Παγκόσμια Μέρα Αυτισμού

P4020146
Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, ενημερώθηκε η μαθητική κοινότητα του Σχολείου μας ,από τους εκπ/κους της Δ τάξης, με διάλογο και προβολή βίντεο, καθότι δεν είναι απειλή αλλά μια πραγματικότητα στην κοινωνία μας, που μπορεί με την πρόωρη παρέμβαση και τον απαραίτητο σεβασμό στην σύνθετη προσωπικότητα του ατόμου ,να μπορέσει με αργά βήματα και επιμονή ν’ αναδείξει όλο το δυναμικό του.
Συμμετείχε στην ΄΄ΜΠΛΕ ΚΑΜΠΑΝΙΑ΄΄ που οργανώθηκε στην πόλη μας ,οι μαθητές ήρθαν στο σχολείο φορώντας κάτι μπλε και μ’ αυτό τον τρόπο έδωσαν το παρόν στην ενημέρωση ,
που αφορούσε και το σεβασμό της προσωπικότητας και της μοναδικότητας του παιδιού αλλά και τη φροντίδα αυτών των παιδιών.
Το μήνυμά μας είναι να είμαστε κοντά σ’ αυτά τα παιδιά και να πολεμήσουμε τους μύθους και τις προκαταλήψεις που στιγματίζουν τα άτομα αυτά.
Τόσο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, τόσο Δικοί μας!!!

Ένα μέγαρο … 4.500 ετών

002010

Την  1η  Απριλίου οι μαθητές  της Δ΄ τάξης επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο στα Ακοβίτικα Καλαμάτας, δίπλα  στις  εκβολές  του  ποταμού  Άρι, όπου βρίσκονται τα ερείπια του αρχαίου ναού  -του 900 π.Χ  περίπου-  που ήταν αφιερωμένος στον Ποσειδώνα.Ευρήματα  από  το  χώρο  αυτό  βρίσκονται  στο  αρχαιολογικό  μουσείο Καλαμάτας, το  οποίο  είχαν  επισκεφτεί  οι  μαθητές  κατά  τη  διάρκεια  της  περσινής σχολικής  χρονιάς.

Κατά  την  επίσκεψή  μας  στον  αρχαιολογικό  χώρο  οι  μαθητές είχαν  την  ευκαιρία  να  ακούσουν από την  αρχαιολόγο  κα Τσουλάκου για  την  ιστορία  της  περιοχής,  τη  σημασία  του  ναού  αυτού  για  την  περιοχή  καθώς και για  θέματα  που  αφορούν  τα  προβλήματα  – λόγω του νερού του ποταμού που περνάει υπόγεια μέσα στον αρχαιολογικό χώρο-    και  τις  προσπάθειες  συντήρησης  του χώρου αυτού.

007008

Στη  συνέχεια  προχωρήσαμε λίγο  βορειότερα, για  να  βρεθούμε  μπροστά  στα  ερείπια  του  παλαιότερου  Μεγάρου  της  Πρώιμης  Εποχής  του  Χαλκού  που  βρέθηκε  ποτέ  σε  ελληνικό  χώρο, ηλικίας 4.500 ετών.

015019

Εκεί  διαπιστώσαμε  πώς  ένα  τόσο σημαντικό  αρχαιολογικό  εύρημα  βρίσκεται  τόσο  κοντά  στο  χώρο  που  ζουν,   πόσο  λίγα  ξέρουμε  γι΄ αυτό  και  πόσο  χρειάζεται  τη  μέριμνα  όλων  μας  για  να  αξιοποιηθεί  κατάλληλα,  ώστε  να γίνει  ο  χώρος  επισκέψιμος  για  το  ευρύ  κοινό.

025016

Ευχαριστούμε  πολύ  την  έφορο  αρχαιοτήτων  Μεσσηνίας  κα  Τσουλάκου  για  την   ξενάγησή  μας  στο  χώρο  και  την   προσπάθειά  της  να  ευαισθητοποιήσει  τους μαθητές  για  το  θέμα  αυτό,  το  τόσο  σημαντικό  για  την  ιστορία  της  πόλης  της Καλαμάτας.

028

Protect the environment-Questionnaire-Answers

Στην παρακάτω διεύθυνση θα δείτε τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο με θέμα την ανακύκλωση:

 

https://docs.google.com/forms/d/1cQ8JF-64o11TNFCRdhN4u03RyCorYyEMsTFm6g2VhnQ/viewanalytics

 

 

 

Πασχαλινή Κατασκευή

01cb6cf8a36f728b86e9a5f51d212025

Η πρώτη και η έκτη δημοτικού έφτιαξαν υπέροχα αυγά – προβατάκια! Μια όμορφη κατασκευή για το Πάσχα.
Αν θέλετε και εσείς να το δοκιμάσετε δείτε τους μαθητές της ΣΤ’ να σας παρουσιάζουν τις οδηγίες βήμα-βήμα!

Μικρο-γλυπτική από το Δ1

08709

Στα  πλαίσια  του  μαθήματος  της  Ευέλικτης  Ζώνης οι  μαθητές  του Δ1  πραγματοποιούν ένα πρόγραμμα  με  τίτλο “ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ”,  όπου αναφέρονται στα μεγάλα  έργα της Κλασικής εποχής στην αρχαία Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος  αυτού  οι μαθητές έρχονται σε επαφή, συζητούν, συγκρίνουν, εμπνέονται και εκφράζονται καλλιτεχνικά. Εύγε  στους μικρούς γλύπτες !

088                089

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Η Παγκόσμια Ημέρα Νερού καθιερώθηκε το 1992 στην Παγκόσμια συνδιάσκεψη του ΟΗΕ στο Ρίο της Βραζιλίας για να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για τους κινδύνους που απειλούν το πολύτιμο νερό. Τη σχετική απόφαση πήρε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 22 Δεκεμβρίου, που όρισε την 22α Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό.

Οι μαθητές του P3230040Δ2, τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, εκδήλωσαν την ευαισθητοποίησή τους, αφού παρά την ανάπτυξη το 18% του πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό. Τα παιδιά παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τον κύκλο του νερού, τρόπους εξοικονόμησης και έκλεισαν με την αφίσα του προγράμματος με σύνθημα:

Αν αφήνετε το νερό να τρέχει σαν… να μην τρέχει τίποτα, σύντομα δε θα τρέχει τίποτα!!!   P3230042 OLYMPUS DIGITAL CAMERAP3270084 P3230041P3270086 P3270087

Γλώσσα- Επανάληψη 11ης ενότητας

images[10]

Τα γραμματικά φαινόμενα στην 11η ενότητα ήταν αρκετά και σημαντικά. Οι  παρακάτω πίνακες θα σας βοηθήσουν να τα ξαναθυμηθείτε και να τα εμπεδώσετε.

α) Προ καταληκτική κατάληξη Αορίστου

11083864_1607806442787613_7833229601493513683_n

11081457_1607806532787604_8754870560211363714_n

β) Απρόσωπα ρήματα

images[2]

 

γ) Επίθετα σε -ος, -ος, -ο  και   -ων, -ουσα, -ον

 

images[3]

11076244_1607808239454100_2532840070584969507_n

Ακόμη μάθαμε για τις εγκλίσεις .Κάντε επανάληψη στις εγκλίσεις παίζοντας ένα παιχνίδι εδώ.

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

ποιηση

 

Κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου γιορτάζεται η ποίηση παγκοσμίως.
Τι πιο όμορφο ν’ αρχίσουμε τη μέρα μας με ποιήματα , που επιμελήθηκαν και παρουσίασαν οι μαθητές της Β’ τάξης με τις δασκάλες τους Κα Παυλή Δήμητρα και Κα Γεωργοπούλου Ιωάννα , αφού τα θεμέλια για τη σχέση των μαθητών με τη λογοτεχνία γενικότερα μπαίνουν στο δημοτικό σχολείο.
Επίσης οι μικροί μαθητές εκφράστηκαν εικαστικά ζωγραφίζοντας τα πορτραίτα των Μεγάλων μας Ποιητών.
Συνέχισαν οι μαθητές της Α’ τάξης που μας τραγούδησαν το τραγούδι <<Αν όλα τα παιδιά της Γης>> και απάντησαν μέσα από αυτό στο ότι :όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί.
Ας κρατήσουμε λοιπόν μέσα μας τα λόγια του μεγάλου μας ποιητή Καβάφη.
Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη
να εύχεσαι να ‘ναι μακρύς ο δρόμος
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις!!!!

ελυτηςπαλαμαςσωλομοςimages

Χαρίσαμε χαμόγελα, κερδίσαμε αγάπη!

 

 P3250084

Το σχολείο μας και συγκεκριμένα η Ε΄1 τάξη διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο αυτή τη χρονιά τόσο για την προβολή του έργου της UNICEF όσο και για την προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.Μέσα από τις δράσεις που ανέλαβαν οι μαθητές της τάξης, πέτυχαν να ενημερώσουν για τα δικαιώματα που πρέπει όλα τα παιδιά του κόσμου να απολαμβάνουν ,αλλά ενίσχυσαν και με συγκεκριμένο χρηματικό ποσό το έργο της UNICEF. Γι΄ αυτό το λόγο το σχολείο μας ανακηρύσσεται από τη UNICEF “ΣΧΟΛΕΙΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ” για τη σχολική χρονιά 2014 – 2015.Συγκεκριμένα μας στάλθηκε μια ευχαριστήρια επιστολή για τη δράση αυτή, ένα βραβείο (που έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι γι΄ αυτό), καθώς επίσης και φωτογραφίες από το έργο της UNICEF που  δείχνουν πώς αξιοποιείται η δωρεά μας.

Ελπίζουμε αυτή η “συμμαχία” να συνεχιστεί και στο μέλλον, για να  μπορούμε να κάνουμε ευτυχισμένα ακόμα περισσότερα παιδιά!!

P3250085P3250086P3250087

Εορτασμός επετείου 25ης Μαρτίου

images[7]

 

   Την Τρίτη 24 Μαρτίου 2015 οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας τίμησαν τους αγωνιστές της Επανάστασης του 1821 με μια όμορφη σχολική γιορτή.Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η δασκάλα της Β΄1 τάξης κα Παυλή Δήμητρα. Αρχικά,τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα τα οποία πλαισιώθηκαν από επετειακά τραγούδια. Στη συνέχεια χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και στο τέλος έψαλαν τον εθνικό ύμνο. Ήταν μια γιορτή που μας επέτρεψε να νιώσουμε υπερήφανοι για τους αγώνες και τις θυσίες των προγόνων μας , που χάρη σ΄ αυτούς η πατρίδα μας είναι σήμερα ελεύθερη. Την επιμέλεια της γιορτής είχαν οι δασκάλες της Ε΄ τάξης κα Γιαλαμά Βασιλική και κα Σωτηρίου Βαρβάρα   και την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών είχε  ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Μπένος Χρήστος.

Όλα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους!!!

 

P3240051P3240056

P3240059P3240066

P3240067   P3240075P3240603P3240077 

 

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Λιθουανία (η συνέχεια…)

P3120011 P3120012

Πρώτη χώρα που “επισκέφτηκε” την τάξη μας ήταν η Λιθουανία (δείτε εδώ).

Όταν μαθητής του σχολείου μας ρώτησε: «Do you know our history?» και η κ.Jasinskiene μας έφερε και μας έδειξε ένα βιβλίο που είχαν στη βιβλιοθήκη τους με αρχαία ελληνικά αγάλματα, αμφορείς και γενικά για την τέχνη στην αρχαία Ελλάδα. Μας έκανε πολύ εντύπωση και αρχίσαμε να ψάχνουμε και εμείς πληροφορίες για τη Λιθουανία!

Οι μαθητές έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες για τη Λιθουανία και τώρα ξέρουμε και εμείς κάποια πράγματα για την χώρα τους!
Δείτε το βίντεο με τους μαθητές να σας παρουσιάζουν τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν, πρώτα στα ελληνικά και μετά στα αγγλικά.

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Ισπανία

P3180011

Από την Ισπανία γνωρίσαμε μία τάξη του σχολείου: “Colegio el Buen pastor” της Murcia. Οι μαθητές μίλησαν για τα ενδιαφέροντά τους στην μουσική. Οι Ισπανοί μαθητές μας τραγούδησαν το Macarena και εμείς τους δείξαμε χορεύοντας ότι το γνωρίζουμε. Στη συνέχεια τους δείξαμε πως χορεύουμε ζεϊμπέκικο και αυτοί μας χόρεψαν Sevillanas. Δείτε στο παρακάτω βίντεο μερικά στιγμιότυπα από τη συνομιλία.

Παρατήρηση έκλειψης Ηλίου

 

2262842SE2015Mar20T

 

 

Με αφορμή την ενότητα της Φυσικής της Ε τάξης για το φως και ειδικότερα στο κεφάλαιο <<το φως και η σκιά του>>, είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε τη μερική έκλειψη Ηλίου, που ήταν ορατή από την Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015.
Αφού ο καιρός το επέτρεψε, συνδεθήκαμε με το Αστεροσκοπείο και παρακολουθήσαμε ζωντανά, τη Σελήνη να περνάει μπροστά από τον Ήλιο και να κρύβει το φως του. Στη περίπτωση αυτή η σκιά της Σελήνης έπεσε πάνω στη γη και κάλυψε μερικώς τον ηλιακό δίσκο. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε σε απ’ ευθείας σύνδεση με το Αστεροσκοπείο το <<μυστήριο>> φως που δημιούργησε το φαινόμενο της έκλειψης του Ήλιου.
Απαραίτητη διάταξη για να υπάρξει έκλειψη είναι η ευθυγράμμιση Γης-Σελήνης-Ήλιου με τη Σελήνη ανάμεσά τους.
Ωραία εμπειρία παιδιά!!!

Κατά του ρατσισμού

images

 

Στα πλαίσια της ημέρας για το ρατσισμό και τη διαφορετικότητα, το σχολείο μας οργάνωσε τις ακόλουθες σχετικές δραστηριότητες, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, προκειμένου να είναι σε εγρήγορση και να τους προετοιμάσει κατάλληλα, έτσι ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τη διαφορετικότητα.
Αρχικά προβλήθηκαν βίντεο με αντιρατσιστικό περιεχόμενο , τα οποία σχολιάστηκαν με σκοπό την προώθηση των αξιών της Ειρήνης, της Διαλλακτικότητας, της Αλληλεγγύης, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα κατά της βίας και του ρατσισμού.
Οι μαθητές τραγούδησαν για την αγάπη και είπαν το Σ’ ΑΓΑΠΩ σε πολλές γλώσσες, επίσης κατασκεύασαν αφίσα, εκφράστηκαν εικαστικά , έγραψαν συνθήματα με χαρακτηριστικό το <<κόκκινη κάρτα στο ρατσισμό>>.
Σύνθημά μας:
Εγώ κι εσύ μαζί, για ένα κόσμο ειρηνικό, χωρίς βία και ρατσισμό!!!

 

GetAttachment.aspxbia3bia5bia2

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Γερμανία

Πριν από λίγο καιρό ήρθε και η σειρά της Γερμανίας να “επισκεφτεί” την τάξη μας. Οι μαθητές της έκτης τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν με τους μαθητές του σχολείου: “Realschule am Mauracher Berg” της Denzlingen.

Οι μαθητές του γερμανικού σχολείου μας καλημέρισαν με ένα όμορφο αγγλικό τραγούδι. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας, αλλά και να γνωρίσουμε τους γερμανούς μαθητές. Ακολούθησε ένα παιχνίδι. Κάθε φορά ένα σχολείο έκρυβε ένα κτίριο της πόλης του και το άλλο σχολείο προσπαθούσε να μαντέψει ποιο κτίριο ήταν κρυμμένο, κάνοντας ερωτήσεις. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά από τα κτίρια που κρύψαμε εμείς. Τα γνωρίζετε;

Τέλος, αποχαιρετίσαμε τους καινούριους μας φίλους και ανανεώσαμε το ραντεβού μας, για να συγκρίνουμε την διοικητική οργάνωση της μίας χώρας και της άλλης. Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε μερικά αποσπάσματα από τη συνάντηση αυτή.

Φροντίζουμε τις φράουλες – Ο κήπος μας

P3050014

Τις φράουλες που φύτεψε το Β’2 ξεκίνησε να φροντίζει το Β’1. Οι μαθητές του Β’1 τις πότισαν, ετοίμασαν πινακίδες για να ενημερώσουν τους μαθητές όλου του σχολείου πως φροντίζουμε τις φράουλες και δεσμεύτηκαν να τις προσέχουν και να τις φροντίζουν!

Δείτε παρακάτω το βίντεο και τις φωτογραφίες από όλα όσα ετοίμασαν οι μαθητές:

 

Φυτεύουμε φράουλες – Ο κήπος μας

P3050038-300x169

Η άνοιξη μπήκε και ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για τον σχολικό μας κήπο φυτεύοντας φράουλες!
Με πολλά αγάπη οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β’2 φύτεψαν φράουλες σε δύο υπέροχες φραουλιέρες!

Δείτε παρακάτω το βίντεο από την δράση μας:

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη διεύθυνση του σχολείου για τις φραουλιέρες (γλάστρες) και το χώμα που μας αγόρασαν και τους Θεοφιλόπουλο Παναγιώτη & Γεωργία για τις φράουλες που μας χάρισαν!

Από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό

P3120001P3120002

Τι κάνει ένα ποδήλατο μέσα στην τάξη μας; Είδαμε πως πάμε από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό, άρα έφτασε η ώρα να μελετήσουμε και το ανάποδο: πώς πηγαίνουμε από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό!

Δείτε το παρακάτω βιντεάκι και παρατηρήστε τις εικόνες και θα καταλάβετε!

 

2e64a81bb648043ff966b09a51701169a24f5d56-01alternatorcurrentflow-01

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό

P3110007

Ξέρετε τι είναι ο ηλεκτρομαγνήτης; Ξέρετε τι είναι το πηνίο; Μπορούν άραγε να έχουν μαγνητικές ιδιότητες και να συμπεριφέρονται ως μαγνήτες; Αν θέλετε απαντήσεις για όλα τα παραπάνω δείτε το παρακάτω βίντεο με μία σειρά πειραμάτων που ετοίμασαν οι μαθητές της Στ’ τάξης. Έχει όλες τις απαντήσεις! Αν έχετε απορίες ή θέλετε να μοιραστείτε τις γνώσεις μαζί μας μπορείτε να αφήσετε κάποιο σχόλιο!

 Αν είχαμε ένα τροφοδοτικό και ένα πηνίο με περισσότερες σπείρες, θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε πιο ισχυρούς ηλεκτρομαγνήτες. Δείτε το παρακάτω βιντεάκι.

Protect the environment!

Τα παιδιά της Ε’1 τάξης έφτιαξαν το παρακάτω ερωτηματολόγιο με θέμα την ανακύκλωση.Θα ζητήσουμε από εσάς να αφιερώσετε λίγο από το χρόνο σας για να το συμπληρώσετε.Να προσέξετε να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις και να είστε ειλικρινείς……Μην παραλείψετε στο τέλος να πατήσετε Υποβολή για να γίνει καταγραφή των απαντήσεων σας.

Θα το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση:

https://docs.google.com/forms/d/1cQ8JF-64o11TNFCRdhN4u03RyCorYyEMsTFm6g2VhnQ/viewform

 

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση