ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η Αποκριά  ξεκίνησε και οι μικροί μας ταξιδιώτες αναχώρησαν για τον πρώτο προορισμό του μεγάλου μας ταξιδιού με συνοδοιπόρους τις δασκάλες τους ….πρώτη στάση…. Βενετία

Εκεί ακούσαμε την ιστορία του ήρωα από το παραμύθι

«Ο Αρλεκίνος» της Ζωρζ Σαρή.

«Ο Αρλεκίνος είναι ένα μικρό αγόρι που ζει στην Βενετία, την πόλη που φημίζεται για το αποκριάτικο καρναβάλι της. Δυστυχώς, όμως δεν έχει στολή για να συμμετέχει και αυτός στο καρναβάλι, για αυτό αρκείται να θαυμάζει τους μασκαράδες από το παράθυρο του. Μια μέρα όμως μια έκπληξη τον περιμένει στην σοφίτα. Η μητέρα του, του είχε ράψει μία όμορφη στολή. Ο μικρός Αρλεκίνος χαρούμενος πήρε μέρος στο καρναβάλι και η στολή του έγινε τόσο ανάρπαστη, που την επόμενη χρονιά όλοι την ζητούσαν».

1 1

Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού οι μαθητές ανέλαβαν τον ρόλο του αφηγητή. Συγκεκριμένα, αφού τοποθετούσαν τις εικόνες της ιστορίας στην σωστή χρονική σειρά, κατόπιν αφηγούνταν την ιστορία του Αρλεκίνου.

collage 3

Ήρθε η ώρα οι ταξιδιώτες μας να επιστρέψουν στη χώρα μας, πριν όμως αναχωρήσουν από την Βενετία, ζωγράφισαν το σημείο της ιστορίας του Αρλεκίνου που τους άρεσε πιο πολύ.

collage 1 3

«Πως θα μπορούσε η μαμά του Αρλεκίνου να φτιάξει τόσες πολλές στολές μόνη της;» Έτσι, οι μικροί μας μαθητές αποφάσισαν να βοηθήσουν την μαμά του αρλεκίνου, ώστε να προλάβει να ντύσει εγκαίρως τα παιδάκια, που ήθελαν να ντυθούν με την στολή του γιου της.

Οι μαθητές μας κόλλησαν πάνω στο ανθρωπάκι πολύχρωμους ρόμβους, ώστε να σχηματιστεί μια όμορφη και πολύχρωμη στολή. Έπειτα, έγραψαν την λέξη αρλεκίνος, όπως αυτοί μπορούσαν.

27 28 29

Επιστρέφοντας στη χώρα μας αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε τι είναι οι αποκριές και γιατί τις γιορτάζουμε;

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής σχετικά με την αποκριά και το καρναβάλι.

8 1

Italian Carnival – Elin Bogomolnik

9 1

«Ο ακροβάτης και ο νεαρός Αρλεκίνος»- Πικάσο 1905

10

Πίνακας του Δημήτρη Βούρτση

 

 

 

 

 

Τι είναι όμως η Αποκριά και τι  συμβαίνει εκείνες τις μέρες;

Αρχικά μάθαμε πως Αποκριά σημαίνει αποχή από το κρέας και έπειτα οι μικροί μας μαθητές συμπλήρωσαν τα εξής: την Αποκριά

  • φοράμε στολές
  • φοράμε μάσκες
  • πετάμε χαρτοπόλεμο και σερπαντίνες
  • πάμε στο καρναβάλι
  • καίμε τον καρνάβαλο

Αφού μιλήσαμε επιγραμματικά για τις ρίζες του εθίμου αυτού (ότι προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα και συνδέονταν με την λατρεία του θεού Διόνυσου) είδαμε τι γίνεται σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας την περίοδο της 

Αποκριάς.

Αρχικά ταξιδέψαμε στη Νάουσα και είδαμε πως σε αυτή την περιοχή έχουν ως έθιμο να ντύνονται  Γενίτσαροι και Μπούλες.

11 1 12 1

Έπειτα, πεταχτήκαμε ως την Σκύρο, όπου υπάρχει το έθιμο του Γέρου και της Κορέλας.

13 1

Στην συνέχεια πήγαμε στην Θήβα, όπου έχουν ως έθιμο να γίνεται η Αναπαράσταση του βλάχικου γάμου.

14 1

Δεν θα μπορούσαμε φυσικά να μην δούμε εικόνες και από το καρναβάλι της Πάτρας.

15 1 16 1

Πως όμως γιορτάζουν την Αποκριά σε άλλες χώρες του κόσμου;

Οι μικροί ταξιδιώτες ταξίδεψαν ξανά ως την Βενετία. Είδαν εικόνες με βενετσιάνικες στολές και βίντεο με στιγμιότυπα από το βενετσιάνικο καρναβάλι.

18 19 20 1

Επόμενη στάση, μα φυσικά που αλλού, στη Βραζιλία, στο Ρίο Ντε Τζανέιρο! Είδαμε διαφορετικά βίντεο και εικόνες και οι μικροί ταξιδιώτες παρατήρησαν πόσο μεγάλα είναι τα άρματά τους.

22 21

Μετά από τα ταξίδια είδαμε πόσο διαφορετικά γιορτάζεται η Αποκριά όχι μόνο στα διαφορετικά μέρη της Ελλάδας, αλλά και ανά τον κόσμο!

Ποιο καρναβάλι σας αρέσει περισσότερο;

Οι ταξιδιώτες μας μετά από τα όσα είχαν δει, αποφάσισαν να ψηφίσουν ποιο καρναβάλι τους αρέσει περισσότερο. Από την Ελλάδα αποφασίσαμε να μας αντιπροσωπεύσει η Πάτρα και από το εξωτερικό μπήκαν η Βενετία και το Ρίο Ντε Τζανέιρο.

Και το αποτέλεσμα ήταν…….Το καρναβάλι της Πάτρας!

17 1

Σχηματίσαμε τη λέξη ΑΠΟΚΡΙΕΣ βάζοντας τα γράμματα στη σωστή σειρά.

24 26

Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης, που ενθουσίασε τα παιδιά. Απλώσαμε μερικές κάρτες με εικόνες σχετικές με τις Απόκριες εξηγώντας τι δείχνει η καθεμία

1709799029894 1709799067323

Κρύψαμε μία  αρχικά και προσπαθήσαμε  να βρούμε ποια λείπει. 
Έπειτα κρύψαμε δύο, δυσκολεύοντας το παιχνίδι και στη συνέχεια όλες.
Κάθε παιδί καλούνταν να βρει που βρίσκεται μια συγκεκριμένη  κάρτα. 
1709799067332 1709799029852
Δώσαμε τις κάρτες στα παιδιά και ζητήσαμε  να τις βάλουν στη σειρά που τις είχαμε αρχικά τοποθετήσει .Τέλος μοιράσαμε τις κάρτες στα παιδιά τα οποία καλούνταν, με την κάρτα στα χέρια να μπουν με το σώμα τους στη σειρά που αρχικά είχαμε τοποθετήσει τις κάρτες 
image 6

Η εβδομάδα μας έκλεισε με ένα μαθηματικό παιχνίδι

«Τους κλόουν μετρώ και κυκλώνω τον σωστό αριθμό»

30 32

Γίναμε και εμείς κλόουν διασκεδαστικοί…..κόψαμε, κολλήσαμε, διακοσμήσαμε, και φυσικά αποχωρήσαμε μασκαρεμενοι…οι συνοδοί στην αποχώρηση το διασκέδασαν μαζί με τα παιδιά που προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιος κρύβονταν πίσω από τη μάσκα!! 

   170980582580217098058097541709805825731