Απρ 30
Τελετή Βράβευσης για το 12ο Διαγωνισμό «Μαθηματικά και Παιχνίδι» στις 12-05-2015.
Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας που πρώτευσαν στο 12ος Διαγωνισμό «Μαθηματικά και Παιχνίδι» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας!!!
Στις 9 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε ο 12ος Διαγωνισμός «Μαθηματικά και Παιχνίδι» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, όπου συμμετείχαν μαθητές της Ε΄και Στ΄ του σχολείου μας, με πολύ καλές επιδόσεις. Σε όλους τους συμμετέχοντες απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία βραβεύει σε ειδική τελετή τους μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης που πρώτευσαν. Παρακάτω σας παραθέτουμε τα ονόματα των παιδιών που βραβεύονται, καθώς και την πρόσκληση για την εκδήλωση.
Οι μαθητές μας που πρώτευσαν και βραβεύονται:
|
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΡΙΑ |
Ε1 |
8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΑΓΓΕΛΙΝΑ | Ε1 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ | Ε2 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ | Ε2 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΦΙΛΙΠΠΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ | Ε2 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΚΟΚΚΟΒΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΣΤ1 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
| ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΣΤ2 | 8ου ΓΕΡΑΚΑ |
Νέα ανακοίνωση:
- Οι μαθητές του σχολείου μας βραβεύονται σύμφωνα με το πρόγραμμα της εκδήλωσης, το Σάββατο 12 Μαϊου 2018 και ώρα 9-11π.μ.
Αθήνα, 26 Απριλίου 2018
Αρ. πρωτ. 396/26-04-2018
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Στις 9 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε ο 12ος Διαγωνισμός «Μαθηματικά και Παιχνίδι» στο πλαίσιο του περιοδικού «Ο Μικρός Ευκλείδης» για μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας μας με στόχο να έλθουν οι μαθητές πιο κοντά στα Μαθηματικά και τις εφαρμογές τους.
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνει την τελετή απονομής βραβείων του 12ουΔιαγωνισμού «Μαθηματικά και Παιχνίδι» για μαθητές της Ε΄ τάξης και ΣΤ΄ Δημοτικού των σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.
Η βράβευση των μαθητών θα γίνει τμηματικά (σύμφωνα με νέα ανακοίνωση)το Σάββατο 12 Μαΐου από τις 9.00 στην Αίθουσα Τελετών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, είσοδος Κατεχάκη).
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
| Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου |
Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
Απρ 28
«Σχολεία εν δράσει» 2018
Εκδήλωση βράβευσης όλων των σχολείων του Δήμου Παλλήνης για τη συμμετοχή τους σε περιβαλλοντικές δράσεις 2017-2018
Σας περιμένουμε….
Κυριακή, 29 Απριλίου στις 10:30 π.μ. – 1:30 μ.μ στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα (Κλειτάρχου & Αριστείδου, Γέρακας)
—θα διασκεδάσουμε…με παιχνίδι και μουσική
—θα επιβραβεύσουμε για την συμμετοχή τους όλα τα σχολεία και τα μικρά και τα μεγάλα …(Λύκεια-Γυμνάσια-Δημοτικά-Νηπιαγωγεία με πρωτότυπα…. δώρα)
—θα τιμήσουμε τα 8 πρώτα ΔΣ , τα 8 πρώτα ΝΓ και τα 4 Γυμ-Λυκ με ξεχωριστά δώρα για το σχολείο τους,
—θα τσιμπήσουμε και “κάτι τις” στο τέλος.. και φεύγοντας
–θα έχουμε ένα δωράκι αναμνηστικό για το σπίτι…και την ανακύκλωση που θα συνεχίσουμε και μετά την λήξη των διαγωνισμών…






Απρ 24
Ακρόπολη: Μνημεία – Ξενάγηση της Δ’ τάξης
Ξενάγηση της Δ1 & Δ2 στα Μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών.
Η ξενάγηση από έμπειρη ξεναγό και συγγραφέα, θα γίνει στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής στις 27 Μαΐου 2018, στοχεύοντας οι μαθητές να θαυμάσουν από κοντά όλα τα μνημεία, να προκαλέσουν τις αισθήσεις τους, να παρατηρήσουν δυσδιάκριτες λεπτομέρειες και να συζητήσουν για την ποικίλη σημασία των μνημείων της Ακρόπολης.
Μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών
Ιστορία
Στο βραχώδη λόφο της Ακρόπολης, που δεσπόζει στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας, βρισκόταν το σπουδαιότερο και μεγαλοπρεπέστερο ιερό της αρχαίας πόλης, αφιερωμένο, κατά κύριο λόγο, στην προστάτιδα θεά της, την Αθηνά. Με τον ιερό αυτό χώρο σχετίζονται οι σημαντικότεροι μύθοι της αρχαίας Αθήνας, οι μεγάλες θρησκευτικές εορτές, οι παλαιότερες λατρείες της πόλης αλλά και ορισμένα από τα καθοριστικά για την ιστορία της γεγονότα.
Τα μνημεία της Ακρόπολης, αρμονικά συνδυασμένα με το φυσικό περιβάλλον, αποτελούν μοναδικά αριστουργήματα της αρχαίας αρχιτεκτονικής, που εκφράζουν πρωτοποριακούς συσχετισμούς ρυθμών και τάσεων της κλασικής τέχνης και επηρέασαν την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία για πολλούς αιώνες αργότερα. Η Ακρόπολη του 5ου αι. π.Χ. αποδίδει με τον τελειότερο τρόπο το μεγαλείο, τη δύναμη και τον πλούτο της Αθήνας στην εποχή της μεγαλύτερης ακμής της, το “χρυσό αιώνα” του Περικλή.Ο λόφος επιλέχθηκε ήδη από τα νεολιθικά χρόνια (4000/3500-3000 π.Χ.) ως τόπος εγκατάστασης των κατοίκων της περιοχής. Κατάλοιπα εγκατάστασης της Πρώιμης και Μέσης Εποχής του Χαλκού εντοπίσθηκαν στην περιοχή του Ερεχθείου. Κατά το 13ο αι. π.Χ., ο βράχος τειχίσθηκε και αποτέλεσε την έδρα του τοπικού ηγεμόνα. Τμήματα αυτού του τείχους, που αναφέρεται συνήθως ως “κυκλώπειο”, σώζονται αποσπασματικά ανάμεσα στα μεταγενέστερα μνημεία και η πορεία του μπορεί να αποκατασταθεί με σχετική ακρίβεια.
Τον 8ο αι. π.Χ. η Ακρόπολη απέκτησε για πρώτη φορά τον αποκλειστικά ιερό της χαρακτήρα με την καθιέρωση της λατρείας της Αθηνάς Πολιάδος. Η θεά είχε το δικό της ναό, στη βορειοανατολική πλευρά του λόφου. Στα μέσα του 6ου αι. π.Χ., την εποχή που τύραννος της Αθήνας ήταν ο Πεισίστρατος, το ιερό απέκτησε μεγάλη αίγλη. Καθιερώθηκαν τα Παναθήναια, η μεγαλύτερη γιορτή των Αθηναίων προς τιμή της θεάς και ιδρύθηκαν τα πρώτα μνημειακά κτήρια και οι ναοί για τη λατρεία της, μεταξύ των οποίων, ο λεγόμενος “Αρχαίος ναός” και ο Εκατόμπεδος, πρόδρομος του Παρθενώνα.
Τότε κατασκευάσθηκε το ιερό της Βραυρωνίας Αρτέμιδος και έγινε η πρώτη προσπάθεια για τη διαμόρφωση μνημειακού προπύλου του χώρου. Οι πιστοί αφιέρωναν στο ιερό πολυάριθμα και πλούσια αναθήματα, όπως ήταν οι μαρμάρινες κόρες και οι ιππείς, τα χάλκινα και πήλινα αγαλμάτια και τα αγγεία, πολλά από τα οποία συνοδεύονταν από επιγραφές, που βεβαιώνουν τη σημασία που είχε η λατρεία της Αθηνάς κατά την αρχαϊκή περίοδο.
Μετά τη νίκη εναντίον των Περσών στο Μαραθώνα, το 490 π.Χ., οι Αθηναίοι επιχείρησαν να κτίσουν ένα πολύ μεγαλύτερο ναό στη θέση του Παρθενώνα, γνωστό ως Προπαρθενώνα. Αυτός ο ναός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί το 480 π.Χ., οι Πέρσες εισέβαλαν στην Αττική, λεηλάτησαν την Ακρόπολη και πυρπόλησαν τα μνημεία. Μετά την αποχώρηση των εχθρών, οι Αθηναίοι ενταφίασαν το γλυπτό διάκοσμο των κατεστραμμένων ναών καθώς και όσα αναθήματα είχαν διασωθεί, γεμίζοντας τις φυσικές κοιλότητες του εδάφους και διαμορφώνοντας με αυτό τον τρόπο τεχνητά άνδηρα στο χώρο του ιερού.
Η Ακρόπολη οχυρώθηκε με νέο τείχος, αρχικά από το Θεμιστοκλή (στη βόρεια πλευρά) και στη συνέχεια από τον Κίμωνα (στη νότια πλευρά). Μάλιστα, στο βόρειο τμήμα του τείχους ενσωματώθηκαν αρχιτεκτονικά μέλη των κατεστραμμένων ναών, που φαίνονται μέχρι σήμερα από την αρχαία Αγορά και από τη βόρεια πλευρά της πόλης.Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ., την εποχή που μεταφέρθηκε στην Ακρόπολη η έδρα της Αθηναϊκής Συμμαχίας και η Αθήνα ήταν το σημαντικότερο κέντρο του πνευματικού κόσμου, τέθηκε σε εφαρμογή, με πρωτοβουλία του Περικλή, ένα μεγαλεπίβολο οικοδομικό πρόγραμμα που διήρκεσε όλο το β΄ μισό του 5ου αι. π.Χ. Για την εκτέλεσή του εργάσθηκαν πολλοί άνθρωποι, Αθηναίοι και ξένοι, ελεύθεροι και δούλοι, με ημερομίσθιο μία δραχμή. Τότε οικοδομήθηκαν, με την επίβλεψη των ικανότερων καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και γλυπτών, τα σημαντικότερα μνημεία που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης: ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και ο ναός της Αθηνάς Νίκης.
Οι ναοί στη βόρεια πλευρά και στο κέντρο του βράχου στέγαζαν κυρίως τις αρχαιότερες λατρείες των Αθηναίων και τις λατρείες των Ολυμπίων θεών, ενώ η Αθηνά λατρευόταν πια με όλες τις ιδιότητές της που σχετίζονταν με την πόλη, ως Πολιάς, προστάτιδα της πόλης, ως Παρθένος, Παλλάς, Πρόμαχος, θεά του πολέμου, Εργάνη, θεά της χειρωνακτικής εργασίας, και ως Νίκη.Μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, το 404 π.Χ., και έως τον 1ο αι. π.Χ., πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης δεν οικοδομήθηκαν άλλα σημαντικά μνημεία. Το 27 π.Χ., στα ανατολικά του Παρθενώνα κτίσθηκε μικρός ναός αφιερωμένος στο Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο και στη Ρώμη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ κατά τη ρωμαϊκή περίοδο σε άλλα ελληνικά ιερά έγιναν σοβαρές λεηλασίες και καταστροφές, η Ακρόπολη διατήρησε την παλαιά της αίγλη και εξακολούθησε να συγκεντρώνει τα πλούσια αφιερώματα των πιστών.
Η τελευταία επέμβαση στο χώρο έγινε μετά την επιδρομή των Ερούλων τον 3ο αι. μ.Χ., οπότε κατασκευάσθηκε οχυρωματικό τείχος με δύο πύλες στη δυτική πλευρά, από τις οποίες η μία, η δυτική, σώζεται μέχρι σήμερα και είναι γνωστή με το όνομα Beule, από το όνομα του Γάλλου αρχαιολόγου που έκανε έρευνες στο χώρο το 19ο αιώνα.Στους επόμενους αιώνες τα μνημεία της Ακρόπολης υπέστησαν σοβαρές βλάβες από φυσικά αίτια ή από ανθρώπινες επεμβάσεις. Με την επικράτηση του χριστιανισμού και ιδιαίτερα από τον 6ο αι. μ.Χ., τα μνημεία μετατράπηκαν σε χριστιανικές εκκλησίες. Ο Παρθενώνας αφιερώθηκε στην Παρθένο Μαρία, που στη συνέχεια ονομάσθηκε Παναγιά η Αθηνιώτισσα, ενώ στα τέλη του 11ου αιώνα αποτέλεσε τη μητρόπολη της Αθήνας. Το Ερέχθειο είχε μετατραπεί σε ναό του Σωτήρος ή της Θεοτόκου, ο ναός της Αθηνάς Νίκης σε εκκλησάκι και τα Προπύλαια σε επισκοπική κατοικία. Ο βράχος της Ακρόπολης αποτελούσε το φρούριο της πόλης.
Κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας (1204-1456), τα Προπύλαια μετατράπηκαν σε ανάκτορο των Φράγκων ηγεμόνων, ενώ στην Τουρκοκρατία (1456-1833) η Ακρόπολη και πάλι έγινε το φρούριο της πόλης, όπου κατοικούσε ο Τούρκος φρούραρχος. Το 1687, κατά τη διάρκεια του Β΄ Ενετοτουρκικού πολέμου, ο λόφος πολιορκήθηκε από τον Φ. Μοροζίνι και στις 26 Σεπτεμβρίου 1687, μία βόμβα των Ενετών ανατίναξε τον Παρθενώνα που είχε μετατραπεί σε πυριτιδαποθήκη.
Η επόμενη σοβαρή καταστροφή στα μνημεία σημειώθηκε μεταξύ των ετών 1801-1802, με τη διαρπαγή του γλυπτού διάκοσμου του Παρθενώνα από το λόρδο Έλγιν και την αφαίρεση γλυπτών από το ναό της Αθηνάς Νίκης και το Ερέχθειο. Η Ακρόπολη πέρασε οριστικά στην κυριαρχία των Ελλήνων το 1822 και πρώτος φρούραρχός της ορίσθηκε ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.Μετά την απελευθέρωση, τα μνημεία της Ακρόπολης τέθηκαν υπό τη μέριμνα του νέου ελληνικού κράτους. Οι πρώτες ανασκαφές στο βράχο έγιναν ανάμεσα στα έτη 1835 και 1837. Η μεγάλη συστηματική ανασκαφή της Ακρόπολης διεξήχθη το διάστημα 1885 -1890 από τον Παναγιώτη Καββαδία, ενώ στις αρχές του 20ού αιώνα έγιναν οι πρώτες εκτεταμένες αναστηλωτικές εργασίες από τον Ν. Μπαλάνο.
Το 1975 συστάθηκε η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως που έχει ως στόχο τη μελέτη και τη διεξαγωγή μεγάλης κλίμακας στερεωτικών και αναστηλωτικών έργων, που συνεχίζονται μέχρι σήμερα σε συνεργασία με την Υπηρεσία Αναστήλωσης Μνημείων Ακροπόλεως και την Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού.Συντάκτης: Ιωάννα Βενιέρη, αρχαιολόγος
- Η εξέλιξη των κτιρίων στην Ακρόπολη από τη μυκηναϊκή έως τη ρωμαϊκή περίοδο.
Απρ 23
8ο Εικαστικό Εργαστήρι Μουσείου Τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ
Οι μαθητές της Β΄ τάξης θα συμμετάσχουν την Τρίτη 24-04-2018 στο Εικαστικό Εργαστήρι του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ
“Η Μοντέρνα τέχνη και η δύναμη της γραμμής επικοινωνούν ”
Μοντέρνα τέχνη
Η μοντέρνα τέχνη ξεφεύγει από την κλασσική αναπαράσταση δημιουργώντας αφαιρετικά έργα, δίνοντας πρωτεύοντα ρόλο στον πειραματισμό.
Θεματική |“Η δύναμη της γραμμής”
Η μοντέρνα τέχνη και η επικοινωνία έχουν κάτι κοινό: δημιουργούνται από μια γραμμή! Μια γραμμή μπορεί να μας ενώσει μπορεί όμως και να μας χωρίσει …
Η γραμμή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις τηλεπικοινωνίες, καλώδια, σύρματα, δίκτυα αλλά και με εκφράσεις της καθημερινότητας όπως “κόβεται η γραμμή”, “πιάνω γραμμή”, “έπεσε η γραμμή”, “πέρασε μου τη γραμμή”…
Τα παιδιά στο εργαστήρι του Μουσείου γνωρίζουν σύγχρονους εικαστικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με μικρή έμφαση στις εθνικότητες που πλήττονται από την προσφυγική κρίση. Με τη “δύναμη της γραμμής” ενώνουμε τη τέχνη τους με τα εργαστήρια και κατ’ επέκταση με μας. Οι μεγαλύτερες ηλικίες επιπλέον καλούνται
να κατανοήσουν τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ένα έργο τέχνης ή ένα καλλιτεχνικό κίνημα διαμορφώθηκε και επικράτησε.
Σκοπός είναι τα παιδιά να παράγουν και αποτυπώσουν τις δικές τους ιδέες μέσα από το διάλογο με τους εικαστικούς και να δημιουργήσουν το δικό τους έργο.
Λίγα λόγια για το εργαστήρι…| Ευρυζωνικότητα δικτύων| Έργα από ρητίνη |Ατομικά έργα
Αφορμή για το εικαστικό εργαστήρι είναι η Ευρυζωνικότητα δικτύων. Προβάλλονται στα διαδραστικά πάνελ video με έργα σύγχρονων δημιουργών, πληροφοριακό υλικό
για την τεχνική του μήνα και τα βασικά βήματα της τεχνικής που εφαρμόζονται στο εργαστήριο, έτσι ώστε να είναι κατανοητά στα παιδιά διαφορετικών ηλικιών.
Στο εργαστήρι του Απριλίου διάρκειας 60‘, δημιουργούνται ατομικά έργα με διαφορετικά πάχη γραμμών από ακρυλικό στόκο νερού πάνω σε πινακίδες. Σχήματα τοποθετημένα άναρχα δίνουν την εικόνα της ευρυζωνικότητας.
Ευρυζωνικότητα δικτύων.
Με τον όρο Ευρυζωνικότητα εννοούμε ένα προηγμένο και καινοτόμο υπολογιστικό περιβάλλον, από κοινωνική και τεχνολογική άποψη, το οποίο αποτελείται από γρήγορες συνδέσεις με το διαδίκτυο και κατάλληλες δικτυακές υποδομές για την ανάπτυξη νέων διαδικτυακών εφαρμογών και υπηρεσιών.
Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ
Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ λειτουργεί από το 1990 στη Νέα Κηφισιά, είναι εταιρικό Μουσείο και κατατάσσεται στην κατηγορία των τεχνολογικών μουσείων. Η συλλογή του ξεπερνά τα 23.000 αντικείμενα και αρχειακό υλικό. Η μόνιμη έκθεση χωρίζεται σε δύο μεγάλες περιόδους, την «Προηλεκτρική»
που περιλαμβάνει τις τηλεπικοινωνιακές επινοήσεις από την ελληνική αρχαιότητα έως το Βυζάντιο και την «Ηλεκτρική» που αφορά στις τηλεπικοινωνιακές εφευρέσεις από την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού, έως τη δορυφορική επικοινωνία, και τις σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
Στις βασικές δραστηριότητες του Μουσείου εντάσσονται τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για σχολικές ομάδες και μεμονωμένους επισκέπτες, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία. Πραγματοποιεί ποικίλες εκδηλώσεις καθώς και μεταφερόμενες & περιοδικές εκθέσεις.
Η είσοδος, η ξενάγηση και τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα προσφέρονται από τον Όμιλο ΟΤΕ δωρεάν.
Μαρ 26
SCIENCE AND ART DR ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΞ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε’ ΚΑΙ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ
H Ε’ και Στ’ τάξη του σχολείου μας θα επισκεφτούν στις 28 Mαρτίου ημέρα Τετάρτη, το SCIENCE AND ART – DR ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΞ. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν υποθέσεις για φαινόμενα ηλεκτρισμού και ηλεκτρομαγνητισμού, να πραγματοποιήσουν πειράματα, να βγάλουν συμπεράσματα και να γίνουν μικροί επιστήμονες σ’ ένα όμορφο, ευχάριστό, πειραματικό εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα.
Στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου των Φυσικών Επιστημών, οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης θα επισκεφθούν την ομάδα έμπειρων φυσικών και παιδαγωγών «Πειραματίξ». Θα παρακολουθήσουν, αλλά και θα εκτελέσουν πρωτότυπα πειράματα, με παιγνιώδη τρόπο, ώστε να κάνουν τις δικές τους παρατηρήσεις και να κατανοήσουν με ενεργή συμμετοχή τις έννοιες της Φυσικής!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε’ ΚΑΙ ΣΤ’ΤΑΞΗ
• Τα χίλια πρόσωπα της ενέργειας. Στόχος του εργαστηρίου είναι να βιώσουν με ευχάριστο τρόπο θέματα που αφορούν την ενέργεια και να αποκτήσουν εμπειρίες μέσα από την πειραματική διαδικασία.
• Ηλεκτρομαγνητικές αλληλεπιδράσεις.
Το εργαστήριο έχει ως στόχο να βιώσουν τα παιδιά πειραματικές διαδικασίες που θα αποτελέσουν εργαλείο για την περαιτέρω
κατανόηση θεμάτων που αφορούν τον ηλεκτρισμό και μαγνητισμό.
• Ταξίδια φωτός. Στόχος του εργαστηρίου είναι να βιώσουν τα παιδιά ευχάριστα την επιστημονική μέθοδο και ακολουθώντας τα χνάρια μεγάλων επιστημόνων, να ανακαλύψουν τις ιδιότητες του φωτός και τις εφαρμογές του.
Χώρος διεξαγωγής των προγραμμάτων: Αγίας Τριάδος 17 και Λ. Αμφιθέας Π. Φάληρο. (Ο χώρος βρίσκεται κοντά στο πλανητάριο).
Μαρ 23
Ζήτω η 25η Μαρτίου!
Η σχολική γιορτή της Εθνικής επετείου και του Ευαγγελισμού της 25ης Μαρτίου, παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο γεμάτο κόσμο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης με την συνοδεία χορωδίας της Ε΄ τάξης.

Συγχαρητήρια στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους εκπαιδευτικούς του 8ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα! Σας ευχαριστούμε θερμά που με την παρουσία όλων σας τιμήσαμε τους αγωνιστές Έλληνες του ’21 και χειροκροτήσαμε την εκδήλωση των παιδιών μας!


Μαρ 13
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας (ΕΛ.Ι.ΚΑΡ.)
Την Πέμπτη 15-3-2018 θα πραγματοποιηθεί στο χώρου του σχολείου μας πρόγραμμα του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, εγκεκριμένο από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με τη συμμετοχή των μαθητών της Ε΄ και της Στ΄τάξης.
Θέμα του προγράμματος : «Διατροφή-Παχυσαρκία»
Το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί από την Ιατρό καρδιολόγο του Νοσοκομείου «Λαϊκού» κα Μασούρα Κωνσταντίνα και έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε θέματα υγείας, στους κάτωθι τομείς:
- Ανατομία – φυσιολογία καρδιάς-αγγείων, πίεση – υπέρταση
- Διατροφή και παχυσαρκία
- Άσκηση και βιορυθμοί – άγχος
- Κάπνισμα
- Χοληστερίνη – διαβήτης.
Έτσι οι μαθητές μας, σε ξεχωριστές παρουσιάσεις μιας διδακτικής ώρας ανά τάξη,θα ενημερωθούν για το πώς μπορούν να προφυλαχθούν από τα καρδιοαγγειακά νοσήματα , αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες και βάζοντας τη συστηματική άσκηση στη ζωή τους.
Μαρ 11
Εκπαιδευτική Αθλητική Επίσκεψη.
Την Τετάρτη 14/03/2018, η A’ τάξη του σχολείου μας θα επισκεφθεί τον πολυχώρο αθλητικών δραστηριοτήτων « The Wall» στην Παλλήνη, Αγ. Αθανασίου 12.
Τα παιδιά θα συμμετέχουν σε ποικίλες εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια, με την επίβλεψη ειδικού προσωπικού αλλά και των εκπαιδευτικών τους.
Σκοπός της επίσκεψης είναι οι μαθητές να αθληθούν, να ενεργοποιήσουν νοητικές ικανότητες, να συνεργαστούν, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους, να κοινωνικοποιηθούν αλλά και να χαρούν!
Το πρόγραμμα:
1. Επίδειξη αναρρίχησης
Η επίδειξη πραγματοποιείται από το εκπαιδευμένο προσωπικό μας. Είναι θεαματική και έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά το άθλημα της αναρρίχησης από κοντά και να δουν τη μεγαλύτερη κλειστή αναρριχητική πίστα των Βαλκανίων (επιφάνειας πάνω από 1200τ.μ.) με 14 μέτρα ύψος και 10000 πιασίματα (διάρκεια επίδειξης 30 λεπτά).
2. Επίδειξη Bungee trampoline
Η επίδειξη πραγματοποιείται από το εκπαιδευμένο προσωπικό μας. Είναι θεαματική και έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά το άθλημα του bungee trampoline από κοντά και έχει διάρκεια 10 λεπτά.
3. Αθλητικές δραστηριότητες όπως:
- Ποδόσφαιρο
- Basket
- Volley
- Ιμάντα ισορροπίας (slack line)
- Διελκυστίνδα (ομαδικό ολυμπιακό άθλημα από το 1900 ως το 1924)
- Τοξοβολία
- Ομαδικά παιχνίδια στον κήπο
…σε ένα φιλικό, απόλυτα ασφαλές και φυσικό περιβάλλον!
Μαρ 11
Οι μαθητές της Β’ τάξης στο Μουσείο Παιδείας.
Οι μαθητές της Β’ τάξης θα επισκεφτούν την Τρίτη, 13-03-2018, το Μουσείο της Παιδείας. (Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, 15784)
Το πρόγραμμα για την Β’ τάξη περιλαμβάνει δυο ενότητες:
- «Όταν το κουδούνι χτυπήσει»
Τρία κουδουνίσματα, τρία ταξίδια στον χρόνο και στον χώρο. Με το πρώτο χτύπημα ο κύριος Κουδούνης μας μεταφέρει 100 χρόνια πριν. Η Αγγελική, η κούκλα-μαθήτρια του παρελθόντος, ζωντανεύει και παρεμβαίνει σε καίρια σημεία της ξενάγησης δίνοντας χρώμα και ζωή στα αντικείμενα της τότε σχολικής ζωής. Ο κύριος Κουδούνης στο δεύτερο χτύπημα μας επαναφέρει στο παρόν όπου παιδιά και παιχνίδι γίνονται ένα. Με το τρίτο και τελευταίο χτύπημα ο κύριος Κουδούνης μας ταξιδεύει στο μέλλον με το ερώτημα «ποια αντικείμενα του σημερινού σχολείου θα απογειωθούν με το μαγικό αερόστατο στο μουσείο του Μέλλοντος;».
- «O κύριος Ντο και η κυρία Φα παίζουν στο Μουσείο»
Δύο κούκλες που κατοικούν στον κόσμο της μουσικής υποδέχονται τα παιδιά. Τα μουσικά όργανα του παλιού σχολείου βρίσκονται στην αίθουσα και ζωντανεύουν εικόνες του παρελθόντος. Στη συνέχεια, ρυθμός και σώμα συντονίζονται στους εναλλασσόμενους τόνους που ο κύριος Ντο και η κυρία Φα δίνουν. Τα παιδιά καλούνται να συνδυάσουν το ερέθισμα του ήχου με τη σωματική έκφραση και έτσι ένα παιχνίδι-πρόκληση ξεκινάει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ:
Το Μουσείο της Παιδείας ανήκει στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Άρχισε να συγκροτείται το 1993, ενώ η πρώτη έκθεση διαρκείας εγκαινιάστηκε το 2000. Από το 2013 λειτουργεί καθημερινά απευθυνόμενο σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μια μόνιμη έκθεση αλλά και ανάλογα εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες που εκπονούνται παράλληλα και τα οποία έχουν σχεδιαστεί ανάλογα με τις ηλικίες και τις μαθησιακές ανάγκες των εκάστοτε μαθητών-επισκεπτών.
Το Μουσείο της Παιδείας μέσα από τα εκθέματα, τις συλλογές και το αρχείο του στοχεύει:
-στη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς στον τομέα της Παιδείας και της Εκπαίδευσης
-στην έρευνα και μελέτη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο της Ιστορίας της Παιδείας, Παιδαγωγικής, Αγωγής και Εκπαίδευσης στον ελληνικό χώρο από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας σε σχέση με τα Βαλκάνια, την Ευρώπη και την υφήλιο
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί 1 ώρα και 15′.
















