Τα 3 γουρουνάκια-Τα 3 μικρά λυκάκια (Π.1)

Συνεχίζοντας το μίνι πρόγραμμα «σπίτι», είδαμε στον βιντεοπροβολέα κινούμενα σχέδια «Τα 3 γουρουνάκια» και «τα 3 μικρά λυκάκια». Και φυσικά τα παιδιά ενθουσιασμένα ήθελαν να τα δραματοποιήσουμε, όπως και κάναμε.

Τα 3 γουρουνάκια και τα 3 λυκάκια μας βοηθούν να κάνουμε ασκήσεις με αριθμούς.

Το δικό μας το σπιτάκι (Π.1)

Συνεχίζουμε με τα σπίτια και κάθε παιδί φτιάχνει το δικό του σπίτι. Μέσα ζωγραφίζει όλους όσους μένουν μαζί του. τα νήπια συνεργάζονται και «κατασκευάζουν» σπίτια πολυώροφα με διάφορα υλικά. Μαθαίνουμε το ποίημα » Το δικό μου το σπιτάκι».

Ένα σπίτι για όλους (Π.1)

Διαβάσαμε τα βιβλία:

  • «Το σπίτι το δικό μας» που αναφέρετε σε ένα κοριτσάκι που μαζί με τον μπαμπά του μένουν σε αυτοκίνητο γιατί είναι άστεγο. Άλλοι άνθρωποι τους βοηθούν κι άλλοι τους διώχνουν. Το κοριτσάκι με τις ζωγραφιές της στολίζει το «σπίτι» της για να είναι πιο όμορφο και θυμάται πάντα τα λόγια της γιαγιάς της ότι «το σπίτι μας είναι εκεί που είναι οι δικοί μας άνθρωποι«.
  •   «Ένα σπίτι για όλους» που αναφέρεται σ’ ένα σπίτι που βρίσκεται στο δάσος και βρίσκουν εκεί καταφύγιο πολλά ζωάκια. όλα είναι καλοδεχούμενα, εκτός από τον αρκούδο γιατί είναι πολύ μεγάλος και δεν χωράει. Όταν κάνει το λάθος ν’ ανέβει στη σκεπή γκρεμίζει το σπιτάκι, αλλά βλέποντας τη ζημιά που έκανε αποφασίζει να το ξαναφτιάξει πιο μεγάλο και πιο γερό. Όλα τα ζωάκια συνεργάζονται και τον βοηθούν.  Τα παιδιά έκαναν ασκήσεις συνεργασίας, έκοψαν μάσκες και δραματοποίησαν το «Ένα σπίτι για όλους». Στη συνέχεια  έκαναν αντιστοιχίσεις ανάμεσα στα ζώα και στις  λέξεις, ένωσαν τις συλλαβές για να βρουν το όνομα του ζώου και το ζωγράφισαν όλοι μαζί. Το σπίτι ήταν τόσο μεγάλο που χωρούσε όλους όσους ζήτησαν εκεί καταφύγιο. Εκτός από τον ποντικό, τον βάτραχο, το κουνελάκι, την αλεπού, τον κάστορα, τον κόκορα, τον σκίουρο, το ελάφι, την κουκουβάγια ήρθαν η Χιονάτη με τους νάνους, η Κοκκινοσκουφίτσα, τα 3 γουρουνάκια, αλλά και το κοριτσάκι με τον μπαμπά του.
  •   

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εθελοντισμό από τους Γιατρούς του Κόσμου

Στις 4 Φεβρουαρίου ήρθε η κ. Ματούλα Σαμαρά, εθελόντρια από την οργάνωση «Γιατροί του κόσμου» και έκανε δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εθελοντισμό. Με διαδραστικά παιδαγωγικά παιχνίδια και ιστορίες που συμβάλλουν στην κατανόηση της προσφοράς και του εθελοντισμού,  μετέτρεψε την ενημέρωση σε ψυχαγωγία και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Κι εμείς μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να προσφέρουμε κουτιά γάλατα για όσους τα έχουν ανάγκη

.

Πρωινό στο νηπιαγωγείο

Με αφορμή το όμορφο πρωινό που είχε ένα νήπιο, σας παραθέτουμε μερικές ιδέες για να εμπλουτίσετε το δεκατιανό των παιδιών σας.

  • Τοστ ή σάντουιτς με τυρί/κασέρι και κάποιο λαχανικό (ντομάτα, αγγουράκι, μαρούλι ή ότι άλλο αγαπάει το παιδί). Αποφύγετε τα πολλά αλλαντικά. Είναι γεμάτα συντηρητικά, ανθυγιεινά λιπαρά, αλάτι και αλλοιώνονται εύκολα. Εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε στο σάντουιτς τόνο ή κοτόπουλο βρασμένο.
  • Γιαούρτι (παραδοσιακό με πέτσα είναι το πιο υγιεινό) με φρυγανιές/ψωμί/δημητριακά.
  • Αυγό βραστό με τυρί και αγγουράκι, ντομάτα, καρότα.
  • Φρούτα.
  • Σπιτική πίτα/πιτάκια. Δοκιμάστε κάποιες φορές το αλεύρι ολικής.
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης.
  • Κέικ με βρώμη και μέλι (δοκιμάστε το. Είναι πραγματικό νόστιμο!).
  • Πιο σπάνια κάτι γλυκό όπως κέικ/τσουρεκάκι/ψωμί με μερέντα. Η ζάχαρη κατηγορείται για πολλές νόσους.
  • Και μην ξεχνάτε ότι η παρουσίαση μετράει! Βάλτε φαντασία και μεράκι! Όταν έχετε χρόνο, κάντε κάποιες φορές αλλαγές: π.χ. δώστε σχήμα στα σάντουιτς με κουπ-πατ, ή δείξτε την αγάπη σας γράφοντας τους ένα τρυφερό σημείωμα. Να ξέρετε ότι τα παιδιά θα το εκτιμήσουν και θα φάνε το πρωινό τους με μεγαλύτερη όρεξη!

 

«Το σώμα μου προσέχω, υγεία για να έχω» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Π.1)

Στα μέσα Ιανουαρίου ξεκινήσαμε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Το σώμα μου προσέχω, υγεία για να έχω». Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα νήπια το σώμα και τις λειτουργίες του, να υιοθετήσουν κανόνες καθημερινής υγιεινής, να μάθουν να τρέφονται σωστά, να φροντίζουν τα δόντια τους και να κατανοήσουν τη σημασία της άσκησης για τη σωματική τους υγεία.

Μουσικοκινητικά παιχνίδια για να γνωρίσουμε το σώμα μας: «Βόλτα στο σώμα», «Χόκυ Πόκυ», «Ο Ριπτιτίρι χορεύει», «Έχω έναν ψύλλο», «Η ώρα του βασιλιά».

Πίνακας αναφοράς με τα εξωτερικά μέλη του σώματος, τα εντοπίσαμε και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους. Αντιστοίχισαν λέξεις με μέλη του σώματος.

Τα νήπια ζωγράφισαν έναν άνθρωπο σχηματίζοντας το περίγραμμα ενός παιδιού γύρω από το σώμα του.  Τα νήπια έγραψαν λέξεις με τα μέλη του σώματος και τις έβαλαν στη σωστή θέση.

Ο Μπόμπυ, το βρώμικο γουρουνάκι, μας επισκέφθηκε και διηγήθηκε την ιστορία του. Δέχθηκε συμβουλές για το πως να κρατήσει το σώμα του καθαρό και υγιές. Τα παιδιά του έδειξαν είδη υγιεινής καθημερινής χρήσης και του έδειξαν πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει σωστά. Έπαιξαν μαζί του στο κουκλοθέατρο και έμαθαν το τραγούδι του Α.Χαραλάμπους «Το γουρουνάκι».

 

 

Ταξίδι στ’ όνειρο 2 (Π.2)

Ταξίδι στ’ όνειρο συνέχεια. Η δεύτερη συνάντηση στο 2ο Πρωινό τμήμα του 7ου Νηπιαγωγείου Καλαμαριάς.

Καλημέρα .

Τι σημαίνει η λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

Ποιος σημαντικός άνθρωπος μας λέει Καλημέρα το πρωί και με πιο τρόπο;

Με άσκηση συγκέντρωσης και φαντασίας οδηγήσαμε  τους μαθητές στο σπίτι τους, στο κρεβάτι τους . Το κάθε νήπιο αφηγείται στην ομάδα το πρωινό του ξύπνημα δίνοντας έμφαση στο ποιος το ξυπνάει και πως.

Στη συνέχεια η δραστηριότητα συνεχίστηκε με ζωγραφική πάνω σε μία κίτρινη λωρίδα που θα γινόταν ακτίνα ενός ήλιου.

Στην ολομέλεια παρουσιάστηκε η ζωγραφιά και εντοπίστηκαν τα συναισθήματα και οι αξίες που προέκυψαν.

Ο ήλιος της ΚΑΛΗΜΕΡΑΣ αναρτήθηκε στη τάξη μας.

Αγάπη, ζεστασιά, χαρά, χαμόγελα, ασφάλεια, ευγένεια , καταπληκτικά ήταν κάποιες από τις εκφράσεις των παιδιών.

Ανυπομονούμε όλοι για την συνέχεια του ταξιδιού.

Όταν ο Ήλιος αγάπησε τη Σελήνη (βιβλίο/δραματοποίηση) (Π.1)

ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ (Π.1)

Η Γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της, αλλά και  γύρω από τον Ήλιο. Το μέρος της Γης που βλέπει τον Ήλιο έχει μέρα, ενώ εκείνο που δεν βλέπει τον Ήλιο έχει νύχτα. Όταν η Γη συμπληρώνει μια ολόκληρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο, τότε έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος με τις 4 εποχές του. Μα κι η Γη έχει έναν δορυφόρο που περιστρέφεται γύρω της. Ποιος είναι αυτός; Μα ποιος άλλος: το Φεγγάρι ή αλλιώς Σελήνη!

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ και πώς τα αντιμετωπίζουμε/ΟΜΙΛΙΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Στις 4 Δεκεμβρίου ήρθε κλιμάκιο με Λογοθεραπευτή και Ειδική Παιδαγωγό από το 1ο  Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)   της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και μίλησε στους γονείς για τα προβλήματα λόγου των παιδιών. Ακολούθησε συζήτηση με τους γονείς σε ομαδικό, αλλά και σε ατομικό επίπεδο.

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ βιβλία για παιδιά

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ   βιβλία για παιδιά

ΒΙΝΤΕΟ «Το τραγούδι της βροχής»

Ο ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΣ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ Ν’ ΑΓΓΙΞΕΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

«ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ»

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων