Τα Μυστήρια του Μηχανισμού των Αντικυθήρων στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων ανασύρθηκε από το βυθό της Μεσογείου πριν από 122 χρόνια και ακόμη και σήμερα με τα μυστικά του και την πολύπλοκη δομή και λειτουργία του συναρπάζει επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων και όχι μόνο.
Ο Μηχανισμός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που κάθε επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει και να θαυμάσει από κοντά. Σκοπός της ψηφιακής αυτής εφαρμογής είναι να προσπαθήσεις και εσύ να μελετήσεις και να ανακαλύψεις τα μυστήρια του Μηχανισμού επιλέγοντας μια ή και περισσότερες από τις παρακάτω επιστημονικές ειδικότητες.

αντικυθηρα

Διαδικτυακές Εκπαιδευτικές Δράσεις στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

draseis 1024x665 1Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο εγκαινιάζει μία ενότητα με εκπαιδευτικό υλικό και δραστηριότητες για τους μικρούς μας φίλους και όχι μόνο. Στόχος είναι οι μικροί διαδικτυακοί επισκέπτες μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, να γνωρίσουν τα εκθέματα του Μουσείου και να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους ενεργοποιώντας την φαντασία τους και αναπτύσσοντας την δημιουργικότητα τους. Δίνεται έμφαση σε κατασκευές με απλά υλικά που μπορούν τα παιδιά να φτιάξουν μόνα τους στο σπίτι.

Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν:
Α) Δραστηριότητες εξερεύνησης (παιχνίδια αναζήτησης ή κρυμμένου θησαυρού, αινίγματα-γρίφους), αφηγήσεις παραμυθιών κλπ.
Β) Εικαστικές δραστηριότητες (ζωγραφική, κατασκευές, χειροτεχνίες) με κατασκευή έργου τέχνης εμπνευσμένου από έκθεμα του Μουσείου. Τα εικαστικά έργα των παιδιών θα αναρτώνται σε ειδικό πεδίο στην ιστοσελίδα του μουσείου.

Καλωσορίζουμε τα χελιδόνια της Άνοιξης

Μυθοπαίγνια

Μάσκα Μέδουσας

Σειρήνα

Πήγασος

Γρίφος

 

Βιβλία για την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας

Ως εκπαιδευτικός Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο, αντιλήφθηκα πως οι μαθητές και μαθήτριες ενθουσιάζονται όταν η θεωρητική προσέγγιση σημαντικών θεμάτων που αφορούν τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και του διαδικτύου, συνοδεύεται από ένα βιβλίο, μια ψηφιακή αφήγηση και ψηφιακές δραστηριότητες.

Το πρώτο βιβλίο που εισήγαγα στην εκπαιδευτική διαδικασία για την επικοινωνία της ασφαλούς χρήσης των οθονών και του διαδικτύου, ήταν “Η Φάρμα του Διαδικτύου“, της Βερόνικας Σαμαρά και του Γιώργου Κορμά, το 2011. Πολλά βιβλία ακολούθησαν (ψηφιακά και έντυπα) και ποικίλες δραστηριότητες δημιουργήθηκαν με web2 (ψηφιακά) εργαλεία, που προσπαθούν να οδηγήσουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη σωστή χρήση των οθονών και την ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου. Εξαιρετική συμβολή προς αυτή την κατεύθυνση παρέχει η λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και των ψηφιακών αφηγήσεων που διαθέτει, καθώς και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Ας προωθήσουμε την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας
με βιβλία που σχετίζονται με την Πληροφορική,
τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και του διαδικτύου:

ezgif books

Ο Ντίκι στον μαγικό κόσμο του Διαδικτύου! – Παναγιώτα Χατζηττοφή

Ο Σίφης ο Ποντικός και το διαδίκτυο – Κάρμεν Ρουγγέρη (Αφήγηση)

Η φάρμα του διαδικτύου – Σαμαρά Βερόνικα & Κορμάς Γεώργιος

Ένα πουλί… στην πρίζα! – Λήδα Βαρβαρούση

Ο κύριος Μπου …σερφάρει – Τασούλα Τσιλιμένη

Ο Θέμης σερφάρει στο διαδίκτυο – Λίλιαν Μήτρου

Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας! – Τσακίρη Παπαθανασίου Λητώ

Ο Μπεν και η μαγική οθόνη – Σφακιανάκης Μάνος & Αθανασίου Βέρα

Ο Μπεν και το cyberbullying – Σφακιανάκης Μάνος & Αθανασίου Βέρα

Η ιστορία ενός νεαρού gamer – Μαρούλα Κλιάφα

Χριστουγεννιάτικες ιστορίες ασφαλούς διαδικτύου – Αναστασία Παπαδοπούλου

Μπορείς να αποδράσεις από το εργαστήριο του Δρ.Τομ Cat; – Χρήστος Μαλλιαράκης

Η Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού” από το AMBER Alert

Η Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού , που έχει κυκλοφορήσει στην Ελλάδα από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε συνεργασία με το Amber Alert Europe και έχει στόχο να διδάξει στα παιδιά πώς να προστατεύονται από τον κίνδυνο εξαφάνισης.

