Οι μαθητές των τμημάτων της Β’ τάξης θα επισκεφτούν την Πέμπτη 15-02-2018 το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, οδός Βασιλέως Γεωργίου B 19, Aθήνα.
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οι αριθμοί στην Αγορά και στην Κουζίνα» (μόνο για τη Β΄ Δημοτικού)
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι στην «Αγορά» και την «Κουζίνα» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας προσθέτουν, αφαιρούν, ζυγίζουν, ταξινομούν και χρησιμοποιούν τον πολλαπλασιασμό …στην πράξη!
ΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ»;
Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του μουσείου, μια εκπαιδευτική
διαδικασία που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παιδί και στην ανάπτυξη της
σχέσης του με το μουσείο, ένας συμμετοχικός ερευνητικός τρόπος μάθησης, με
διαθεματική και διεπιστημονική διάσταση. (Ζαμπέλ Μουρατιάν, 1993)
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι
σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και
γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την
πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη.

Γενικοί στόχοι για τα παιδιά:
- Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον μουσειακό χώρο, το έργο τέχνης, την
πολιτιστική, τεχνολογική και φυσική κληρονομιά.
- Να γίνει η επίσκεψη στο Μουσείο μια ευχάριστη εμπειρία
προσαρμοσμένη στις ανάγκες και δυνατότητες του κοινού.
- Να εξελιχθούν μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου οι ικανότητες των παιδιών για παρατήρηση, πρόβλεψη,
υπόθεση, γενίκευση, σύγκριση, διάκριση, αξιολόγηση.
- Να εφοδιαστούν με τρόπους ανεξάρτητης μάθησης και
μελέτης για επόμενες επισκέψεις.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου σχεδιάζονται
και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του μουσείου, τους «ερμηνευτές».
Ερμηνευτής είναι αυτός που επικοινωνεί με το κοινό ανάλογα με τις
δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του και βοηθάει το κοινό να ανακαλύψει μόνο του αυτό που
το ενδιαφέρει και να μάθει πώς να μαθαίνει.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ;
«Τα παιδικά μουσεία είναι για κάποιον παρά για κάτι»
Με αυτή τη φράση ο Michael Spock, διευθυντής του Παιδικού Μουσείου της Βοστόνης για 23 χρόνια και ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους του κινήματος, έδωσε τον πιο επιτυχημένο συνοπτικό ορισμό των Παιδικών Μουσείων.
Στο επίκεντρο του παιδικού μουσείου είναι το παιδί και όποιος πρωτομαθαίνει. Ένα περιβάλλον ειδικά σχεδιασμένο που δημιουργεί εμπειρίες μέσα από το παιχνίδι και τη διαδραστική μάθηση, αντανακλώντας τις περιοχές της διαφορετικότητας πάντα με την ενεργό συμμετοχή των ενηλίκων στη ζωή των παιδιών.
Το Παιδικό Μουσείο είναι ένας οργανισμός που υπάρχει για να εξυπηρετεί τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αναπτύσσοντας εκθέματα και προγράμματα που κεντρίζουν την περιέργεια και κινητοποιούν τη μάθηση.
(Association of Youth Museums, 1992), www.hcm.gr.