Φέτος το Α΄ τμήμα του νηπιαγωγείου μας παίρνει μέρος στη βδομάδα προγραμματισμού CODE WEEK 2023-2024
με τη δραστηριότητα με τίτλο
” Την τάξη μου μαθαίνω βήμα βήμα σαν πηγαίνω”
Περιγραφή της δραστηριότητας
Η εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά δημιουργούν εικόνες πλακίδια των διαφορετικών κέντρων ενδιαφέροντος/ μάθησης (γωνιές) της τάξης του νηπιαγωγείου μας στις οποίες αναγράφεται και ο αριθμός μαθητών που μπορεί να απασχοληθεί. Σκοπός μας είναι οι μαθητές να μάθουν τους χώρους του σχολείου στους οποίους θα απασχολούνται σε καθημερινή βάση!!
Στην πρώτη μας δραστηριότητα τα παιδιά ακολουθώντας την εικόνα κατευθύνονται προς τη γωνία και με ανάλογα με τον αριθμό διαλέγουν ένα φίλο του και απασχολούνται. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες, μαθαίνουμε τη διαδρομή των κέντρων ενδιαφέροντος/ γωνιών για την τάξη μας.
(Φάση εξοικείωσης με τις εικόνες και το χώρα, προσανατολισμός)
Στη δεύτερη δραστηριότητα μας τα παιδιά αναλαμβάνουν το ρόλο του προγραμματιστή και της εικονικής μελισσούλας beebot.
Κάθε ζευγάρι μαθητών που συμμετέχει καλείται να λύσει ένα γρίφο για να μπορέσει να επισκεφτεί το κέντρο μάθησης/ γωνιά παιχνιδιού της τάξης του οποίου το γρίφο έχει επιλύσει. Η νηπιαγωγός δίνει το γρίφο και μόλις βρεθεί η απάντηση ο προγραμματιστής καλείται να κατευθύνει το μαθητή-beebot με μια ακολουθία εντολών , ώστε να φτάσει στο σωστό κέντρο μάθησης. Έτσι οι μαθητές κατανοούν τις έννοιες της χαρτογράφησης και του προγραμματισμού!
ΓΡΙΦΟΙ ΓΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
- ΚΟΛΙΕ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΦΤΙΑΧΝΩ ΕΓΩ ΔΩΡΟ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΑΓΑΠΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΚΑΣΤΡΟ ΦΤΙΑΧΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΑ ΔΡΑΚΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΟΠΟΘΕΤΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΑΓΩΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ..ΠΡΩΤΟΣ ΘΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΩ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΔΙΠΛΩΜΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΟΔΗΓΟΣ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΜΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ ΣΟΧΛΕΙΟ ΜΕ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΡΑΣΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΦΥΛΑΚΑΣ ΣΕ ΤΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΤΟ ΛΕΠΤΟ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
- ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΑ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΒΓΑΖΩ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
- ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΖΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΙΟΝΙΑ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
- ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΙΞΩ ΣΑΝ ΜΑΜΑ ΘΑ τους ΠΡΟΣΕΞΩ, ΘΑ ΜΑΓΕΙΡΕΨΩ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΖΕΨΩ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΘΑ ΝΤΑΝΤΕΨΩ; ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΜΥΑΛΙΑ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΩ;
- ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΓΕΜΙΖΩ!ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΩ;
Στην πρώτη φάση της δραστηριότητας μας η δράση λαμβάνει χώρα εντός της σχολικής τάξης σε πραγματικές καταστάσεις, ενώ στη συνέχεια δημιουργούμε ένα εικονικό χαλάκι στον αυλείο χώρο όπου τοποθετούνται οι εικόνες πάνω στα πλακίδια του και οι μαθητές ακολουθούν σε ζευγάρια την ίδια διαδικασία.
Έχοντας την τάξη μας τον ανάλογα αριθμό κέντρων ενδιαφερόντων/ γωνιών παιχνιδιού οι μαθητές μέσα απο αυτή τη παιγνιώδη διαδικασία προγραμματισμού καταλήγουν να απασχολούνται στις γωνιές!!
ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
https://codeweek.eu/view/537957/th-taksh-mu-mathaino-bhma-bhma-san-phgaino