γουργουριστη περιπετεια

Στη Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού, ο Λαγός μαζί με τον φίλο του τον Σκαντζόχοιρο ξεκινούν μια περιπέτεια στο δάσος, ψάχνοντας για έναν περίεργο ήχο που μόνο ο Λαγός μπορεί να ακούσει. Στο ταξίδι τους, συναντούν καινούργιους φίλους και βρίσκονται αντιμέτωποι με συναρπαστικές καταστάσεις. Θα μπορέσουν ο Λαγός με τον Σκαντζόχοιρο να ξεδιαλύνουν το μυστήριο του παράξενου ήχου;

Διαβάστε το βιβλίο

Το παραμύθι δημιουργήθηκε από το Amber Alert Europe που πραγματεύεται την ασφαλή συμπεριφορά των παιδιών στο φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. Το AMBER Alert της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Κέντρο για εξαφανισμένα παιδιά, είναι ένα ίδρυμα που μάχεται να βελτιώσει την προστασία των αγνοούμενων παιδιών καθώς και να αποτρέψει παιδιά από την εξαφάνιση, ενδυναμώνοντάς τα και ευαισθητοποιώντας τα πάνω στο θέμα της εξαφάνισης παιδιών και τις αιτίες που το προκαλούν.

Κάθε χρόνο, 300.000 παιδιά εξαφανίζονται στην Ευρώπη. Προκειμένου να μειωθεί αυτός ο ιλιγγιώδης αριθμός, είναι σημαντικό να καλλιεργήσουμε στα παιδιά από μικρή ηλικία τις δεξιότητες και τη γνώση που χρειάζονται προκειμένου να μένουν ασφαλή.

Με τη Γουργουριστή Περιπέτεια του Λαγού, παρέχονται στα παιδιά σημαντικοί εμπειρικοί κανόνες με παιγνιώδη και θετικό τρόπο. Αυτοί οι εμπειρικοί κανόνες βασίζονται σε πέντε συμβουλές από ειδικούς στον τομέα των εξαφανισμένων παιδιών:

  • Πάντα να εμπιστεύεσαι το ένστικτό σου. Εάν κάτι δεν το νιώθεις σωστό, μην το κάνεις.
  • Ποτέ μην πηγαίνεις κάπου μόνος/η. Είναι ασφαλέστερο να είσαι μαζί με άλλους.
  • Μην πηγαίνεις πουθενά με κάποιον/α που δε γνωρίζεις ή που δεν περιμένεις.
  • Ζήτησε από άλλους γονείς βοήθεια, εάν χαθείς.
  • Μάθε να βάζεις σημάδια στον δρόμο. Έτσι, είναι πιο εύκολο να βρεις τον δρόμο της επιστροφής.



Λήψη αρχείου

Αφήγηση του Παραμυθιού

Εικονική & Επαυξημένη Πραγματικότητα AR/VR

Η χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας ΕΠ (VR) και της Επαυξημένης Πραγματικότητας ΕπΠ (AR) είναι από τις πιο συναρπαστικές τεχνολογικές εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Με την εικονική πραγματικότητα μπορεί ο μαθητής να ζήσει την εμπειρία ενός πραγματικού κόσμου σε ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα προβάλει ψηφιακό περιεχόμενο πάνω στον πραγματικό κόσμο.

ar vr mr

Η Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) (Εικονική Πραγματικότητα) είναι ένα αλληλεπιδραστικό, τρισδιάστατο περιβάλλον, παραγόμενο από υπολογιστή, στο οποίο μπορεί κάποιος να “εμβυθιστεί” [Lanier et al., 1989]. (Εμβύθιση είναι η ψευδαίσθηση που έχει ο χρήστης αναφορικά με την ύπαρξή του μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον [Slater et al., 1994] και πρακτικά προσεγγίζεται ως ο βαθμός στον οποίο το σύστημα ΕΠ επιτυγχάνει να απομονώσει το χρήστη από το φυσικό του περιβάλλον. Για να επιτευχθεί ένας ικανοποιητικός βαθμός εμβύθισης χρησιμοποιούνται εξειδικευμένες συσκευές όπως είναι τα κράνη ΕΠ με ακουστικά και δυνατότητες στερεοσκοπικής προβολής (VR headset), γάντια και ολόσωμες φόρμες. Δεν είναι απαραίτητο, όμως, να γίνεται συνδυαστική χρήση όλων των συσκευών. Συνήθως, ένα κράνος, ή ένα ζευγάρι στερεοσκοπικά γυαλιά (3D Glasses) από μόνα τους είναι ικανά να προσφέρουν λειτουργικό βαθμό απομόνωσης από τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.)

Η Επαυξημένη Πραγματικότητα ΕπΠ (Augmented Reality AR), ( Επαυξημένη Πραγματικότητα) αντίθετα, αντιστρέφει τον παραπάνω ορισμό που βασίζεται στην «εμβύθιση» του χρήστη σε ένα φανταστικό κόσμο, ενσωματώνοντας την πληροφορία που παράγει ο υπολογιστής στον πραγματικό κόσμο του χρήστη. Τα τρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν την επαυξημένη πραγματικότητα είναι τα εξής: Συνδυάζει το πραγματικό και το εικονικό, είναι διαδραστική σε πραγματικό χρόνο, η πληροφορία χωροθετείται στις τρεις διαστάσεις.

Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality – AR) & Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality – VR) στην Εκπαίδευση

Δημιουργία εικόνας AR (blipp) με το πρόγραμμα Blippar

Διαδραστική αφίσα επαυξημένης πραγματικότητας του ΚΠΕ Πεταλούδων

Το Assemblr EDU είναι μια πλατφόρμα που μας επιτρέπει να κάνουμε διαδραστικές, συνεργατικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες μάθησης με 3D & AR. Για την προβολή και δημιουργία αντικειμένων θα χρειαστούμε την εφαρμογή Assembler ή Assemblr EDU. (Μπορούμε να δημιουργήσουμε έργα 3D/AR με τη web έκδοση και με τα apps. Για να προβάλουμε τις εμπειρίες AR θα χρειαστούμε το app για κινητό/τάμπλετ.)

Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας που μπορεί να έχουν χρήση και στην εκπαίδευση: 3d Bear , Arloopa , Quiver, Landscape AR

Πηγή: etwinning seminars

“Σε μια δέσμη φωτός” – Μια ιστορία για τον Άλμπερτ Αϊνστάιν

Μην σταματήσεις ποτέ ν’ αναρωτιέσαι. Η περιέργεια είναι το πρώτο βήμα για την έρευνα“. (Άλμπερτ Αϊνστάιν, από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Συγγραφέας: Jennifer Berne

Εικονογράφηση: Vladimir Radunsky

Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο

Ocean Wise – Μαθαίνουμε για τον ωκεανό & την κλιματική αλλαγή

Στο Ocean Wise, υποστηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς να φέρουν τον αλφαβητισμό στον ωκεανό στις τάξεις τους και να ενδυναμώσουμε τους μαθητές να αναλάβουν δράση ενώ εμβαθύνουν τη σύνδεσή τους με τον ωκεανό. Τα εκπαιδευτικά μας κιτ κάνουν ακριβώς αυτό. Με πληροφορίες από την πιο πρόσφατη επιστήμη και έρευνα από τις δικές μας πρωτοβουλίες διατήρησης, Θαλασσοδάση, Ρύπανση Ωκεανών, Φάλαινες και Θαλασσινά και Αλιεία, Γνώση των Ιθαγενών και ενεργές και εποικοδομητικές παιδαγωγικές, κάθε κιτ αντιμετωπίζει τα διεπιστημονικά ζητήματα της κλιματικής αλλαγής.

Κάθε εκπαιδευτικό κιτ είναι διαθέσιμο για το δημοτικό (τάξεις 3 έως 6), το γυμνάσιο (τάξεις 7 έως 8) και το γυμνάσιο (τάξεις 9 έως 12) και μεταφρασμένο στα γαλλικά και στα αγγλικά. Ο οδηγός του εκπαιδευτικού παρέχει λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των δραστηριοτήτων στην τάξη και τον τρόπο με τον οποίο οι δραστηριότητες συνδέονται με τις έννοιες του συγκεκριμένου προγράμματος σπουδών τους. Παρέχεται στους μαθητές ένα τετράδιο εργασίας για να ολοκληρώσουν τη διασκέδαση για την ηλικία, τις διαδραστικές δραστηριότητες όπως διαδικτυακά παιχνίδια, κολάζ, συζητήσεις και άλλα.

 

Το εκπαιδευτικό κιτ για τα είδη σε κίνδυνο (Species At Risk) αντιμετωπίζει τις απειλές της κλιματικής αλλαγής, της ρύπανσης των ωκεανών, των παρεμπιπτόντων αλιευμάτων, της πλαστικής ρύπανσης και της απώλειας οικοτόπων μέσω των επιπτώσεών τους στα θαλάσσια είδη που κινδυνεύουν. Διερευνώντας τον αντίκτυπο αυτών των απειλών στη φάλαινα, τη φάλαινα δολοφόνο, τον μεγάλο λευκό καρχαρία, τη θαλάσσια χελώνα και τη θαλάσσια ενυδρίδα και τα ενδιαιτήματά τους, οι μαθητές θα μάθουν για τη διασύνδεση της υγείας των ωκεανών και της ζωής των ωκεανών.

Τα πλαστικά είναι παντού! Πώς επηρεάζουν τον ωκεανό μας και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε; Μέσω του εκπαιδευτικού κιτ Ocean Plastics, οι μαθητές θα μάθουν για τους κοινωνικοοικονομικούς και επιστημονικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην πανταχού παρουσία των πλαστικών και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλαστικών. Στη συνέχεια θα αποκτήσουν τις δεξιότητες, τα εργαλεία και τις γνώσεις για να σπάσουν το πλαστικό σχέδιο και να βοηθήσουν στην προστασία και αποκατάσταση του ωκεανού μας από την πλαστική ρύπανση.

Frieda and the Sustainable Development Goals

Frieda promoΤο βιβλίο “Frieda and the Sustainable Development Goals” (Η Φρίντα και οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης”  δημιουργήθηκε για να απλοποιήσει το μάθημα των παγκόσμιων στόχων, ώστε οι νεότεροι μαθητές να μπορούν να σχετίζονται και να κατανοούν καλύτερα τους ΣΒΑ. Το βιβλίο στοχεύει να ευαισθητοποιήσει για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης με έναν διασκεδαστικό, πολύχρωμο και αξιόλογο τρόπο.

Η Φρίντα είναι ένα νεαρό κορίτσι που ξεκινά μια υπέροχη περιπέτεια για να επιφέρει θετικές αλλαγές στον κόσμο. Μια μέρα, η Ana από τα Ηνωμένα Έθνη (United Nations) επισκέπτεται το σχολείο της Frieda για να διδάξει στην τάξη της σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης – το παγκόσμιο σχέδιο για τη μείωση της φτώχειας και την προστασία του πλανήτη έως το 2030. Η Frieda αναπτύσσει μια παγκόσμια προοπτική και ενθαρρύνεται να αναλάβει δράση ενάντια στα μεγαλύτερα ζητήματα της εποχής μας: από την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία των απειλούμενων ειδών μέχρι τον τερματισμό της φτώχειας και την καταπολέμηση της ανισότητας.

Small Smurfs Big Goals

Η εκστρατεία «Μεγάλοι Στόχοι για τα Μικρά Στρουμφάκια» έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει όλους να μάθουν και να υποστηρίξουν τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που συμφωνήθηκαν και από τις 193 χώρες μέλη των Ηνωμένων Εθνών το 2015. 

17 goals smurfs

«Το μήνυμα της καμπάνιας επικεντρώνεται στην ιδέα ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανεξάρτητα από το μέγεθός του», είπε η Veronique Culliford, κόρη του Peyo, που δημιούργησε τα Στρουμφ το 1958. «Είναι τιμή και προνόμιο για τα Στρουμφ να να υποστηρίξουμε τα Ηνωμένα Έθνη και να συνεχίσουμε τη μακροχρόνια σχέση μας με τη UNICEF».

“All of us, even a small Smurf, can achieve big goals!”

“Μάθηση με τεχνολογίες” – ηλεκτρονικό περιοδικό

μαθηση με τεχνολογιες

Το ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με τεχνολογίες» εκδίδεται από την Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση e-Δίκτυο σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ένωση Εκπαιδευτικών «Μιχάλης Δερτούζος».
Σκοπός του περιοδικού είναι ο γόνιμος επιστημονικός προβληματισμός, ο δημιουργικός διάλογος και η παραγωγή νέας γνώσης αναφορικά με τη χρήση και την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση. Το παρόν περιοδικό εστιάζει ιδιαίτερα στις σύγχρονες πρακτικές χρήσης και αξιοποίησής τους, έτσι όπως διαμορφώνονται μέσα στην καθημερινότητα της τυπικής μάθησης στη σχολική τάξη, της εκπαιδευτικής μονάδας, της διοίκησης της εκπαίδευσης, αλλά και στην καθημερινή ζωή παιδιών, εφήβων και επαγγελματιών (π.χ. εκπαιδευτικών), καθώς και ευρύτερα σε κάθε συνθήκη άτυπης μάθησης.