη χαρτογραφική και γεωγραφική κουλτούρα της προεπαναστατικής εποχής, αλλά και τη δίψα του ελληνικού λαού για απελευθέρωση. Σήμερα, γίνεται θέμα ενός βιβλίου που αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων και αποκωδικοποιεί γρίφους και κρυμμένα μυστικά.

Το βιβλίο, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς, συνοδεύεται από τη σμίκρυνση της Χάρτας του Ρήγα και μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για συσκευές Android, μέσω της οποίας ζωντανεύουν σε τρισδιάστατη μορφή 15 σύμβολα πάνω στον χάρτη.

μικρος ΡήγαςΗ παιδική έκδοση «Ο μικρός Ρήγας και τα μυστικά σύμβολα της Χάρτας» μας μεταφέρει στον ελλαδικό χώρο πριν από περίπου 250 χρόνια. Εκείνη την εποχή, πριν ξεσπάσει η Επανάσταση του 1821, δεν υπήρχε ελληνικό κράτος, παρά μόνο σκλαβιά. Ένα μικρό παιδί, ο Ρήγας, τολμά να σκεφτεί ελεύθερα και συγκρίνει τον αρχαίο πολιτισμό και τη δόξα της πατρίδας του, της Ελλάδας, με την άθλια κατάσταση στην οποία αυτή έχει περιέλθει. Αποφασίζει λοιπόν να αναλάβει δράση. Μέσα από ένα φανταστικό ταξίδι, παρέα με ένα αγιοπούλι, θα περιηγηθεί σε αρχαίους τόπους, θα γνωρίσει μυθικούς ήρωες, θα παρακολουθήσει αρχαία δρώμενα, θα παρευρεθεί σε ιστορικές μάχες και, γεμάτος έμπνευση και πάθος, θα προσπαθήσει να μεταφέρει το μήνυμα της ελευθερίας και της δικαιοσύνης σε όλους τους λαούς. Για να πετύχει τον στόχο του, συλλαμβάνει την ιδέα να κατασκευάσει μια μεγάλη Χάρτα με μυστικά σύμβολα. Άραγε, θα καταφέρει να ξυπνήσει το λιοντάρι που κρύβεται μέσα στην ψυχή των υπόδουλων Ελλήνων;

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την Κλιματική Αλλαγή

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου ενέταξε την κλιματική αλλαγή στα εκπαιδευτικά προγράμματά του σταδιακά από το 2017 και συγκρότησε ένα ξεχωριστό δομημένο πρόγραμμα που εφάρμοσε από τη σχολική χρονιά 2018-2019. Την άνοιξη του 2019 στο πλαίσιο της συνεργασίας που ανέπτυξε το ΚΠΕ με το Worcester Polytechnic Institute (WPI) των ΗΠΑ, το εκπαιδευτικό πρόγραμμά αναδιαμορφώθηκε με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών παιχνιδιών για την κατανόηση της κλιματικής αλλαγής αλλά και της ανάγκης μετριασμού και προσαρμογής μας σε αυτήν. Το αποτέλεσμα ήταν μια συλλογή εκπαιδευτικών παιχνιδιών (serious games) για την κλιματική αλλαγή, που συνδιαμορφώθηκαν από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ και τέσσερις φοιτήτριες/τές του WPI και τα οποία αποτυπώθηκαν στο πόνημα Serious games for climate change (Gulezian et al., 2019).

Τα παιχνίδια που προέκυψαν από αυτή τη γόνιμη συνεργασία παρουσιάζονται σε αυτόν τον ιστότοπο με την ελπίδα να συμβάλουν στην επείγουσα ανάγκη για κατανόηση του ζητήματος και ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η εφαρμογή τους ανέδειξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αποτελεσματικότητα της βιωματικής μάθησης και ιδιαίτερα του εκπαιδευτικού παιχνιδιού.

Επισκεπτόμαστε τον ιστότοπο εδώ

Κατευθυντήριες γραμμές για διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης

Οι κατευθυντήριες γραμμές συγκεντρώνουν την παιδαγωγική και την πρακτική σε μια εύχρηστη μορφή: Πώς μπορούμε να ενθουσιάσουμε τους νέους για τον έλεγχο γεγονότων και την κριτική σκέψη; Ποιες είναι οι τεχνικές διαστάσεις της παραπληροφόρησης; Πώς μπορούμε να εντοπίσουμε τη βαθυπαραποίηση (deepfake);

Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές παρέχουν πρακτική καθοδήγηση στους διδάσκοντες και τους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων πρακτικών συμβουλών, σχεδίων δραστηριοτήτων, πληροφοριών σχετικά με θέματα και προειδοποιητικών σημειώσεων που βασίζονται στο τι λειτουργεί όσον αφορά τον ψηφιακό γραμματισμό και την εκπαίδευση και κατάρτιση. Στόχος τους είναι να ενισχύσουν την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί ο ψηφιακός γραμματισμός και να παράσχουν χρήσιμες γνώσεις σχετικά με τη δυναμική και τις εκδηλώσεις της παραπληροφόρησης.

https://audiovisual.ec.europa.eu/embed/index.html?ref=I-231292&lg=EN

“Απο-συνδεδεμένη οικογένεια” των Amélie Javaux & Annick Masson

Απο συνδεδεμένη οικογένειαΤο να είσαι σκύλος στη μέση μιας οικογένειας όπου τρία παιδιά ζουν ευτυχισμένα, μόνο αυτό θέλεις! Ο Cookie, το κόκερ σπάνιελ με τα μακριά αυτιά, φτάνει μια μέρα στην Anemone, στον Barnabé και στον César και τους κάνει ευτυχισμένους! Όλα πάνε καλά μέχρι τη μέρα που smartphone, tablet, κονσόλες εισβάλλουν στο χώρο, στο μυαλό, στην καθημερινότητα των μελών της οικογένειας, μικρών και μεγάλων. Τι θα γίνει με την οικογένειά του, που είναι κολλημένη στις οθόνες;

Το βιβλίο “Απο-συνδεδεμένη οικογένεια” (απόδοση: Αντώνης Παπαθεοδούλου) , μετάφραση του γαλλικού “Ma famille déconnectée” των Amélie Javaux & Annick Masson, είναι μια τρυφερή ιστορία που μας κάνει να σκεφτούμε τη χρήση των οθονών και τον αντίκτυπο στις σχέσεις μας με τους άλλους. Η αγάπη και η φιλία μπορεί να τις νικήσει;

Η συνταγή της ευτυχίας είναι να είμαστε συνδεδεμένοι μεταξύ μας, με τον εαυτό μας, με τη φύση.

Βιντεο-ξεφυλλίσματα από τις εκδόσεις Πατάκη

.jpg

Βιντεο-ξεφυλλίσματα #2–«Μη και μη και ο φιλαράκος» της Μελίνας Καρακώστα, εικ. Χρύσα Λαμπρακοπούλου (Από τη σειρά ΧΩΡΙΣ ΣΩΣΙΒΙΟ, επίπεδο 1 – Καβουράκια, για μαθητές της Α΄και Β΄τάξης που διαβάζουν μόνοι τους το πρώτο τους λογοτεχνικό βιβλίο /  ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο Άγγελος ζούσε σε μία πολυκατοικία με πιλοτή. Εκεί γνώρισε και τον Φιλαράκο, ένα χαριτωμένο σκυλάκι. Η μητέρα του τον αγαπούσε πολύ, αλλά τον έπνιγε με τα τόσα «μη» και «πρόσεχε» που του έλεγε και ούτε που ήθελε να ακούσει για τον Φιλαράκο. Αλλά ο Άγγελος κατάφερε τελικά και την έπεισε κι έτσι ο Φιλαράκος έγινε μέλος της οικογένειας.)

Βιντεο-ξεφυλλίσματα #3–«Ο φαφούτης αδερφός» της Μαρίας Ρουσάκη, εικ. Μαντλέν Φροσό (Από τη σειρά ΧΩΡΙΣ ΣΩΣΙΒΙΟ, επίπεδο 2 – Ψαράκια, για μαθητές της Α΄και Β΄τάξης που έχουν κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης. / ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο Κίμωνας περνάει τον δίδυμο αδερφό του σε όλα. Ειδικά στο χάσιμο των… δοντιών! Ο Λεωνίδας θέλει να του βγουν και τα δικά του δόντια, όμως αυτά αρνούνται να κουνηθούν. Πώς να βγουν, ώστε να νιώσει την ίδια χαρά με τον αδερφό του; Θα τα τραβήξει με σκοινί; Θα τρώει συνέχεια μήλα; Θα τα σπρώχνει με τη γλώσσα του; Μήπως δεν πρέπει να βιάζεται τόσο πολύ ο Λεωνίδας; Κάποια στιγμή το δοντάκι θα βγει. Πώς; Από μια έκπληξη!)

Βιντεο-ξεφυλλίσματα #4–«Η Μιλένα και το φρικτό ψάρι» της Σώτης Τριανταφύλλου, εικ. Ντ. Σταματιάδη (Από τη σειρά ΧΩΡΙΣ ΣΩΣΙΒΙΟ, επίπεδο 3 – Δελφινάκια, για μαθητές της Α΄και Β΄τάξης που διαβάζουν μόνοι τους το πρώτο τους λογοτεχνικό βιβλίο. /  ΥΠΟΘΕΣΗ: Τι γίνεται όταν η Μιλένα αρνείται να φάει το ψάρι που για πολλοστή φορά τής σερβίρει η μητέρα της; Στην αρχή αποφάσισε να κάνει απεργία πείνας, αλλά μετά το ξανασκέφτηκε και έπεσε με τα μούτρα σε σοκολατούχα γάλατα και ντόνατς. Μέχρι που το στομάχι της δεν άντεξε… Ευτυχώς που τα δίδυμα αδέλφια της θα τη βγάλουν από τη δύσκολη θέση.)

Βιντεο-ξεφυλλίσματα #5–«Μια ζεστή μικρή αγκαλιά» της Μάνιας Καπλάνογλου, εικ. Εύη Τσακνιά (Από τη σειρά ΧΩΡΙΣ ΣΩΣΙΒΙΟ, επίπεδο 3 – Δελφινάκια, για μαθητές της Α΄και Β΄τάξης που διαβάζουν μόνοι τους το πρώτο τους λογοτεχνικό βιβλίο. / ΥΠΟΘΕΣΗ: Το φεγγάρι κρυώνει κάθε βράδυ εκεί ψηλά και θέλει να βρει μια ζεστή μικρή αγκαλιά. Έτσι αρχίζει ένα μακρύ ταξίδι σε ουρανό και γη αναζητώντας τη φιλία και την αγάπη. )

Ψηφιακά Online puzzle – “i’m a puzzle”

Τα παζλ απευθύνονται σ’ όλες τις ηλικίες ως μέσο δημιουργικής απασχόλησης – ψυχαγωγίας.

Για τη δημιουργία ψηφιακών online παζλ, εκτός από το jigsawplanet και το jigzone μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το im-a-puzzle

 

imapuzzle

Ανεβάζουμε ένα αρχείο εικόνας (upload your image below), επιλέγουμε τον αριθμό και το είδος των κομματιών και μπορούμε να το μοιραστούμε (share) ιδιωτικά ή δημόσια.

Ας δημιουργήσουμε και ας διασκεδάσουμε… (puzzle)