Robot με επεξεργασία δαπέδου-μέρος β’

Προγραμματίστε το ρομπότ με τις εντολές κίνησης. Επιλέξτε χαρακτήρα ρομπότ, επιλέξτε δάπεδο και αν θέλετε ενεργοποιήστε την καταγραφή του ίχνους της κίνησης του ρομπότ. Μπορείτε να επεξεργαστείτε το δάπεδο, προσθέτοντας δύο είδη αντικειμένων. Επίσης, έχετε την δυνατότητα να διαλέξετε μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών χαρακτήρων ρομπότ.

Robot programming2

 

Λαβύρινθος

Κινηθείτε μέσα στον λαβύρινθο και μαζέψτε τα αντικείμενα που θα βρείτε. χρησιμοποιήστε τις εντολές-βελάκια για να κινηθείτε πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά. Διαλέξτε το δάπεδο που σας αρέσει και προγραμματίστε την πασχαλίτσα να βρει τα αντικείμενα.

Labyrinthos

 

Robot βασικός προγραμματισμός-μέρος α’

Προγραμματίστε το ρομπότ με τις εντολές κίνησης. Επιλέξτε χαρακτήρα ρομπότ, επιλέξτε δάπεδο και αν θέλετε ενεργοποιήστε την καταγραφή του ίχνους της κίνησης του ρομπότ.

Robot programming1

Avatar

Δημιουργήστε Avatar που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε αντί για τις πραγματικές φωτογραφίες σας, κατά τη δημιουργία προφίλ στην η-τάξη (e-class) καθώς και σε άλλες εφαρμογές.

Αφού φτιάξετε το Avatar μπορείτε να το αποθηκεύσετε ως αρχείο εικόνας στον υπολογιστή σας, και να το εισάγετε για παράδειγμα, στο προφίλ που έχετε στην ηλεκτρονική τάξη (e-class).

AvatarΈχετε τρεις επιλογές για την λήψη:

1.PNG (200 px) — αρχείο εικόνας pixel με υποστήριξη διαφάνειας

2. PNG (400 px) — αρχείο εικόνας pixel με υποστήριξη διαφάνειας

3. SVG — εικόνα διανυσμάτων που μπορεί να αλλάξει το μέγεθος όσο χρειάζεται. Λάβετε υπόψη ότι θα χρειαστείτε πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας για διανυσματικά αρχεία για να εργαστείτε με την εικόνα SVG (πχ Adobe Illustrator).

Ψηφιακές εικόνες

Κατεβάστε από το Γραφίς το υπολογιστικό φύλλο εργασίας και συμπληρώστε την δεύτερη (2η), τρίτη (3η) και τέταρτη (4η) καρτέλα. Σαν παράδειγμα δείτε πως είναι συμπληρωμένη η πρώτη (1η) καρτέλα.

Να θυμάστε, ότι το πρώτο ψηφίο δείχνει πάντα τον αριθμό των λευκών κελιών. (εναλλάξ: Λευκά-Μαύρα-Λευκά-Μαύρα-Λευκά-…..κλπ)

πχ: Αν έχουμε 0 2 4 σημαίνει πως ξεκινά με 0 λευκά κελιά, ακολουθούν 2 μαύρα και 4 λευκά. Άρα τα 2 μαύρα θα είναι πρώτα στην σειρά αφού λευκά δεν υπάρχουν.

 😯 Φύλλο εργασίας: Ψηφιακές εικόνες

Τύποι και επεκτάσεις αρχείων

Διαδραστική παρουσίαση των βασικών επεκτάσεων αρχείων. Ο κάθε τύπος ενός αρχείου (μουσική, video, κείμενο κλπ) αντιστοιχεί σε μια εφαρμογή που το παράγει και το επεξεργάζεται. Αυτή η εφαρμογή χρησιμοποιεί το δικό της εικονίδιο που της το παρέχει το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή. Επίσης η κάθε εφαρμογή έχει μια κατάληξη που προσθέτει στο όνομα αρχείου που δημιουργεί. Αυτή η κατάληξη διατηρείται ακόμα και αν αλλάξουμε το όνομα του αρχείου, διότι το αρχείο έχει δημιουργηθεί (κατάγεται) από την συγκεκριμένη εφαρμογή.

Ε Τύποι επεκτάσεις αρχείων

 

 

😯 Φύλλο εργασίας: κατεβάστε και συμπληρώστε την παρακάτω εργασία.

Ε-Τύποι(επεκτάσεις) αρχείων

 

Λεξηδρομείες

Πληκτρολογήστε λέξεις ή προτάσεις, σταδιακά αυξανόμενης δυσκολίας 😯 , σε συγκεκριμένο χρόνο 😉

Ρυθμίστε τον βαθμό δυσκολίας:

  • 1 μέχρι   3  για  Α΄ τάξη,
  • 4 μέχρι   5  για  Β΄ τάξη
  • 6 μέχρι 10  για  Γ΄ Τάξη.

Τα Μέσα Μεταφοράς

Ανοίξτε το πρόγραμμα ζωγραφικής με τον πιγκουίνο (Tyx Paint) και χωρίστε την σελίδα με γραμμές σε τρία κομμάτια. Στο ένα μέρος θα βάλετε τα μέσα μεταφοράς που πετούν στον αέρα (αεροπλάνα, αερόστατο, ελικόπτερα), στο άλλο μέρος τα μέσα μεταφοράς που κινούνται στην γη – ξηρά (ποδήλατα, αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, τραίνα) και στο τελευταίο τα μέσα μεταφοράς που ταξιδεύουν στην θάλασσα (πλοία, υποβρύχια, βάρκες).

Τις εικόνες θα τις βρείτε μέσα στις σφραγίδες.

Στο τέλος πατήστε πάνω στο βιβλιαράκι που γράφει “Αποθήκευση

Α Μέσα Μεταφοράς1 TuxPaint

Ποντίκι ο εξολοθρευτής

Κάνε κλικ και χτύπησε με το ποντίκι σου τα τερατάκια-ιούς που έχουν εισχωρήσει και κινούνται μέσα στον υπολογιστή σου.

Α Ποντίκι ο εξολοθρευτής

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτικό παιχνίδι, το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση με το χειρισμό του ποντικιού.

Αποστάσεις στον Χάρτη

Ανοίξτε και συμπληρώστε το παρακάτω φύλλο εργασίας, βρίσκοντας πληροφορίες στον χάρτη του διαδικτύου maps google

για τις διαδρομές που θα κάνετε χρησιμοποιώντας μέσα μεταφοράς ή περπατώντας.

Δ-Αποστάσεις στον Χάρτη

Άθλοι του Ηρακλή

Δημιουργήστε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους 12 άθλους του Ηρακλή. Για τον χάρτη ανοίξτε το πρόγραμμα VUE του υπολογιστή σας, ενώ για τις εικόνες κατεβάστε τον συμπιεσμένο φάκελο που θα βρείτε στο παρακάτω σύνδεσμο. Ο φάκελος που θα κατέβει πρέπει πρώτα να αποσυμπιεστεί, για να έχετε πρόσβαση στις εικόνες και να τις βάλετε στον χάρτη σας.

Σύνδεσμος: Γ-Άθλοι Ηρακλή

Προσοχή: Για το κατέβασμα εικόνων, αφού επιλέξετε τον σύνδεσμο (link), πατήστε δεξιά πάνω στο “Λήψη

Λήψη Γραφίς

για να κατεβάσετε ολόκληρο τον συμπιεσμένο φάκελο. Μετά αποσυμπιέστε τον για να επιλέξετε τις εικόνες που θέλετε.

Κύκλος του Ψωμιού

Ανοίξτε το πρόγραμμα που δημιουργούμε παρουσιάσεις (PPT), και φτιάξτε μια παρουσίαση για τον “κύκλο του ψωμιού“. Η εργασία θα ξεκινά από την στιγμή που οι γεωργοί σπέρνουν το σιτάρι στο χωράφι μέχρι να φτάσει το ψωμί έτοιμο στο τραπέζι μας. Γράψτε το δικό σας κείμενο και τοποθετήστε τις εικόνες που θέλετε με την κατάλληλη σειρά μέσα στην παρουσίαση.

Για κατέβασμα εικόνων, αφού επιλέξετε το link: Κύκλος του Ψωμιού(εικόνες) , πατήστε δεξιά, πάνω στο “Λήψη

Λήψη Γραφίς

για να κατεβάσετε ολόκληρο τον συμπιεσμένο φάκελο. Αποσυμπιέστε τον για να επιλέξετε τις εικόνες που θέλετε.

Ζωγραφική με άμμο

Online εργαλείο ζωγραφικής με το ποντίκι. Κάνε κλικ με το ποντίκι σου, και κράτησε το πατημένο για να ζωγραφίσεις ρίχνοντας άμμο.

Πάτησε την κουκκίδα δεξιά για να διαλέξεις τα χρώματα που θέλεις.

Thisissand

Kάρτα Cartoon

Δημιουργήστε μια κάρτα καρτούν με ευχές για τα Χριστούγεννα! Βάλτε τα δικά σας παρασκήνια, τους χαρακτήρες που θέλετε και σύννεφα διαλόγου για να συνομιλούν μεταξύ τους. Αποθηκεύστε την κάρτα στον υπολογιστή σας επιλέγοντας download. Ανοίξτε το site της εφαρμογής πατώντας τον σύνδεσμο:

ToonyTool

 

κάρτα cartoon παράδειγμα:

Τάξη Γ Κάρτες Cartoon ToonyTool

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Αποθετήριο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

Αγαπημένο φαγητό και ζωάκι

Άνοιξε το online πρόγραμμα του κειμενογράφου (θα το βρεις μέσα στο Φωτόδεντρο) editor Βάλε στο πληκτρολόγιο σου ΚΕΦΑΛΑΙΑ τα γράμματα, και…

Γράψε ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό και ζωάκι.

  • Χρωμάτισε τα γράμματα.
  • Χρησιμοποίησε όποια γραμματοσειρά θέλεις.
  • Βάλε φόντο, εικόνα…   Όταν τελειώσεις αποθήκευσε το έργο σου.

Δες ένα παράδειγμα:

Τάξη Α Αγαπημένο φαγητό ζωάκι

 

 

Ημερολόγιο νέου έτους

Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο στον κειμενογράφο χρησιμοποιώντας πίνακες. Επιλέξτε σαν τμήμα ποιον από τους παρακάτω τρόπους εργασίας θα χρησιμοποιήσετε:

α) Χωριζόμαστε σε 12 ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει μία διαφορετική σελίδα του ημερολογίου (ξεχωριστό μήνα η κάθε ομάδα).

β) Κάθε ζευγάρι μαθητών ανά υπολογιστή, δημιουργεί ξεχωριστά το δικό του ημερολόγιο, με το δικό του θέμα εικόνων που θα διαλέξει. (πχ: ένα ζευγάρι μαθητών φτιάχνει ημερολόγιο με εικόνες από μοντέλα αυτοκινήτων, ένα άλλο με ομάδες ποδοσφαίρου, κάποιο άλλο με ζώα υπό εξαφάνιση κλπ).

Έτοιμο Ημερολόγιο: παράδειγμα

Ο πίνακας που θα σχεδιάσετε θα έχει διαστάσεις (γραμμές x στήλες) 10×7.

Για τη μορφοποίησή του προτείνονται:

1. Στην πρώτη γραμμή (το όνομα του μήνα):  ΚΕΦΑΛΑΙΑ,   Έντονα,  Mέγεθος 36

2. Στην τρίτη γραμμή (τα αρχικά των ημερών Δ-Τ-ΤΕ-Π-ΠΑ-Σ-Κ): ΚΕΦΑΛΑΙΑ,  Έντονα, Μέγεθος 28

3. Στις υπόλοιπες γραμμές (με τις ημερομηνίες): Μέγεθος 28.

4. Παντού Γραμματοσειρά Georgia και Μεσαία Στοίχιση.

  • Φωτογραφίες μπορείτε να επιλέξετε και να κατεβάσετε από το:    http://www.pixabay.com
  • Για τις εορτές και αργίες μπορείτε να δείτε στο:    http://www.eortologio.net/

Οι εργασίες μπορούν να παραδοθούν σαν εικόνα ή pdf, ώστε να ακολουθήσει η σύνδεσή τους σαν flipbook (πχ. https://fliphtml5.com).

 

Πηγή: Αποθετήριο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

Ο Εαυτός μου

Άνοιξε το online πρόγραμμα του κειμενογράφου (θα το βρεις μέσα στο Φωτόδεντρο)editor Βάλε στο πληκτρολόγιο σου ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα, και…

Περιέγραψε τον εαυτό σου απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Πώς με λένε;
  • Τι χρώμα είναι τα μαλλιά και τα μάτια μου;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο μου ζωάκι;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο μου παιχνίδι;
  • Τι λένε οι φίλοι μου για μένα;

Χρωμάτισε τα γράμματα, χρησιμοποίησε όποια γραμματοσειρά θέλεις, βάλε φόντο, εικόνα… και τέλος εκτύπωσε το έργο σου.

Δες ένα έτοιμο παράδειγμα:

Τάξη Β Ο εαυτός μου 2

Σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)

Μέρος 1ο: (επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τα σήματα και τις πληροφορίες τους).

Μαθαίνω τα σήματα.

Μέρος 2ο: (Εργασία με κειμενογράφο)

Χωριστείτε σε 3 ομάδες:

  1. Ομάδα Πινακίδων Αναγγελίας Κινδύνου
  2. Ομάδα Ρυθμιστικών Πινακίδων
  3. Ομάδα Πληροφοριακών Πινακίδων

α) Κάθε ομάδα θα κατεβάσει ένα κοινόχρηστο αρχείο (+γραφίς-συνεργατικά έγγραφα).

β) Κάθε μέλος ομάδας αναλαμβάνει να δημιουργήσει 2 πινακίδες της κατηγορίας που έχει αναλάβει. Αυτό θα το κάνει με την χρήση έτοιμων σχημάτων και πλαισίων κειμένου στον κειμενογράφο (μέσα στο κοινόχρηστο αρχείο), μαζί με επεξηγηματική λεζάντα για κάθε πινακίδα.

γ) Στο τέλος, η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τα έργα της στην υπόλοιπη τάξη.

Ακολουθούν παραδείγματα από την κα Δέσποινα Μπαρμπαρή με πινακίδες που μπορείτε να φτιάξετε:

Δέσπ.Μπαρμπαρή 1 Δέσπ.Μπαρμπαρή 2 Δέσπ.Μπαρμπαρή 3

 

Πηγή: Αποθετήριο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

CodeMonkey Jr.

Βοήθησε την μαϊμού να μαζέψει όλες τις μπανάνες και να ξεκλειδώσει τα σεντούκια με τους θησαυρούς. Το παιχνίδι έχει 4 επίπεδα (Sequencing, Advanced sequencing, Loops και Advanced loops) και κάθε επίπεδο αρκετές πίστες. Σε κάθε πίστα κερδίζεις μέχρι τρία αστεράκια. Αν κερδίσεις δύο αστεράκια σημαίνει ότι χρησιμοποίησες πάρα πολλές εντολές από όσες έπρεπε ή δε μάζεψες όλες τις μπανάνες.

(Επιλέξτε: Start Playing)

CodeMonkeyJR

 

 

Πρότυπα Γυμνάσια (εισαγωγικές)



Λήψη αρχείου

Επιλεκτικές ερωτήσεις:



Λήψη αρχείου

Επιλεκτικές ερωτήσεις (υπολογιστικό φύλλο)

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο



Λήψη αρχείου

Τι γνωρίζετε για το Διαδίκτυο. Απαντήστε στις ερωτήσεις του Quiz παρακάτω:

🙂 Quiz για Τάξη Γ_Δ (σελ.6)

Βάφοντας τα κομμάτια ενός tangram

Πάτησε παρακάτω στο Φωτόδεντρο και μετά στο μαύρο καραβάκι για να ανοίξει η εφαρμογή.

Διάβασε προσεκτικά την κάθε μια από τις δύο δραστηριότητες που θα βρεις μέσα στην σελίδα, και χρησιμοποίησε το ποντίκι σου για να τοποθετείς τα σχήματα.

Βάφοντας τα κομμάτια ενός Tangram

Προσωπικά Δεδομένα & Κωδικοί Πρόσβασης

 🙂 Τάξη Β-Γ Ασφάλεια στο Internet-(2.Προσωπικά Δεδομένα):



Λήψη αρχείου

 

😯 Τάξη Β-Γ Ασφάλεια στο Internet-(3.Ισχυροί κωδικοί Πρόσβασης):



Λήψη αρχείου

Εκπαιδευτικές εφαρμογές (μαθηματικά, puzzle, παιχνίδια)

Safe Kid Games

SafeKidGames

Math is fun

MathisFun

Mathplayground

Mathplayground

Puzzleplayground

Puzzleplayground

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SketchUp

Δημιουργήστε τρισδιάστατα 3D μοντέλα με την online εφαρμογή Google SketchUp.

SketchUP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Επιλέξτε την δωρεάν έκδοση

1.SketchUP free

2. Δημιουργήστε ένα TrimbleID μέσω email, αν δεν επιθυμείτε να συνδεθείτε μέσω Google, Apple ή Microsoft.
2.TrimbleID δημιουργία SketchUP
3. Επιλέξτε την περιοχή σας. (Το Trimble cloud παρέχει 10 GB αποθηκευτικό χώρο).
3.TrimbleID περιοχή SketchUP
4. Εισάγετε τα στοιχεία

(όνομα, επώνυμο και email)

4.TrimbleID email SketchUP

5. Επιβεβαιώστε τον κωδικό επαλήθευσης που έχει έρθει στο email που δώσατε.

6. Δημιουργήστε έναν προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) για να συνδέεστε κάθε φορά στο SketchUP.

7. Ελέγξτε τις προτιμήσεις λογαριασμού.

11.Start SketchUP

8. Ξεκινήστε την εξερεύνηση!
12.SketchUP

 

Δίκτυο Ταξινόμησης

 🙂 Α) Φύλλο εργασίας (pdf):



Λήψη αρχείου

 🙂 Β) Ταξινόμηση_(Υπολογιστικό φύλλο)

 

Το μονοπάτι στην σκακιέρα

Διαβάστε στην κορυφή τις εντολές και βρείτε το μονοπάτι που θα ακολουθήσει το πιόνι. Εντοπίστε το τετράγωνο στο οποίο θα φτάσει και μετακινήστε πάνω σε αυτό την δίνη, χρησιμοποιώντας το αριστερό και δεξί βελάκι. Μετά πατήστε “Έλεγχος” για να δείτε το αποτέλεσμα. 🙂 Μονοπάτι σκακιέρας.

Η Πασχαλίτσα στον Λαβύρινθο

Α) Η πασχαλίτσα βρίσκεται μέσα στον λαβύρινθο και ψάχνει το κρυμμένο λουλούδι.

Προγραμμάτισε τα βήματα της πασχαλίτσας με τα βελάκια, ώστε να προχωρήσει και να φτάσει στο λουλούδι της.  🙂 Πασχαλίτσα-1.

Β) Η πασχαλίτσα τώρα πρέπει να προσέχει, γιατί αν κάνει λάθος στα βήματα της θα πρέπει να ξαναγράψει από την αρχή το πρόγραμμα. 🙁 Πασχαλίτσα-2

Δυαδικό Σύστημα

 🙂 Α) Φύλλο εργασίας (pdf):

Μετατρέψτε τους αριθμούς από το δυαδικό σύστημα στο δεκαδικό (2ο  ➡ 10ο), και το αντίστροφο από το δεκαδικό στο δυαδικό (10ο  ➡ 2ο).



Λήψη αρχείου

Β) Η εργασία σε υπολογιστικό φύλλο:  🙂 Τάξη ΣΤ-Δυαδικό Σύστημα.

Γ) Κωδικοποίηση χαρακτήρων στο δυαδικό σύστημα (πληκτρολογήστε έναν χαρακτήρα στην οθόνη και παρατηρήστε την κωδικοποίησή του στο δυαδικό σύστημα): 🙂 Δραστηριότητα-Φωτόδεντρο.

Πυρσείες στην Αρχαία Ελλάδα

Α) Φωτόδεντρο: Μετάδοση μηνυμάτων στην αρχαία Ελλάδα με Πυρσείες

Β) Φύλλο εργασίας:



Λήψη αρχείου

Σελιδοδείκτες

Ανοίξτε τον φυλλομετρητή (Firefox, Google Chrome, Opera, κτλ) και επισκεφθείτε τις παρακάτω σελίδες. Αφού ανοίξει η κάθε σελίδα, αποθηκεύστε την στους σελιδοδείκτες με το όνομα της.

💡 Για να ανοίξουν οι σελίδες σε ξεχωριστή καρτέλα: κρατήστε πατημένο το Ctrl και επιλέξτε τον σύνδεσμο(σελίδα) που θέλετε.



Λήψη αρχείου

Scratch 3.0

1.Online Scratch.



Λήψη αρχείου

2.Εισαγωγή Σκηνικού.



Λήψη αρχείου

3.Εισαγωγή Αντικειμένου.



Λήψη αρχείου

4.Εργασία: “Μπάλα κατάσκοπος”



Λήψη αρχείου

Προγραμματισμός Micro:bit

Ανοίξτε την σελίδα προγραμματισμού του Micro:bit και δημιουργήστε τα παρακάτω προγράμματα.

 😛 ΚΑΡΔΙΑ:



Λήψη αρχείου

 😯 ΤΥΧΑΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ:



Λήψη αρχείου

ΖΑΡΙ:



Λήψη αρχείου

 😯 ΜΕΤΡΗΤΗΣ (ΑΝΩ):



Λήψη αρχείου

 😕 ΜΕΤΡΗΤΗΣ (ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟΣ)

Ξεκινήστε αυτήν εδώ την εργασία, μόνο αφού προσπαθήσετε πρώτα μόνοι σας, να κάνετε την τελευταία άσκηση της προηγούμενης εργασίας ΜΕΤΡΗΤΗΣ (ΑΝΩ).



Λήψη αρχείου