Feed
Άρθρα
Σχόλια

Μόλις σήμερα, Τετάρτη, 25/7/2012, κατάφερα να βρω το ΦΕΚ της 15ης Ιουνίου του 2012, σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικοί δε δικαιούνται πλέον κάρτα ελεύθερης εισόδου στα μουσεία και και τους οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο. Δεν μπορώ παρά να επικροτήσω την απόφαση και να καταθέσω τα παρακάτω προς επίρρωσίν της.

Πρώτον, οι εκπαιδευτικοί είναι γνωστό πως με την κάρτα ελεύθερης εισόδου καταχρώνται το δημόσιο χρήμα. Οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί δε διπλά, καθότι είναι και δημόσιοι υπάλληλοι. Έπειτα, είναι βουτηγμένοι στη διαπλοκή. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ σε τι ποσά ανέρχονται οι μίζες που παίρνουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που οργανώνουν για τους μαθητές τους; Όταν δε αυτές γίνονται σε απογευματινές ώρες ή τα σαββατοκύριακα, η ταρίφα διπλασιάζεται.

Συνεχίζοντας, δε θα μπορούσα να παραβλέψω το γεγονός πως όλοι οι εκπαιδευτικοί επισκέπτονται καθημερινά χώρους πολιτισμού του Δημοσίου. Είναι ο μόνος τρόπος που τους απομένει μετά τις θηριώδεις περικοπές στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα να ισοσταθμίσουν, έστω και πνευματικά, τις υλικές απώλειες. Προσωπικά, αν δεν περάσω κάθε μεσημέρι, μετά το πέρας του ωραρίου μου, από το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο -που το έχω και κοντά- δεν μπορώ να ανταπεξέλθω στις απογευματινές υποχρεώσεις μου. Λίγο οξυγόνο πολιτισμού, δηλαδή. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι τα πάγια παράπλευρα έξοδα από τις καθημερινές επισκέψεις των εκπαιδευτικών βαρύνουν ιδιαίτερα την οικονομική κατάσταση της χώρας. Προσθέστε και αυτές των καλοκαιρινών διακοπών και θα δείτε πώς διογκώνεται το δημόσιο χρέος.

Θα περάσω στα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκε ποιοι είναι οι δικαιούχοι της κάρτας. Το θεωρώ λογικό να μπορεί ο απόφοιτος του Ιστορικού και Αρχαιολογικού Τμήματος να μπει ελεύθερα στο Μουσείο Ηρακλειδών και να θαυμάσει την έκθεση «ΤΕΧΝΗ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: από την αισθητική της Τέχνης στη λογική των Μαθηματικών», ενώ ο εκπαιδευτικός, απόφοιτος του Μαθηματικού να πρέπει να καταβάλει αντίτιμο εισιτηρίου. Και εξυπακούεται πως ο κλασικός φιλόλογος δεν έχει καμία σχέση με την αρχαιογνωσία, οπότε μόνο με τη συνοδεία μαθητών του θα μπει άνευ αντιτίμου στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Τέλος, τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου του (πρώην) Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, σύμφωνα με το ΦΕΚ, επιβάλλεται να έχουν προτεραιότητα και ειδική μεταχείριση. Με τη συγχώνευση των Παιδείας και Πολιτισμού και Τουρισμού μετά τις εκλογές του Ιουνίου δε νοούνται προνόμια των του Παιδείας εις βάρος των του (πρώην) Πολιτισμού. Άλλωστε, η Ελλάδα φημίζεται για τον πολιτισμό της, όχι για την παιδεία της. Παιδεία και Πολιτισμός είχαν διαχωρίσει τις επικράτειές τους. Μόνο ως Υπουργείο αποφασίστηκε να συνυπάρξουν. Οι ανάγκες των καιρών, βλέπετε.

Μου είναι ασαφές τι ακριβώς δεν καταλαβαίνετε στις παραπάνω περιπτώσεις.

Και, τέλος πάντων, ποιος ο λόγος της διαμαρτυρίας;

(Kαληνύχτα, Μελίνα.)

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων