ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Η Δ/νση Π.Ε.Ανατολικής Αττικής χορήγησε άδεια για την πραγματοποίηση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Δελμούζου, την Τετάρτη 23 Μαϊου 2018.

Οι εκπαιδευτικοί μας είναι εγγεγραμμένα μέλη του Συλλόγου και συνεπώς οι μαθητές δεν θα έχουν μάθημα.

Ανακοίνωση Συλλόγου Εκπαιδευτικών

Θέμα:Τακτική  γενική συνέλευση  συλλόγου «Αλέξανδρος  Δελμούζος»

Mετά τη χορήγηση άδειας από την Δ/νση Π.Ε Ανατ. Αττικής, σας ενημερώνουμε ότι ηΤακτική Γενική Συνέλευση του συλλόγου μας,  θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Μαΐου  2018  και ώρα 8:30΄ έως 14:00΄ στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης.

Η συμμετοχή  όλων των εγγεγραμμένων μελών  ( μονίμων – αναπληρωτών) είναι επιβεβλημένη. Η συλλογική δράση και η συμμετοχή είναι η δύναμή μας.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, απαντώντας με  ενότητα και αποφασιστικότητα.

Πρόγραμμα Προληπτικής Οδοντιατρικής

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 17/5/2018 ο οδοντιατρικός έλεγχος των μαθητών των τμημάτων της Γ, Δ, Ε και της ΣΤ τάξης από τις οδοντιάτρους του τμήματος προστασίας και προαγωγής της δημόσιας υγείας του Δήμου Παλλήνης στα πλαίσια Προγράμματος Προληπτικής Οδοντιατρικής. Η εξέταση γίνεται χωρίς τη χρήση οδοντιατρικών εργαλείων αλλά μόνο με ξύλινα γλωσσοπίεστρα μιας χρήσης.

Με το πρόγραμμα Προληπτικής Οδοντιατρικής δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές/τριες του Σχολείου μας, για έγκαιρη διάγνωση των προβλημάτων που σχετίζονται με τη στοματική τους κοιλότητα και άμεση γραπτή ενημέρωση των κηδεμόνων τους.

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΤΑ ΗΛΙΚΙΕΣ

0 μέχρι 1 έτους

  1. Μην αφήνετε το παιδί σας να κοιμάται θηλάζοντας μπιμπερό.
  2. Καθαρίστε τα δόντια του παιδιού σας καθημερινά με μια βρεγμένη γάζα.
  3. Ελαττώστε την κατανάλωση των σακχαρούχων τροφών ιδιαίτερα μεταξύ των γευμάτων.

2 μέχρι 8 ετών 

  1. Σε ηλικία περίπου 2 ετών αρχίστε να βουρτσίζετε τα δόντια του παιδιού σας . Χρησιμοποιείστε παιδική οδοντόβουρτσα με ελάχιστη στην αρχή παιδική φθοριούχο οδοντόπαστα ( μέγεθος μπιζελιού). Βουρτσίζετε πρωί μετά το πρόγευμα και βράδυ πριν τον ύπνο. Μέχρι την ηλικία των 8 ετών πρέπει οι γονείς να βουρτσίζουν τα δόντια των παιδιών τους.
  2. Μάθετε το παιδί σας να τρέφεται σωστά. Κρατείστε έξω από το διαιτολόγιο του σακχαρούχες τροφές . Προσθέστε φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα.
  3. Μην αφήνετε το παιδί σας να θηλάζει την πιπίλα ή το δάκτυλό του πέραν της ηλικίας των 2 ετών. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ορθοδοντικά προβλήματα.
  4. Βοηθήστε το παιδί σας να χρησιμοποιεί το οδοντικό νήμα κάθε βράδυ πριν το βούρτσισμα. Το νήμα καθαρίζει τα ενδιάμεσα των δοντιών και προστατεύει από την τερηδόνα.
  5. Μην παραλείπετε τις προληπτικές επισκέψεις ανά εξάμηνο στον οδοντίατρο για έλεγχο και φθορίωση των δοντιών.

9 ετών μέχρι την εφηβεία 

  1. Καθημερινό βούρτσισμα των δοντιών δύο φορές πρωΐ-βράδυ με οδοντόβουρτσα και φθοριούχο οδοντόκρεμα.
  2. Χρήση οδοντικού νήματος.
  3. Χρήση φθοριούχου στοματοπλύματος κατόπιν οδηγιών του οδοντιάτρου.
  4. Ελάττωση της κατανάλωσης σακχαρούχων τροφών κυρίως μεταξύ των γευμάτων.
  5. Τακτικές προληπτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο.

(Έντυπο: 1η Υ.ΠΕ. Αττικής)

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ

Σήμερα, Τετάρτη 16 Μαΐου επισκέφθηκε το σχολείο μας ο συγγραφέας Γιώργος Παναγιωτάκης στα πλαίσια του προγράμματος της φιλαναγνωσίας. Ο κ. Παναγιωτάκης εκτός από τη συγγραφή βιβλίων έχει ασχοληθεί με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ακόμη, έχει εργαστεί σαν συντάκτης σε διάφορα έντυπα και έχει γράψει σενάρια για βιντεοπαιχνίδια. Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορούν μεταξύ άλλων το μυθιστόρημά του «Μικρόκοσμος», καθώς και η σειρά παιδικών βιβλίων «Αταξίες στην Τάξη» ( για παιδιά του περιοδικού Αναγνώστης 2015). Από τις εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορεί το νεανικό μυθιστόρημά του «Αλάστρα», «το βιβλίο των δύο κόσμων» και η σειρά «Λέσχη Αλλόκοτων Πλασμάτων».

Ο κ. Παναγιωτάκης έκανε μια πολύ δημιουργική συζήτηση με τους μαθητές της Δ΄ τάξης για τα βιβλία του που ήδη κυκλοφορούν και για αυτά που πρόκειται να ακολουθήσουν. Στη συνέχεια απάντησε σε δικές τους απορίες σχετικά με το επάγγελμα του συγγραφέα και στο τέλος υπέγραψε τα βιβλία τους

ΤΡΟΦΟΥΠΟΛΗ

Την Τετάρτη 16-05-2018 οι μαθητές της Β τάξης θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Τροφούπολη, στην Αργυρούπολη.

Η Τροφούπολη αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιστημονική ιδέα, που έχει ως στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει παιδιά και γονείς σε θέματα που αφορούν την υγιή τους ανάπτυξη, μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών αλλά και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων.

Η προσπάθεια  αυτή πλαισιώνεται, από μία μεγάλη ομάδα καταξιωμένων επιστημόνων (γιατρών, διαιτολόγων, ψυχολόγων, κοινωνιολόγων, εκπαιδευτικών).

Πρωινό

“Όταν ξυπνήσω το πρωί για πουθενά δεν ξεκινώ
  αν δεν καθίσω στο τραπέζι να φάω σούπερ πρωινό!
  Δημητριακά και γάλα που κάνει τα παιδιά μεγάλα,
  φρουτάκι ή χυμό στις βιταμίνες ναι θα πω!
  Και η ημέρα ξεκινά με δύναμη, μα και χαρά!”

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΟΡΤΗΣ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017-18



Λήψη αρχείου

Τελετή Βράβευσης για το 12ο Διαγωνισμό «Μαθηματικά και Παιχνίδι» στις 12-05-2015.

  Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας που πρώτευσαν στο 12ος Διαγωνισμό «Μαθηματικά και Παιχνίδι» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας!!!

Στις 9 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε ο 12ος Διαγωνισμός «Μαθηματικά και Παιχνίδι» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, όπου συμμετείχαν μαθητές της Ε΄και Στ΄ του σχολείου μας, με πολύ καλές επιδόσεις. Σε όλους τους συμμετέχοντες απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία βραβεύει σε ειδική τελετή τους μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης που πρώτευσαν. Παρακάτω σας παραθέτουμε τα ονόματα των παιδιών που βραβεύονται, καθώς και την πρόσκληση για την εκδήλωση.

Οι μαθητές μας που πρώτευσαν και βραβεύονται:

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΡΙΑ

Ε1

8ου ΓΕΡΑΚΑ

ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΑΓΓΕΛΙΝΑ Ε1 8ου ΓΕΡΑΚΑ
ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Ε2 8ου ΓΕΡΑΚΑ
ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ε2 8ου ΓΕΡΑΚΑ
ΦΙΛΙΠΠΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ε2 8ου ΓΕΡΑΚΑ
ΚΟΚΚΟΒΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ1 8ου ΓΕΡΑΚΑ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤ2 8ου ΓΕΡΑΚΑ

Νέα ανακοίνωση:

  • Οι μαθητές του σχολείου μας βραβεύονται σύμφωνα  με το πρόγραμμα της εκδήλωσης, το Σάββατο 12 Μαϊου 2018 και ώρα 9-11π.μ.

 

Αθήνα, 26 Απριλίου 2018

Αρ. πρωτ. 396/26-04-2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Στις 9 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε ο 12ος Διαγωνισμός «Μαθηματικά και Παιχνίδι» στο πλαίσιο του περιοδικού «Ο Μικρός Ευκλείδης» για μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας μας με  στόχο να έλθουν οι μαθητές πιο κοντά στα Μαθηματικά και τις εφαρμογές τους.

Το Δ.Σ. της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνει την τελετή απονομής βραβείων του 12ουΔιαγωνισμού «Μαθηματικά και Παιχνίδι» για μαθητές της Ε΄ τάξης και ΣΤ΄ Δημοτικού των σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

Η βράβευση των μαθητών θα γίνει τμηματικά (σύμφωνα με νέα ανακοίνωση)το Σάββατο 12 Μαΐου από τις 9.00  στην Αίθουσα Τελετών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, είσοδος Κατεχάκη).

 

                                          Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Ανάργυρος Φελλούρης

Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου

                    Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης  Τυρλής

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

«Σχολεία εν δράσει» 2018

Εκδήλωση βράβευσης όλων των σχολείων του Δήμου Παλλήνης για τη συμμετοχή τους σε περιβαλλοντικές δράσεις 2017-2018

Σας περιμένουμε….

Κυριακή, 29 Απριλίου στις 10:30 π.μ. – 1:30 μ.μ στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα (Κλειτάρχου & Αριστείδου, Γέρακας)

—θα διασκεδάσουμε…με παιχνίδι και μουσική
—θα επιβραβεύσουμε για την συμμετοχή τους όλα τα σχολεία και τα μικρά και τα μεγάλα …(Λύκεια-Γυμνάσια-Δημοτικά-Νηπιαγωγεία με πρωτότυπα…. δώρα)
—θα τιμήσουμε τα 8 πρώτα ΔΣ , τα 8 πρώτα ΝΓ και τα 4 Γυμ-Λυκ με ξεχωριστά δώρα για το σχολείο τους,
—θα τσιμπήσουμε και “κάτι τις” στο τέλος.. και φεύγοντας
–θα έχουμε ένα δωράκι αναμνηστικό για το σπίτι…και την ανακύκλωση που θα συνεχίσουμε και μετά την λήξη των διαγωνισμών…

Φωτογραφία της Ποπη Ζινελη.Φωτογραφία της Ποπη Ζινελη.Φωτογραφία της Ποπη Ζινελη.Φωτογραφία της Ποπη Ζινελη.Φωτογραφία της Ποπη Ζινελη.

Ακρόπολη: Μνημεία – Ξενάγηση της Δ’ τάξης

Ξενάγηση της Δ1 & Δ2 στα Μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών.

Η ξενάγηση από έμπειρη ξεναγό και συγγραφέα, θα γίνει στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής στις 27 Μαΐου 2018, στοχεύοντας οι μαθητές να θαυμάσουν από κοντά όλα τα μνημεία, να προκαλέσουν τις αισθήσεις τους, να παρατηρήσουν δυσδιάκριτες λεπτομέρειες και να συζητήσουν για την ποικίλη σημασία των μνημείων της Ακρόπολης.

Μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών

Ιστορία

Στο βραχώδη λόφο της Ακρόπολης, που δεσπόζει στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας, βρισκόταν το σπουδαιότερο και μεγαλοπρεπέστερο ιερό της αρχαίας πόλης, αφιερωμένο, κατά κύριο λόγο, στην προστάτιδα θεά της, την Αθηνά. Με τον ιερό αυτό χώρο σχετίζονται οι σημαντικότεροι μύθοι της αρχαίας Αθήνας, οι μεγάλες θρησκευτικές εορτές, οι παλαιότερες λατρείες της πόλης αλλά και ορισμένα από τα καθοριστικά για την ιστορία της γεγονότα.
Τα μνημεία της Ακρόπολης, αρμονικά συνδυασμένα με το φυσικό περιβάλλον, αποτελούν μοναδικά αριστουργήματα της αρχαίας αρχιτεκτονικής, που εκφράζουν πρωτοποριακούς συσχετισμούς ρυθμών και τάσεων της κλασικής τέχνης και επηρέασαν την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία για πολλούς αιώνες αργότερα. Η Ακρόπολη του 5ου αι. π.Χ. αποδίδει με τον τελειότερο τρόπο το μεγαλείο, τη δύναμη και τον πλούτο της Αθήνας στην εποχή της μεγαλύτερης ακμής της, το “χρυσό αιώνα” του Περικλή.

Η Ακρόπολη της Αθήνας, όπως ήταν στην αρχαιότητα | Falke Jacob Von-1887

Ο λόφος επιλέχθηκε ήδη από τα νεολιθικά χρόνια (4000/3500-3000 π.Χ.) ως τόπος εγκατάστασης των κατοίκων της περιοχής. Κατάλοιπα εγκατάστασης της Πρώιμης και Μέσης Εποχής του Χαλκού εντοπίσθηκαν στην περιοχή του Ερεχθείου. Κατά το 13ο αι. π.Χ., ο βράχος τειχίσθηκε και αποτέλεσε την έδρα του τοπικού ηγεμόνα. Τμήματα αυτού του τείχους, που αναφέρεται συνήθως ως “κυκλώπειο”, σώζονται αποσπασματικά ανάμεσα στα μεταγενέστερα μνημεία και η πορεία του μπορεί να αποκατασταθεί με σχετική ακρίβεια.
Τον 8ο αι. π.Χ. η Ακρόπολη απέκτησε για πρώτη φορά τον αποκλειστικά ιερό της χαρακτήρα με την καθιέρωση της λατρείας της Αθηνάς Πολιάδος. Η θεά είχε το δικό της ναό, στη βορειοανατολική πλευρά του λόφου. Στα μέσα του 6ου αι. π.Χ., την εποχή που τύραννος της Αθήνας ήταν ο Πεισίστρατος, το ιερό απέκτησε μεγάλη αίγλη. Καθιερώθηκαν τα Παναθήναια, η μεγαλύτερη γιορτή των Αθηναίων προς τιμή της θεάς και ιδρύθηκαν τα πρώτα μνημειακά κτήρια και οι ναοί για τη λατρεία της, μεταξύ των οποίων, ο λεγόμενος “Αρχαίος ναός” και ο Εκατόμπεδος, πρόδρομος του Παρθενώνα.
Τότε κατασκευάσθηκε το ιερό της Βραυρωνίας Αρτέμιδος και έγινε η πρώτη προσπάθεια για τη διαμόρφωση μνημειακού προπύλου του χώρου. Οι πιστοί αφιέρωναν στο ιερό πολυάριθμα και πλούσια αναθήματα, όπως ήταν οι μαρμάρινες κόρες και οι ιππείς, τα χάλκινα και πήλινα αγαλμάτια και τα αγγεία, πολλά από τα οποία συνοδεύονταν από επιγραφές, που βεβαιώνουν τη σημασία που είχε η λατρεία της Αθηνάς κατά την αρχαϊκή περίοδο.
Μετά τη νίκη εναντίον των Περσών στο Μαραθώνα, το 490 π.Χ., οι Αθηναίοι επιχείρησαν να κτίσουν ένα πολύ μεγαλύτερο ναό στη θέση του Παρθενώνα, γνωστό ως Προπαρθενώνα. Αυτός ο ναός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί το 480 π.Χ., οι Πέρσες εισέβαλαν στην Αττική, λεηλάτησαν την Ακρόπολη και πυρπόλησαν τα μνημεία. Μετά την αποχώρηση των εχθρών, οι Αθηναίοι ενταφίασαν το γλυπτό διάκοσμο των κατεστραμμένων ναών καθώς και όσα αναθήματα είχαν διασωθεί, γεμίζοντας τις φυσικές κοιλότητες του εδάφους και διαμορφώνοντας με αυτό τον τρόπο τεχνητά άνδηρα στο χώρο του ιερού.
Η Ακρόπολη οχυρώθηκε με νέο τείχος, αρχικά από το Θεμιστοκλή (στη βόρεια πλευρά) και στη συνέχεια από τον Κίμωνα (στη νότια πλευρά). Μάλιστα, στο βόρειο τμήμα του τείχους ενσωματώθηκαν αρχιτεκτονικά μέλη των κατεστραμμένων ναών, που φαίνονται μέχρι σήμερα από την αρχαία Αγορά και από τη βόρεια πλευρά της πόλης.

Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ., την εποχή που μεταφέρθηκε στην Ακρόπολη η έδρα της Αθηναϊκής Συμμαχίας και η Αθήνα ήταν το σημαντικότερο κέντρο του πνευματικού κόσμου, τέθηκε σε εφαρμογή, με πρωτοβουλία του Περικλή, ένα μεγαλεπίβολο οικοδομικό πρόγραμμα που διήρκεσε όλο το β΄ μισό του 5ου αι. π.Χ. Για την εκτέλεσή του εργάσθηκαν πολλοί άνθρωποι, Αθηναίοι και ξένοι, ελεύθεροι και δούλοι, με ημερομίσθιο μία δραχμή. Τότε οικοδομήθηκαν, με την επίβλεψη των ικανότερων καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και γλυπτών, τα σημαντικότερα μνημεία που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης: ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και ο ναός της Αθηνάς Νίκης.
Οι ναοί στη βόρεια πλευρά και στο κέντρο του βράχου στέγαζαν κυρίως τις αρχαιότερες λατρείες των Αθηναίων και τις λατρείες των Ολυμπίων θεών, ενώ η Αθηνά λατρευόταν πια με όλες τις ιδιότητές της που σχετίζονταν με την πόλη, ως Πολιάς, προστάτιδα της πόλης, ως ΠαρθένοςΠαλλάςΠρόμαχοςθεά του πολέμουΕργάνηθεά της χειρωνακτικής εργασίας, και ως Νίκη.

Ακρόπολη και γενική άποψη της Αθήνας - 3ος αι. μ.Χ. Μακέτα

Μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, το 404 π.Χ., και έως τον 1ο αι. π.Χ., πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης δεν οικοδομήθηκαν άλλα σημαντικά μνημεία. Το 27 π.Χ., στα ανατολικά του Παρθενώνα κτίσθηκε μικρός ναός αφιερωμένος στο Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο και στη Ρώμη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ κατά τη ρωμαϊκή περίοδο σε άλλα ελληνικά ιερά έγιναν σοβαρές λεηλασίες και καταστροφές, η Ακρόπολη διατήρησε την παλαιά της αίγλη και εξακολούθησε να συγκεντρώνει τα πλούσια αφιερώματα των πιστών.
Η τελευταία επέμβαση στο χώρο έγινε μετά την επιδρομή των Ερούλων τον 3ο αι. μ.Χ., οπότε κατασκευάσθηκε οχυρωματικό τείχος με δύο πύλες στη δυτική πλευρά, από τις οποίες η μία, η δυτική, σώζεται μέχρι σήμερα και είναι γνωστή με το όνομα Beule, από το όνομα του Γάλλου αρχαιολόγου που έκανε έρευνες στο χώρο το 19ο αιώνα.

Στους επόμενους αιώνες τα μνημεία της Ακρόπολης υπέστησαν σοβαρές βλάβες από φυσικά αίτια ή από ανθρώπινες επεμβάσεις. Με την επικράτηση του χριστιανισμού και ιδιαίτερα από τον 6ο αι. μ.Χ., τα μνημεία μετατράπηκαν σε χριστιανικές εκκλησίες. Ο Παρθενώνας αφιερώθηκε στην Παρθένο Μαρία, που στη συνέχεια ονομάσθηκε Παναγιά η Αθηνιώτισσα, ενώ στα τέλη του 11ου αιώνα αποτέλεσε τη μητρόπολη της Αθήνας. Το Ερέχθειο είχε μετατραπεί σε ναό του Σωτήρος ή της Θεοτόκου, ο ναός της Αθηνάς Νίκης σε εκκλησάκι και τα Προπύλαια σε επισκοπική κατοικία. Ο βράχος της Ακρόπολης αποτελούσε το φρούριο της πόλης.
Κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας (1204-1456), τα Προπύλαια μετατράπηκαν σε ανάκτορο των Φράγκων ηγεμόνων, ενώ στην Τουρκοκρατία (1456-1833) η Ακρόπολη και πάλι έγινε το φρούριο της πόλης, όπου κατοικούσε ο Τούρκος φρούραρχος. Το 1687, κατά τη διάρκεια του Β΄ Ενετοτουρκικού πολέμου, ο λόφος πολιορκήθηκε από τον Φ. Μοροζίνι και στις 26 Σεπτεμβρίου 1687, μία βόμβα των Ενετών ανατίναξε τον Παρθενώνα που είχε μετατραπεί σε πυριτιδαποθήκη.
Η επόμενη σοβαρή καταστροφή στα μνημεία σημειώθηκε μεταξύ των ετών 1801-1802, με τη διαρπαγή του γλυπτού διάκοσμου του Παρθενώνα από το λόρδο Έλγιν και την αφαίρεση γλυπτών από το ναό της Αθηνάς Νίκης και το Ερέχθειο. Η Ακρόπολη πέρασε οριστικά στην κυριαρχία των Ελλήνων το 1822 και πρώτος φρούραρχός της ορίσθηκε ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.

Η Ακρόπολη της Αθήνας | Αεροφωτογραφία του 1917

Μετά την απελευθέρωση, τα μνημεία της Ακρόπολης τέθηκαν υπό τη μέριμνα του νέου ελληνικού κράτους. Οι πρώτες ανασκαφές στο βράχο έγιναν ανάμεσα στα έτη 1835 και 1837. Η μεγάλη συστηματική ανασκαφή της Ακρόπολης διεξήχθη το διάστημα 1885 -1890 από τον Παναγιώτη Καββαδία, ενώ στις αρχές του 20ού αιώνα έγιναν οι πρώτες εκτεταμένες αναστηλωτικές εργασίες από τον Ν. Μπαλάνο.
Το 1975 συστάθηκε η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως που έχει ως στόχο τη μελέτη και τη διεξαγωγή μεγάλης κλίμακας στερεωτικών και αναστηλωτικών έργων, που συνεχίζονται μέχρι σήμερα σε συνεργασία με την Υπηρεσία Αναστήλωσης Μνημείων Ακροπόλεως και την Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Συντάκτης: Ιωάννα Βενιέρη, αρχαιολόγος
  • Η εξέλιξη των κτιρίων στην Ακρόπολη από τη μυκηναϊκή έως τη ρωμαϊκή περίοδο.

8ο Εικαστικό Εργαστήρι Μουσείου Τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ

Οι μαθητές της Β΄ τάξης θα συμμετάσχουν την Τρίτη 24-04-2018 στο Εικαστικό Εργαστήρι του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ

“Η Μοντέρνα τέχνη και η δύναμη της γραμμής επικοινωνούν ”
Μοντέρνα τέχνη

Η μοντέρνα τέχνη ξεφεύγει από την κλασσική αναπαράσταση δημιουργώντας αφαιρετικά έργα, δίνοντας πρωτεύοντα ρόλο στον πειραματισμό.

Θεματική |“Η δύναμη της γραμμής”
Η μοντέρνα τέχνη και η επικοινωνία έχουν κάτι κοινό: δημιουργούνται από μια γραμμή! Μια γραμμή μπορεί να μας ενώσει μπορεί όμως και να μας χωρίσει …
Η γραμμή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις τηλεπικοινωνίες, καλώδια, σύρματα, δίκτυα αλλά και με εκφράσεις της καθημερινότητας όπως “κόβεται η γραμμή”, “πιάνω γραμμή”, “έπεσε η γραμμή”, “πέρασε μου τη γραμμή”…

Τα παιδιά στο εργαστήρι του Μουσείου γνωρίζουν σύγχρονους εικαστικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με μικρή έμφαση στις εθνικότητες που πλήττονται από την προσφυγική κρίση. Με τη “δύναμη της γραμμής” ενώνουμε τη τέχνη τους με τα εργαστήρια και κατ’ επέκταση με μας. Οι μεγαλύτερες ηλικίες επιπλέον καλούνται
να κατανοήσουν τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ένα έργο τέχνης ή ένα καλλιτεχνικό κίνημα διαμορφώθηκε και επικράτησε.

Σκοπός είναι τα παιδιά να παράγουν και αποτυπώσουν τις δικές τους ιδέες μέσα από το διάλογο με τους εικαστικούς και να δημιουργήσουν το δικό τους έργο.

Λίγα λόγια για το εργαστήρι…| Ευρυζωνικότητα δικτύων| Έργα από ρητίνη |Ατομικά έργα   

Αφορμή για το εικαστικό εργαστήρι είναι η Ευρυζωνικότητα δικτύων. Προβάλλονται στα διαδραστικά πάνελ video με έργα σύγχρονων δημιουργών, πληροφοριακό υλικό
για την τεχνική του μήνα και τα βασικά βήματα της τεχνικής που εφαρμόζονται στο εργαστήριο, έτσι ώστε να είναι κατανοητά στα παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

Στο εργαστήρι του Απριλίου διάρκειας 60‘, δημιουργούνται ατομικά έργα με διαφορετικά πάχη γραμμών από ακρυλικό στόκο νερού πάνω σε πινακίδες. Σχήματα τοποθετημένα άναρχα δίνουν την εικόνα της ευρυζωνικότητας.

Ευρυζωνικότητα δικτύων.
Με τον όρο Ευρυζωνικότητα εννοούμε ένα προηγμένο και καινοτόμο υπολογιστικό περιβάλλον, από κοινωνική και τεχνολογική άποψη, το οποίο αποτελείται από γρήγορες συνδέσεις με το διαδίκτυο και κατάλληλες δικτυακές υποδομές για την ανάπτυξη νέων διαδικτυακών εφαρμογών και υπηρεσιών.

Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ λειτουργεί από το 1990 στη Νέα Κηφισιά, είναι εταιρικό Μουσείο και κατατάσσεται στην κατηγορία των τεχνολογικών μουσείων. Η συλλογή του ξεπερνά τα 23.000 αντικείμενα και αρχειακό υλικό. Η μόνιμη έκθεση χωρίζεται σε δύο μεγάλες περιόδους, την «Προηλεκτρική»
που περιλαμβάνει τις τηλεπικοινωνιακές επινοήσεις από την ελληνική αρχαιότητα έως το Βυζάντιο και την «Ηλεκτρική» που αφορά στις τηλεπικοινωνιακές εφευρέσεις από την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού, έως τη δορυφορική επικοινωνία, και τις σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

Στις βασικές δραστηριότητες του Μουσείου εντάσσονται τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για σχολικές ομάδες και μεμονωμένους επισκέπτες, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία. Πραγματοποιεί ποικίλες εκδηλώσεις καθώς και μεταφερόμενες & περιοδικές εκθέσεις.

Η είσοδος, η ξενάγηση και τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα προσφέρονται από τον Όμιλο ΟΤΕ δωρεάν.

SCIENCE AND ART DR ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΞ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε’ ΚΑΙ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ

Ε’ και Στ’ τάξη του σχολείου μας θα επισκεφτούν στις 28 Mαρτίου ημέρα Τετάρτη, το SCIENCE AND ART – DR ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΞ. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν υποθέσεις για φαινόμενα ηλεκτρισμού και ηλεκτρομαγνητισμού, να πραγματοποιήσουν πειράματα, να βγάλουν συμπεράσματα και να γίνουν μικροί επιστήμονες σ’ ένα όμορφο, ευχάριστό, πειραματικό εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα. 

Στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου των Φυσικών Επιστημών, οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης θα επισκεφθούν την ομάδα έμπειρων φυσικών και παιδαγωγών «Πειραματίξ». Θα παρακολουθήσουν, αλλά και θα εκτελέσουν πρωτότυπα πειράματα, με παιγνιώδη τρόπο, ώστε να κάνουν τις δικές τους παρατηρήσεις και να κατανοήσουν με ενεργή συμμετοχή τις έννοιες της Φυσικής!

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε’ ΚΑΙ ΣΤ’ΤΑΞΗ 

• Τα χίλια πρόσωπα της ενέργειας. Στόχος του εργαστηρίου είναι να βιώσουν με ευχάριστο τρόπο θέματα που αφορούν την ενέργεια και να αποκτήσουν εμπειρίες μέσα από την πειραματική διαδικασία.

• Ηλεκτρομαγνητικές αλληλεπιδράσεις. 

Το εργαστήριο έχει ως στόχο να βιώσουν τα παιδιά πειραματικές διαδικασίες που θα αποτελέσουν εργαλείο για την περαιτέρω 

κατανόηση θεμάτων που αφορούν τον ηλεκτρισμό και μαγνητισμό. 

• Ταξίδια φωτός. Στόχος του εργαστηρίου είναι να βιώσουν τα παιδιά ευχάριστα την επιστημονική μέθοδο και ακολουθώντας τα χνάρια μεγάλων επιστημόνων, να ανακαλύψουν τις ιδιότητες του φωτός και τις εφαρμογές του.

Χώρος διεξαγωγής των προγραμμάτων: Αγίας Τριάδος 17 και Λ. Αμφιθέας Π. Φάληρο. (Ο χώρος βρίσκεται κοντά στο πλανητάριο).

 Παρακολουθήστε τρεις σχετικές ταινίες ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα επιστημών από: ΝΟΗΣΙΣ (www.noesis.edu.gr) δημιουργός των ταινιών ‘Ταξίδι στη γνώση – κινούμενα σχέδια‘.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση