Βάση + Οξύ = ;

P4240175Και όμως δεν έχουν μόνο τα μαθηματικά πράξεις, αλλά και η χημεία…
Οι μαθητές της Στ’ πρόσθεσαν οξύ σε βάση και πήραν άλας και νερό!
Δείτε το πείραμά τους:

Ο μικρόκοσμος στις ζωγραφιές μας!

Screen Shot 2015-04-27 at 8.13.38 PM

Μερικές φορές δεν δίνουμε σημασία στον μικρόκοσμο που βρίσκεται γύρω μας.
Για παράδειγμα παίζουμε με μία μπάλα και μας πέφτει στο χορτάρι, σκύβουμε να την πιάσουμε…
Μπορείτε να φανταστείτε ότι εκεί ανάμεσα στα χορτάρια που βρίσκεται η μπάλα μας υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος;
Οι μαθητές του Α’2 το φαντάστηκαν και δείτε πως το ζωγράφισαν:

Το παιχνίδι και η σημασία του

 

 

images[1]

Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού. Παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωματική, την ψυχοσυναισθηματική, την κοινωνική και τη γνωστική του ανάπτυξη. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί έχει την δυνατότητα να δράσει ελεύθερα, να ζήσει σε ένα κόσμο φανταστικό που μπορεί να εξουσιάσει, να εκφράσει τα συναισθήματα του, να μάθει τον εαυτό του και τους ανθρώπους γύρω του να εξερευνήσει το περιβάλλον του.

Πολλές το παιχνίδι θεωρείται χαμένος χρόνος από τους δασκάλους, τους καθηγητές ή τους γονείς. Στην πραγματικότητα είναι αναπόσπαστο και απαραίτητο στοιχείο για την ανάπτυξη και τη ζωή του παιδιού. Μάλιστα, η απουσία του παιχνιδιού από τη ζωή του παιδιού, θα μπορούσε να συνδεθεί με φτωχές κινητικές δεξιότητες, χαμηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, μειωμένη ικανότητα διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων, μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες είναι πιθανό να οδηγήσουν σε δυσκολίες στη διαχείριση κοινωνικών καταστάσεων, επίλυση συγκρούσεων, θέματα διαφορετικότητας, θέματα αυτοεκτίμησης, θέματα αποτυχίας κλπ.

Έτσι, λοιπόν, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι όχι απλά να επιτρέψουμε στο παιδί να παίζει, αλλά να αφήσουμε τη μαγεία του παιχνιδιού να μας συνεπάρει. Να ζηλέψουμε και να μάθουμε από την απόλαυση  και τη λαχτάρα που έχουν τα παιδιά για το παιχνίδι!

Έχοντας λοιπόν κατά νου τις ευεργετικές δράσεις του παιχνιδιού στη ζωή των παιδιών οι μαθητές της Ε’1 τάξης παρουσίασαν μέσα στην τάξη διάφορα είδη παιχνιδιών (παραδοσιακά, επιτραπέζια, επιδαπέδια). Στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες χαλάρωσαν την ώρα της Ευέλικτης ζώνης παίζοντας τα αγαπημένα τους επιτραπέζια και αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο το παιχνίδι μας βοηθά να μάθουμε, να κοινωνικοποιηθούμε, να αποκτήσουμε δεξιότητες, να αναλάβουμε ρόλους, να συνεργαστούμε, να φανταστούμε και τόσα άλλα.

2015-04-23 13.41.182015-04-23 13.43.352015-04-23 13.46.47P4240649P4240654P4240656P4240655

Τι ετοιμάζουν οι μαθητές του Β’1;

Screen Shot 2015-04-25 at 12.34.08 AM

Όπως θα διαπιστώσετε στο παρακάτω βίντεο, οι μαθητές του Β’1 κάτι ετοιμάζουν. Τα παιδιά συνεργάζονται άψογα και βοηθούν ο ένας τον άλλον, για να πετύχουν τον κοινό σκοπό τους. Μπορείτε να καταλάβετε όμως τι ετοιμάζουν;
Αν όχι, θα σας το αποκαλύψουμε σύντομα!

Οξέα – Βάσεις – Άλατα

P4230179

Πώς ξεχωρίζεις τα οξέα από τις βάσεις; Τι είναι τα άλατα; Τι ρόλο παίζουν στην ζωή μας;
Ορίστε μερικές μόνο από τις ερωτήσεις που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο καινούριο κεφάλαιο της φυσικής!
Οι μαθητές με υπομονή, έκαναν τα πειράματα, τις παρατηρήσεις και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους…

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τους γονείς των μαθητών, οι οποίοι στηρίζουν υλικοτεχνικά τα πειράματά μας και ανταποκρίνονται αστραπιαία σε κάθε ανάγκη που προκύπτει.

Τα μαρουλάκια

DSC00348Οι μαθητές του Γ1 πρόσθεσαν τη δική τους πινελιά στο σχολικό κήπο φυτεύοντας  μαρουλάκια ,σέλινο και άλλα μυρωδικά.

DSC00344DSC00346DSC00343

 

‘Eνα μήνυμα για την Ευρώπη από το 1ο Δ.Σ. Σουφλίου

φελλοπινακας

Σήμερα ήρθε στο e-mail του σχολείου μας το παρακάτω μήνυμα:

Αγαπητοί Τ4Ε και αγαπητοί μαθητές,

Είμαστε οι μαθητές της Α1 τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σουφλίου και έχουμε να σας κάνουμε μια πρόταση!

Φτιάξαμε έναν ηλεκτρονικό φελλοπίνακα για την Ευρώπη μας και σας καλούμε να γράψετε κι εσείς το δικό σας μήνυμα για την Ευρώπη που γνωρίσατε μέσα από τα προγράμματά σας. Μην ξεχάσετε να γράψετε στο μήνυμα την τάξη και το σχολείο σας.

Για να δείτε τον πίνακα μας, πατήστε εδώ.

Θα περιμένουμε με λαχτάρα να διαβάσουμε τα μηνύματά σας!

Μπορείτε κι εσείς να επισκέπτεστε τον πίνακα αυτόν συχνά για να διαβάζετε τα μηνύματα των άλλων παιδιών!

Έτσι θα είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωριστούμε όλοι μαζί!

Σας χαιρετάμε από το μακρινό Σουφλί

Οι μαθητές του Α1

Η δασκάλα, Σερετούδη Αγάπη

 

Μπράβο στους μαθητές της Α1 τάξης του 1ου Δ.Σ. Σουφλίου για την όμορφη ιδέα τους! Περιμένουμε από όλα τα παιδιά της ΣΤ τάξης του σχολείου μας που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα να γράψουν τα δικά τους μηνύματά για την Ευρώπη στα σχόλια αυτού του άρθρου, ώστε να συνθέσουμε το συνολικό μήνυμα του σχολείου μας και να το γράψουμε κι εμείς στον φελλοπίνακα!

Διδακτική επίσκεψη στο Τ. Ε. Ι

μαρ

 

Την Πέμπτη 26 Μαρτίου, οι μαθητές της Α΄, της Β΄ και της Ε΄ τάξης με τις υπεύθυνες εκπ/κούς τους, επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Τ. Ε. Ι Καλαμάτας. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του και ενημερώθηκαν για την προσπάθεια του για τις παραδοσιακές ποικιλίες των αγροτικών προϊόντων στην Μεσσηνία, καθότι η γη της μπορεί να βγάζει εξαιρετικά αγροτικά προϊόντα, τις ποικιλίες λαχανικών και αυτοφυών ειδών αλλά και για τις σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας όπως η υδροπονία, η επόμενη μέρα στα θερμοκήπια.
Επισκέφτηκαν τα εργαστήρια και είδαν τη συλλογή των εντόμων, μαθαίνοντας πολλά πράγματα για αυτά. Περπάτησαν μέσα σ τα θερμοκήπια και έμαθαν πολλά για το φύτεμα και την περιποίηση των φυτών στο σύστημα της υδροκαλλιέργειας, όπου επιτυγχάνεται η καλλιέργεια των φυτών με τις ρίζες τους να αναπτύσσονται είτε σε υδάτινο διάλυμμα ανόργανων θρεπτικών στοιχείων είτε σε στερεά πορώδη υποστρώματα και άρδευση μόνο με θρεπτικό διάλυμμα.
Εμείς στο σχολείο μας θα καλλιεργήσουμε τα μαρούλια μας με το υδροπονικό σύστημα που είδαμε, πιστεύουμε να τα καταφέρουμε.
Τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε να συνεχίσουν το πρωτοποριακό τους έργο!!!

μαρουλιΕΙΚ.3Εικ._8_ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ_images

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Οι μαθητές της Γ’ τάξης συνεργάστηκαν και κατασκεύασαν τις πασχαλινές τους λαμπάδες.Τα παιδιά κατάλαβαν πως όταν θέλουμε μπορούμε να παραμερίσουμε τις όποιες διαφωνίες νομίζουμε ότι έχουμε και να δημιουργήσουμε όμορφα πράγματα.

DSC00338DSC00336DSC00334DSC00340

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου,2 Απριλίου, οι μαθητές της Γ’ τάξης μίλησαν για την αξία του βιβλίου ,τραγούδησαν και παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους, σε όλα τα παιδιά του σχολείου.Τέλος, τόνισαν στους συμμαθητές τους πόσο σημαντικό είναι να περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου συντροφιά με ένα βιβλίο.

DSC00317DSC00319DSC00320DSC00326

ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ

-Οι μαθητές της Γ1 τάξης συμμετείχαν σε Εργαστήρι Επικοινωνίας που υλοποίησε το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. ,με την κ.Βλαχοπουλιώτη Φωτεινή,επιστημονική υπεύθυνη του κέντρου, διάρκειας 3 συναντήσεων, 2 ώρες κάθε φορά (Μάρτιος – Απρίλιος 2015).Τα παιδιά έχοντας ενεργό ρόλο και συμμετέχοντας σε βιωματικές δράσεις π.χ. ασκήσεις συνεργασίας, παιχνίδι ρόλων κ.τ.λ. συζήτησαν και επεξεργάστηκαν ”εν κύκλο” τα εξής:
-πόσο σημαντικό είναι να είσαι αποφασιστικός, καθώς μπορείς να εκφράζεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου, χωρίς να φοβάσαι. Να ακούς τις απόψεις του άλλου, χωρίς να απορρίπτεις τις σκέψεις του. Να μιλάς για τα συναισθήματά σου, χωρίς να ακυρώνεις τα συναισθήματα του άλλου. Παράλληλα, προσδιόρισαν τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν την παθητική και επιθετική συμπεριφορά.
-ότι όλοι μαζί με ”οδηγό” τη φαντασία μπορούμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος μέσα στη τάξη, π.χ. οι μαθητές δημιούργησαν μέσα από δραστηριότητες συνεργασίας τραγούδια δίνοντας το μήνυμα ”ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ….ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ”.
-ότι στο ταξίδι της ζωής, είναι απαραίτητο να αγαπάμε και να φροντίζουμε τον εαυτό μας και να μην επηρεαζόμαστε από τα αρνητικά λόγια των άλλων. Και όταν κάτι μας ενοχλεί να μην διστάζουμε να μιλήσουμε στους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής μας όπως στους γονείς μας, στη δασκάλα μας κ.τ.λ.

 

DSC00084DSC00086DSC00090DSC00091

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Πορτογαλία

P4010123

Συνεχίζουμε να γνωρίζουμε τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σειρά είχε η Πορτογαλία. Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για Πάσχα η γλυκιά Άννα από την Πορτογαλία επισκέφτηκε το σχολείο μας. Οι μαθητές παρακολούθησαν με προσοχή την παρουσίαση της Άννας και όλοι νιώσαμε σαν να ταξιδέψαμε στην Πορτογαλία για λίγο. Μάθαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας, για τα σύμβολα της χώρας και για τις συνήθειες των κατοίκων της. Στο τέλος οι μαθητές ευχαρίστησαν την Άννα και της προσέφεραν χειροποίητα δώρα και τοπικά προϊόντα για τα οποία είχε φροντίσει η διεύθυνση του σχολείου μας.

Δείτε την παρουσίαση της Άννας:

Δείτε το στο slideshare.net

αλλά και μερικά στιγμιότυπα από την τάξη:

Η Άννα μένει στην Αθήνα για ένα εξάμηνο με το πρόγραμμα Erasmus και επισκέφτηκε την πόλη μας για λίγες μόνο ώρες (!) για να παρουσιάσει την χώρα της στο σχολείο μας. Ευχαριστούμε πολύ το ESN KAPA Athens που με το πρόγραμμα SocialErasmus μας έδωσε την ευκαιρία να φέρουμε την Ευρώπη στην τάξη μας και φυσικά την Άννα που μας έκανε την τιμή να μας επισκεφθεί! Muito obrigado Ana!

Πνευματικά παιχνίδια

 

ced1450698dcf37d3d98d02b2b1715e8

 

Την Πέμπτη 2 Απριλίου και στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης, με αφορμή την 11η ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας , που αναφέρεται στα παιχνίδια και συγκεκριμένα στο κείμενο με τον υπότιτλο «Πνευματικά Παιχνίδια» oι μαθητές του Ε2 έφεραν στο σχολείο διάφορα επιτραπέζια αλλά και σκάκι, με άλλα λόγια παιχνίδια στρατηγικής.
Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες ξεκινήσαμε σκακιστικούς αγώνες και όχι μόνο. Παίξαμε επίσης τα επιτραπέζια που κατασκευάσαμε μόνοι μας με θέμα «το φιδάκι της καλής συμπεριφοράς».
Πόσο το χαρήκαμε!!!
Το μήνυμά μας ήταν όχι πόλεμος αλλά αγώνες στρατηγικής.
Νικητές όλοι! Χαμένος κανένας!

P4020103P4020106

P4020108P4020111

Φως και σκιές

8809576_orig[1]

 

 

Στην ενότητα της Φυσικής της Ε’ τάξης με θέμα το  “Φως” μάθαμε πώς δημιουργούνται οι σκιές.

Οι ακτίνες μιας φωτεινής πηγής ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο, τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει. Αν η φωτεινή πηγή μετακινηθεί πιο κοντά στο αδιαφανές σώμα, περισσότερες ακτίνες δεσμεύονται από αυτό και από πίσω του σχηματίζεται μεγαλύτερη σκιά.
Παρακολουθώντας το ακόλουθο video μπορείτε να διαπιστώσετε ότι η σκιά ενός αντικειμένου είναι τόσο μεγαλύτερη τόσο πιο κοντά βρίσκεται αυτό στη φωτεινή πηγή.

 

 

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Γερμανία (η συνέχεια…)

germania1

Πριν από αρκετό καιρό είχαμε επικοινωνήσει μέσω Skype με τους μαθητές του σχολείου: «Realschule am Mauracher Berg» της Denzlingen. Αν θέλετε να δείτε τι ακριβώς είχε συμβεί τότε, πατήστε εδώ. Στο τέλος εκείνης της συνάντησης λοιπόν είχαμε ανανεώσει το ραντεβού μας έχοντας συμφωνήσει να ανταλλάξουμε παρουσιάσεις ώστε να συγκρίνουμε τη διοικητική οργάνωση των δύο χωρών.

Λίγο πριν το Πάσχα λάβαμε την παρουσίαση από τους γερμανούς μαθητές και ένα βίντεο στο οποίο μας την παρουσιάζουν. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης είδαν το βίντεο και έμαθαν για τα ομοσπονδιακά κράτη της Γερμανίας. Δείτε παρακάτω κι εσείς την παρουσίαση που μας έστειλαν. Όταν ανοίξουν τα σχολεία θα ετοιμάσουμε τη δική μας παρουσίαση για να τους την στείλουμε.

Δείτε το στο slideshare.net

Ένα νηπιαγωγείο στην τάξη μας!

P4020138

Οι μαθητές των Στ’1 & Στ’2 δέχονται επισκέψεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της. Το πρόγραμμα: “Η Ευρώπη στην τάξη μας”, ξεκίνησε με αφορμή τη δράση Teachers4Europe, που συντονίζει η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Από την Καλαμάτα στη συγκεκριμένη δράση συμμετέχει το σχολείο μας και ένα νηπιαγωγείο. Λίγο πριν τις γιορτές οι μαθητές της έκτης τάξης επικοινώνησαν μέσω Skype με το νηπιαγωγείο. Μιλήσαμε για τις δράσεις που έχουμε κάνει και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουμε γνωρίσει. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου είχαν ετοιμάσει και ένα όμορφο τραγουδάκι για εμάς!
Ακούστε το κι εσείς στο παρακάτω βίντεο.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ

 

 

 

 

 

ΛΑΜΠΑΔΕΣ

Τα παιδιά της Στ’ τάξης σχεδίασαν, έκοψαν, έραψαν, κόλλησαν και τελικά δημιούργησαν τις δικές τους λαμπάδες!

Δείτε το video με τις οδηγίες κατασκευής από τα παιδιά!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Πάσχα και ασφάλεια

κροτιδεςimages

 

Ένα από τα έθιμα της Ανάστασης είναι οι κροτίδες ,που προκαλούν δυνατό θόρυβο και κατά το έθιμο απομακρύνουν το κακό. Επίσης και το εκτυφλωτικό φως των βεγγαλικών θεωρείται ότι διώχνει μακριά το κακό και γνωστοποιεί πως ο Χριστός νίκησε το θάνατο.
Σε όλους αρέσουν τα πυροτεχνήματα. όμως, χωρίς την απαιτούμενη προσοχή
μπορούν να αποτελέσουν αιτία σοβαρού τραυματισμού τόσο για αυτόν που τα χρησιμοποιεί, όσο και για τους γύρω του.

Για το λόγο αυτό oι μαθητές του Ε2 μας συμβουλεύουν:
Δεν κατασκευάζουμε μόνοι μας πυροτεχνήματα, διότι κινδυνεύουμε να πάθουμε σοβαρά εγκαύματα.
Δε μεταφέρουμε δυναμιτάκια στην τσέπη μας. Με την τριβή και μόνο, είναι δυνατόν να ανάψουν και να προκαλέσουν σοβαρά εγκαύματα.
Δεν πετάμε δυναμιτάκια σε άλλους, ούτε αστειευόμενοι.
Προσέχουμε να μην ανάβουμε βεγγαλικά κοντά στο πρόσωπο, στα μαλλιά και σε εύφλεκτα υλικά.
Δε χρησιμοποιούμε πυροτεχνήματα μέσα σε πολύ κόσμο, για να μην τραυματίσουμε κάποιον άθελά μας.
Δε χρησιμοποιούμε πυροτεχνήματα κοντά σε ξερά χόρτα, για να μην προκαλέσουμε πυρκαγιά.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!

Πασχαλινοί σταυροί

 

P4030634

Οι διακοπές του Πάσχα έφτασαν και τα παιδιά της Ε΄1 τάξης έφτιαξαν πασχαλινούς σταυρούς από κανέλλα, στολίζοντάς τους με όμορφα αποξηραμένα λουλούδια,  άλλα στολίδια και πολύχρωμες κορδέλες.Στη συνέχεια μπορείτε να θαυμάσετε τις δημιουργίες τους.

P4030637

P4030638

P4030639

P4030640

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!

Σχολικός Κήπος

P4030177

Εδώ και μερικές μέρες έχουν έρθει στο σχολείο μας τα παρτέρια για το σχολικό μας κήπο και σήμερα ήρθε στο σχολείο μας ένα φορτηγό χώμα!
Οι μαθητές δεν έχασαν ούτε λεπτό, πήραν τα φτυάρια τους και άρχισαν να γεμίζουν τα παρτέρια με χώμα.
Δείτε το παρακάτω βίντεο και θα καταλάβετε τον ενθουσιασμό μας!

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Αγγελική Δημητρακοπούλου, η οποία φρόντισε να έχουμε ό,τι χρειαζόμαστε για το σχολικό μας κήπο από το χώμα μέχρι και τα φυτά, αλλά και για την αμέριστη ηθική συμπαράσταση στο όλο εγχείρημα!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση