ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΥ ΜΑΘΑΙΝΩ ΒΗΜΑ ΒΗΜΑ ΣΑΝ ΠΗΓΑΙΝΩ (CODE WEEK 2023)

Φέτος το Α΄ τμήμα του νηπιαγωγείου μας παίρνει μέρος στη βδομάδα προγραμματισμού CODE WEEK 2023-2024

με τη δραστηριότητα με τίτλο 

” Την τάξη μου μαθαίνω βήμα βήμα σαν πηγαίνω”

 

Περιγραφή της δραστηριότητας

Η εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά δημιουργούν εικόνες πλακίδια των διαφορετικών κέντρων ενδιαφέροντος/ μάθησης (γωνιές) της τάξης του νηπιαγωγείου μας στις οποίες αναγράφεται και ο αριθμός μαθητών που μπορεί να απασχοληθεί. Σκοπός μας είναι οι μαθητές να μάθουν τους χώρους του σχολείου στους οποίους θα απασχολούνται σε καθημερινή βάση!!

IMG 2ba506084796a16600f0b3caab4dfe82 V 1 IMG 56dbc78644be030679e6851716e78d07 V 1 IMG 229b4c0f81cbb568878f3bfd90ff1750 V IMG 511d86b7ec62a3a2756b6ce205541627 V IMG 4928cfc234703d5fde054574a1bf4c46 V IMG b8fe5b8565b96e6d8539f89516939e77 V 1

 

 

 

 

Στην πρώτη μας δραστηριότητα τα παιδιά ακολουθώντας την εικόνα κατευθύνονται προς τη γωνία και με ανάλογα με τον αριθμό διαλέγουν ένα φίλο του και απασχολούνται. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες, μαθαίνουμε τη διαδρομή των κέντρων ενδιαφέροντος/ γωνιών για την τάξη μας.

(Φάση εξοικείωσης με τις εικόνες και το χώρα, προσανατολισμός)

 

Στη δεύτερη δραστηριότητα μας τα παιδιά αναλαμβάνουν το ρόλο του προγραμματιστή και της εικονικής μελισσούλας beebot.

IMG 7a856d345563af6677ff6f592c6457ca V 1

Κάθε ζευγάρι μαθητών που συμμετέχει καλείται να λύσει ένα γρίφο για να μπορέσει να επισκεφτεί το κέντρο μάθησης/ γωνιά παιχνιδιού της τάξης του οποίου το γρίφο έχει επιλύσει. Η νηπιαγωγός δίνει το γρίφο και μόλις βρεθεί η απάντηση ο προγραμματιστής καλείται να κατευθύνει το μαθητή-beebot με μια ακολουθία εντολών , ώστε να φτάσει στο σωστό κέντρο μάθησης. Έτσι οι μαθητές κατανοούν τις έννοιες της χαρτογράφησης και του προγραμματισμού!

ΓΡΙΦΟΙ ΓΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

  1. ΚΟΛΙΕ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΦΤΙΑΧΝΩ ΕΓΩ ΔΩΡΟ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΑΓΑΠΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  2. ΚΑΣΤΡΟ ΦΤΙΑΧΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΑ ΔΡΑΚΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  3. ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΟΠΟΘΕΤΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  4. ΑΓΩΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ..ΠΡΩΤΟΣ ΘΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  5. ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΩ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΔΙΠΛΩΜΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΟΔΗΓΟΣ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  6. ΜΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ ΣΟΧΛΕΙΟ ΜΕ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΡΑΣΩ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  7. ΦΥΛΑΚΑΣ ΣΕ ΤΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΤΟ ΛΕΠΤΟ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΩ;
  8. ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΑ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΒΓΑΖΩ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
  9. ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΖΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΙΟΝΙΑ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
  10. ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΙΞΩ ΣΑΝ ΜΑΜΑ ΘΑ τους ΠΡΟΣΕΞΩ, ΘΑ ΜΑΓΕΙΡΕΨΩ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΖΕΨΩ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΘΑ ΝΤΑΝΤΕΨΩ; ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΩ;
  11. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΜΥΑΛΙΑ. ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥ ΘΑ ΠΑΩ;
  12. ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΓΕΜΙΖΩ!ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΩ;

ΓΡΙΦΟΙ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Στην πρώτη φάση της δραστηριότητας μας η δράση λαμβάνει χώρα εντός της σχολικής τάξης σε πραγματικές καταστάσεις, ενώ στη συνέχεια δημιουργούμε ένα εικονικό χαλάκι στον αυλείο χώρο όπου τοποθετούνται οι εικόνες πάνω στα πλακίδια του και οι μαθητές ακολουθούν σε ζευγάρια την ίδια διαδικασία. 

IMG a3aa2842005fdd6e18aad3299ef3252e V 1IMG ce81405303f52e5e253d201b9c178438 V 1IMG ad9d16ee1e87bdf5c023aba0d74a2e15 V

Έχοντας την τάξη μας τον ανάλογα αριθμό κέντρων ενδιαφερόντων/ γωνιών παιχνιδιού οι μαθητές μέσα απο αυτή τη παιγνιώδη διαδικασία προγραμματισμού καταλήγουν να απασχολούνται στις γωνιές!!

ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

https://codeweek.eu/view/537957/th-taksh-mu-mathaino-bhma-bhma-san-phgaino