Τίτλος: “Η μονα-δική μας σχολική αυλή.”
Στόχος Βελτίωσης: Να συνεχιστεί το περσινό σχέδιο δράσης ώστε να επιτευχθεί η πλήρης ανάπλαση της σχολικής αυλής. Να γίνει προσπάθεια να οργανωθούν νέες μικρο-περιοχές (γωνιά πρασίνου κλπ) και να προστεθούν στε αυτές που ήδη υπάρχουν, καθεμία από τις οποίες θα προσφέρει διαφορετικές δραστηριότητες και εικόνες, αλλά όλες θα οργανώνονται σε ένα αρμονικό ενιαίο σύνολο. Να παρθούν μέτρα προστασίας /φύλαξη αυτής.
Τοποθέτηση πολυπαιχνιδιού από το Δήμο Νεάπολης-Συκεών, Τοίχου Δραστηριοτήτων και ξήλινης πέργκολας!
Τοποθέτηση κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης στην αυλή τις ώρες μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος
Τοποθέτηση τσιμεντένιων πλακιδίων με σκοπό τη δημιοηυργία διαδρόμου για ασφαλή προσέγγιση της πίσω εισόδου.
Με την ευκαιρία της συμμετοχής του 8ου ΝΓ Νεάπολης στη δράση “Outdoor Classroom Day” 2/11/2023 τα παιδιά στο τμήμα 1 άρχισαν τις εξερευνήσεις!
Αφού δημιουργήθηκαν 5 ομάδες (Δέντρα, Θάμνοι, Παγκάκια, Λαστιχένιες Ρόδες και Βήματα)
ζωγράφισαν σε χαρτί αυτό που θα έψαχναν να βρουν για να μη χάσουν το στόχο τους
και ξεκίνησαν μοιράζοντας αρμοδιότητες …
ένας θα κρατά το χαρτί άλλος τον μαρκαδόρο, άλλος θα είναι ο οδηγός και άλλος θα μετρά…
Αφού κατέγραψαν όλες οι ομάδες τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων και των μετρήσεών τους και η ομάδα ελέγχου τσέκαρε αν ήταν σωστά
άρχισε η συμπλήρωση του πίνακα καταγραφής !
Τέλος τα παιδιά του 8ου Νγ Νεάπολης έγιναν φορείς αλλαγής και επισκέφτηκαν το άλλο τμήμα κι το συστεγαζόμενο 10ο ΝΓ Νεάπολης
με σκοπό να παίξουν ένα κουίζ γνώσεων σχετικά με τις μετρήσεις που είχαν κάνει στην σχολική αυλή!
Πχ η ομάδα ΔΕΝΤΡΑ ρωτούσε ξέρετε πόσα δέντρα υπάρχουν στην σχολική αυλή;
Τα παιδιά της άλλης τάξης μάντευαν και τέλος η ομάδα έδειχνε την κάρτα καταγραφής!
Αξιοσημείωτο ήταν πως κανείς δεν είχε σκεφτεί να μετρήσει όσα ήταν γύρω μας.
Οι ομάδες περήφανες για το κατόρθωμά τους πρότειναν να επαναλάβουμε το παιχνίδι και με τους γονείς.
“Η μονα-δική μας αυλή”
Αρχική αξιολόγηση παιδιών Τμήματος 1
Δημιουργήθηκε φύλλο εργασίας χωρισμένο σε 4 μέρη
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν και κατόπιν ακολούθησε ανάλυση των δεδομένων.
Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων έχουν ως εξής:
Α. Τι σου αρέσeι πολύ στην αυλή;
Σε ποσοστό 75% στα παιδιά αρέσει η παιδική χαρά που τοποθετήθηκε φέτος
Σε ποσοστό περίπου 19% στα παιδιά αρέσει το πράσινο (δέντρα /θάμνοι)
ενώ μόνον σε ποσοστό 6.25% αρέσουν οι γλάστρες με τα λουλούδια.
Β. Τι ΔΕΝ σου αρέσει στην αυλή;
Σε ποσοστό περίπου 44% στα παιδιά ΔΕΝ αρέσει το κιόσκι
Σε ποσοστό περίπου19 % στα παιδιά ΔΕΝ αρέσουν τα ανακατεμένα χώματα
μπροστά στον διδραστικό τοίχο
Σε ποσοστό 12,5 % στα παιδιά ΔΕΝ αρέσει ο τοίχος που έχει φουσκώσει
Σε ποσοστό 12,5 % στα παιδιά ΔΕΝ αρέσουν τα δέντρα
Τέλος σε ποσοστό 6,25 % στα παιδιά ΔΕΝ αρέσει ο τοίχος που έχει φουσκώσει, και επίσης στο ίδιο
ποσοστό ΔΕΝ αρέσει το γκρι πεζούλι στην πλαϊνή μεριά
Γ. Ποιο είναι το πιο επικίνδυνο σημείο στην αυλή;
Σε ποσοστό 25 % θεωρούν επικίδυνες τις πέτρες
Σε ποσοστό 19% θεωρούν επικίνδυνα τα ξύλα (ξερά κλαδιά)
Επίσης σε ποσοστό 19 % θεωρούν επικίνδυνο το στενό πέρασμα ανάμεσα στα δέντρα κ τα κάγκελα
Ακόμα σε ποσοστό 19 % θεωρούν επικίνδυνα τα δέντρα
Ενώ οι γάτες, η τσουλήθρα και οι βίδες θεωρούνται επικίνδυνα σε ποσοστό 6.25% το καθένα.
Δ. Τι θα ήθελες να προστεθεί στην αυλή;
Σε ποσοστό 31.25% τα παιδιά επιθυμούν να προστεθούν κούνιες
Σε ποσοστό 25% τα παιδιά επιθυμούν να προστεθούν λαχανικά και χορτάρι
Σε ποσοστό 12,5% τα παιδιά επιθυμούν να προστεθεί μονόζυγο
Ενώ οι τραμπάλες, το γύρω-γύρω όλοι, κ το αυτοκίνητο με καθίσματα είναι επιθυμητά
καθένα σε ποσοστό 6,25%
…….
Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τα παιδιά παρακολούθησαν από την ομάδα Art Mates
το διαδραστικό παραμύθι με τίτλο “Ξύπνα Αι Βασίλη!”
Στη συνέχεια τα παιδιά υποδέχτηκαν τους γονείς στην τάξη τους
τους κέρασαν κρασί και σοκολατάκια χειροποίητα!
Κατόπιν τραγούδησαν γιορτινά τραγούδια
και η εκπαιδευτικός διάβασε το γράμμα που έφτασε από τον Αι Βασίλη!
Τα νέα δεν ήταν καλά, αφού ο Αι Βασίλης όπως έγραφε το γράμμα
δε θα ερχότανε ο ίδιος αυτοπροσώπος για να δώσει τα δώρα στα παιδιά του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης…
όμως όπως βεβαίωνε πέρασε απ’ έξω από το νηπιαγωγείο
από το τζάμι έβγαλε φωτογραφία με το κινητό του την λίστα των καλών παιδιών
και εντυπωσιάστηκε από τις αλλαγές που είδε στην αυλή!
Καθώς όμως κοίταζε εντυπωσιασμένος την μεγάλη τσουλήθρα με τον ανεμόμυλο, και τον διαδραστικό τοίχο με τα κουδουνάκια
αλλά και τον κάδο-αρκουδάκι δίπλα στο ολοκαίνουργιο κιόσκι και το λουλουδένιο τρενάκι
σκάλωσε ο σκούφος του πάνω σε ένα κλαδί από κάποιο δέντρο
και όπως έκανε να τον τραβήξει έπεσαν τα δώρα από τα χέρια του κάπου εκεί στην αυλή…
Τέλος προέτρεπε τα παιδιά να κατευθυνθούν στην αυλή και να ψάξουν να βρουν τα δώρα τους
αλλά και τον σκούφο του
για να τον αφήσουν μαζί με το γάλ ακαι τα μπισκότα δίπλα στο έλατο
για να τον πάρει όταν ξαναπεράσει επισήμως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς!
Τα παιδιά ξεχύθηκαν στην αυλή έψαξαν καλά και βρήκαν τα δώρα στο κιόσκι
αλλά και το σκούφο του Αι Βασίλη που γαντζώθηκε στα κλαδιά ενός δέντρου!
Σε κλίμα χαράς κι ενθουσιασμού τα παιδιά χόρεψαν μοίρασαν ευχές
πήραν τις τελευταίες κατασκευές άνοιξαν τα δώρα του Αι Βασίλη
και αποχαιρέτησαν το σχολείο!
Οι Χριστουγεννιάτικες διακοπές μόλις ξεκίνησαν
με την προσμονή της επίσημης πρεμιέρας του Αι Βασίλη
αλλά και της επιστροφής στο σχολείο για να ξαναπαίξουν στην μονα-δική αυλή!
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων των εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί όπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο
- Το 80% χρησιμοποιούν την αυλή καθημερινά ή συχνά
- Το 80% είναι ούτε λίγο ούτε πολύ ικανοποιημένοι με την τρέχουσα κατάσταση της σχολικής αυλής ως χώρος για εκπαιδευτικές δραστηριότητες
- Όσον αφορά στις βασικές ελλείψεις ή αδυναμίες που παρατηρούνται στην σχολική αυλή οι εκπαιδευτικοί κρίνουν
Ως τις πιο βασικές στο ίδιο ποσοστό τις παρακάτω 5: την ασφάλεια, τον εξωραϊσμό (βάψιμο τοίχων, κάγκελων και ανανέωση επιδαπέδιων παιχνιδιών), την ενίσχυση πρασίνου, το σύστημα σκίασης προστασίας από τη βροχή και τον περισσότερο εξοπλισμό
Ως πολύ βασικές: την αναβάθμιση δαπέδου με μεγάλη διαφορά από την ενίσχυση πρασίνου και το σύστημα σκίασης-προστασίας από τη βροχή που ακολουθούν
Ως βασικές: τον εξωραϊσμό (βάψιμο τοίχων, κάγκελων και ανανέωση επιδαπέδιων παιχνιδιών) με αρκετή διαφορά από τον περισσότερο εξοπλισμό, την αναβάθμιση δαπέδου, την φύλαξη
- Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί 60% είναι πάρα πολύ και πολύ πρόθυμοι να συμμετέχουν στην επέκταση της αναβάθμισης της σχολικής αυλής ενώ το 40% είναι ούτε πολύ ούτε λίγο πρόθυμοι
- οι ιδέες σας για την βελτίωση της σχολικής αυλής είναι:
Λαχανόκηπος-ανθόκηπος, δέντρα, γκαζόν, γκράφιτι τοίχων, νεροδόχος, αμμοδόχος, βάψιμο περίφραξης, σκέπαστρο, τέρματα για ποδόσφαιρο/φιλές για βόλεϊ
- Για την φύλαξη της σχολικής αυλής προτείνουν:
τοποθέτηση μεγαφώνων με ηχητικό σήμα, φύλακα
- Οι προτάσεις τους για να εμπλακούν περισσότερο οι μαθητές/τριες στην αναβάθμιση της σχολικής αυλής είναι:
να πουν τις ιδέες του και να συμμετέχουν κατά την υλοποίηση των δράσεων (φύτεμα, υιοθεσία φυτών, κομποστοποίηση)
- Όλοι οι εκπαιδευτικοί κρίνουν πως η αναβάθμιση της σχολικής αυλής θα επηρεάσει πολύ θετικά την ψυχολογία των παιδιών και γενικά της σχολικής κοινότητας
Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων των γονιών
Οι γονείς όπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο
- Οι περισσότεροι γονείς σε ποσοστό 81,3% επισκέπτονται καθημερινά το σχολείο του παιδιού τους
- Το 81,3% χαρακτηρίζουν την τρέχουσα κατάσταση της σχολικής αυλής ως μέτρια ή καλή ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 18,8% που την χαρακτηρίζουν πολύ καλή
- Όσον αφορά στις βασικές ελλείψεις ή αδυναμίες που παρατηρούνται στην σχολική αυλή οι γονείς κρίνουν
Ως τις πιο βασικές: την αναβάθμιση δαπέδου, την ασφάλεια, το σύστημα σκίασης προστασίας από βροχή
Ως πολύ βασικές: την αναβάθμιση πρασίνου, την ασφάλεια
Ως βασικές: το σύστημα σκίασης και τον εξωραϊσμό (βάψιμο τοίχων, κάγκελων και ανανέωση επιδαπέδιων παιχνιδιών)
- Οι ιδέες των γονιών για την βελτίωση της σχολικής αυλής:
Διαμόρφωση δαπέδου, καθαριότητα αυλής, κόψιμο θάμνων, δεντροφύτευση, βάψιμο τοίχων και περίφραξης, τοποθέτηση σκίαστρου για τους γονείς και τα παιδιά
- Επιπλέον μέτρα που οι γονείς κρίνουν πως θα μπορούσαν να ληφθούν για την προστασία / φύλαξη της αυλής είναι:
Φύλακας, περιπολίες, 24η φύλαξη, κάγκελα ψηλά και σύρμα αγκαθωτό, φωνητική εντολή
- Σε ποσοστό 87,6% είναι πάρα πολύ και πολύ πρόθυμοι να συμμετέχουν στην αναβάθμιση της σχολικής αυλής
- Ως προς το είδος της συμμετοχής τους το 81,3% προτείνουν την εθελοντική εργασία
- Για τον τρόπο που θα εμπλακούν περισσότερο οι γονείς στην αναβάθμιση της σχολικής αυλής προτείνουν: εθελοντική εργασία ανάλογα με το επάγγελμα, συναντήσεις συχνές, παζάρ, μπάρμπεκιου, ενημέρωση συχνή, οργάνωση δράσεων, υιοθεσία θάμνου, γλάστρα
- Όσο για την εύρεση χορηγών προτείνουν: Δήμο, τοπικές επιχειρήσεις, κάλαντα, μπαζάρ, γνωριμίες γονέων, λαχειοφόρος, σύλλογος γονέων
- Τέλος οι περισσότεροι γονείς κρίνουν πως η αναβάθμιση της σχολικής αυλής θα επηρεάσει πολύ θετικά την ψυχολογία των παιδιών και γενικά της σχολικής κοινότητας.
***************************
Τον Γενάρη η Παρκοτεχνική τοποθέτησε μια μπασκέτα με ροδάκια και μια ενημερωτική επιγραφή
Τον Φεβρουάριο έγινε Σχολικό Συμβούλιο
7/2/2024 Global School Play Day
“Η μονα-δική μας αυλή”
Αποτίμηση του σχεδίου δράσης
Ερωτηματολόγιο Γονέων
Μπορείτε να το συμπληρώσετε
πατώντας Εδώ