Πρόσφατα σχόλια

Δημοσιοποίηση Πράξεων ΕΣΠΑ

Δημοσιοποίηση Πράξεων ΕΣΠΑ
Ιούλιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Σαν σήμερα

  1. 20/07/1969: Οι αμερικανοί αστροναύτες Νηλ Aρμστρονγκ και Έντγουιν Aλντριν του διαστημοπλοίου Απόλλων 11 περπατούν στην σελήνη.

  2. 20/07/1936: Πρώτη τελετή αφής της ολυμπιακής φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία.
    Η προθιέρια Κούλα Πράτσικα ανάβει τη δάδα του πρώτου λαμπαδηδρόμου Κώστα Κονδύλη. Η φλόγα θα φτάσει στο Βερολίνο 11 μέρες αργότερα, από 3.840 λαμπαδηδρόμους.

Σκακιστική άσκηση

Translate

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

11 Ιουλίου 2018 από

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 

Κατηγορία ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | 5 Σχόλια »

Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες

23 Ιουνίου 2018 από

Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΕΘ, επιτρέπεται πλέον και σε καθηγητές και μαθητές (παλαιότερη εγκύκλιος 137003/Δ1/2016  επέτρεπε για διδακτικούς σκοπούς  μόνο στις Σχολικές Μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και tablets για εκπαιδευτικούς σκοπούς, κάτω από την επίβλεψη του καθηγητή και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. Οι φορητές συσκευές πρέπει να ανήκουν στον καθηγητή ή στο σχολείο.
  2. Πρέπει να τηρείται η κείμενη νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων

Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018, του ΥΠΕΘ:

«Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου και λαμβάνοντας υπόψη το ΠΔ 28/15 (34Α΄) «Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία», το ν. 2472/1997 (50Α΄) «Περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» καθώς και την με αριθμ. πρωτ. 14/21-04-2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζουμε τα εξής:

  1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
  2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
  1. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών(νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006).
  1. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α΄ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του. Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/).
  1. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β΄/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.»

Είναι πια βέβαιο ότι οι εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν ήδη το mobile learning ή που θα επιθυμούσαν να το χρησιμοποιήσουν στην τάξη, δεν θα αντιμετωπίζουν πλέον προβλήματα.

Οι σχολικές μονάδες που εφαρμόζουν το Mobile Learning, θα μπορούν να κοινοποιούν τις καινοτόμες δράσεις τους, χρησιμοποιώντας αυτή τη μεθοδολογία.

Με την παραπάνω εγκύκλιο πολλαπλασιάζονται οι εκπαιδευτικές ευκαιρίες και διευκολύνεται η καινοτομία στη διδασκαλία και τη μάθηση.

Μαζί με  τη χρήση των κινητών στη διδασκαλία πρέπει ταυτόχρονα να υπάρξει και ένα ειλικρινές συμβόλαιο χρήσης τους, μέσα από σχετικές προβλέψεις που θα περιλαμβάνονται στο πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής – σχολικού κανονισμού.

Κατηγορία ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ | 5 Σχόλια »

Δημοσιευτηκε σε Φ.Ε.Κ η ιδρυση του 11ου διθεσιου Νηπιαγωγειου Γερακα!

17 Ιουνίου 2018 από

Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκε η ίδρυση του 11ου Νηπιαγωγείου Γέρακα.(ΦΕΚ 1774|18-5-18,Τεύχος Β’ ) μετά την 316|24-10-2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης.Το νέο Νηπιαγωγείο θα λειτουργήσει στο διδακτήριο επί της οδού Νικηταρά 1Α στο ΟΤ 52 της περιοχής Σταυρού της Δ.Ε.Γέρακα,και με ολοήμερο τμήμα,σύμφωνα με απόφαση της Δ|ΝΣΗΣ Πρωτοβάθμιας Εκπ|σης Ανατολ.Αττικής,από το σχολικό έτος 2018-2019.

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!

15 Ιουνίου 2018 από

ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!! 


Το ιστολόγιο μας θα ενημερώνεται όποτε κρίνεται απαραίτητο.


Καλή αντάμωση

Κατηγορία ΔΙΑΦΟΡΑ | 5 Σχόλια »

Παρασκευή 15-6-2018, χορήγηση τίτλων προόδου

14 Ιουνίου 2018 από

Η σχολική χρονιά λήγει την Παρασκευή 15-6-2018, ημέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου όλων των μαθητών.

  • Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς-κηδεμόνες, θα συγκεντρωθούμε στο προαύλιο χώρο στις 08:15π.μ. Ύστερα από την πρωινή προσευχή και το σύντομο χαιρετισμό του Διευθυντή του σχολείου, θα αποχαιρετήσουμε τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης και θα  ευχηθούμε καλή επιτυχία στους νέους ορίζοντες που ανοίγονται μπροστά τους καθώς και όλους τους μαθητές μας που με επιτυχία προήχθησαν στην επόμενη τάξη!

  • Αμέσως μετά, οι γονείς/κηδεμόνες μαζί με τους μαθητές θα κατευθυνθείτε στις αίθουσες των τάξεων όπου και θα παραλάβετε από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό τον τίτλο προόδου των μαθητών.
  • Έπειτα οι μαθητές θα αναχωρήσετε με τους γονείς / κηδεμόνες σας.
  • Την ίδια ημέρα θα αποσταλούν υπηρεσιακά οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ’ τάξης για την εγγραφή τους στα Γυμνάσια.

 

ΟΛΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΕΝΑ…

 

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΟΡΤΗΣ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

11 Ιουνίου 2018 από



Λήψη αρχείου

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

10 Ιουνίου 2018 από

Την Τετάρτη 13-6-2018, οι μαθητές της Στ΄ τάξης, θα επισκεφθούν τη Βουλή των Ελλήνων. Αφού παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ιστορία του ελληνικού κοινοβουλίου, θα ξεναγηθούν στους χώρους του κτιρίου.

Στόχοι της επίσκεψης είναι οι μαθητές να γνωρίσουν από κοντά το ιστορικό κτίριο, για το οποίο έχουν διδαχθεί στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά και να μάθουν βασικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες και αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος, τις οποίες διδάχθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγή.

Το πρόγραμμα επισκέψεων σχολείων στη Βουλή ξεκίνησε το 1994, επί προεδρίας Απόστολου Κακλαμάνη. Η έναρξή του συνέπεσε με τη διοργάνωση της πρώτης έκθεσης που παρουσιάστηκε στην αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου του κτιρίου της Βουλής, η οποία ήταν αφιερωμένη στον εορτασμό των 150 χρόνων νεοελληνικού κοινοβουλευτικού βίου. Από το 2004, το σχεδιασμό και τη διαχείριση του προγράμματος έχει αναλάβει το Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία.

Γενικά
Κάθε χρόνο περίπου 60.000 μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα, προερχόμενοι από περισσότερα από 1.600 σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επισκέπτονται τη Βουλή των Ελλήνων.

Οι επισκέψεις πραγματοποιούνται καθημερινά από τις 9.00΄μέχρι τις 20.00΄ και τα Σαββατοκύριακα από τις 9.00΄μέχρι τις 18.00΄. Μπορούν να λάβουν μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της τελευταίας τάξης των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι επισκέπτες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους, παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο σε ειδική αίθουσα, με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της, καθώς και την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας, ξεναγούνται στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέπτονται την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής. Αν η επίσκεψή τους συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας του Κοινοβουλίου, οι μαθητές παρακολουθούν για λίγα λεπτά τη συνεδρίαση.

Η συνολική διάρκεια της επίσκεψης είναι περίπου μία ώρα και τριάντα λεπτά.

Εκπαιδευτικά Βίντεο
 Έξι βίντεο για το κτίριο της Βουλής, την οργάνωση και τη λειτουργία της, την αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας.

Παραγωγή του τμήματος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τους μαθητές που επισκέπτονται τη Βουλή στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαιδευτικών επισκέψεων.

Δείτε τα βίντεο: Εκπαιδευτικά βίντεο

  • Ιστορία του κτιρίου της Βουλής
  • Το κτίριο σήμερα
  • Δημοκρατία
  • Κοινοβουλευτική Δημοκρατία
  • Οργάνωση και λειτουργία της Βουλής
  • Η αξία της Βουλής και της Δημοκρατίας

 

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

Εκδήλωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 8ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα

10 Ιουνίου 2018 από

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

Επίσκεψη στο Βοτανικό κήπο

7 Ιουνίου 2018 από

Οι μαθητές της Β’ τάξης θα επισκεφτούν την Πέμπτη 07-06-2018, το Βοτανικό κήπο ΙΟΥΛΙΑΣ & ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ν. ΔΙΟΜΗΔΟΥΣ. (ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 403, ΧΑΪΔΑΡΙ). Οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν πολλά είδη φυτών στο φυσικό τους περιβάλλον και να φυτέψουν βότανα στο φυτώριο.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο Κήπος έχει συνολική έκταση περίπου 1860 στρεμμάτων, τα οποία καλύπτονται από φυσική κυρίως βλάστηση που περιλαμβάνει περισσότερα από 500 είδη. Στα όρια του Κήπου συναντάμε ένα από τα αρχαιότερα δάση χαλεπίου πεύκης (Pinus halepensis) της Αττικής με φυσικό υπόροφο από σκίνα (Pistacia lentiscus), πουρνάρια (Quercus coccifera) και άλλα είδη. Μεγάλο τμήμα του Κήπου καλύπτεται επίσης από δάσος χαλεπίου πεύκης (Pinus halepensis) «εμπλουτισμένου», μετά από αναδάσωση, με τραχεία πεύκη (Pinus brutia) και κυπαρίσσια (Cupressus sempervirens s.l.). Σημαντικής έκτασης είναι οι θαμνότοποι και οι φρυγανότοποι με λαδανιές (Cistus spp.), αστοιβές (Sarcopoterium spinosum), ασφάκες (Phlomis fruticosa), γαλαστοιβές (Euphorbia acanthothamos), θυμελαίες (Thymelaea spp.), θυμάρια (Coridothymus capitatus), θρούμπια (Satureja thymbra), γεμάτοι την άνοιξη με ολάνθιστα μονοετή φυτά και γεώφυτα

Ο Κήπος, εκτός από τον υψηλό βαθμό ποικιλότητας της αυτοφυούς και καλλιεργούμενης χλωρίδας, αποτελεί και ένα ιδανικό φυσικό καταφύγιο της πανίδας, επειδή το οικοσύστημα προστατευμένο από τις δυσμενείς ανθρώπινες επεμβάσεις παρέχει τη δυνατότητα λειτουργίας ενός πλήρους τροφικού πλέγματος.

Εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι ο Κήπος, εκτός από το ότι αποτελεί πνεύμονα πρασίνου και χώρο οπτικής τέρψης και πνευματικής ηρεμίας για τους κατοίκους μιας αστικής περιοχής όπως είναι η δυτική Αττική, λειτουργεί και ως πεδίο έρευνας και επιμόρφωσης του κοινού. Τα φυτά που καλλιεργούνται φέρουν ενημερωτικές πινακίδες, οι οποίες περιέχουν πληροφορίες για την ταυτότητα και τη γεωγραφική τους εξάπλωση. Το προσωπικό του Ιδρύματος διαθέτει ικανή επιστημονική εμπειρία σε θέματα διατήρησης και κυρίως αναπαραγωγής ενδημικών, σπανίων και απειλουμένων ειδών της ελληνικής χλωρίδας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στη Φυτοθήκη (Herbarium) του Κήπου διατηρούνται περίπου 19000 αποξηραμένα δείγματα φυτών, το μεγαλύτερο τμήμα των οποίων προέρχεται από περιοχές που θεωρούνται προστατευόμενες, επειδή έχουν ενταχθεί στο δίκτυο του προγράμματος ‘’NATURA 2000’’.

Επίσης, η Τράπεζα Γενετικού Υλικού περιλαμβάνει σπέρματα 800 περίπου ειδών και τα οποία είναι κατά ένα ποσοστό διαθέσιμα για ανταλλαγή με άλλους Βοτανικούς Κήπους.

Τα 200 περίπου από τα 1.860 στρέμματα του Κήπου είναι καλλιεργημένα και φιλοξενούν περισσότερα από 2.500 είδη φυτών.

Είναι χωρισμένα στα εξής τμήματα:

Δενδρώνας: Ο δενδρώνας αποτελείται από 6 τομείς που φιλοξενούν φυτά από την Ωκεανία, τη Μεσόγειο και τη μη μεσογειακή Ευρώπη, τη μη μεσογειακή Ασία, τη Νότια Αφρική, τη Βόρεια και Κεντρική Αμερική και τη Νότια Αμερική.

Ανθώνας: Το Τμήμα Καλλωπιστικών Φυτών (Ανθώνας), οποίο περιλαμβάνει 15 μεγάλα παρτέρια και 25 λίμνες. Εκτός των παρτεριών, στην περιφέρεια του ανθώνα υπάρχει πλήθος καλλιεργούμενων καλλωπιστικών δένδρων και θάμνων. Τα παρτέρια του Ανθώνα φιλοξενούν καλλιεργούμενα πολυετή και μονοετή είδη, τα οποία ανθίζουν διάφορες εποχές του χρόνου. Στις 25 λίμνες του ανθώνα με τη συνεχόμενη ροή αναπτύσσονται πολλά υδρόβια και υδρόφιλα είδη κατωτέρων και ανωτέρων φυτών από την πατρίδα μας, αλλά και από όλη τη Γη.

Ιστορικά φυτά: Το Τμήμα Ιστορικών Φυτών του Κήπου δε συναντάται σε κανένα άλλο Βοτανικό Κήπο στον κόσμο. Σε αυτό φιλοξενούνται είδη, που αναφέρονται από την Αρχαία Ελληνική μυθολογία ως εμπλεκόμενα σε διάφορους μύθους ή αφιερωμένα στους θεούς. Υπάρχουν ακόμη είδη, τα οποία οι αρχαίοι συγγραφείς, βοτανικοί ή μη, ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί μας, αλλά επίσης και φυτά που αναφέρουν η Παλαιά και Καινή Διαθήκη.

Καλλιεργείται ο νάρθηκας (Ferula communis subsp. communis), στον βλαστό του οποίου ο Προμηθέας έκρυψε τη φωτιά και τη μετέφερε κρυφά από τους θεούς στους ανθρώπους, η αφιερωμένη στην Αφροδίτη μυρτιά (Myrtus communis s.l.) που με τους κλάδους της η θεά κάλυψε το γυμνό σώμα της όταν βγήκε από τη θάλασσα, καθώς επίσης και η άκανθος (Acanthus spp.), από τα φύλλα της οποίας προήλθε η έμπνευση για τα κιονόκρανα κορινθιακού ρυθμού.

Καλλιεργείται ακόμη το κώνειο (Conium maculatum) με το οποίο θανατώθηκε ο φιλόσοφος Σωκράτης, η δάφνη (Laurus nobilis), η οποία ήταν αφιερωμένη στο θεό Απόλλωνα, ο αφιερωμένος στον Διόνυσο κισσός (Hedera helix), η «αλεξίκακος» σκιλλοκρεμμύδα (Urginea maritima), ο δίκταμος (Origanum dictamnus) που τις φαρμακευτικές του ιδιότητες εκθειάζουν πάνω από 20 συγγραφείς της αρχαιότητας και βέβαια το ιερό δένδρο της αρχαίας Αθήνας, η ελιά (Olea europaea subsp. europaea) αλλά και η αγριελιά (Olea europaea subsp. oleaster) με τους κλάδους της οποίας (τους κότινους) στεφάνωναν τους ολυμπιονίκες.

Συναντάται επίσης ο κρίνος (Lilium candidum), ο οποίος ήταν σύμβολο αγνότητας, τον μανδραγόρα (Mandragora autumnalis), που ήταν γνωστός στην αρχαιότητα για τις φαρμακευτικές ιδιότητές του και την ανθρωπόμορφη ρίζα του, το σαπουνόχορτο (Saponaria officinalis), που το χρησιμοποιούσαν για το πλύσιμο των μάλλινων υφασμάτων και τη δρακοντιά (Dracunculus vulgaris) με την «άβρωτον και φαρμακώδη» ρίζα.

Φαρμακευτικά φυτά: Από τα φαρμακευτικά φυτά ξεχωρίζουν ο περίφημος δίκταμος της Κρήτης (Origanum dictamnus), ο μανδραγόρας (Mandragora autumnalis), το βάλσαμο (Hypericum perforatum), η δακτυλίτιδα (Digitalis purpurea), η μπελλαντόνα (Atropa belladonna), το νεκρολούλουδο (Calendula officinalis), ο απήγανος (Ruta chalepensis), η φασκομηλιά (Salvia officinalis), το δενδρολίβανο (Rosmarinus officinalis), η λουΐζα (Lippia citriodora), το χαμομήλι (Chamomilla recutita), η ματζουράνα (Origanum majorana), η αγγελική (Angelica archangelica), η βαλεριανή (Valeriana officinalis), η εφέδρα (Ephedra foeminea), οι ρολογιές (Passiflora spp.), η λεβάντα (Lavandula angustifolia), η ρετσινολαδιά (Ricinus communis), η αψιθιά (Artemisia absinthium), η αλόη (Aloe vera), η τιλιά (Tilia cordata) και πολλά άλλα, γνωστά ή μη, πολύτιμα είδη φυτών.

Οικονομικά φυτά: Καλλιεργούνται φυτά τα οποία είναι χρήσιμα για τους εδώδιμους καρπούς τους ή άλλα εδώδιμα τμήματα του σώματός τους, για την ξυλεία τους, για τις ίνες τους οι οποίες χρησιμοποιούνται στην κλωστοϋφαντουργία και για τις χημικές ουσίες τους που χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς της βιομηχανίας (χρώματα, βερνίκια, κόμμεα, αρώματα κ.λπ.). Καλλιεργούνται επίσης κτηνοτροφικά και αρτυματικά – αρωματικά φυτά. Στις δύο λίμνες του τμήματος αυτού αναπτύσσονται πανέμορφα γιγάντια νούφαρα (Nelumbo nucifera & Nelumbo lutea), τα οποία καλλιεργούνται για τα εδώδιμα σπέρματα και τα ριζώματά τους.

Συστηματικό τμήμα: το τμήμα αυτό έχει σχεδιασθεί ώστε να εκπαιδεύσει τον επισκέπτη του Κήπου για τις σχέσεις εξέλιξης και την ταξινόμηση των διαφόρων φυτικών ομάδων που ανήκουν στα: Βρυόφυτα, Πτεριδόφυτα, Γυμνόσπερμα Σπερματόφυτα,  Δικοτυλήδονα Αγγειόσπερμα Σπερματόφυτα,  και Μονοκοτυλήδονα Αγγειόσπερμα Σπερματόφυτα.  Εδώ ο επισκέπτης συναντά το “ζωντανό απολίθωμα” Gingo biloba, το οποίο θεωρείται ως ένα από τα παλαιότερα Γυμνόσπερμα και περνώντας από διάφορες πιο εξελιγμένες ομάδες φθάνει στα Μονοκοτυλήδονα.

Θερμοκήπιο:  Στο θερμοκήπιο αναπτύσσονται και διατηρούνται φυτά που έχουν ανάγκη μεγάλης θερμοκρασίας και υγρασίας (όπως τα φυτά των υγρών τροπικών δασών) και φυτά που χρειάζονται υψηλή θερμοκρασία και χαμηλή υγρασία (όπως πολλά παχύφυτα των οικογενειών Cactaceae, Euphorbiaceae, Aizoaceae, Crassulaceae, Liliaceae, Compositae). Μεταξύ άλλων, ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει το ζαχαροκάλαμο (Saccharum officinarum), το πιπέρι (Piper spp.), το «μη μου άπτου» (Mimosa pudica) με τα ευαίσθητα στο άγγιγμα φύλλα, την εντομοφάγο δροσερά (Drosera binata) και πολλά εντυπωσιακά είδη «κάκτων» και πτεριδοφύτων.

Φυτώριο: Στο φυτώριο φιλοξενούνται ενδημικά, σπάνια και απειλούμενα φυτά της Ελληνικής Χλωρίδας, τα οποία μελλοντικά θα μεταφερθούν στο ομώνυμο νέο τμήμα του Κήπου, καθώς και διάφορα άλλα είδη που διατηρούνται με σκοπό την αντικατάσταση τυχόν απωλειών από τα ήδη υπάρχοντα. Επίσης υπάρχει και μια συλλογή από φυτά, τα οποία παραμένουν στο χώρο αυτό με σκοπό την προστασία τους. Το φυτώριο είναι ο κατεξοχήν χώρος καλλιέργειας των σπερμάτων ή μοσχευμάτων με σκοπό τον εμπλουτισμό των συλλογών του Κήπου. Τα σπέρματα, είτε συλλέγονται από το προσωπικό του Κήπου από διάφορα σημεία της Ελλάδος, ή προέρχονται από ανταλλαγές σπερμάτων με περισσότερους από 300 Βοτανικούς Κήπους ανά τον κόσμο, με τους οποίους το Ίδρυμα διατηρεί επικοινωνία.

ΤΑ BOTAΝΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ | 5 Σχόλια »

Έως τις 12-06-2018 η κατάθεση της αίτησης του Ολοημέρου με τα δικαιολογητικά!

6 Ιουνίου 2018 από

Οι μαθητές εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης
των γονέων/κηδεμόνων τους. Έως τις 12-06-2018 θα πρέπει να έχει κατατεθεί συμπληρωμένο
από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών στην σχολική μονάδα που επιθυμούν να εγγράψουν
τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα,  που σας έχουμε δώσει.

Με ευθύνη των Διευθυντών/Προϊστάμενων των Δημοτικών Σχολείων θα πρέπει να δίνεται στους γονείς το ανωτέρω έντυπο.

Σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, μετά τις 12 Ιουνίου 2018, απαιτείται η γραπτή έγκριση του οικείου Διευθυντή Π.Ε. και μόνο για λόγους που κρίνονται ιδιαίτερα σοβαροί.

Οι Διευθυντές/ντριες/Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων στα οποία θα
λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα κατά το προσεχές σχολικό έτος 2018-2019, θα πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλλουν με τη λήξη του διδακτικού έτους, στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ονομαστική κατάσταση των εγγραφέντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, ανά τμήμα λειτουργίας. (διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο οικίας).

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 5 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα